MariusMKV Postat Decembrie 9, 2010 Share Postat Decembrie 9, 2010 Dupa cum spune si numele topicului , am si eu o problema Mi`am luat anul acesta o mobra numai sa ma dau pe dealuri (aprilia tuareg 125) , am dat cat mai mult jos de pe ea pt a o face mai usoara, printr`e care si instalatia electrica care nu era functionala. Acum mi`a venit sa ii pun un far in caz ca ma prinde noaptea pe undeva. Din vechea instalatie a mai ramas doar magnetoul si CDI`ul.. Ce as putea sa fac pt a monta acest far fara sa ma complic prea mult ?! Am inteles ca magnetoul poate debita tensiuni mult prea mari pt un bec de 12v.. Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Decembrie 9, 2010 Share Postat Decembrie 9, 2010 (editat) Dupa cum spune si numele topicului , am si eu o problemaMi`am luat anul acesta o mobra numai sa ma dau pe dealuri (aprilia tuareg 125) , am dat cat mai mult jos de pe ea pt a o face mai usoara, printr`e care si instalatia electrica care nu era functionala. Acum mi`a venit sa ii pun un far in caz ca ma prinde noaptea pe undeva. Din vechea instalatie a mai ramas doar magnetoul si CDI`ul.. Ce as putea sa fac pt a monta acest far fara sa ma complic prea mult ?! Am inteles ca magnetoul poate debita tensiuni mult prea mari pt un bec de 12v.. Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 motorul e cat se poate de nepotrivit pt dealuri dar ma rog... iti trebuie un releu de incarcare care va tine tensiunea la 12 -14 v si un acumulator cat de mic nu conteaza , dar deja asta inseamna sa te" complici destul de mult " .....sa nu mai vorbim ca trebuie si legate cum trebuie... Editat Decembrie 9, 2010 de suzuki_pill Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 9, 2010 Autor Share Postat Decembrie 9, 2010 Nu sunt chiar atat de afon in electronica... Din ce stiu eu magnetoul debiteaza tensiune alternativa , deci imi trebuie si o punte redresoare dar... ce fel de releu imi trebuie pt ca nu am nevoie de curent de excitatie daca este cu magneti permanenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 9, 2010 Share Postat Decembrie 9, 2010 alternatorul da alternativ, magnetoul clasic continuu. mai sunt alternatoarele pe care majoritatea motoarelor le au de prin '80 si ceva incoace care-s un hibrid avand magneti permanenti. depinde de ce ai tu pe motor acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 10, 2010 Autor Share Postat Decembrie 10, 2010 Mie imi da alterntiv , am masurat cu multimetrul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Decembrie 10, 2010 Share Postat Decembrie 10, 2010 Nu sunt chiar atat de afon in electronica...Din ce stiu eu magnetoul debiteaza tensiune alternativa , deci imi trebuie si o punte redresoare dar... ce fel de releu imi trebuie pt ca nu am nevoie de curent de excitatie daca este cu magneti permanenti pai tu vrei sa pui un bec nu ?problema ta nu e sa redresezi curentul alternativ ca becul merge ori e curent continuu ori alternativ ,problema e stabilizarea tensiunii la 12 v ,ca magnetoul tau in turatii mari scoate si peste 60 v,deci doar o punte redresoare nu cred ca te ajuta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 10, 2010 Share Postat Decembrie 10, 2010 Mie imi da alterntiv , am masurat cu multimetrul Daca zici ca ai CDI pe moto, atunci ala sigur nu merge in CA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 10, 2010 Share Postat Decembrie 10, 2010 Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 am vazut pe o capra un spot exact ca ala pt rigips ... nu stiu daca era la 12 sau la 220V, dar ca "greutate" cred ca e cea mai buna varianta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 Pe aprindere scrie TM14 01.. Cum a spus si suzuki_pill , problema este cum stabilizez tensiunea si nu cum o redresez. Imi poate spune cineva cum fac acest lucru de la 70 - 80 v la 12 - 14 v ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 nu ai 3 fire care ies din stator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 in total 5 fire : 3 in aprindere si inca 2 care ar fi trebuit sa se duca in releul de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 CDI-iul se alimenteaza cu alternativ in cele 3 fire sunt :masa,senzor aprindere si o alimentare directa din infasurari(30v-60v) Ca sa pui lumina pe mobra i-ti trebuie un releu(rectifier) de scuter gen china care lucreaza cu alternativa bifazica si o mica baterie tampon iar pentru a aprinde farul un intrerupator al plusului de la baterie catre releu-far.Poti studia schema la fel de bine pe un astfel de scuter unde de obicei sunt montate pe jug sub far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 Multumesc Indian73 pt lamurire dar... Acest releu (rectifier) imi si redreseaza tensiunea ? Sigur merge orice releu china ? cel mai ieftin ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 in total 5 fire : 3 in aprindere si inca 2 care ar fi trebuit sa se duca in releul de incarcare Ai putea incerca un releu de comunista (minsk )....avantajul e ca nu ti-ar trebui baterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 nici nu am nevoie de baterie... nu are nimeni o schema electronica pt asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 Minskul nu are rectifier,functioneaza cu totul altfel.Da redreseaza si regleaza tensiunea de iesire dar numai cu o baterie tampon pe care o si incarca.Poti monta o baterie uscata gen masinute cu radiocomanda sau o baterie de acumulatori de 10 buc aaa/1,2v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 Am vreo sansa sa gasesc vreo schema electrica pc asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 Ziceai ca te pricepi la electronica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 afon nu sunt dar nici electrician.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 Cam asa arata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 Mersi pt rabdare dar m`am referit la schema electronica a rectifier`ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 Eu ma ocup cu asa ceva dar nu-ti recomand sa te apuci sa faci unul mai bine cumperi unul nou e ieftin si se gaseste foarte usor.Cine zice ca a facut si merge eu i-l imbat tare rau de tot.(nu se merita) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Decembrie 11, 2010 Autor Share Postat Decembrie 11, 2010 Daca ai drum prin bz dau un cico Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 nici nu am nevoie de baterie... nu are nimeni o schema electronica pt asa ceva ? Releul de minsk costa 30 lei parca,nou nout...e cineva pe forum care poate face rost Singura problema pe care o vad eu ar fi puterea diferita a celor doua magnetouri Daca magnetoul tau genereaza o putere sensibil mai mare decat cel de minsk,ai putea distruge releul... Dar la banii astia poti incerca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 11, 2010 Share Postat Decembrie 11, 2010 (editat) Minskul functioneaza in curent alternativ iar statorul produce intre 8 si 13 volti si are 4 fire.Nu inteleg de ce va bagati unde nu va pricepeti.La el e alta treaba,statorul produce o tensiune mai mare si e bifazic asa ca ala nu merge decat la Minsk.Italiencele si unele japoneze gen enduro -cross merg pe acest principiu pentru a usura motorul din mai multe puncte de vedere.Si la scutere se intelege de ce. Editat Decembrie 11, 2010 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.