Dan Cata Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Salutare, Ma gandesc sa achizitionez pe viitor o unealta de reglat avansul la mobra. Am o ferestra de vizitare in dreptul volantei, destul de usor accesibila, daca dau jos carenele Am vazut fel de fel de pistoale pe net de vanzare, numai ca nu as vrea sa dau vreo 100 si ceva de eur pe una, asa ca am ales 3 variante: Lampa stroboscopica 12.V Lampa stroboscopica XENON 12.V Lampa stroboscopica cu masurare unghi de la 0 - 60.Grade Diferenta mare de pret intre ele nu e, si nu stiu care mi s-ar potrivi cel mai bine. Teoretic stiu si cum se foloseste, practic nu am facut niciodata si nici nu am vazut o astfel de unealta in actiune. Care is diferentele intre ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Salutare, Ma gandesc sa achizitionez pe viitor o unealta de reglat avansul la mobra. Am o ferestra de vizitare in dreptul volantei, destul de usor accesibila, daca dau jos carenele Am vazut fel de fel de pistoale pe net de vanzare, numai ca nu as vrea sa dau vreo 100 si ceva de eur pe una, asa ca am ales 3 variante: Lampa stroboscopica 12.V Lampa stroboscopica XENON 12.V Lampa stroboscopica cu masurare unghi de la 0 - 60.Grade Diferenta mare de pret intre ele nu e, si nu stiu care mi s-ar potrivi cel mai bine. Teoretic stiu si cum se foloseste, practic nu am facut niciodata si nici nu am vazut o astfel de unealta in actiune. Care is diferentele intre ele? sal. eu as merge pe varianta nr 2, intrucat , la prima vedere pare a fi lampa strobo pentru masurat avans &stuff adica apare in mod explicit bucla de inductanta care se leaga/aplica pe fisa de la no'1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Si eu ma gandeam la aia ca are chestia care se pune in jurul fisei, dar nu conteaza care La mine da scanteie si cu rost si fara rost, adica pe amandoi cilindrii in acelasi timp. Adica daca schimb intre ele fisele la iesire din bobina motorul merge la fel de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 pai da ... dar aia induce impulsul dat catre lampa . minune care trebuie sa apara in functie de curentul ce trece prin fisha altfel poti folosi ( cam cu acelai efect nul) un stroboscop de discoteca , , care pulseaza la nush cat herti, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Bun, sa zicem ca aleg varianta 2. Ce fac? Reglez supape, sincronizez, apoi pun ala in jurul fisei si indrept pistolu catre volanta. Daca apare OT pe mijlocul ferestrei e ok, daca nu sucesc de placa cu senzori pana ce apare. Right? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 in linii mari DA acu nu stiu cum ai tu ruperea , senzorii si alte minuni pe acolo pe la aprindere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Senzorii sunt 2, diametrali opusi, pe o placa metalica, in jurul vibrochenului. Placa permite modificarea pozitiei ei stanga-dreapta cu cate 3-4 mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 cam ca la rusoaice?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Bun, sa zicem ca aleg varianta 2. Ce fac? Reglez supape, sincronizez, apoi pun ala in jurul fisei si indrept pistolu catre volanta. Daca apare OT pe mijlocul ferestrei e ok, daca nu sucesc de placa cu senzori pana ce apare. Right? da, asa faci. dupa aia verifici iar sincronizarea vezi ca s-ar putea sa creasca relanti-ul sau sa scada, in functie daca ai avans mare sau mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Da, inca o chestie ciudata... Uneori se intampla ca sincronizatorul sa indice corect, dar acul la turometru sa fluctueze usor. Oricum, relevant e sincronizatorul, ca in ala am incredere mai multa decat in turometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 da, asa faci. dupa aia verifici iar sincronizarea vezi ca s-ar putea sa creasca relanti-ul sau sa scada, in functie daca ai avans mare sau mic. adica suceste placa cu senzori stanga dreapta .. nu??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 adica suceste placa cu senzori stanga dreapta .. nu??? da, o suceste. e cam ca la ij/jawa platoul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 da, o suceste. e cam ca la ij/jawa platoul ala. adica , ca la rusoaice : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 (editat) Ia-ti ala cu ungi de 0 - 60 de grade. Daca ai pe volanta doar semn la TDC (0 grade) nu pot sa verifici daca are, sa zicem, 10 grade avans la o mie de rpm etc daca stroboscop nu are avans programabil. Daca e de folos la motocicleta ta ramana de vazut. Banuiesc ca e cu CDI , cu asta, daca sti ce avans da in functie de turatie, pot doar sa verifici daca e bun sau nu. Mesaj completat Si eu ma gandeam la aia ca are chestia care se pune in jurul fisei, dar nu conteaza care La mine da scanteie si cu rost si fara rost, adica pe amandoi cilindrii in acelasi timp. Adica daca schimb intre ele fisele la iesire din bobina motorul merge la fel de bine. E normal asta, sunt configurate in 'wasted spark', adica cele 2 bujii sunt legat in serie. Stroboscop va da flash la frecventa dubla, dar merge. Mesaj completat Ce fac? Reglez supape, sincronizez, apoi pun ala in jurul fisei si indrept pistolu catre volanta. Daca apare OT pe mijlocul ferestrei e ok, daca nu sucesc de placa cu senzori pana ce apare. Right? Nu. CDI va da avans in functie de turatie, si daca e destept, si in functie de sarcina motorului. Ca sa verifici daca avans e ok, trebuie stiut cum functioneaza CDI intai. Stroboscop ajuta mult la aprindere cu platine, si avans centrifugal + vacuumatic. Editat August 31, 2010 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Ma mai documentez, pana una alta, multam fain de sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 adica , ca la rusoaice : da culmea era sa foloseasca si un comparator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 (editat) In manual nu prea imi da detalii legate de unghiuri sau mai stiu eu ce. E relativ usoara treaba, o baterie de 9V, 2 leduri si 3 rezistente ar putea lua locul stroboscopului(stiam de metoda, asta o folosesc cand testez senzorii pe o placa care o reconditionez). Zice doar ca sa blochez motorul la TDC, apoi sa invart de placa pana ce unul din senzori are metal in el, apoi sa ma opresc. Editat August 31, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 ...La mine da scanteie si cu rost si fara rost, adica pe amandoi cilindrii in acelasi timp. Adica daca schimb intre ele fisele la iesire din bobina motorul merge la fel de bine. Ciudata cheastia cu scanteia, daca ai doi senzori! Ai doua bobine? Lampa cea mai practica, eu cred ca-i cea cu masurare unghi(combinatii in plus), practica(nu mai ai nevoie de semne pe volanta) muti punctul pe "0" si citesti direct unghiul, in plus poti face diagrama avansului la toate regimurile... Daca stateai mai aproape, puteam sa te ajut sa te hotaresti , facand probe cu a mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 Ciudata cheastia cu scanteia, daca ai doi senzori! Ai doua bobine?Lampa cea mai practica, eu cred ca-i cea cu masurare unghi(combinatii in plus), practica(nu mai ai nevoie de semne pe volanta) muti punctul pe "0" si citesti direct unghiul, in plus poti face diagrama avansului la toate regimurile... Daca stateai mai aproape, puteam sa te ajut sa te hotaresti , facand probe cu a mea... E doar o bobina dubla. Un simplu transformator. Am citit din linkul ala de pe wikipedia si se pare ca e mai nature friendly mobra mea decat altele pt ca ar arde si ceva gaze care nu ard la explozie. Asa scria pe wiki. Plus ca cica e mai ieftin si ocupi mai putin spatiu sa ai wasted spark cu 1 bobina la cate 2 cilindrii decat cate una pe cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 ...pt ca ar arde si ceva gaze care nu ard la explozie... ok, nu-i nimic ciudat! Ai scris la un moment dat de "placa cu senzori", de unde am dedus c'ar fii doi... de fapt este unul. Sistemul dual are avantajul unui avans identic la ambii cilindrii(independent de imperfectiunea prelucrarii mecanice), inlatura repartitorul cu toate neajunsurile lui, scanteia in compresie este imbunatatita de cea din evacuare(cilindrul opus) prin efectul "paratrasnet"(cunoscut sub aceasta denumire) si lista continua... Chestia cu arderea(a doua), eu ma indoiesc! Are loc exact cand se termina evacuarea(supape incrucisate)(pistonul aproape a ajuns la pms), iar gazele evacuate creaza un vid in urma ce initiaza admisia. In astfel de conditii(gaze rarefiate), arderea nu poate avea loc... Dar daca inginerii de pe wiki... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 31, 2010 Autor Share Postat August 31, 2010 This method of firing multiple spark plugs was implemented by many manufacturers as a way to reduce exhaust gas emissions and production costs. It reduces production costs by requiring fewer coil packs. For example: a V-6 engine would only need three coil packs instead of six. Each individual coil fires two spark plugs at one time, one spark plug on a compression stroke (which is where the power comes from) and one spark plug in another cylinder on an exhaust stroke, simultaneously. This method of "double firing" also reduces exhaust gas emissions because the spark plug that is fired during the exhaust stroke burns (or cleans up) remaining fuel left over from the previous combustion stroke before it has a chance to exit the engine through the tail pipe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 This method of firing multiple spark plugs was implemented by many manufacturers as a way to reduce exhaust gas emissions and production costs. It reduces production costs by requiring fewer coil packs. For example: a V-6 engine would only need three coil packs instead of six. Each individual coil fires two spark plugs at one time, one spark plug on a compression stroke (which is where the power comes from) and one spark plug in another cylinder on an exhaust stroke, simultaneously. This method of "double firing" also reduces exhaust gas emissions because the spark plug that is fired during the exhaust stroke burns (or cleans up) remaining fuel left over from the previous combustion stroke before it has a chance to exit the engine through the tail pipe. :P Cel mai mare buuuulllshiit ever! Motivul pentru care se da o scanteie in gol e pur si simplu pentru simplitate si reducerea costurilor, pur si simplu nu conteaza a doua scanteie.. dar sa zici ca asta reduce gazele de emisie si ca pe evacuare scanteia aia mai arde vreun gaz... loool - doamne, minciuna mai sfruntata ca asta n-am auzit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 (editat) Chestia cu nature friendly mi se pare si mie o abureala Poate daca a ratat ardere cand trebuia, dar o sa auzi explozia in tobe / carburatoare. Mesaj completat .. pur si simplu nu conteaza a doua scanteie.. pai da, wasted spark, scanteieste degeaba. Editat Septembrie 1, 2010 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.