chopperman Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 De cand am avut o problema cu releul regulator, am verificat instalatia electrica pentru contacte imperfecte, mufe deteriorate, am curatat papuci, i-am uns am verificat continuitati, etc. Am lucrat cu manualul service langa mine. Am observat ca am in instalatia electrica un releu care nu aparea in schema si deci nu stiam ce face. Initial am crezut ca asta este problema pentru care mi s-a ars releul. Dar sa trecem peste asta. Am incercat sa ii deslusesc menirea. Am mers pe conductori si am gasit o improvizatie. Fire taiate, alte fire legate de ele. Releul alimentat direct din baterie cu un plus si un minus direct pe suruburile bornelor. Din ce am vazut firul care trece prin contact si se duce la CDI era oarecum trecut prin acest releu. De cand am cumparat motoreta nu mi se oprea cand puneam cheia de contact pe pozitia OFF, ci numai din butonul rosu din dreapta ("engine stop switch", cum scrie in manual). Dupa ce am readus instalatia in starea originala totul era bine. Se oprea si din cheie si din "switch". Intrebarea este: De ce ar face cineva o astfel de modificare? De ce ar vrea cineva sa scoata cheia din contact si sa nu se opreasca motorul? PS Cheia de contact mai descuie si rezervorul si saua pentru acces la compartimentul bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 e greu de spus de ce exista acel releu. daca spui ca firul de contact ("hot") ajunge la releu, nu trebuie neaparat sa aiba legatura cu CDI-ul, e probabil firul care aclanseaza releul. iar ce se duce la baterie (ceea ce ai spus tu ca e alimentarea releului), e de fapt firul care duce mai departe, de la baterie prin releu, tensiunea de 12V. eu de exemplu a trebuit sa pun un releu pentru becuri. mai precis, am faruri duble (cu doua becuri) iar pe unul din ele am conectat instalatie xenon. instalatia are nevoie de minim 12V ca sa functioneze, iar datorita consumului celuilalt bec (obisnuit) si faptului ca firele care duc la becuri sint deobicei subdimensionate (stiu ca pare greu de crezut, dar chiar si un singur bec de 55/60W caderea de tensiune pe fire este ca cca. 1V) aceasta conditie nu era satisfacuta, si xenonul nu functiona. cu releu merge fara probleme. trebuie sa determini exact unde se duce acel releu ca sa-ti dai seama ce ar trebui sa faca, eventual pune schema electrica si niste poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 cred ca dupa ce pornea motorul trebuia sa scoata cheia sa umble sub sa sa-si ia manusile sau nu stiu ce si avea nevoie sa mearga motorul in continuare sa se incalzeasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 24, 2010 Autor Share Postat Iunie 24, 2010 (editat) e greu de spus de ce exista acel releu.daca spui ca firul de contact ("hot") ajunge la releu, nu trebuie neaparat sa aiba legatura cu CDI-ul, e probabil firul care aclanseaza releul. iar ce se duce la baterie (ceea ce ai spus tu ca e alimentarea releului), e de fapt firul care duce mai departe, de la baterie prin releu, tensiunea de 12V. eu de exemplu a trebuit sa pun un releu pentru becuri. mai precis, am faruri duble (cu doua becuri) iar pe unul din ele am conectat instalatie xenon. instalatia are nevoie de minim 12V ca sa functioneze, iar datorita consumului celuilalt bec (obisnuit) si faptului ca firele care duc la becuri sint deobicei subdimensionate (stiu ca pare greu de crezut, dar chiar si un singur bec de 55/60W caderea de tensiune pe fire este ca cca. 1V) aceasta conditie nu era satisfacuta, si xenonul nu functiona. cu releu merge fara probleme. trebuie sa determini exact unde se duce acel releu ca sa-ti dai seama ce ar trebui sa faca, eventual pune schema electrica si niste poze. Am eliminat releul si totul este in regula. Toate componentele electrice, far, semnalizari etc functioneaza corect. Firul care era oarecum redirectionat era firul care trece prin contact si se duce in CDI, m-am uitat pe schema. Editat Iunie 24, 2010 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 poate era o ramasita dintr-o alarma Definitely! Good post, mate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 25, 2010 Autor Share Postat Iunie 25, 2010 poate era o ramasita dintr-o alarma Vestigiile dacice ale unei alarme. Intrebarea era: De ce ai vrea sa scoti cheia si sa nu se opreasca motorul? Exact asta facea releul. Plusul din contact care alimenteaza CDI atunci cand cheia era pe pozitia RUN era trecut prin releu. Cand cheia trecea in pozitia OFF plusul era luat din releu. Releu care era alimentat direct din baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Again, very good post mate! Da, de-aia, sa poti porni motorul cu telecomanda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 nu stiu daca m-am facut inteles offtopic si cuze pt asta. nu stiu daca a inteles sau nu, dar e primul post pe care-l vad la tine in care nu faci misto sau nu-ti bati joc de altii. poate ai mai multe si nu le-am vazut eu. dar thumbs up for you! imi schimb parerea despre tine. bravos din partea mea. imi doresc un forum in care oamenii sa se ajute mai mult si sa fie mai putine contre si mistouri gratuite. poate suntem pe calea cea buna, cine stie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mumushummus Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Mie pe la brasov odata mi-a intrat alarma in avarie sau stie dreq in ce balarii de numai puteam porni nici un fel mototu, de nu era Razvan un bastinas din Brasov muream la Poiana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 28, 2010 Autor Share Postat Iunie 28, 2010 pentru ca multe alarme au pornire din telecomanda si ca sa poti s-o pornesti fara sa bagi cheia in contact, direct din telecomanda e nevoie de schema pe care ai detaliat-o mobra odata pornita din telecomanda, poti sa pleci cu ea chiar daca nu ai bagat cheia in contact de obicei eu procedez asa: 1. pornesc mobra din telecomanda ca sa se incalzeasca motorul pana ma echipez eu 2. apoi ma duc la mobra 3. bag cheia in contact si dezactivez alarma (in momentul in care dezactivez alarma, mobra nu mai poate pleca decat cu cheia in contact) daca nu o dezactivez, atunci pot pleca cu mobra linistit si fara cheia in contact (motorul il pot opri doar din buton in acest caz) nu stiu daca m-am facut inteles Am stat si m-am gandit.... cel mai pertinent raspuns. Multumesc Tactil. Si eu te credeam un "aiurit". De... aparentele inseala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 Ciudatenia este ca, din ce am citit, si daca am inteles eu bine, mototcicleta ar trebui sa mearga pornita, doar impinsa, fara cheia de contact!!! Adica, in ipoteza ca nu ai ghidonul blocat, "vine" 3 baieti, unul urca, doi imping, 20 secunde, motor in a 2-a, pornire, larevedere! Explicatia pertinenta este cea cu alarma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.