Sari la conținut

Bobina Inductie


siu_long
 Share

Postări Recomandate

Nu is "de-ai mei" :crack:

 

Cu ce am avut eu de-a face erau fosile incompetente, delasatoare care nu au ca si interes satisfacerea clientilor/cumparatorilor. Ca sa nu mai vorbesc de birocratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poti afla daca aprinderea e TCI sau CDI..?Cu un voltmetru de CC conectat in paralel cu bobina.

Daca voltmetru iti indica 12V ,apoi 0V,invartind de rotor,aprindera este TCI (inductiva )

Daca nu-ti va indica nimic (presupunand ca aprinderea nu e defecta ) este CDI(capacitiva )

 

In principiu ai dreptate numai ca in multe cazuri la cdi-urile de japo in momentul in care pui contactul pe primarul bobinei apare o tensiune de 12V (tensiunea bateriei).

In cazul tci-ului daca nu invarti suficient de repede motorul, s-ar putea ca senzorul de aprindere sa nu genereze impulsul. (depinde de tipul senzorului, cele cu senzor hall n-ar trebui sa aiba problema asta in schimb cele cu pick-up coil cum au majoritatea japonezelor sunt sensibile la viteza de rotatie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu ai dreptate numai ca in multe cazuri la cdi-urile de japo in momentul in care pui contactul pe primarul bobinei apare o tensiune de 12V (tensiunea bateriei).

In cazul tci-ului daca nu invarti suficient de repede motorul, s-ar putea ca senzorul de aprindere sa nu genereze impulsul. (depinde de tipul senzorului, cele cu senzor hall n-ar trebui sa aiba problema asta in schimb cele cu pick-up coil cum au majoritatea japonezelor sunt sensibile la viteza de rotatie)

 

Eu stiu ca cdi-ul aplica bobinei o tensiune de cca 400v..(tensiune obtinuta cu un convertor cc-cc ...sau o infasurare de inalta tensiune ) printr-un condensator.......

N-am inteles ce sens are alimentarea bobinei cu 12v la cdi...explica-mi te rog

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu cum arata o schema in principiu de cdi dar nu stiu exact cum is facute cele de japoneze ( ma refer la cele cu 4 cilindri si 2 bobine duble ca la deastea am mai facut masuratori).

In manualele de service nu apare schema cdi-ului insa ca metoda de verificare e mentionata verificarea aparitiei tensiunii de 12V in primarul bobinelor in momentul in care pui contactul. Ultima la care am masurat chestia asta a fost un fireblade si daca imi aduc bine aminte si la F2-F3 e la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu cum arata o schema in principiu de cdi dar nu stiu exact cum is facute cele de japoneze ( ma refer la cele cu 4 cilindri si 2 bobine duble ca la deastea am mai facut masuratori).

In manualele de service nu apare schema cdi-ului insa ca metoda de verificare e mentionata verificarea aparitiei tensiunii de 12V in primarul bobinelor in momentul in care pui contactul. Ultima la care am masurat chestia asta a fost un fireblade si daca imi aduc bine aminte si la F2-F3 e la fel.

 

Daca la punerea contactului pe o borna a bobinei sunt 12 v nu inseamna ca bobina e alimentata cu 12 v(cred ca cealalta borna a bobinei este alimentata de cdi cu tensiunea de 400v..la momentul primirii comenzii de la senzor ))

Daca masori tensiunea intre masa si oricare borna a bobinei vei gasi 12v (aceeasi tesiune care alimenteaza cdi-ul )

Daca masori tensiunea pe bobina (intre cele doua borne )vei avea probabil 0v.. cealalta borna fiind nealimentata pana la pornirea motorului ..altfel n-ar mai cdi..ci tdi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...