Sari la conținut

De La Honda Vfr La Enduro !


Toro
 Share

Postări Recomandate

Salve !

 

Dupa Matei, cred ca sunt al doilea veferist care vrea enduro :burnout: .

Cu diferenta ca eu vreau sa pastrez si baba, dar vreau si pe coclauri la porcaiala ...

In primavara, cand termin cu ratele la asta, iau si un enduro.

Nu vreau enduro-touring, vreau cross sau hard enduro (chiar, care e diferenta intre ultimii 2 termeni?) Pentru touring, e numa' buna veferica mea.

 

Partea nasoala e ca sunt atatea modele de unde as putea alege, doar ca eu la enduro nu ma pricep, dar recuperez, fac sapaturi pe net si ma informez. Mai am si cativa prieteni enduristi cu care ma mai sfatuiesc, dar mi-ar fi de mare ajutor si sfatul vostru.

 

La endureala nu am iesit niciodata, de fapt nici nu am condus enduro, dar o sa merg cu un transalp si cu un DR de 650 sa-mi fac o parere.

 

Eu am 1.95 m si nu am probleme cu atingerea solului cu talpile. Stau foarte bine si pe un GS 1150 Adventure, numai ca nu vreau asa ceva, ca e mare si greu.

De fapt, vreau ceva cat mai usor !

 

Dupa ce am citit pe forum, toti recomanda pentru inceput maxim 400 cc. Eu am trecut din prima pe vfr de 750 si am deja 7000 de km facuti sezonul asta (stiu, nu e chiar mult, dar nu am mers cat mi-as fi dorit...) si cred ca m-as descurca si cu un enduro de 500-600 cc.

 

Mi-ar place mult un KTM. Dar sunt deschis si la alte propuneri. Nici prea mic sa nu fie, ca la aproape 2 m cat am eu, probabil ca n-as sta bine in sea. Initial m-am oprit la KTM LC4 Enduro si la 525 EXC Racing.

Mai mult imi place 525-ul, ca e mult mai usor, si tocmai asta ma intereseaza: o greutate cat mai scazuta !

 

Am mai vazut ca lumea recomanda si Husaberg. Sunt fiabile? Cum se comporta ?

 

Ca o ultima precizare, nu am bani de un motor nou. Pretul final sa fie undeva pana in 4500 E.

 

Deci, ce imi recomandati?

Astept cu mare interes parerile voastre, in special ionut73, ca am observat ca are ceva experienta in spate si are tot timpul cate o opinie bine fondata pe argumente tehnice :D

 

Multumesc anticipat !

Numai bine si sa ne vedem la anul pe coclauri, ca tare mult imi doresc... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam sumar raspunsul. De ce acest model ? Te-ai dat cu asa ceva si te-a impresionat placut ? L-ai vazut la treaba si se misca bine?

 

Uite ce zice Yamaha de ea:

It´s Got the Power to Unravel Any Trail. The WR450F was already the mightiest beast in the jungle.

 

Bad news: pe mobile.de preturile sunt de la 4500, deci pretul final in tara o sa fie undeva in jurul sumei de 5500. Eu nu am banii astia. Maxim 4500 pret final.

Editat de Toro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

diferenta intre un enduro touring si un enduro e urmatoarea: cu enduro touring nu mergi mai mult decat pe un drum de tara sau un drum forestier, motocicleta e frea pt alte drumuri mai hard...cu enduro poti merge coclauri, poteci si aproape pe unde vrei binenteles numai cat te poate ajuta motocicleta ,iar daca vrei cross cu ala chiar te poti baga in orice vagauna sau cum vrei tu sa-i zici...eu zic ca pt inceput e bun un dr 350, sau wr 250, si un ktm 250 exc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti dau un sfat din putina mea experienta enduro combinata cu povetele extrase cu clestele de la unii mai batrani in bransa: cumpara ceva usor pt tine!Nu are asa mare importanta inaltimea ta, cat au greutatea si conditia fizica.Eu pot sa am 1,70 inaltime si sa iau o mobra de 170 de kile in carca(metaforic vorbind :cheers: ).

Si eu am fost atras de o mobra cat mai mare, vream africa twin.Cred ca daca-mi luam asa ceva eram si acum in padure asteptand macaraua sa ma ridice de acolo,la ciormoale nici nu mai vorbesc.

Cu inaltimea mobrei se rezolva, se poate cobori,dar de usurat mai greu.Capacitatea cilindrica iar nu prea conteaza.De ex. am ttr de 600 in comparatie cu gilera mea la aceeasi capacitate, yamaha, nu stiu cate kile are dar pare mult mai usoara.KTM iarasi am observat ca-s mult mai usoare.Sincer DR650 si transalpul mentionate de tine nu le vad potrivite pt. hard-enduro.Mai degraba Dr de 350.

 

PS. La o adica daca-ti iei ceva nepotrivit nu-i o tragedie, se poate revinde,ca doar nu te obliga nimeni sa te insori cu ea.Capeti experienta si in felul asta convingandu-te singur pe propria piele.Mie daca mi-ar fi zis cineva ca RC de 600 e mare de mine nu l-as fi crezut nici mort....dar m-am convins repejor.Iti dau un mic ex: am venit in freza pe un drum superextrasoft enduro( gpz-ul intrat acolo confirma asta!).Minidv@ se observa din poza atasata ce gabarit are.De ridicat singur n-am reusit(in curte daca a cazut dupa cric am saltat-o in 2 timpi si 3 miscari dar acolo in putina panta care era n-am reusit) dar ajutat de el, am rezolvat-o rapid.In schimb au curs apele pe noi sa le intoarcem(si gilera mea si a lui) in momentul in care ne-am decis sa o luam inapoi.

post-4101-1154504014_thumb.jpg

post-4101-1154504040_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Astept cu mare interes parerile voastre, in special ionut73, ca am observat ca are ceva experienta in spate si are tot timpul cate o opinie bine fondata pe argumente tehnice :burnout:

 

 

Multumesc mult. Dau o bere :cheers: . Sa stii ca nu am mare experienta. Ba chiar as zice ca sunt incepator. Sunt doar pasionat si am mai mult timp de stat pe net decat enduristii cu adevarat experimentati :D Am citit multe articole si forumuri si am stat de vorba de cate ori am avut ocazia cu oameni experimentati.

Gasesti pareri avizate despre mutle modele pe www.thumpertalk.com sau www.ktmtalk.com. Gasesti review-uri pentru multe modele la http://www.dirtrider.com/tests/offroad.

 

La 4500 iti gasesti o motocicleta de enduro foarte buna. Eu te sfatuiesc sa iei o motocicleta de ednruo, nu de cross. Crossul are suspensii mai tari, viteze mai putine si pornire doar la pedala. Pentru avansati nu e o probelema sa mearga bine la enduro cu crossul (unii chiar le prefera), insa pentru un incepator e mai buna o motocicleta de enduro. La enduro ai nevoie de primele 2 viteze mai scurte.

Eu sunt fun KTM asa ca prima recomandare va fi, normal, KTM EXC 400/450 :burnout:.

Asta nu inseamna ca nu-mi place Husaberg; am mers cu ea si mi-a placut - trage f tare, are o pozitie "spre fata"/agresiva in sa. Sau un WR450 care e renumit pentru fiabilitate.

 

In cloncluzie, eu zic sa iei un 4 timpi de 400/450. Vezi ce gasesti in momentul in care te hotarasti sa o cumperi. Unii vor zice ca e prea mare pentru prima motocicleta de enduro. Eu iti zic - go for it! Va imprieteniti repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor de reply-uri.

Incet-incet, incep sa se sedimenteze informatiile si cu ajutorul vostru, sper sa pot face alegera buna.

Asa, ca o concluzie, oricum o sa fie ceva de minim 450. Si cand am luat Honda mi-au zis prietenii ca e mult prea mare pt. un incepator, dar m-am acomodat repede cu ea si nu am luat decat 1 tranta din cauza unui cauciuc fata aproape slick :crack: pe care l-am schimbat imediat. De aia cred ca ma voi acomoda relativ repede cu un enduro, fie el si de cilindree mai mare.

Oricum, un 450 mi se pare rezonabil pentru inceput.

 

@Catallin:

cumpara ceva usor pt tine!Nu are asa mare importanta inaltimea ta, cat au greutatea si conditia fizica
Pai asta am zis si eu: in primul rand vreau sa fie cat mai usoara !
Cu inaltimea mobrei se rezolva, se poate cobori,dar de usurat mai greu.
Nu conteaza inaltimea, la 1.95 cat am eu ! Ating bine solul de pe orice tip de moto.
Sincer DR650 si transalpul mentionate de tine nu le vad potrivite pt. hard-enduro.Mai degraba Dr de 350.

Nici eu nu zic ca sunt indicate pentru hard enduro ! Am zis doar ca o sa probez (pe asfalt, ce-i drept) zilele astea si DR-ul si Transalpul, sa-mi fac o oarecare impresie.

 

@ionut73:

Multumesc mult. Dau o bere
Chiar nu e cazul ! Am vorbit sincer ! La prima intalnire, dau eu berea, si nu pentru sfaturi, ci pentru simplul motiv ca se intalnesc 2 motociclisti ! :crack:

Mersi de linkuri ! O sa le citesc cand voi avea ceva timp liber (si nu prea am in ultima vreme :crack: )

Asta nu inseamna ca nu-mi place Husaberg; am mers cu ea si mi-a placut - trage f tare, are o pozitie "spre fata"/agresiva in sa
Imi poti recomanda si un model anume?
WR450 care e renumit pentru fiabilitate
Te cred pe cuvant, doar ca sunt mai scumpe decat imi permite bugetul :D

 

Alte opinii si sfaturi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am calarit Transalpul unui prieten la intrunirea de la Iasi (sa traiesti 1000 de ani pletosule !)

Daca pana acum ram ferm convins ca o sa-mi iau enduro, de acum sunt bolnav dupa ele !

post-5869-1156515388_thumb.jpg

Impresii:

E cam grea si nu face fata la o endureala mai agresiva.

Imi place cum amortizeaza gropile, imi place cum fuge spatele la o accelerare mai ferma.

Imi place cum se controleaza la condusul in picioare pe scarite si cu "ouale" pe rezervor !

 

Dintre toate modelele pe care le-am luat la puricat, KTM de 400-450 mi s-au parut cele mai indicate pentru ce vreau eu.

post-5869-1156515354_thumb.jpg

Am vazut pe mobile.de la vanzare si modele cu 16 C.P. !!

Au limitator sau sunt 2 modele distincte? Care e treaba cu ele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dintre toate modelele pe care le-am luat la puricat, KTM de 400-450 mi s-au parut cele mai indicate pentru ce vreau eu.

 

Am vazut pe mobile.de la vanzare si modele cu 16 C.P. !!

Au limitator sau sunt 2 modele distincte? Care e treaba cu ele ?

 

atata au oficial (12Kw). Chestie de legislatie (nu stiu in detaliu).

In realitate un 450 are cam 48 de cai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Salve !

 

Dupa Matei, cred ca sunt al doilea veferist care vrea enduro :moto: .

Cu diferenta ca eu vreau sa pastrez si baba, dar vreau si pe coclauri la porcaiala ...

In primavara, cand termin cu ratele la asta, iau si un enduro.

Nu vreau enduro-touring, vreau cross sau hard enduro (chiar, care e diferenta intre ultimii 2 termeni?) Pentru touring, e numa' buna veferica mea.

 

Partea nasoala e ca sunt atatea modele de unde as putea alege, doar ca eu la enduro nu ma pricep, dar recuperez, fac sapaturi pe net si ma informez. Mai am si cativa prieteni enduristi cu care ma mai sfatuiesc, dar mi-ar fi de mare ajutor si sfatul vostru.

 

La endureala nu am iesit niciodata, de fapt nici nu am condus enduro, dar o sa merg cu un transalp si cu un DR de 650 sa-mi fac o parere.

 

Eu am 1.95 m si nu am probleme cu atingerea solului cu talpile. Stau foarte bine si pe un GS 1150 Adventure, numai ca nu vreau asa ceva, ca e mare si greu.

De fapt, vreau ceva cat mai usor !

 

Dupa ce am citit pe forum, toti recomanda pentru inceput maxim 400 cc. Eu am trecut din prima pe vfr de 750 si am deja 7000 de km facuti sezonul asta (stiu, nu e chiar mult, dar nu am mers cat mi-as fi dorit...) si cred ca m-as descurca si cu un enduro de 500-600 cc.

 

Mi-ar place mult un KTM. Dar sunt deschis si la alte propuneri. Nici prea mic sa nu fie, ca la aproape 2 m cat am eu, probabil ca n-as sta bine in sea. Initial m-am oprit la KTM LC4 Enduro si la 525 EXC Racing.

Mai mult imi place 525-ul, ca e mult mai usor, si tocmai asta ma intereseaza: o greutate cat mai scazuta !

 

Am mai vazut ca lumea recomanda si Husaberg. Sunt fiabile? Cum se comporta ?

 

Ca o ultima precizare, nu am bani de un motor nou. Pretul final sa fie undeva pana in 4500 E.

 

Deci, ce imi recomandati?

Astept cu mare interes parerile voastre, in special ionut73, ca am observat ca are ceva experienta in spate si are tot timpul cate o opinie bine fondata pe argumente tehnice :moto:

 

Multumesc anticipat !

Numai bine si sa ne vedem la anul pe coclauri, ca tare mult imi doresc... :lol:

 

 

Nu esti singurul! :)

 

Eu m-am hotarat sa mi cumpar un africa twin. Numa nush ce sa fac, as pastra si vfr ul dar povestea cu banii...

Editat de Adrian Tanc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu esti singurul! :lol:

 

Eu m-am hotarat sa mi cumpar un africa twin. Numa nush ce sa fac, as pastra si vfr ul dar povestea cu banii...

Eh, daca nu ar fi problema cu banii, ne-am fi luat cate una din fiecare, dar asa...

Eu inca nu mi-am luat enduro, ca au aparut alte cheltuieli, dar nu renunt la idee!

Intre timp am mai probat cate una-alta si m-am imbolnavit mai tare !

Dar eu nu vreau ceva enduro-touring cum e vaca de Africana, vreau ceva cat mai usor.

Numai ca nici eu nu as renunta la VFR, mai ales ca am investit multi bani in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...