Sari la conținut

Rebobinare stator XR650R


Postări Recomandate

Salut, baieti! (si fete)

 

Va prezint inculpata:

 

73501_104088099659508_100001749558847_32168_862209_n.jpg

 

De cand am cumparat mobra(XR650R) mi-am dorit cateva imbunatatiri:

 

 

-doua randuri de roti check

-sea comoda m-am obisnuit cu stock-ul si mi-am luat blanitza de miel :)

-sa nu ma bata vantul urmatorul proiect

 

 

LUMINA, mai multa LUMINA...azi am facut primul si cel mai important pas: am rebobinat statorul

 

 

Dupa vreun an de codeala si de documentari superficiale, ieri am luat taurul de coarne. Am demontat statorul, am luat Haynes-ul in brate si am identificat bobina care este responsabila de far. E vorba de o bobina cu 4 infasurari. Am luat micrometrul si am constatat ca firul folosit de fabrica este de 0.86 mm(cu tot cu izolatie)

151018_107572115977773_100001749558847_50893_6923133_n.jpg

 

Am cautat pe net materialele despre rebobinarea statoarelor de pe modelele americane(ele vin din fabrica cu 6 infasurari pline si 6 goale, datorita lipsei claxonului, semnalizarilor si a altor electronice) ai am vazut ca acestia realizeaza acest lucru cu sarma de 1.03(cu tot cu izolatie). Am cautat sarma, am cumparat de la un atelier de bobinaj de unde am fost gonit cu acel stator(au zis ca nu bobineaza manual si cu sarma mai groasa, pe deasupra, nici morti....ca nu o sa iasa) si m-am intors acasica...

 

Pasul 1

 

Am inceput sa desfac sarma de pe stator avand grija sa notez sensurile, pozitiile de trecere, numarul de spire pe fiecare infasurare, ordinea de bobinaj a infasurarilor si locul izolatorilor

 

150352_107572139311104_100001749558847_50894_403053_n.jpg

74487_107572232644428_100001749558847_50897_8053381_n.jpg

 

 

 

Pasul 2

 

 

M-am intrebat daca nu cumva am facut o prostie mai mare ca mine

 

 

 

Pasul 3

 

Am curatat urmele de rasina ramase pe tole, avand mare grija sa nu curat pana la fier

 

 

Pasul 4

 

 

Am inceput sa bobinez...moment in care o venit taica-meu si o zis ca le face el...deh, inginer electronist :laugh:

(a facut si a desfacut bobina de vreo 2 ori, pana a gasit o tehnica ce i-a permis sa bage nr de spire in fiecare infasurare, fara a o umfla prea mult)

 

148586_107572375977747_100001749558847_50900_5417573_n.jpg

77128_107572332644418_100001749558847_50899_7087102_n.jpg

 

 

Pasul 5

 

A lipit firul la instalatie si a asezat cablajul astfel incat sa nu deranjeze la montaj

 

149573_107572559311062_100001749558847_50904_7770511_n.jpg

154727_107572512644400_100001749558847_50903_7120297_n.jpg

 

 

 

Pasul 6

 

Montat, facut proba...si avem LUMINAAAAAA!! S-a strigat BINGO! Inainte aveam un rahat galben la relantiu, acum e alba si nu variaza la fel de mult in raport cu turatia. (poza e facuta la soare, pe la 12:00)

 

155305_107572589311059_100001749558847_50905_2697276_n.jpg

 

 

Pasul 7

 

Demontat, imbracat infasurarile in rasina epoxy si lasat la uscat

 

 

154912_107572702644381_100001749558847_50907_7582913_n.jpg

154586_107572652644386_100001749558847_50906_2514275_n.jpg

149038_107572742644377_100001749558847_50908_1069952_n.jpg

77181_107572805977704_100001749558847_50909_3195425_n.jpg

 

 

 

Merci, tata! :laugh:

 

 

Next...rally fairing ;) bikepics-1202315-full.jpg

 

 

P.S: ma apuc sa fac alta garnitura...deh, cand te-apuca scherbintzeala, uiti ca nu ai garnitura de schimb. Sparg banca de prespan si ma pun la munca!

p.p.s: becul stock era de 35/35w si aveam un mare caca de lumina , cel pe care il am acum e un philips motovision 55/60w

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm ... ciudat !? Ma intreb de ce ti-ai vandut cele doua Yamaha (660Tenere si 750STenere) ???

Alea aveau, exact ce te chinui sa faci tu la XR: lumini, sa confortabila, protectie la vant, bagaje, ... alea, alea !

Mai baiatule ! Hotaraste-te ! ...... Ce vrei de fapt ? ... capra sau vaca ? :)

 

Oricum, succes in continuare !

 

P.S. ... Domnul din imagine este chiar tatal tau ? Imi pare cam in varsta, fata de cati ani ai tu ! Probabil esti cel mai mic dintre copii lui !

Ii doresc multa sanatate !

 

Eeeeee...a fo golan la viata lui...Is cel mai mic din a 2-a casatorie(nu se stie daca si ultima, la cat e de tzicnit). Are 67 de ani :laugh:)

 

Da bre, dar NU PUTEAM sa le bag in padure :). Asa, am puterea de la un 650(depinzand de ceea ce voi gasi in iarna 2011-2012 in motor, a unui 680 ;)), greutate redusa(134 la plin cantarita), roti pe 17 sau cele de enduro(la alegere) si, in viitor rezervor acerbis sahara cu litrisori multi, suport gps, derulator de harta(daca ma roade sa particip la rally) si o carena secsy de rally.

 

 

 

@mark: iesit azi-noapte, testat. Lumina mult mai alba, variatie mai mica in functie de turatie. Limitarea e la far acum.

Sper si eu sa fie de durata, dar nu are de ce sa nu fie. Am scos statorul de fho 2 ori dupa probe(inainte sa imbrac bobina in rasina si supa tura de aseara) sa vad daca totul e ok si nu atinge nimic....concluzia e ca totul e ok si nu atinge nimic . Om trai si-om vedea rezultatele de durata. Acum ma roade sa schimb farul :laugh:). Poate mai intai sa imprumut unu de la cineva sa vad ce se intampla

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Foarte fain ce ati facut, bravo! Dar sa-ti fie rusine cu poza ceea de XR carenat - m-a bagat in boala! De unde naiba iei o carena din aia?

Daca vrei derulator, sa-mi spui, ca iti trimitem de la Craiova. Stii ca facem aici derulatoare electrice, nu?

Zi-mi, te rog cum se poarta mobra dupa ce o trintesti? Auzisem ca se ineaca si dai la pedala de-ti vine acru in git. Asa-i?

Spor la treburi si la vindecat!

 

 

P.S.: Daca te hotarasti, in cele din urma, sa vii la raliu in Oltenia, in 2011, chiar o sa ai nevoie de lumina sanatoasa. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-mi, te rog cum se poarta mobra dupa ce o trintesti? Auzisem ca se ineaca si dai la pedala de-ti vine acru in git. Asa-i?

Spor la treburi si la vindecat!

 

 

P.S.: Daca te hotarasti, in cele din urma, sa vii la raliu in Oltenia, in 2011, chiar o sa ai nevoie de lumina sanatoasa. :)

 

 

 

da...e f adevarat. Cu carburatorul de fabrica, iti inunzi camera filtrului de aer cand o culci si trebe munca de convingere. Sunt kit-uri de carburator speciale care elimina problema inecatului si a golului de putere de la acceleratia brusca din relantiu(cate-odata moare). Is kituri cu mikuni TM40, Keihin FCR 41, Edlebrook Quicksilver si se discuta despre adaptarea injectiei de la TRX700 si CRF 450. Cele mai bune rezultate, ca jetting si tuning s-au obtinut de la Edlebrook

 

(eu cred ca o sa merg pe un kit de carburator de la Edlebrook la anu, kit Big Bore de 680 cc cu acoperire ceramica, de la Al Baker's, supape, distributie, rulmenti...TOT ce nu e in cote...sa fie pt sufletelul meu)

 

Sper sa vin...sanatate, bani si timp sa fie

 

 

p.s: corpul de injectie, senzorii...etc de la CRF m-ar duce aproximativ la fel..dar parca-mi place tigaia-n mecla de la carburatie cu pompa de spritz...plus ca mi-e scarba de electrica

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...