teodor ricardo Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Salut!Intru in ceata cu motorul meu!Am impresia ca zgomotul curelei de tranzmisie e mare.Am luat de pe net manualul de intretinere,dar cum engleza mea e deficitara nu ma prea descurc.Poate-mi explicati si mie daca trebuie reglata si cum se procedeaza, si daca trebuie intretinuta intr-un fel.Cand e motorul oprit se aude zgomotul la curea la mersul inainte,inapoi nu face zgomot.E normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Salut!Intru in ceata cu motorul meu!Am impresia ca zgomotul curelei de tranzmisie e mare.Am luat de pe net manualul de intretinere,dar cum engleza mea e deficitara nu ma prea descurc.Poate-mi explicati si mie daca trebuie reglata si cum se procedeaza, si daca trebuie intretinuta intr-un fel.Cand e motorul oprit se aude zgomotul la curea la mersul inainte,inapoi nu face zgomot.E normal? Salut si bine ai venit in grupul posesorilor de EN 500 ! Si eu aveam aceleasi probleme la inceput, ba ca imi scartie cureaua , ba ca nu are cine sa mi-o regleze... Treaba e simpla : - e normal sa faca "zgomot" cand impingi motorul inainte, avand motorul oprit. E mai degraba un scartait decat un zgomot. Acest scartait apare in momentul in care dintii curelei aluneca pe pinionul din cutie sau pe dintii de pe foaie pana ce intra in canelurile corespunzatoare. Si a mea face la fel. - intretinere, zero. Daca chiar n-ai ce face iti iei un spray BELT DRIVE de la firma 2+2 cu care mai dai cand iti amintesti pe suprafata curelei (interior si exterior). Dupa ce faci chestia asta o sa-ti fluiere o perioada cureaua, din nou...Simpla spalare a curelei (cu jet de apa) e cea mai indicata intretinere. - reglajul se face destul de usor : cam la 800 km efectuati, daca apesi cu 4,5 kg pe cureaua de sus, intre carena si amortizor, trebuie sa ai o sageata (deplasare) cuprinsa intre 6 - 12,5 milimetrii (adica in jur de un centimetru). Eu mi-am cumparat o curea aftermarket si e mai scurta cu doi dinti fata de cea originala, asa ca reglajul la mine incepe de pe prima liniuta dinspre motor, inspre in spate. Sincer, eu nu prea verific sageata curelei pentru ca nu prea pot s-o intind mai mult, cureaua fiind noua. Astept sa se mai "lase" si dupa aia o mai intind putin. Intinderea se face prin slabirea piulitei axului rotii spate si insurubarea fluturasilor, deplasarea trebuind sa fie egala pe cele doua parti(sunt niste gradatii pe bascula iar fluturasii au o crestatura care indica pozitia pe gradatie). Bafta la reglat si nu dispera, orice inceput e greu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Salutare 1. Ii rog pe baietii (fosti posesori de EN) cu care am venit duminica, 12 oct. seara, pe autostrada de la pitesti, sa scrie si ei aici ca sa ne cunoastem mai bine si sa ne lumineze cu sfaturile lor; si cine stie, poate ne mai vedem.....din pacate nu le-am retinut numele ...... mersi. 2. Trebuie sa schimb neaparat cauciucul spate, va rog sa ma sfatuiti si pe mine cu ceva variante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teodor ricardo Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Alex iti multumesc foarte muuult!M-ai linistit.As mai avea o gramada de intrebari dar nu vreau sa intind coarda,inca odata mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Poison Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Alex iti multumesc foarte muuult!M-ai linistit.As mai avea o gramada de intrebari dar nu vreau sa intind coarda,inca odata mersi. Pai de aia e forum, sa pui intrebari. Aproape sigur se va gasi cineva sa stie raspunsul. Asa ca nu te sfii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teodor ricardo Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 OK.Atunci la atac! Cum procedez pentru reglarea ambreiajului?Am obervat doua suruburi care banuiesc ca au legatura cu acesta.Nu-mi place unde debreiaza si vreau sa-l reglez insa ma tem sa nu stric ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Poison Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 OK.Atunci la atac! Cum procedez pentru reglarea ambreiajului?Am obervat doua suruburi care banuiesc ca au legatura cu acesta.Nu-mi place unde debreiaza si vreau sa-l reglez insa ma tem sa nu stric ceva... Banuiesti bine. O reglare simpla se face prin slabirea sau strangerea celor 2 suruburi de la maneta. Normal se face din mana, fara chei, si nu ai ce sa strici. Normal, o iei treptat, nu slabesti din prima la maxim. O iei treptat si vezi daca iti place. Si vezi ca cele 2 suruburi se regleaza in sens opus. Daca pe primul de langa maneta il slabesti, pe celalalt il strangi. Nu stiu sa ma exprim mai bine, dar sper ca ai inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teodor ricardo Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Scuze!Ma refeream la cele doua suruburi din partea stanga a motorului(deasupra cricului).Cele de la ghidon le-am reglat dar nu sunt multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Scuze!Ma refeream la cele doua suruburi din partea stanga a motorului(deasupra cricului).Cele de la ghidon le-am reglat dar nu sunt multumit. Pe partea stanga a motocicletei nu exista nici un fel de suruburi pentru reglarea ambreiajului... Poate esti mai explicit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Scuze!Ma refeream la cele doua suruburi din partea stanga a motorului(deasupra cricului).Cele de la ghidon le-am reglat dar nu sunt multumit. Din cate stiu eu ambreiajul se regleaza din cele doua suruburi de la maneta, cum s-a scris si mai sus, mai exact din primul, cel de langa maneta (celalalt, mai subtire si mai lat e doar de siguranta); reglajul e cam asa: daca strangi surubul (il apropii de maneta), ambreijul e mai moale (ai joc mai mult) si tre sa strangi mai mult maneta ca sa debreieze, dar ambreierea (cuplarea) se face mai devreme (adica lasi maneta f. putin si pleaca); daca desfaci surubul ala fenomenul e exact pe dos; alt reglaj nu cunosc, oricum ai grija ca maneta nu trebuie sa stea fixa, ci sa aiba un joc de cel putin 1-2 mm, atunci cand lasi ambreiajul, altfel patineaza si il strici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teodor ricardo Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 OK.Atunci la atac! Cum procedez pentru reglarea ambreiajului?Am obervat doua suruburi care banuiesc ca au legatura cu acesta.Nu-mi place unde debreiaza si vreau sa-l reglez insa ma tem sa nu stric ceva... Bun am inteles cum e cu ambreiajul.Ma refeream la suruburile astea din poza,dar care acum imi dau seama ca nu au treaba cu ambreiajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 Bun am inteles cum e cu ambreiajul.Ma refeream la suruburile astea din poza,dar care acum imi dau seama ca nu au treaba cu ambreiajul. 1. Referitor la suruburile alea (care nu stiu ce rol au) si orice altceva te uiti in cartea tehnica; daca nu o ai da un semn sa vedem cum facem sa ti-o trimit; 2. un service bun si ieftin in bucuresti stie cineva, poate sa fie si persoana privata dar sa se priceapa; pe mine ma intereseaza servicii de intretinere, fratele meu are probleme cu lantul de distributie; multzam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheFatBob Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 reglarea rapida a ambreiajului se face din cablul de ambreiaj(care treb sa aiba un reglaj pe la mijloc)si din piulita de reglaj de langa maneta. cele 2 suruburi din poza,unul e pt ulei cred,iar cel din mijloc pt vizitarea ambreiajului....nu recomand sa bagai surubelnita acolo,daca nu te sti la reglat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 Bun am inteles cum e cu ambreiajul.Ma refeream la suruburile astea din poza,dar care acum imi dau seama ca nu au treaba cu ambreiajul. Astea sunt niste capace care se folosesc pentru reglarea aprinderii : capacul ala mic de deasupra permite observarea unui semn de pe rotorul alternatorului care trebuie aliniat pentru a avea momentul de aprindere optim. Capacul ala mai mare permite accesul direct la surubul de fixare al rotorului alternatorului, care este montat pe arborele cotit al motorului. Terminati odata cu ambreiajul pe partea stanga a motocicletei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue shoshon Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 Salutare 1. Ii rog pe baietii (fosti posesori de EN) cu care am venit duminica, 12 oct. seara, pe autostrada de la pitesti, sa scrie si ei aici ca sa ne cunoastem mai bine si sa ne lumineze cu sfaturile lor; si cine stie, poate ne mai vedem.....din pacate nu le-am retinut numele ...... mersi. 2. Trebuie sa schimb neaparat cauciucul spate, va rog sa ma sfatuiti si pe mine cu ceva variante. Salve, Eu sunt Dan, celalalt este Lucian. Eu inca mai am un EN. Daca putem sa va ajutam cu ceva, da un semn. Ai id mess si mobil la profil. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 Salve, Eu sunt Dan, celalalt este Lucian. Eu inca mai am un EN. Daca putem sa va ajutam cu ceva, da un semn. Ai id mess si mobil la profil. Numai bine! Salut si ma bucur ca ati scris Am o intrebare legata de lantul de distributie: fratele meu are tot un en 500 si a observat ca ii tacane lantul ala; la un service am desfacut intinzatorul si am vazut ca era intins la maxim deci trebuie schimbat ceva pe acolo; la acel service au zis ca trebuie doar un lant nou, la alt service i-au zis ca trebuie sa schimbe si intinzatorul si patinele, pe langa lant si in plus garnitura de chiulasa. Voi stiti ceva de problema asta si cum trebuie rezolvata de fapt? si dupa cati km apare defectiunea asta, ca la el pe bord scria cand a luat-o 11.000 km si nu a mers cu ea mai mult de 5000; banuim ca a fost dat kilometrajul inapoi, dar cu cat aproximativ? cam asta ar fi deocamdata, pe mine m-ar interesa si un service bun din bucuresti pentru intretinere. prefer sa scriu aici decat pe mess pt ca vad toti si isi pot da cu parerea. ps: a mai progresat "incepatorul"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Salut si ma bucur ca ati scris Am o intrebare legata de lantul de distributie: fratele meu are tot un en 500 si a observat ca ii tacane lantul ala; la un service am desfacut intinzatorul si am vazut ca era intins la maxim deci trebuie schimbat ceva pe acolo; la acel service au zis ca trebuie doar un lant nou, la alt service i-au zis ca trebuie sa schimbe si intinzatorul si patinele, pe langa lant si in plus garnitura de chiulasa. Voi stiti ceva de problema asta si cum trebuie rezolvata de fapt? si dupa cati km apare defectiunea asta, ca la el pe bord scria cand a luat-o 11.000 km si nu a mers cu ea mai mult de 5000; banuim ca a fost dat kilometrajul inapoi, dar cu cat aproximativ? cam asta ar fi deocamdata, pe mine m-ar interesa si un service bun din bucuresti pentru intretinere. prefer sa scriu aici decat pe mess pt ca vad toti si isi pot da cu parerea. ps: a mai progresat "incepatorul"? Eu am luat EN ul in 2006 avand la bord 29 900 km. Anul de fabricatie este 1994, deci motorul era trecut atunci de 12 ani. Asta inseamna ca olandezul a facut 29 900 : 12 = 2 490 km pe an (el fiind primul proprietar, eu al doilea). Eu am facut 29 900 in doi ani adica 2 490 km pe luna. Sincer nu prea cred ca olandezul ala a mers atat de putin asa ca o sa dublez numarul de km facuti de olandez. Sa zicem ca ar fi 60 000 km, moment in care de regula distributia incepe sa dea semne de oboseala (spun asta dupa ce am mai vorbit cu unii mecanici de motoare, posesori de Kawasaki). Daca mai pun si cei 30 000 facuti de mine ajung la aproape 100 000. Pai scuza-ma dar la atatia km trebuie sa faci niste inlocuiri in motor. Am fost si eu la service cu aceeasi problema dar am fost speriat de pretul mare al pieselor : 1.lant distributie aprox 110 euro 2.patinele la aprox 40 euro buc 3.intinzator 80 euro 4.garnituri necesare in cazul inlocuirii lantului distributie 4.1 garnitura intinzator aprox 2 euro 4.2 garnituri capac pompa apa 15 euro 4.3 garnitura capac alternator 10 euro 4.4 garnitura capac ambreiaj 10 euro 4.5 garnitura baie ulei aprox 12 euro 10.un loctite 5900 pt etansarea carterelor Per total in jur de 400 euro (manopera inclusa). Eu cred ca a fost dat kilometrajul inapoi cel putin 40 000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibi_thomas Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 Salutare. Hop si eu, inainte de achizitie. 1998 EN500, 65k km. Pata neagra (crom ars) la 10 - 15 cm de iesirea din motor, pe teava. Sa ma ingrijorez ? Releul de la proiectoare se pare ca e ars. Unde gasesc piesa si cam la ce pret m'ar duce ? Multumesc, aveti rabdare cu un necunoscator in ale mecanicii. BTW - ma ocup de IT, de vreo 10 ani, daca pot ajuta la randul meu pe cineva - stau la dispozitie. Multumesc din nou ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 24, 2008 Share Postat Octombrie 24, 2008 Eu am luat EN ul in 2006 avand la bord 29 900 km. Anul de fabricatie este 1994, deci motorul era trecut atunci de 12 ani.Asta inseamna ca olandezul a facut 29 900 : 12 = 2 490 km pe an (el fiind primul proprietar, eu al doilea). Eu am facut 29 900 in doi ani adica 2 490 km pe luna. Sincer nu prea cred ca olandezul ala a mers atat de putin asa ca o sa dublez numarul de km facuti de olandez. Sa zicem ca ar fi 60 000 km, moment in care de regula distributia incepe sa dea semne de oboseala (spun asta dupa ce am mai vorbit cu unii mecanici de motoare, posesori de Kawasaki). Daca mai pun si cei 30 000 facuti de mine ajung la aproape 100 000. Pai scuza-ma dar la atatia km trebuie sa faci niste inlocuiri in motor. Am fost si eu la service cu aceeasi problema dar am fost speriat de pretul mare al pieselor : 1.lant distributie aprox 110 euro 2.patinele la aprox 40 euro buc 3.intinzator 80 euro 4.garnituri necesare in cazul inlocuirii lantului distributie 4.1 garnitura intinzator aprox 2 euro 4.2 garnituri capac pompa apa 15 euro 4.3 garnitura capac alternator 10 euro 4.4 garnitura capac ambreiaj 10 euro 4.5 garnitura baie ulei aprox 12 euro 10.un loctite 5900 pt etansarea carterelor Per total in jur de 400 euro (manopera inclusa). Eu cred ca a fost dat kilometrajul inapoi cel putin 40 000 km. 400 de euro au calculat si cei de la united motors (in pipera) pt aceeasi reparatie la en-ul fratelui meu dar cred ca au pus lantul mai putin si manopera mai mult. Referitor la vechime, al meu e tot din 94, l-am luat in 2007 prin cei de la bistrita (motociclete leasing parca) si avea la bord 14.700. Ideea e ca am vazut actele originale si a avut inspectia tehnica (TUV in germana) facuta in 94, 95, 96, si apoi abia in 2006 si 2007 (cred ca la ei se face anual). Deci am sanse sa fie cat de cat mai putin folosita. Am mers cu ea oricum 12.000 km si e ok in sensul ca am schimbat doar consumabile si merge super. sa auzim numai de bine si poate facem o gasca de posesori de en-uri sa iesim la o intalnire, asta la anul ca acum s-a lasat frig. Va tin la curent cu reparatia de la united motors la en-ul fratelui meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COSMIN CM Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 sant si eu proaspatul posesor al unui kawa en 500 si am o problema cred? cursa manetei de ambreaj e foarte scurta adik prinde de la aprox un centimetru de terminarea cursei manetei si nu stiu dak este normal asa asa k astept raspunsurile voastre si poate asa aflu dak asta e o problema sau asa este la motoarele astea multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 sant si eu proaspatul posesor al unui kawa en 500 si am o problema cred? cursa manetei de ambreaj e foarte scurta adik prinde de la aprox un centimetru de terminarea cursei manetei si nu stiu dak este normal asa asa k astept raspunsurile voastre si poate asa aflu dak asta e o problema sau asa este la motoarele astea multumesc anticipat Un centimetru? Adica 10 milimetrii inainte de joc (care trebuie sa fie 2 - 3 milimetrii)? Pai e ok, unde ai vrea sa prinda, la contactul extremitatii manetei cu varful ghidonului? Prinde sus ca sa nu trebuiasca sa strangi de el ca nebunul la schimbarea vitezelor. Stai linistit, asa trebuie sa fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COSMIN CM Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 mersi mult raman dator cu bere un prieten ma speriat k sarputea sa fie defect ce bine k am dat de forumul acesta mi-ai luat o grija de pe suflet sper sa ne intalmim raman dator cu bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 mersi mult raman dator cu bere un prieten ma speriat k sarputea sa fie defect ce bine k am dat de forumul acesta mi-ai luat o grija de pe suflet sper sa ne intalmim raman dator cu bere Sa fi sanatos! Berea e pentru la anul cand o sa facem intalnirea posesorilor de EN 500... Apropo, stiati ca exista EN 500 Fan Club? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HunJoe Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Cu ambreajul: - depinde cine regleaza ! La prietenul meu, unu cu virago 535, a avut probleme si i l-a reglat unu 'motociclist cu experienta' , cand m-am dus una cu 'mobra' - aceasi 'problema' cum te atingeai de ambreaj un pic de tot deja era deschis....cand am vorbit cu 'meseriasul' sa-l mai regleze un pic, a zis ca asa e bine....dupa aia la o bere (seara), dupa povestiri de tot felul pe seama motociclismului, am aflat 'smecheria' ! - Tipul era vitezoman cbr 600, el ne-a spus ca la vitezomani se regleaza asa, pentru a putea schimba vitezele cat mai repede. Astia in cateva secunde percuteaza cateva trepte de viteza !!! La ei conteaza cat de mult trebe' sa tragi de ambreaj... La noi, parerea mea, se poate regla si altfel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 Pt ca il regleaza asa nici nu-i tine mai mult de 10.000 km un ambreiaj. e bine sa ai joc in maneta cand o lasi si ambreiajul sa lucreze pe la jumate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.