SNOWMAN Postat Mai 22, 2010 Share Postat Mai 22, 2010 Salutari, Am incercat azi sa fac o aerisire la circuitul de aerisire de la radiator ca la carte, astfel conform manualului am facut umatorii pasi: 1. am completat lichid de racire, doar in recipientul(vasul)de rezerva, in radiator era pana la buson; 2. am zgaltait motorul stanga-dreapa sa iasa eventualele bule 3. cu capacul de la radiator deschis am pornit motorul Cand a ajuns temperatura pe bord pe la 90 grade, efectiv a inceput sa tasneasca lichidul de racire din radiator, pe la capacul deschis, fiind probabil aproape de pct de fierbere! Lucru care mi s-a parut normal, dar ce nu mi s-a parut normal era faptul ca inainte sa aibe o asemenea temperatura, mai iesea lichid de racire, dar nu tragea lichid din vasul de rezerva din lateral?? Intrebarea mea: este normal sa se intample asa?? Dupa astea am completat cu lichid de racire in radiator si am dat drumul la motor, pe loc, si pe la 100 grade imi iesea fum de la radiator?? Este normal chiar daca sta 10 min pe loc sa scoata un fum vizibil, ca urmare a incalzirii lichidului de racire din radiator? Cum pot oare verifica daca imi merge circuitul de racire?? Merci de raspunsuri!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sandu07 Postat Mai 22, 2010 Share Postat Mai 22, 2010 In primul rand nu iese fum din radiator ci aburi....pe la buson Si mie mi-a fiert apa in radiator aseara pentru ca nu am facut aerisirea la sistemul de racire si a ,,prins'' cateva goluri de aer pe instalatie iar temperatura de fierbere a lichidului e mult mai mica si la 90-100grade mi-a bagat apa in vasul de expansiune iar din vas pe furtunul de supra plin a curs jos....si nu e garnitura de chiuloasa,daca la asta va ganditi Acu cine are vreun sfat mai pertinent sa il spuna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu_copilu Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Salutari,Am incercat azi sa fac o aerisire la circuitul de aerisire de la radiator ca la carte, astfel conform manualului am facut umatorii pasi: 1. am completat lichid de racire, doar in recipientul(vasul)de rezerva, in radiator era pana la buson; 2. am zgaltait motorul stanga-dreapa sa iasa eventualele bule 3. cu capacul de la radiator deschis am pornit motorul Cand a ajuns temperatura pe bord pe la 90 grade, efectiv a inceput sa tasneasca lichidul de racire din radiator, pe la capacul deschis, fiind probabil aproape de pct de fierbere! Lucru care mi s-a parut normal, dar ce nu mi s-a parut normal era faptul ca inainte sa aibe o asemenea temperatura, mai iesea lichid de racire, dar nu tragea lichid din vasul de rezerva din lateral?? Intrebarea mea: este normal sa se intample asa?? Dupa astea am completat cu lichid de racire in radiator si am dat drumul la motor, pe loc, si pe la 100 grade imi iesea fum de la radiator?? Este normal chiar daca sta 10 min pe loc sa scoata un fum vizibil, ca urmare a incalzirii lichidului de racire din radiator? Cum pot oare verifica daca imi merge circuitul de racire?? Merci de raspunsuri!! da e normal sa nu-ti traga din vasul de expansiune atata timp cat nu e pus busonul la radiator.ei spun sa o pornesti cu capacul la radiator deschis si sa completezi in permanenta cu antigel pana ajunge undeva la 80 de grade<atunci deschide si termostatul>si sa-i pui busonul imediat ce incepe sa dea pe afara dar sa nu-i opresti motorul. il lasi sa mai creasca temperatura sa se aeriseasca si traseul de la radiator la vas. dupa care vei vedea ca atunci cand e motorul incins o sa ai un nivel in vas iar cand e rece alt nivel<mai scazut> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SNOWMAN Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 (editat) Da, asa trebuia facut; in fine, intre timp am observat ca de la radiator in partea dreapta jos iasa aburi, si nu fum , oricum radiatorul meu nu arata asa bine-are multe celule indoite, dupa ce temp ajunge pe la 85-90 grade, ceea ce inseamna ca scapa ceva lichid. Ar mai putea fi pompa de apa dar nu cred ca nu functioneaza, ventilatorul functioneaza si el de la 104 grade etc Pe scurt cred ca se incalzeste cam repede motorul datorita acestei scapari de abur/lichid de la radiator; am facut ieri un drum de Resita-Timisoara si la drum intins la 110-130km/h temp se mentinea la 75-78 grade, cum intram in localitati si incetineam la 55-60km/h temp crestea imediat pe la 86-88 grade, iar in Timisoara in trafic lejer temp ajungea imediat la 100 grade, si cum am stat 2 min in spatele a 2 autobuze era o temp de 104-106 grade ... toate astea in cond de luna mai, afara erau maxim 24 grade. O sa incerc sa repar radiatorul cumva (poate nu merge circuitul de racire bine prin radiator, e infundat-sunt multe celule de aerisire indoite) ...daca are cine ceva idei le astept!!!! Merci de raspunsuri si mai astept altele legate de repararea radiatorului!! Editat Mai 25, 2010 de SNOWMAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu_copilu Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Da, asa trebuia facut; in fine, intre timp am observat ca de la radiator in partea dreapta jos iasa aburi, si nu fum , oricum radiatorul meu nu arata asa bine-are multe celule indoite, dupa ce temp ajunge pe la 85-90 grade, ceea ce inseamna ca scapa ceva lichid. Ar mai putea fi pompa de apa dar nu cred ca nu functioneaza, ventilatorul functioneaza si el de la 104 grade etcPe scurt cred ca se incalzeste cam repede motorul datorita acestei scapari de abur/lichid de la radiator; am facut ieri un drum de Resita-Timisoara si la drum intins la 110-130km/h temp se mentinea la 75-78 grade, cum intram in localitati si incetineam la 55-60km/h temp crestea imediat pe la 86-88 grade, iar in Timisoara in trafic lejer temp ajungea imediat la 100 grade, si cum am stat 2 min in spatele a 2 autobuze era o temp de 104-106 grade ... toate astea in cond de luna mai, afara erau maxim 24 grade. O sa incerc sa repar radiatorul cumva (poate nu merge circuitul de racire bine prin radiator, e infundat-sunt multe celule de aerisire indoite) ...daca are cine ceva idei le astept!!!! Merci de raspunsuri si mai astept altele legate de repararea radiatorului!! am radiatorul ferfect si la fel imi mere si mie dar este normal sa nu ajunga la 118grade ca atunci spun ei in manualul de rep tr sa opresti motorul Mesaj completat Da, asa trebuia facut; in fine, intre timp am observat ca de la radiator in partea dreapta jos iasa aburi, si nu fum , oricum radiatorul meu nu arata asa bine-are multe celule indoite, dupa ce temp ajunge pe la 85-90 grade, ceea ce inseamna ca scapa ceva lichid. Ar mai putea fi pompa de apa dar nu cred ca nu functioneaza, ventilatorul functioneaza si el de la 104 grade etcPe scurt cred ca se incalzeste cam repede motorul datorita acestei scapari de abur/lichid de la radiator; am facut ieri un drum de Resita-Timisoara si la drum intins la 110-130km/h temp se mentinea la 75-78 grade, cum intram in localitati si incetineam la 55-60km/h temp crestea imediat pe la 86-88 grade, iar in Timisoara in trafic lejer temp ajungea imediat la 100 grade, si cum am stat 2 min in spatele a 2 autobuze era o temp de 104-106 grade ... toate astea in cond de luna mai, afara erau maxim 24 grade. O sa incerc sa repar radiatorul cumva (poate nu merge circuitul de racire bine prin radiator, e infundat-sunt multe celule de aerisire indoite) ...daca are cine ceva idei le astept!!!! Merci de raspunsuri si mai astept altele legate de repararea radiatorului!! am radiatorul ferfect si la fel imi mere si mie dar este normal sa nu ajunga la 118grade ca atunci spun ei in manualul de rep tr sa opresti motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzutzu* Postat Iunie 18, 2010 Share Postat Iunie 18, 2010 va salut..am si eu aceeasi problema la o aprilia rs125..am fost sfatuit sa aerisesc dar nu am idee cum as putea sa fac asta.Daca e cineva dragut sa`mi spuna si mie cativa pasi astfel incat sa ma ghidez, as fi recunoscator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kostin Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 Chiar nu ne ajuta si pe noi nimeni sa ne explice cum se face aerisirea si umplerea circuitului? Va Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 Ceea ce descrie initiatorul topicului e perfect normal sa se intimple. Temperatura indicata in localitati, Tm, e corecta, asa merg mai toate motoretele. E doar o lipsa de experientza si deaici panica. Daca ai rad fisurat, la 10 000ture face tzisnitoare, pisatoare, ramii rapid fara lichid. E vara si sint 30grd afara, se incalzeste motoreta PINA la coltul strazii. PUNE-I UN BUTON ADITIONAL SA POTI DA DRUMUL SI MANUAL LA VENTILATOR. E cea mai simpla rezolvare in sezonul calduros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kostin Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 (editat) Ceea ce descrie initiatorul topicului e perfect normal sa se intimple. Temperatura indicata in localitati, Tm, e corecta, asa merg mai toate motoretele. E doar o lipsa de experientza si deaici panica. Daca ai rad fisurat, la 10 000ture face tzisnitoare, pisatoare, ramii rapid fara lichid. E vara si sint 30grd afara, se incalzeste motoreta PINA la coltul strazii. PUNE-I UN BUTON ADITIONAL SA POTI DA DRUMUL SI MANUAL LA VENTILATOR. E cea mai simpla rezolvare in sezonul calduros. Este in regula dar acel post este din 2010 si nu vad unde ar fi legatura cu subiectul topicului. Eu nu inteleg cum sa pornesc motorul cu busonul scos de la radiator si cand incepe sa arunce lichid fierbinte cum sa ii mai completez? daca il da afara nu ii pun degeaba? si banuiesc ca este posibil sa ma si oparescc pe mana cu apa fierbinte....exista un dispozitiv special de umplere cum era la masini pe vremuri ...o palnie care se insuruba pe gatul radiatorului. Astept parerea si explicatia unui specialist sau cineva care a executat aceasta operatie. Va Multumesc!!! Editat Iunie 20, 2011 de Kostin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 Se pune apa in radiator,se mai apasa pe furtune sa iasa aerul,cand s-a umplut radiatorul SE PUNE BUSONUL!(foarte inportant sistemul de racire la moto merge sub presiune) Se competeza in vas de expansiune ,de regula putin mai mult peste max. Se porneste motorul si se lasa sa ajunga la pornirea ventilatorului. Atunci cand motorul se raceste complet,isi v-a lua din vas diferenta care are nevoie dupa ce a scos aerul din instalatie. Asta este procedura,or ce abatere de ex, crestere de temperatura,deversare lichid pe la supraplin,sunt nereguli si trebuie cautate cauzele. Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kostin Postat Iunie 20, 2011 Share Postat Iunie 20, 2011 Se pune apa in radiator,se mai apasa pe furtune sa iasa aerul,cand s-a umplut radiatorul SE PUNE BUSONUL!(foarte inportant sistemul de racire la moto merge sub presiune) Se competeza in vas de expansiune ,de regula putin mai mult peste max. Se porneste motorul si se lasa sa ajunga la pornirea ventilatorului. Atunci cand motorul se raceste complet,isi v-a lua din vas diferenta care are nevoie dupa ce a scos aerul din instalatie. Asta este procedura,or ce abatere de ex, crestere de temperatura,deversare lichid pe la supraplin,sunt nereguli si trebuie cautate cauzele. Respect! Multumesc mult,exact de aceasta explicatie aveam nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.