Sari la conținut

Uff - Inca Nu Mi-am Revenit...acu Am Sosit...


smokefield
 Share

Postări Recomandate

"The single biggest reason for tire failure is lack of maintenance of tire

pressure. In fact, 54 percent of all vehicles on the road have low tire pressure. Oxygen in compressed air can permeate the tire wall reducing tire pressure. With nitrogen, diffusion is 30 to 40 percent slower than oxygen."

 

Adicatelea : Cel mai mare motiv pentru futerea gumelor e faptul ca nu se intretine presiunea in roti. 54 la suta din toate vehiculele in circulatie au cauciucurile moi. Oxigenul din aerul comprimat poate trece prin peretele cauciucului reducindu-se astfel presiunea. Cu azot, difuzia este cu 30-40 la suta mai inceata decit cu oxigen.

 

Buun . Analiza :

- Cele mai multe roti se uzeaza ca au presiune deampulea .. discutabil. Eu zic ca si geometria proasta are un rol la fel de mare ca si presiunea. La motoare o fi adevarat.

- 54 % din vehicule au presiunea scazuta : asta e o afirmatie gen marketing scoasa din burta . La fel ca spalatu pe dinti cu colgate si tranzitu intestinal la danone.

- Oxigenu trece, pietrele ramin. Aici e treaba pe care o vand ei. Nu m-am abtinut si am pus mana pe creion:

Sa zicem ca viteza cu care fuge oxigenul din roata este V.

Azotul , avand boaba mai mare conform standarelor UE si a articolului citat de Baiazid trece cu 30/40% mai greu adica scapa cu viteza 0.6V.

 

Calculam viteza cu care scapa aerul :

0.78 * 0.6 * V + 0.22 V = 0.688 V

 

Raportul dintre vitezele de dezumflare la aer fata de azot :

0.688/0.6 = 1.14

Intrebare : daca faci presiunea moka cu aer la omv/mol/agip si dupa o luna pierzi o cantitate X si trebuie sa refaci presiunea cu aer , dupa cit timp ar trebui refacuta presiunea daca ai fi avut-o facuta cu azot?

Raspuns: 30 de zile * 1.14 = 34 de zile.

 

Intrebarea 2: ce e mai rau ? sa faci presiunea cu aer si sa o verifici odata pe luna sau sa o faci cu azot si sa dormi linistit ca la FNI ?

 

Discutie colaterala : un coleg mi-a spus ca cica daca faci presiunea cu azot , nu imbatrineste cauciucu asa repede . Bine, frate da tu iti tii masina/motoru de bibelou , nu mergi cu ea ? Cauciucurile se uzeaza de la asfalt nu de la aerul dinauntru. Daca ajungi sa imbatrineasca in asa hal cauciucurile incit presiune cu azot ar fi facut vre-o diferenta , mai bine vinzi masina si mergi cu taxiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motociclete cel putin, azotul e o mare frectie. Oricum, singurul argument cat de cat valid este cel bazat pe incetinirea deteriorarii chimice a cauciucului, restul sunt aberatii (aia cu disiparea caldurii in special, pentru simplul motiv ca 99.999% din caldura este continuta de cauciuc, nu de gazul din el). Oricum, din cate stiu eu povestea asta a inceput la camioane, unde cauciucurile se folosesc altfel, adica pana se ajunge la a arunca un cauciuc i se schimba suprafata exterioara de cateva ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga azot ca nu se mai sparge. Niciodata. Tine si la cuie.

 

Cum adica nu se mai sparge ? Am bagat si eu azot si dupa aia am studiat problema . Cel putin teoretic nu face mare lucru. Cum o fi defapt ?

 

http://www.depozituldeanvelope.ro/articol.php?aid=53 asta am gasit repede despre azot -

 

" Azotul este un gaz care nu îÂşi modifică temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafața carosabilă, iar presiunea sa rămîne constantă. În acelaÂşi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tăios ce intră în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face pană sau, în cel mai rău caz, pneul se dezumflă mult mai greu."

 

 

Nu e adevarat, azotul ca orice alt lucru poate fi incalzit sau racit prin diferite metode.

Da presiunea e aproximativ constanta.

Nu exista 'molecula de aer' . Aerul este un amestec de diferite tipuri de molecule : azot , hidrogen, oxigen... unele cu molecula mai mare decit azotul

 

Oricum eu am bagat si la moto si la auto , am prins perioada gratis linga depoul Dudesti, dar cu bani multi nu merita.

 

post-12276-1156407928_thumb.jpg

post-12276-1156409890_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nicicum cu azotul.

Am bagat la Matiz si peste 3-4 luni am verificat presiunea ... era acolo unde o lasasem.

Dupa aceea, am renuntat la acest "lux" si am bagat aer sanatos, de Bucuresti ... peste ceva timp am verificat presiunea, tot acolo era.

Concluzia mea e ca cel putin la tubeless nu conteaza cu ce e umflata roata, ci cit de bine e montat si cum e etanseizat cauciucul pe janta (de exemplu, acum pierd cam 0.5 atmosfere/luna din cauza unei lucrari de montare/etansare jenante).

Poate o fi vreo diferenta la temperatura cauciucului, dar n-am avut curiozitatea si nici instrumentul necesar pentru a verifica asa ceva.

 

Poate o fi vreo scofala la rotile cu camera, dar pina nu ma dau cu Dakota mea nu am de unde sa stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate nu e asa cum se spune cu azotul asta.

Dupa cum postase si baiazid,in urma traducerii la ce a pus el acolo cica reduce consumul de combustibil.

 

Asa ca ,fratilor,bagati azot ca consuma mai putin. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...