Sari la conținut

Ajutor - reparare / reconditionare motor TWN-GEMO


PL500
 Share

Postări Recomandate

Buna !

 

In primul rand va datorez scuze pentru off-topicul din postul meu deoarece eu nu am motoreta sau

motocicleta (desi am avut candva o Mobra cu care am experimentat ceva senzatii si mecanica), ci

o motocositoare IRUS. Este fabricata prin anii '50, destul de solida, motorul este produs de Triumph

are 196 cmc benzina in doi timpi, insa tocmai la el am probleme.

Practic pistonul motorului are o portiune sparta, am doar un singur segment (si ala uzat) si ca sa fie treaba

completa ambielajul are un joc considerabil (~3mm).

Pistonul are diametrul de 59,3 mm, canalul de la segmentul dinspre bolt este lat de 3mm iar cel dinspre

calota pistonului este lat de ~3,8 mm.

Cam asa arata:

 

th_31082_IMG_0_122_570lo.JPGth_31088_IMG_1_122_593lo.JPGth_31094_IMG_2_122_193lo.JPG

 

Acum urmeaza rugamintile catre voi:

 

- pistonul mai poate fi reparat ? (ma gandesc, de ex., la adaugarea de material prin tehnica brazarii cu durafix);

- DE CE la canalul de segment dinspre calota pistonului exista doua stifturi diametral opuse ?

- unde as putea comanda segmenti fabricati artizanal ? (eu sunt din C.de Arges - ideal ar fi in apropiere sau trimisi

prin posta sau curierat, platesc inainte ca sa nu existe dubii privind seriozitatea).

- unde as putea reconditiona ambielajul ? (semicarterele motorului nu le-am demontat inca, doar cilindrul, prin ,,crapatura"

de la piciorul bielei mi se par ca se vad bile sferice asezate in contact una fata de cealalta alternate usor in zig-zag - voi

ati mai intalnit asa ceva ?);

 

Va multumesc mult si astept sfaturi si indicatii de la voi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pl 500

Pistonul nu merita reparat chiar daca se poate sunt firme care fac pistoane la comanda, eventual se poate cauta unul original pe internet.La ambielaj cred ca ai vazut role, in fiecare oras precis este ceva meserias care repara ambielaje trebuie sa cauti si la voi. Pl 500 vine de la final video de la TV cu tuburi electronice?

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Intr-adevar, nick-name-ul vine de la celebra ,,lampa" fianl video.

 

Referitor la achizitionarea unui piston nou, problema cam iese din discutie intrucat pretul ,,sare" bine de 100 euro.

 

In cel mai disperat caz ma gandesc sa adaptez un alt motor de putere asemanatoare (5 cp la 3000 rpm), chiar si

unul de motocicleta cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 175 - 250 cmc, cu sens corespunzator de rotatie, din

care sa elimin partea de ambreiaj+ cutie de viteze.

 

Pana atunci ma mai chinui cu ce am. Precizez ca am ceva cunostinte de mecanica si lacatuserie, posed un mic atelier mecanic (doar pt. hobby) si chiar si un mic strung (la care as putea corecta canalele de piston si in extremis sa

experimentez confectionarea segmentilor).

Cositoarea ar trebui sa o folosesc 10-20 ore/an si sper cati mai multi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pistonul e distrus, si din ce vad eu are necazuri si pe peretii cilindrului.

 

cel mai ieftini iesi cu o jucarie chinezeasca noua. un piston deforma aia nu e asa usor de turnat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu este simpla. Mai intai examineaza cilindrul, cu siguranta trebuie alezat si aici depinde de ce piston gasesti deoarece alezarea trebuie facuta dupa piston. Stifturile de pe canalele segmentilor au rolul de a nu permite segmentilor sa se roteasca si sa fie rupti de catre ferestrele de baleiaj. Sfatul meu este sa cauti pe cineva care sa-ti toarne un alt piston cu cota majorata (ex.60mm daca camasa cilindrului permite), iar ambielajul se poate reconditiona. Dau sfatul asta deoarece chiar daca ai gasit un piston de 2 timpi chiar cu trei segmenti, chiar cu stifturile corect dispuse fata de axa boltului ce te faci fara tuguiul din capul pistonului care are un dublu rol, ridica gradul de compresie si determina o anumita deplasare a frontului de flacara pentru arderea amestecului si implicit o anumita desfasurare a timpului evacuare-admisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cilindrul arata f. bine, uzura este f. uniforma si nu este zgariat.

Diametrul cilindrului este de 59,44 fata de 59,30-59,33 cat are pistonul.

 

De ce segmentul dinspre capatul superior al pistonului este prevazut cu 2 stifturi dispuse la 180 grd. ?

Exista segmenti care mai au o degajare opusa capetelor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

e ciudat..e model f vechi , cu baleiaj simplu(de aia are capu` pistonului asa.)

vezi poate poti adapta un cilindru cu piston + chiulasa ..de la altceva...cu aceeasi cursa, numa` sa se potriveasca la baleiaje..poate poti modifica ceva..sa measga si la prezoane...e complicata treaba.

mai bine cumperi o motocositoare,motocultor chinezesc..(multifunctional..)e mai ieftin asa...(cred..)

Mesaj completat

Cilindrul arata f. bine, uzura este f. uniforma si nu este zgariat.

Diametrul cilindrului este de 59,44 fata de 59,30-59,33 cat are pistonul.

 

De ce segmentul dinspre capatul superior al pistonului este prevazut cu 2 stifturi dispuse la 180 grd. ?

Exista segmenti care mai au o degajare opusa capetelor ?

 

 

cred ca unul dintre stifturi a fost pus ulterior(de altcineva..)ca sa foloseasca acelasi segment de jos..

oricum... cred ca poti incarca cu sudura partea aia de piston....refaci canalul pt. segment...iei alti segmenti...(de altceva...merg adaptati..f. usor....)

Mesaj completat

Problema nu este simpla. Mai intai examineaza cilindrul, cu siguranta trebuie alezat si aici depinde de ce piston gasesti deoarece alezarea trebuie facuta dupa piston. Stifturile de pe canalele segmentilor au rolul de a nu permite segmentilor sa se roteasca si sa fie rupti de catre ferestrele de baleiaj. Sfatul meu este sa cauti pe cineva care sa-ti toarne un alt piston cu cota majorata (ex.60mm daca camasa cilindrului permite), iar ambielajul se poate reconditiona. Dau sfatul asta deoarece chiar daca ai gasit un piston de 2 timpi chiar cu trei segmenti, chiar cu stifturile corect dispuse fata de axa boltului ce te faci fara tuguiul din capul pistonului care are un dublu rol, ridica gradul de compresie si determina o anumita deplasare a frontului de flacara pentru arderea amestecului si implicit o anumita desfasurare a timpului evacuare-admisie.

 

 

 

capul pistonului e asa pentru a impregna o miscare circulara amestecului care intra prin fereastra de baleiaj...spre evacuare...

 

oricum e ciudat si boltul , la un cap e plin.. la altu` gol... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...