Sari la conținut

Fabrică moto autohtonă


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

.... probabil au venit apele....

 

acu pe bune; raman la ce am scris mai susususus; e frumos sa visezi dar nu e practic - ramai cu burta goala.

asa cum am scris mai sus; pentru inceput cred ca trebuie sa faci chestii simple dar destepte.

daca in timp apare investitoru` la usa si zice ca vrea sa bage banu`......alta socoteala; incepi sa te uiti mai atent la "mobra 2" cu care ai deja vreo 25 de rendere pe care le-ai facut noaptea in timp ce visai.

 

treziti-va; ce scrie la locul nasterii si la domiciliu in buletinele voastre ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu vreau sa cred ca se poate deschide o fabrica , si inafara de impedimentele financiare , nu vad care ar fi problemele mari ...

Oricum daca forbim de o fabrica trebuie incluse o turnatorie , vopsitorie , statie de asamblare stii de testare etc etc . si inprimul rand o echipa de ingineri buni .

La noi este la moda sa dai un leu si sa scoti cinci , in mai putin de un minut , asa ceva nu prea se poate face intr-o fabrica mai ales daca este vorba de o marca noua , adica daca investitia se ridica la undeva peste 20 mil $ daca treaba merge bine suma se amortizeaza in 5-8 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la o fabrica de motociclete noi eu vin cu ideea de a face un atelier de restaurari ale motocicletelor

la preturi cat mai bune, un atelier care se ocupa cu procurare de piese originale , noi de prin strainatate, reconditionare a pieselor care mai pot fi utilizate, etc

 

m-am saturat sa tot caut pe ici pe colo cate o piesa care lipseste, sau sa sun dupa un atelier de cromare/nichelare

sa ma uit pe cataloage sau pe diferite sait-uri si sa nu stiu ce caut

e nevoie de o echipa dimnamica , care are cunostinte despre motoare, si care poate face o treaba de calitate

am 5 motociclete vechi , vreau sa le restaurez, as da 4-500 euro/buc sa le duc la cineva si sa stiu ca in 2-3 luni le iau noi ca din fabrica, cu dungile pe ele desenate corect, nu facute cu o banda sau alte minuni, ce s-au mai inventat, cu motorul fara jocuri, batai, etc

cu o etansare buna sa nu mai faca dire de ulei , benzina pe drum ca doar avem tehnologia in ziua de azi

suntem multi cautatori de asa ceva stiu sigur , dar le carpacim noi cum putem , neavand de cele mai multe ori solutia cea mai buna la indemana i poate si cea mai ieftina cu o calitate mai buna

 

aruncam banii pe geam si spunem ca facem economii, dar daca calculam in timp s-ar putea sa ne coste mai mult retusurile decat o restaurare ca la carte

 

deci care se baga la un atelier de restaurari?

 

eu sunt din bacau, sunt inginer mecanic, am ceva experienta in constructii de masini, am lucrat la o fabrica de autocare - director de productie , aici la moinesti despre care sigur nu ati auzit. da, se fabrica autocare la bacau

http://www.dypety.ro

am absolvit "design in constructia de masini " la brasov

 

si sunt sigur ca sunt multi care au idee cu ce se mananca

Editat de aurelian_mz_rt125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca s'ar merita o restaurare completa la doar 500e . bine acum depinde si starea motocicletei .

Eu gandesc asa , pentru un atelier de reconditionat . iti trebuie cel putin , masina de alezat ( freza verticala cu comanda numerica ) , masina de rectificat in plan , strung cu comanda numerica si normal , minim 2 aparate de sudura , camera de vopsit (cu scule compresor , pistoale etc ) 3-4 statii de lucru , si un garaj acoperit o roata engleza , aparat de tras si inoit teava . Unele SDV-uri se pot face :homemade " cu aceiasi precizie ca unul de "firma "

O ideie buna ar fi si un cuptor pentru topit aliaje de aluminu si o centrifuga ( se pot reface multe repere care nu s'ar gasii ) .

Ideia este ca iti trebuie oameni priceputi daca vreti sa faceti ceva , eu am fcaut practica la automatica in buc la mecanica fina ... nu prea aveau aia chef de munca tin minte ca ''faceau gura'' atunci cand tineam expres sa polizez niste capace inainte sa le sudez prin impuscare :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca s'ar merita o restaurare completa la doar 500e . bine acum depinde si starea motocicletei .

Eu gandesc asa , pentru un atelier de reconditionat . iti trebuie cel putin , masina de alezat ( freza verticala cu comanda numerica ) , masina de rectificat in plan , strung cu comanda numerica si normal , minim 2 aparate de sudura , camera de vopsit (cu scule compresor , pistoale etc ) 3-4 statii de lucru , si un garaj acoperit o roata engleza , aparat de tras si inoit teava . Unele SDV-uri se pot face :homemade " cu aceiasi precizie ca unul de "firma "

O ideie buna ar fi si un cuptor pentru topit aliaje de aluminu si o centrifuga ( se pot reface multe repere care nu s'ar gasii ) .

Ideia este ca iti trebuie oameni priceputi daca vreti sa faceti ceva , eu am fcaut practica la automatica in buc la mecanica fina ... nu prea aveau aia chef de munca tin minte ca ''faceau gura'' atunci cand tineam expres sa polizez niste capace inainte sa le sudez prin impuscare ^_^

 

 

cam ce zici tu ar fi nevoie, cu toate ca poate ca nu e nevoie de la inceput de toate, oricum o valoare infima fata de ceea ce inseamna o fabrica de moto,

cu utilajele pe care le-ai insirat , se poate face si o fabricuta totusi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca sunt cam acelasi utilaje ca in fabrica , doar ca sunt ceva mai mici ...

Uite gandeste de evemplu ca ai nevoie de un ax pentru demaror pentro o moto din 30 si un pic sau de un jigler cu pas mic , sau de rectificat un lagar , de reparat o aripa indoita etc , ce faci te pui pe cautat 30 de zile sau sa le faci pe ''scula'' ...

Eu cam asta imi imaginez atunci cand zici atelier de reconditionat , adiaca sa se reconditioneze ...

Daca ''fabrica'' repara doar cu piese sh sau piese noi din stocuri vechi este un service ''comunist '' ...

Evident ca nu sunt necesare absolut toate utilajele dar o sa te lovesti pana la urma de ''un client '' care oo sa ii trebuiasca o vopsire completa sau o alezare pentru un cilindru , poti gasii alt ''mester'' sa o faca dar banii pe lucrare ii vin lui , nu tie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca sunt cam acelasi utilaje ca in fabrica , doar ca sunt ceva mai mici ...

Uite gandeste de evemplu ca ai nevoie de un ax pentru demaror pentro o moto din 30 si un pic sau de un jigler cu pas mic , sau de rectificat un lagar , de reparat o aripa indoita etc , ce faci te pui pe cautat 30 de zile sau sa le faci pe ''scula'' ...

Eu cam asta imi imaginez atunci cand zici atelier de reconditionat , adiaca sa se reconditioneze ...

Daca ''fabrica'' repara doar cu piese sh sau piese noi din stocuri vechi este un service ''comunist '' ...

Evident ca nu sunt necesare absolut toate utilajele dar o sa te lovesti pana la urma de ''un client '' care oo sa ii trebuiasca o vopsire completa sau o alezare pentru un cilindru , poti gasii alt ''mester'' sa o faca dar banii pe lucrare ii vin lui , nu tie .

 

 

uite asta e boala romanului

vrea sa le faca el pe toate , nu vrea sa imparta si cu altul, din aceste cauze ai costuri mari in a deschide o afacere, in fine, si atunci cand a deschis rupe gura targului cu preturi de nu vine nimeni sa cumpere, si apoi se intreaba unde a gresit. ca era cerere, a investit o avere plus credite, si a dat chix

 

ca sa crestem ca tara, trebuie sa crestem pe orizontala , adica sa fim multi si mici (cel putin pt. inceput), sa ne dam de treaba unii la altii, si sa cumparam din magazinele romanilor , nu din supermarketuri gen: metro, selgros, billa, kaufland, etc deoarece banii dati lor pe cumparaturi pleaca afara 90% si nu se mai intorc sa se ruleze in tara, raman doar banii pe angajati si impozite, adica nimic, ca au grija guvernantii sa-i cheltuie pe dropsuri

asa ca hai sa ne unim nu sa le facem de unii singuri pe toate, sa dam si la atii de mancare, important e sa fie roman, sa ramana banii aici

toate aste daca vrem sa crestem ca tara, nu sa ne vindem (nu ca am mai avea ceva de vandut)

 

pentru un atelier de reconditionari iti spun sigur e de ajuns:

- un strung ( poate fi si din 60 , numa sa nu aiba bataie 1000 euro), o freza (la fel) , aparat sudura argon (1000-2000 euro), polizor (200 euro), masina de gaurit (300 euro), truse chei toate natiile (300 euro), prese multe dimensiuni (50 euro), compresor (200 euro), pistol vopsit (500 euro ceva de calitate, cu duze dif in fct pt ce e folosit, inclusiv kit pt aerografiere), kit sablare ( 450 euro fara compresor ), si or mai fi cateva

- sdv care pot fi home made : banc de scule, masina de indoit teava, cric moto, prese, etc.

- 3 oameni priceputi - 1 electric, 1 mecanic, 1 vopsire ( nu deranjeaza daca se pricep la mai multe luati individual, oricum o sa invete din toate)

 

- 1 legatura la internet , descarcat toate natiile de manuale de pe acest forum, facut biblioteca, adrese furnizori, colaboratori ( aia mici de trebe sa manace si ei :D ),

 

- respect si cuvant pentru toti cu care colaborezi , iei comenzi, dai comenzi, platesti

 

 

de restul se ocupa orizontala

si la final bem si o bere

 

^_^

 

 

masina de calcul numeric dupa ce ajungem ca aia din "orange county", si aia ,cand a inceput emisiunea, aveau un strung si un polizor

Editat de aurelian_mz_rt125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ... da eu vreau sa le fac pe toate , atata timp cat am nevoie de o freza si un strung , nu vad dece nu as achizitona si capete pentru honuit .

La strung nu'i chiar simpla treaba , iti trebuie unul ''automat '' adica sa stie sa ''dea filet '' fara a schimba manual locatia rotilor dintate , sa se poata monta capete eliptice , iar gaura din axul universalului sa fie de minim 40-50 ... pentru a putea prelucra piese lungi / grele cu o precizie ridicata ( de exemplu un ax cardanic )

"masina de calcul numeric dupa ce ajungem ca aia din "orange county", si aia ,cand a inceput emisiunea, aveau un strung si un polizor " ceace descrii tu acolo este o regila de calcul ^_^

Vezi ca o masina de indoit nu'i chiar floare la ureche , se poate face una dar iti trebuie neaparat adaptoaree pentru grosimi , in plus daca indoirea se face prin ''zvacuri'' ca in cazul celor manuale pot aparea fisuri in metal , si deobicei ''gautirea'' tevii , o varianta ar fi cea hidraulica (cu cric auto sau dece nu cu pompa si piston recuperate de la vreun utilaj )

La aparatul de sablat iti trebuie decat pistolul si furtunele , rezervorulde amestecare a materialului abraziv este foarte usor de construit si sigur avant=d in vedere ca presiunea de folosire este undeva la 6-7 bari, totul este sa ai un vas tampon mare pentru aer ( altul decat cel al compresorului )

Aparatele de sudura in argon nu iti folosesc , le confunzi .... pentru un atelier iti trebuie un mig sau un wig care sunt aparate de sudura cu gaz protector , diferenta intre cele doua este ca la unul electrodul (cel care produce arcul electric ) este in pistol si difera de aliajul de lipit , la celalalt electrodul este aliajul de lipit si are ''fir constant ''

Cadrul '' rotii englezesti '' este usor defacut dar rolele trebuiesc cumparate caci trebuie sa fie din otel superior si roluite .

o Masina cu comanda numerica poate fi cam orice (strung , freza , bormasina de banc . rectificator in plan orizontal / verical etc ) , acest utilaj este defapt ''o scula'' care se poate folosii in doua felui manual si semi-automat prin intermediul unei interfate de coordaonare . Avantajul principal al ei este REPETABILITATEA , si precizia ceva mai mare decat a unui '' mester '' .

Parca te pricepeai la '' chestii dastea ''

 

Tu unde iti faci cumparaturile ?

Editat de ALT_ZOLA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...