EsTeTicu Postat August 8, 2006 Share Postat August 8, 2006 Am cautat chestia asta si nu am gasit mai nimic... Poate cineva sa explice tot procesul asta? de aerisiere a franelor.. ca un prieten mi-a spus ca nu se baga pt ca nu vrea sa ma aibe pe constiinta si... m-am hotarat sa o fac singur De precizat ca placutele sunt acceptabile ca nivel, cel putin asa cred, iar franele tin, dar nu asa bine cat ar trebui. Am schimbat recent senzorul de frana pe spate pt ca pierdea lichid pe acolo, si acum vad ca functioneaza bine, dar s-a inmuiat cam mult frana, si tine forte jos. Astept ceva explicatii mai detaliate daca se poate, ca sa stiu pas cu pas ce e de facut. Va multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat August 9, 2006 Share Postat August 9, 2006 faci cateva pedale pana incepe sa tina pedala mai susu..... tii pedala fara sa-i dai drumu..... iar in spate dai drumul la aerisitor....... pana se duce pedal la capat..... inchiszi aerisitorul dupa care dai drumul la pedala....... si apoi mai repeti operatiunea de cateva ori..... ai grije in acest timp sa vezi sa nnu se duk lichidul din borcan......sa comple6tezi tot timpul iar cand dai drumul la aerisitor vezi ca o sa tasneasca lichidul.... e bine sa folosesti un furtunas care-l bagi intr-o sticla..... atentie si la ce fel de lichid pui.... dot3 sau dot4 scrie pe capacul borcansului....... nu stiu cum este pozitionat etrierul in spate..... dar trebuie sa fie cu aerisitorul in sus pt ca altfel nu reusesti nuimik pt ca aerul se aduna in partea de sus...... daca este cui aerisitorul in jos trebuie dat jos etrierul si pus pe disc in asa fel in cat sa fie cu aerisitorul in sus...... ca sai obtii rezultate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wolf4mwolf Postat August 9, 2006 Share Postat August 9, 2006 (editat) Si in acelasi timp...ai mare grija cu ce completezi. Recomandat este sa golesti instalatia de lichid, sa o speli cu alcool si sa pui un lichid de frana nou. Normal ca nimeni nu face asta , unii din comoditate altii datorita "finantelor". Asa ca trebuie sa stii ce lichid de frana ai in instalatie si sa cumperi pt completare acelasi tip de lichid; daca nu stii ce lichid ai in instalatie, scoti un pic din recipientul de la moto si amesteci cu lichidul cumparat nou si urmaresti daca apare vreo reactie, daca nu reactioneaza poti sa-l folosesti la completare. Mare grija cu lichidul de frana fiindca daca amesteci doua tipuri care interactioneaza papa garniturile si la revedere frana (acelasi lucru si in cazul ambreiajului hidraulic) Editat August 9, 2006 de wolf4mwolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristiroma Postat August 14, 2006 Share Postat August 14, 2006 (editat) Un prieten de-al meu a tradus un articol (eu am desenat ilustratiile ) ale unui sistem de schimbare a lichidului de frana + aerisire. Principiul este simplu, dar lenea ne-a oprit sa il construim singuri...postez aici, poate exista si oameni mai harnici si se indura sa il faca ) Articolul este aici: http://www.aircooled.ro/fol710394/fol122541/doc601272 Succes si asfalt uscat edit: graba si gramatica slaba. Editat August 14, 2006 de cristiroma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 Am cautat chestia asta si nu am gasit mai nimic... Poate cineva sa explice tot procesul asta? de aerisiere a franelor.. ca un prieten mi-a spus ca nu se baga pt ca nu vrea sa ma aibe pe constiinta si... m-am hotarat sa o fac singur De precizat ca placutele sunt acceptabile ca nivel, cel putin asa cred, iar franele tin, dar nu asa bine cat ar trebui. Am schimbat recent senzorul de frana pe spate pt ca pierdea lichid pe acolo, si acum vad ca functioneaza bine, dar s-a inmuiat cam mult frana, si tine forte jos. Astept ceva explicatii mai detaliate daca se poate, ca sa stiu pas cu pas ce e de facut. Va multumesc anticipat! eu am lucrat dupa manualul de service, am gasit pasajul cu aerisirea franelor, atasez fisierul. daca nu stii ce lichid de frana a fost inainte, schimba-l. se schimba usor: lasi aerisitorul desfacut pana curge tot. lichidul din rezervor il scoti cu seringa. sa ai grija sa nu intre mizerie acolo. curatarea cu alcool se face cand desfaci totul piesa cu piesa si schimbi garniturile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat August 17, 2006 Share Postat August 17, 2006 (editat) de ce nu mergi la un service? e mult mai SAFE pt tine, cu franele si rotile chiar nu e de joaca si nu costa o avere. Editat August 17, 2006 de Lizu-ka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EsTeTicu Postat August 17, 2006 Autor Share Postat August 17, 2006 Merci de replay-uri, am reusit pana la urma oarecum, nu e asa tare pe cat ash fi vrut, dar oricum e mult mai bine. Acum daca apas pana la un punct tine asa si asa, si daca mai apas un pic se blocheaza roata.. Si am observat ca asta nu e tocmai bine..preferam sa tina bine fara sa se blocheze Probabil trebuie sa stiu cat de mult sa apas.. Apropo, daca schimb furtunashele cu unele dinalea din metal sau daca pun alte frane rezolv ceva? Am auzit ceva de Brembo..? Merci anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat August 18, 2006 Share Postat August 18, 2006 Acum daca apas pana la un punct tine asa si asa, si daca mai apas un pic se blocheaza roata.. Merci anticipat asa imi facea si mie, am rezolvat prin schimbarea totala a lichidului de frana. era ruginiu si trebuie sa fie un galbui deschis... la tine cum arata lichidul de frana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EsTeTicu Postat August 18, 2006 Autor Share Postat August 18, 2006 asa imi facea si mie, am rezolvat prin schimbarea totala a lichidului de frana. era ruginiu si trebuie sa fie un galbui deschis... la tine cum arata lichidul de frana? e galbui, dar problema e ca nu l-am schimbat pe tot doar am completat cu DOT 4 de la un prieten oricum, cred ca o sa ajung la un service ca sa merg linistit cu ea, dar nu stiu unde as putea sa merg sa stiu ca face treaba bine.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Problemă la mașină. După ce am schimbat lichidul de frână la motoretă fără nici o problemă, a urmat mașina. Ultimul niplu de aerisire, îl slăbesc bag furtunu`, îl desfac și mă duc să apăs pedala, și nimic. Zic că nu l-am desfăcut suficient. Nu era asta problema și a sfârșit prin a desface detot niplul fără șă curgă nimic. Care să fie problema ? Frâna funcționează pe roata aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 O fi astupata gaura de la etrier. Nu vreau sa iti zic cum aratau la mine etrierii de rezerva. Aveau niste depuneri intarite in ei, cine stie cu ce o fi mers respectivul, dar lichid de frana sigur nu era si daca e astupata gaura, inseamna ca nici nu iese, nici nu intra aer, deci frana merge ca inainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 cata poveste pentru aerisirea unei frane....)))stiinta mare dom;le..ia doua furtune transparente de 30 de cm...pune-le pe aerisitoare...capetele le pui in doua vase cu lichid de frana in ele...astfel incat capetele sa fie scufundate in lichid...desfaci aerisitoarele ambele cu o inelara de 8 si incepi si pompezi fara grija...si tot completezi sus in borcan de vreo 3-4 ori....cand nu mai vezi bule pe furtune de nici o culoare..ai aerisit frana ca un profesor...apoi inchizi aerisitoarele.Ca sa fii sigur ca nu mai ai bule adunate pe la "incheieturile furtunelor" iei un ciocan mic si ciocanesti usor etrierii si restu ca sa urce bulele in borcan.apoi iei o carpa..infasori frumos surubul de sus de la pompa acel surub care tine furtunele pe pompa..se numeste "banjo bolt"...tii maneta apasata si cu o cheie inelara slabesti acel surub umpic ca sa tasneasca lichid pe la el...dar nu lasa maneta!decat dupa ce l-ai strans la loc!..and then...you're done!ai aerisit perfect frana.punct! Furtunele de metal sunt o optiune foarte buna.sunt mai rezistente decat celelalte..iti ofera un feeling mai ferm la apasarea manetei pentru ca nu se dilata la presiune ca cele de cauciuc.si sunt ieftine...daca stii de unde sa le iei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 La astia de fac furtune hidraulice? Am intrebat si eu la unul (firma serioasa de la care luam si pt la munca diverse furtune) dar mi-a zis ca o fac pe propria raspundere, el nu garanteaza la frane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 La astia de fac furtune hidraulice? Am intrebat si eu la unul (firma serioasa de la care luam si pt la munca diverse furtune) dar mi-a zis ca o fac pe propria raspundere, el nu garanteaza la frane aaaa nuuu dinalea....de exemplu aici la mine in Cluj este saptamanal un targ dinasta de vechituri cum ar venii...si este acolo un italian ce tot vine cu o duba plina de piese de motoare de scutere etc....si de la el mi-am luat 3 conducte metalice tzipla cu 15 lei bucata..;)pomana...suruburi pentru discurile de frana alea de se gasesc foarte foarte greu si foarte scumpe...eu am luat inoxidabile de la el cu 15 lei 10 bucati....acuma nu stiu in alte orase cum e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 da' daca motoreta are ABS cum se procedeaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmwio Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 La fel, numai ca este mai mult lichid de inlocuit, care ar trebui schimbat la 2-3 ani pentru ca isi schimba calitatile. Iar primavara la iceput de sezon, ar trebui plimbate pistonasele, spalate cu un spray cu silicon sau lichid si atunci ai frina garantat. Furtune metalice am luat de la un atelier moto care aduce, repara si vinde motociclete, sint minunate si ieftine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Septembrie 6, 2017 Share Postat Septembrie 6, 2017 Ca sa fii sigur ca nu mai ai bule adunate pe la "incheieturile furtunelor" iei un ciocan mic si ciocanesti usor etrierii si restu ca sa urce bulele in borcan.apoi iei o carpa..infasori frumos surubul de sus de la pompa acel surub care tine furtunele pe pompa..se numeste "banjo bolt"...tii maneta apasata si cu o cheie inelara slabesti acel surub un pic ca sa tasneasca lichid pe la el...dar nu lasa maneta!decat dupa ce l-ai strans la loc!. cind am schimbat lichidul de frina s-a dus nivelul din rezervor pina sa apuc sa completez posibil sa fie aer pe conducta dupa supapa cind am pompat a iesit ceva aer la eliberarea manetei (cind deschide supapa) cu metoda de mai sus pot fi sigur ca se elimina un eventual rest de aer ramas? sau pot cumva deschide supapa? frina prinde ok dar parca la capatul cursei mai merge citiva mm daca string mai tare maneta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.