Sari la conținut

Am si eu o problema


MariusMKV
 Share

Postări Recomandate

Dupa cum spune si numele topicului , am si eu o problema

Mi`am luat anul acesta o mobra numai sa ma dau pe dealuri (aprilia tuareg 125) , am dat cat mai mult jos de pe ea pt a o face mai usoara, printr`e care si instalatia electrica care nu era functionala. Acum mi`a venit sa ii pun un far in caz ca ma prinde noaptea pe undeva.

Din vechea instalatie a mai ramas doar magnetoul si CDI`ul..

Ce as putea sa fac pt a monta acest far fara sa ma complic prea mult ?! Am inteles ca magnetoul poate debita tensiuni mult prea mari pt un bec de 12v..

Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum spune si numele topicului , am si eu o problema

Mi`am luat anul acesta o mobra numai sa ma dau pe dealuri (aprilia tuareg 125) , am dat cat mai mult jos de pe ea pt a o face mai usoara, printr`e care si instalatia electrica care nu era functionala. Acum mi`a venit sa ii pun un far in caz ca ma prinde noaptea pe undeva.

Din vechea instalatie a mai ramas doar magnetoul si CDI`ul..

Ce as putea sa fac pt a monta acest far fara sa ma complic prea mult ?! Am inteles ca magnetoul poate debita tensiuni mult prea mari pt un bec de 12v..

Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 :angryfire:

motorul e cat se poate de nepotrivit pt dealuri dar ma rog... iti trebuie un releu de incarcare care va tine tensiunea la 12 -14 v si un acumulator cat de mic nu conteaza , dar deja asta inseamna sa te" complici destul de mult " .....sa nu mai vorbim ca trebuie si legate cum trebuie...

Editat de suzuki_pill
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt chiar atat de afon in electronica...

Din ce stiu eu magnetoul debiteaza tensiune alternativa , deci imi trebuie si o punte redresoare dar... ce fel de releu imi trebuie pt ca nu am nevoie de curent de excitatie daca este cu magneti permanenti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

alternatorul da alternativ, magnetoul clasic continuu. mai sunt alternatoarele pe care majoritatea motoarelor le au de prin '80 si ceva incoace care-s un hibrid avand magneti permanenti. depinde de ce ai tu pe motor acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt chiar atat de afon in electronica...

Din ce stiu eu magnetoul debiteaza tensiune alternativa , deci imi trebuie si o punte redresoare dar... ce fel de releu imi trebuie pt ca nu am nevoie de curent de excitatie daca este cu magneti permanenti

pai tu vrei sa pui un bec nu ?problema ta nu e sa redresezi curentul alternativ ca becul merge ori e curent continuu ori alternativ ,problema e stabilizarea tensiunii la 12 v ,ca magnetoul tau in turatii mari scoate si peste 60 v,deci doar o punte redresoare nu cred ca te ajuta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu ma sfatuiti sa pun bec la 220 ;)

am vazut pe o capra un spot exact ca ala pt rigips :angryfire: ... nu stiu daca era la 12 sau la 220V, dar ca "greutate" cred ca e cea mai buna varianta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CDI-iul se alimenteaza cu alternativ in cele 3 fire sunt :masa,senzor aprindere si o alimentare directa din infasurari(30v-60v)

Ca sa pui lumina pe mobra i-ti trebuie un releu(rectifier) de scuter gen china care lucreaza cu alternativa bifazica si o mica baterie tampon iar pentru a aprinde farul un intrerupator al plusului de la baterie catre releu-far.Poti studia schema la fel de bine pe un astfel de scuter unde de obicei sunt montate pe jug sub far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minskul nu are rectifier,functioneaza cu totul altfel.Da redreseaza si regleaza tensiunea de iesire dar numai cu o baterie tampon pe care o si incarca.Poti monta o baterie uscata gen masinute cu radiocomanda sau o baterie de acumulatori de 10 buc aaa/1,2v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma ocup cu asa ceva dar nu-ti recomand sa te apuci sa faci unul mai bine cumperi unul nou e ieftin si se gaseste foarte usor.Cine zice ca a facut si merge eu i-l imbat tare rau de tot.(nu se merita)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu am nevoie de baterie... nu are nimeni o schema electronica pt asa ceva ?

 

Releul de minsk costa 30 lei parca,nou nout...e cineva pe forum care poate face rost

Singura problema pe care o vad eu ar fi puterea diferita a celor doua magnetouri

Daca magnetoul tau genereaza o putere sensibil mai mare decat cel de minsk,ai putea distruge releul...

Dar la banii astia poti incerca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minskul functioneaza in curent alternativ iar statorul produce intre 8 si 13 volti si are 4 fire.Nu inteleg de ce va bagati unde nu va pricepeti.La el e alta treaba,statorul produce o tensiune mai mare si e bifazic asa ca ala nu merge decat la Minsk.Italiencele si unele japoneze gen enduro -cross merg pe acest principiu pentru a usura motorul din mai multe puncte de vedere.Si la scutere se intelege de ce. :angryfire:

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...