Achile Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 (editat) Salut, baieti! (si fete) Va prezint inculpata: De cand am cumparat mobra(XR650R) mi-am dorit cateva imbunatatiri: -doua randuri de roti check -sea comoda m-am obisnuit cu stock-ul si mi-am luat blanitza de miel -sa nu ma bata vantul urmatorul proiect LUMINA, mai multa LUMINA...azi am facut primul si cel mai important pas: am rebobinat statorul Dupa vreun an de codeala si de documentari superficiale, ieri am luat taurul de coarne. Am demontat statorul, am luat Haynes-ul in brate si am identificat bobina care este responsabila de far. E vorba de o bobina cu 4 infasurari. Am luat micrometrul si am constatat ca firul folosit de fabrica este de 0.86 mm(cu tot cu izolatie) Am cautat pe net materialele despre rebobinarea statoarelor de pe modelele americane(ele vin din fabrica cu 6 infasurari pline si 6 goale, datorita lipsei claxonului, semnalizarilor si a altor electronice) ai am vazut ca acestia realizeaza acest lucru cu sarma de 1.03(cu tot cu izolatie). Am cautat sarma, am cumparat de la un atelier de bobinaj de unde am fost gonit cu acel stator(au zis ca nu bobineaza manual si cu sarma mai groasa, pe deasupra, nici morti....ca nu o sa iasa) si m-am intors acasica... Pasul 1 Am inceput sa desfac sarma de pe stator avand grija sa notez sensurile, pozitiile de trecere, numarul de spire pe fiecare infasurare, ordinea de bobinaj a infasurarilor si locul izolatorilor Pasul 2 M-am intrebat daca nu cumva am facut o prostie mai mare ca mine Pasul 3 Am curatat urmele de rasina ramase pe tole, avand mare grija sa nu curat pana la fier Pasul 4 Am inceput sa bobinez...moment in care o venit taica-meu si o zis ca le face el...deh, inginer electronist (a facut si a desfacut bobina de vreo 2 ori, pana a gasit o tehnica ce i-a permis sa bage nr de spire in fiecare infasurare, fara a o umfla prea mult) Pasul 5 A lipit firul la instalatie si a asezat cablajul astfel incat sa nu deranjeze la montaj Pasul 6 Montat, facut proba...si avem LUMINAAAAAA!! S-a strigat BINGO! Inainte aveam un rahat galben la relantiu, acum e alba si nu variaza la fel de mult in raport cu turatia. (poza e facuta la soare, pe la 12:00) Pasul 7 Demontat, imbracat infasurarile in rasina epoxy si lasat la uscat Merci, tata! Next...rally fairing P.S: ma apuc sa fac alta garnitura...deh, cand te-apuca scherbintzeala, uiti ca nu ai garnitura de schimb. Sparg banca de prespan si ma pun la munca! p.p.s: becul stock era de 35/35w si aveam un mare caca de lumina , cel pe care il am acum e un philips motovision 55/60w Editat Noiembrie 20, 2010 de Achile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 Pai si? O mai vinzi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 20, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2010 Pai si? O mai vinzi? nici picat cu ceara si f... in c.... Urmeaza mici modificari la rotile de strada turnate(dupa conculziile trase in sezonul acesta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Noiembrie 20, 2010 Share Postat Noiembrie 20, 2010 Bravo pustiule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 20, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2010 Bravo pustiule! pustiulica pescuieste si vaneaza... Ce dreq sa fac...am degetul mare d la chiciorul stang fracturat si ma plictisesc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Noiembrie 21, 2010 Share Postat Noiembrie 21, 2010 Felicitari pt initiativa. Sper sa fie de durata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 22, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2010 (editat) Hmmm ... ciudat !? Ma intreb de ce ti-ai vandut cele doua Yamaha (660Tenere si 750STenere) ???Alea aveau, exact ce te chinui sa faci tu la XR: lumini, sa confortabila, protectie la vant, bagaje, ... alea, alea ! Mai baiatule ! Hotaraste-te ! ...... Ce vrei de fapt ? ... capra sau vaca ? Oricum, succes in continuare ! P.S. ... Domnul din imagine este chiar tatal tau ? Imi pare cam in varsta, fata de cati ani ai tu ! Probabil esti cel mai mic dintre copii lui ! Ii doresc multa sanatate ! Eeeeee...a fo golan la viata lui...Is cel mai mic din a 2-a casatorie(nu se stie daca si ultima, la cat e de tzicnit). Are 67 de ani ) Da bre, dar NU PUTEAM sa le bag in padure . Asa, am puterea de la un 650(depinzand de ceea ce voi gasi in iarna 2011-2012 in motor, a unui 680 ), greutate redusa(134 la plin cantarita), roti pe 17 sau cele de enduro(la alegere) si, in viitor rezervor acerbis sahara cu litrisori multi, suport gps, derulator de harta(daca ma roade sa particip la rally) si o carena secsy de rally. @mark: iesit azi-noapte, testat. Lumina mult mai alba, variatie mai mica in functie de turatie. Limitarea e la far acum. Sper si eu sa fie de durata, dar nu are de ce sa nu fie. Am scos statorul de fho 2 ori dupa probe(inainte sa imbrac bobina in rasina si supa tura de aseara) sa vad daca totul e ok si nu atinge nimic....concluzia e ca totul e ok si nu atinge nimic . Om trai si-om vedea rezultatele de durata. Acum ma roade sa schimb farul ). Poate mai intai sa imprumut unu de la cineva sa vad ce se intampla Editat Noiembrie 22, 2010 de Achile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupu' shui Postat Noiembrie 25, 2010 Share Postat Noiembrie 25, 2010 Foarte fain ce ati facut, bravo! Dar sa-ti fie rusine cu poza ceea de XR carenat - m-a bagat in boala! De unde naiba iei o carena din aia? Daca vrei derulator, sa-mi spui, ca iti trimitem de la Craiova. Stii ca facem aici derulatoare electrice, nu? Zi-mi, te rog cum se poarta mobra dupa ce o trintesti? Auzisem ca se ineaca si dai la pedala de-ti vine acru in git. Asa-i? Spor la treburi si la vindecat! P.S.: Daca te hotarasti, in cele din urma, sa vii la raliu in Oltenia, in 2011, chiar o sa ai nevoie de lumina sanatoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Noiembrie 25, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2010 (editat) Zi-mi, te rog cum se poarta mobra dupa ce o trintesti? Auzisem ca se ineaca si dai la pedala de-ti vine acru in git. Asa-i?Spor la treburi si la vindecat! P.S.: Daca te hotarasti, in cele din urma, sa vii la raliu in Oltenia, in 2011, chiar o sa ai nevoie de lumina sanatoasa. da...e f adevarat. Cu carburatorul de fabrica, iti inunzi camera filtrului de aer cand o culci si trebe munca de convingere. Sunt kit-uri de carburator speciale care elimina problema inecatului si a golului de putere de la acceleratia brusca din relantiu(cate-odata moare). Is kituri cu mikuni TM40, Keihin FCR 41, Edlebrook Quicksilver si se discuta despre adaptarea injectiei de la TRX700 si CRF 450. Cele mai bune rezultate, ca jetting si tuning s-au obtinut de la Edlebrook (eu cred ca o sa merg pe un kit de carburator de la Edlebrook la anu, kit Big Bore de 680 cc cu acoperire ceramica, de la Al Baker's, supape, distributie, rulmenti...TOT ce nu e in cote...sa fie pt sufletelul meu) Sper sa vin...sanatate, bani si timp sa fie p.s: corpul de injectie, senzorii...etc de la CRF m-ar duce aproximativ la fel..dar parca-mi place tigaia-n mecla de la carburatie cu pompa de spritz...plus ca mi-e scarba de electrica Editat Noiembrie 25, 2010 de Achile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Vladau Postat Iunie 25, 2015 Share Postat Iunie 25, 2015 Unde ai rebobinat statorul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.