Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

ms frumos ptr raspunsuri. acum m-am lamurit :cheers:

 

Va multumesc ptr reply-uri eu sunt incepatoare si asa avea nevoie de informatii cat mai exacte:

1-filtru de ulei-ce sa pun k&n sau man sau champion si de unde sa il iau?

2 ulei cel care mi-a vandut moto mi-a recomandat motul sintetic -asta ce inseman ?adica10w40 sau 50? si de unde il iau

3-stie cineva corespondanta ptr bujiile ngk?-de unde le iau?

4- filtru de aer: marca cod de unde il iau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lexaral citeste asta in legatura cu uleiurile , iar in legatura cu celelalte piese pt inceput este indicat sa te duci cu talonul in mana la un magazin care vinde piese moto si sa ceri preturile la mai multe marci de filtre .. eu unu merg cu "champion"

 

 

Along with keeping things adjusted properly, using a good quality motor oil and changing it regularly is the key ingredient to keeping your motorcycle running happily for a long time. You cannot go wrong using one of the various "motorcycle-specific" oils, now available also from some of the major oil companies. However, many motorcyclists object to the higher prices of those oils and for convenience prefer to buy oil at their local automotive supply store, . This article will provide you with information to make an informed choice.

Price of Motor Oil

So how do you make an intelligent choice? Will $1.00 a quart automotive oil work okay or do you need to pay $4 to $12 a quart for "motorcycle" oil? You have to answer that question yourself, but here are a few facts to help you make the best decision for your situation.

 

The owner's manual of your motorcycle probably says something very similar to the following:

 

Use only high detergent, premium quality motor oil certified to meet API Service Classification SF or SG (shown on container). The use of additives is unnecessary and will only increase operating expenses. Do not use oils with graphite or molybdenum additives as they may adversely affect clutch operation." That's pretty clear. But what do you do since automotive oils now say on the container "meets SL Service?" That's easy! By consensus of the API and the manufacturers, the current SL classification meet all requirements of SF, SG, SH, and SJ plus all earlier API gasoline categories. The current SL actually offers some additional benefits over the older classifications. So, if the motorcycle requirement says "SG", be confident that "SL" indeed meets that requirement.

 

The Vanishing Zinc and Phosphorous

 

It is a fact than many SL oils now contain lower levels of ZDDP (the zinc/phosphorous extreme pressure additive) and that is a big concern to a lot of motorcyclists. ZDDP is a last resort protection against metal-to-metal contact. Whereas a few years ago the zinc level was typically 0.12% to 0.15% in SG automobile oils, some SL oils now have as little as 0.05%. However, this in itself may be a problem since normal operation of a motorcycle on the street would result in metal-to-metal contact more than it would in your automobile. Remember these SL oils meet the most demanding protection requirements of modern, high-reving, powerful 4-stroke automobile engines (among others). And there is a reason to believe the lubrication requirements of street motorcycles is measurably different.

 

However, if you race you probably need higher levels of ZDDP and should use appropriate oils or ZDDP additives.

 

NEW Motorcycle Oils

 

Seeing an opportunity to bridge this perceived gap between motorcycle oils and automotive oils, many traditional oil marketers like Castrol, Mobil, Pennzoil, Quaker State, and Valvoline now sell their own "motorcycle" oils at very competitive prices, and alongside their automotive oils. I have found them at several of my local autoparts stores and even at one WalMart store. Call or visit the auto supply stores in your area and ask. Even if they don't routinely stock them, they probably can order a case for you at substantial savings because their mark-up is generally quite a bit less than motorcycle shops.

 

Although not a motorcycle oil, oils with the designation "Racing Oil" are not intended for street use, generally meets "SG" requirements and has somewhat higher levels of additives, like ZDDP. An example is Valvoline's VR1 Racing oil available in 20w50 weight. These should work fine in our motorcycles.

 

Energy-Conserving Oils

 

Some are concerned that the new "energy-conserving" motor oils may have "friction modifiers" which will cause clutch slippage. Since that is a legitimate concern it is best to use only oils which are NOT "energy-conserving for motorcycles with wet clutches." Read the back of the container. It clearly identifies this. In general, only the very lighter oils, like 10w30, 10w20, 5w20, are energy-conserving. All 5w40, 5w50, 10w40, 15w40, 15w50, and 20w50 oils which I have found are not energy-conserving and can be recommended for general motorcycle use.

 

It is common that "SJ and SL oils have friction modifiers which will cause wet clutch slippage." In reality, not all oils have friction modifiers, that's how they work. ZDDP itself is a friction modifier. The real issue is to avoid getting the friction so low, with very thin oils containing extra amounts of friction modifiers, that clutches will slip under normal use. Stay away from energy conserving oils and you should be fine, if your clutch is in good working order.

 

Synthetic or Conventional

 

What about synthetic vs. semi-synthetic vs. "dino" oils? All motor oils have several special additives formulated into the oil to protect from corrosion and wear, plus detergents to keep combustion products in the oil. For normal (non-extreme) use, "dino" oils protect as well as the synthetic oils. However, if you plan to race, run at extremely high temperatures, or plan to extend oil-change intervals, or simply want the best, then a synthetic or semi-synthetic may be your best choice.

 

Frequency Asked Questions

What is a reasonable oil-change interval?

 

Most manuals recommend not to exceed 8,000 miles after break-in. But short-trip riding is considered severe service and the most common oil change interval is 3,000 to 4,000 miles. However, a long trip is the easiest service for the oil and going 6,000 to 8,000 miles between changes while on a cross-country ride is routine. Also, the use of synthetic oils can easily double the oil-change interval.

 

Will changing the oil even more frequently, like every 1,000 miles, prolong the life of the engine?

 

Not very likely, because even at 3,000 to 4,000 miles, the oil and additives are not degraded very much. Changing more often just wastes money.

 

What about the claims that motorcycle-specific oils contain "special polymers which are resistant to breakdown caused by motorcycle transmissions?

 

Oils usually require the addition of polymers, called VI improvers, to create a multi-viscosity oil, like 10W-40. Whether it is a motorcycle oil or an automotive oil, all polymers are subject to some degradation in the transmission. Full synthetic oils tend to have less polymer than conventional oils and therefore degrade more.

 

Why are motorcycle oils so much more expensive than automotive oils?

 

Cost of doing business is higher per quart of motorcycle oil. Large oil companies make so much more product that their profit margin per quart does not have to be so high. That's why the newer motorcycle oils being marketed by some oil companies are only marginally more expensive than their automotive counterparts.

 

 

 

Now, armed with all this information, you are ready to make your choice between automotive oil and motorcycle oil. Your motorcycle probably can tell the difference. There are many riders, who use nothing but good quality automotive motor oils. There also are many who use nothing but motorcycle oils. All indications are that not both choices work equally well because motorcycle engines are designed so well that the oil really makes a measurable difference.

 

 

In the past several years, various reports went around regarding independent studies that showed "automotive" oils that are not energy-conserving (EC) Didn't work just as well as motorcycle-specific oil and in many cases failed. In former revisions to this article I listed the oils I found locally (Houston, Tx) that were 10w40 and heavier and not energy-conserving. I've discontinued that as it adds little value. All one needs to do is look at the back of the oil container where the lower half of the identification circle will have the words "energy conserving" if it is. Don't use those in wet clutch motorcycle applications, as they may cause clutch slippage. If the lower half of that circle is blank, as all 10w40 and heavier oils should, that means it is NOT energy conserving and should be fine in wet clutch applications.

 

Heavy-Duty Oils

 

My favorite oils and the ones I most mostly recommend for motorcycle use, are the "heavy-duty" oils. They are commonly misunderstood, and often referred to as "diesel oils." They are NOT energy conserving, have higher zinc levels, as high as 0.16%, and by virtue of their multi-duty have a better engine protection package than an oil that is only rated "SL". These heavy-duty oils are rated SJ or SL, plus CH-4. They are currently closer in formulation to the motorcycle specific oils and to the "SG" oils that many motorcycle makers recommend. Following are some examples of these oils, generally 15w40 oils by industry convention. There may be several other 15w40 oils that I am not familiar with.

Castrol RX Super 15w40

Chevron Delo 400 15w40

Mobil Delvac 1300 Super 15w40

Pennzoil Long-Life 15w40

Quaker State 4X4 Synthetic Blend 15w40

Shell Rotella-T 15w40 (my personal favorite)

SuperTech 2000 (WalMart) 15w40

Valvoline All Fleet 15w40

Castrol Syntec Blend Truck and 4X4 15w40

Full Synthetics - for Maximum Protection

 

For years Mobil One 15w50 has been a favorite of motorcyclists. In recent years it has gone from its original formulation to an improved SJ "TriSynthetic", and more recently as SL "SuperSyn." several of us have received conflicting information on this new "flavor" of Mobil One, but the consensus appears to be that the new SuperSyn has additional friction modifiers and may no longer be a good choice for motorcycles. However, I have heard from several VFR owners still using it with favorable results. Therefore, YMMV. Mobil naturally recommends their motorcycle Mobil One.

 

A fairly new player in the synthetic market is Shell with Rotella-T Full Synthetic 5w40. It is not energy-conserving and according to Shell performs competitively with Mobil Delvac One full synthtetic, which means it offers even more protection than does Mobil One 15w50. A number of motorcyclists have reported to me good results so far with his use of the new Synthetic Rotella-T. I put it in my own VFR at my last oil change.

 

Delvac One should be an excellent motorcycle oil but is generally available only at truck stops or in commercial quantities. For those who may have connections with a long-haul trucking operation, where Delvac One is known to be used in oil change intervals up to 150,000 miles, or even more, you may want to try it if the price is right.

 

There are a number of other synthetic and semi-synthetic oils available and I have no reason to believe they are in any way inferior. Just follow the advice and use one which is not energy conserving.

 

Important Note: Be sure and use the recommended viscosity range, e.g. 10w40, 20w50, etc. for the climate in your area. In general, to protect your motor use the heaviest oil you can that still meets the manufacturer's guidelines. For example, 20w50 is better in warm weather than 10w40, because it gives you a thicker oil cushion between bearing surfaces at operating temperature. For racing, a thinner oil will offer less resistance and thus more power, but will offer less protection.

 

I personally believe in these oils and use nothing else in my motorcycles. As always, you have to make your own, informed decisions.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, as vrea sa-mi fac si eu schimbul la ulei ptr motorul meu (un kawaski en 500), dar nu sunt lamurita ce ulei sa-i pun. :cheers:

 

Bine ai venit printre posesorii de EN 500!

Nu pot sa nu zic, dar incearca sa cauti cu functia search topic si o sa gasesti informatii despre multe lucruri care banuiesc ca te intereseaza. Nu posta decat daca nu ai gasit raspuns la problema ta pentru ca si asa e destul de stufos topicul asta si nu are rost sa ne tot repetam cu lucruri banale. Oricum o sa gasesti mai usor raspuns decat sa astepti sa posteze cineva (de regula se posteaza destul de rar)

Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Plus ca la majoritatea intrebarilor tale,gasesti raspunsul foarte simplu.Intra pe www.louis.de ,da-i search cu modelul de motocicleta,respectiv Kawa EN500,si-o sa-ti arate tot ce au, pt. modelul asta.Si-o sa vezi chiar mai multe variante,la acelasi produs (bujii,filtre de aer,filtre de ulei,de exemplu).Exact ce vroiai tu.Daca pui mana pe catalogul lor,o sa vezi,la bujii,de ex.,un tabel cu echivalentele,pt. fiecare model de motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Plus ca la majoritatea intrebarilor tale,gasesti raspunsul foarte simplu.Intra pe www.louis.de ,da-i search cu modelul de motocicleta,respectiv Kawa EN500,si-o sa-ti arate tot ce au, pt. modelul asta.Si-o sa vezi chiar mai multe variante,la acelasi produs (bujii,filtre de aer,filtre de ulei,de exemplu).Exact ce vroiai tu.Daca pui mana pe catalogul lor,o sa vezi,la bujii,de ex.,un tabel cu echivalentele,pt. fiecare model de motocicleta

ho corbilor ce ati sarit asa pe biata fata,.da cu searchu fa aia fa aia- va zise fata ca e incepatoare si dupa cum vaz nici pe forum nu e de prea mult timp.Si apoi daca imi aratati voi unde scrie in topicul asta de en despre ce ulei sa bagi 10w40 sau 10w50, sau ca bujiile ngk care ii trebuie sunt drpea9,io manac pagina aia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ho corbilor ce ati sarit asa pe biata fata,.da cu searchu fa aia fa aia- va zise fata ca e incepatoare si dupa cum vaz nici pe forum nu e de prea mult timp.Si apoi daca imi aratati voi unde scrie in topicul asta de en despre ce ulei sa bagi 10w40 sau 10w50, sau ca bujiile ngk care ii trebuie sunt drpea9,io manac pagina aia!

 

Bre...! :D Tocmai de-aia! Sa stie cum si unde sa-si gaseasca singura,fara sa mai ceara ajutor, de la altii...Nu-i vorba ,ca oricine de pe forum ,cred c-ar ajuta-o,mai ales ca-i fata... :D

Bujiile sunt DPR8EA9,nu DRPEA9,c-o sa rada aia de la magazin, dac-o sa ceara asa,cu un cod care nu exista.Apropo de astea,ca si eu,la Vulcan,tot d-astea am.O sa-mi iau un set de bujii Iridium,din Anglia,la pretz de normale...!Ia vedeti cat costa,la Louis,astea...

Editat de darian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata domnilor am rezolvat:

ulei motul 10W40- 5100 semisintetic

Buji- ngk dr9ea

filtru ulei Mann

Asta ca informatie generala ( poate ajuta pe cineva - incepator ca mine asa :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ho corbilor ce ati sarit asa pe biata fata,.da cu searchu fa aia fa aia- va zise fata ca e incepatoare si dupa cum vaz nici pe forum nu e de prea mult timp.Si apoi daca imi aratati voi unde scrie in topicul asta de en despre ce ulei sa bagi 10w40 sau 10w50, sau ca bujiile ngk care ii trebuie sunt drpea9,io manac pagina aia!

Nici tu nu sti sa folosesti functia search?

Incepe de aici - Schimbare bujii si ulei

Pofta mare!

 

Gata domnilor am rezolvat:

ulei motul 10W40- 5100 semisintetic

Buji- ngk dr9ea

filtru ulei Mann

Asta ca informatie generala ( poate ajuta pe cineva - incepator ca mine asa :D )

Sper sa nu ai probleme cu uleiul ala, e cam subtire.

Eu am aceiasi problema acum, am bagat un ulei de iarna (10w50 IACCO dublu ester, adica full sintetic) si nu-mi place cum merge, tzacane prea tare motoru asa ca o sa-l schimb.

Azi am cumparat MOTUL mineral 20 W 50 (cel mai bun care l-am mai folosit) la uimitorul pret de 99 ron (s-a ieftinit cica..., eu il luam cu 130, 4 litri).

O sa vina pozele cu schimbul de ulei sa inveti si tu sa ti-l faci singura. (cred ca nu l-ai schimbat singura, nu?)

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal....

Decat sa va certati, puteati sa scrieti bujii ......., ulei ........., era mai usor.....

Si asa o ajutati mai bine.

Eu zic ca tot e mai bine sa cumperi un bidon de 4 l (metro, selgros, sau unde e mai ieftin) - eu zic 10w40 semisintetic, te duci la service, i-ti spun ei ce bujii, i-ti spun ei ce filtru, si i-ti schimba ei tot.

Eu am cautat la Tg. Mures (motoland) - filtru 35 lei, dar uleiul mi-au aratat vreo 3 tipuri 180-250 lei (4 l). La metro aceleasi uleiuri intre 90-130 lei.

Pana la urma nu am facut nimic, am vb cu austriacul de unde am luat vaca (waka) a zis sa nu fac nimic, el a facut o revizie de 400 eur - a mers vreo 1000 km, iar eu doar 600. Deci eu mai merg asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici tu nu sti sa folosesti functia search?

Incepe de aici - Schimbare bujii si ulei

Pofta mare!

 

 

Hm chiar imi era foame,dar o fi de post pagina aia?ca la cate balarii gasesti pe aici e greu sa iti dai seama ce e sanatos si ce nu-tre sa citetsi jdemii de pagini ca sa gasesti, daca esti foarte etent o informatie foarte simpla-la shadow zone gasesti chestiile astea pe prima pagina, dar acu ce am sa fac ma apuc sa rontai la pagina-ce am zis am zis--si tot corbi sunteti :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 w 40 am folosit prima oara si cand a dat caldura, prin mai anul trecut, mi s-a inecat motorul de la el. e adevarat ca pe capac, acolo unde torni uleiul, scrie "use only 10 w 40" dar in manualul mobrei se spune ca pt clima mai rece e bun 10 w 40 (a mea e din germania, unde e clima mai rece) si pt clima mai calda 20 w 50; eu iau un ulei sintetic, dynamic ii zice, de la benzinariile mol si bag 10 w 50 iarna (am mers perfect cu el toata iarna asta) si 20 w 50 vara, cum am mai scris. cat despre bujii, filtre si alte consumabile, mergi la un magazin de profil, spui ce mobra ai si din ce an si aia de acolo au catalog si te indruma cel mai bine; eu nu le stiu pe dinafara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal....

Decat sa va certati, puteati sa scrieti bujii ......., ulei ........., era mai usor.....

Si asa o ajutati mai bine.

Eu zic ca tot e mai bine sa cumperi un bidon de 4 l (metro, selgros, sau unde e mai ieftin) - eu zic 10w40 semisintetic, te duci la service, i-ti spun ei ce bujii, i-ti spun ei ce filtru, si i-ti schimba ei tot.

Eu am cautat la Tg. Mures (motoland) - filtru 35 lei, dar uleiul mi-au aratat vreo 3 tipuri 180-250 lei (4 l). La metro aceleasi uleiuri intre 90-130 lei.

Pana la urma nu am facut nimic, am vb cu austriacul de unde am luat vaca (waka) a zis sa nu fac nimic, el a facut o revizie de 400 eur - a mers vreo 1000 km, iar eu doar 600. Deci eu mai merg asa.

 

Nu se cearta nimeni, doar sustinem puncte de vedere divergente...

Regulile de folosire a forumului sunt vechi de cand lumea si trebuie reamintite daca nu se cunosc.

Ce rost are sa vorbim de ulei si bujii din 10 in 10 pagini sau mai des? O data si bine.

Faza cu uleiul e in felul urmator: ala de la Metro, Selgros sau mai stiu eu de unde NU ESTE PENTRU MOTOCICLETA adica nu contine aditivi necesari AMREIAJULUI MULTIDISC. S-ar putea sa ti se uzeze prematur discurile de ambreiaj...

De aceea exista uleiuri pentru automobile, camioane, motocilete, barci cu motor pentru ca fiecare au particularitatile lor, aditivi speciali

pentru o buna functionare a motoarelor si agregatelor conexe.

Nu se merita sa bagi chiar ORICE numai pentru ca e ieftin. Casca ochii la ce este recomandat sa nu ai surprize.

Austriacul ala nu de tampit facea revizii de 400 de EURO crede-ma!

 

Nici tu nu sti sa folosesti functia search?

Incepe de aici - Schimbare bujii si ulei

Pofta mare!

Hm chiar imi era foame,dar o fi de post pagina aia?ca la cate balarii gasesti pe aici e greu sa iti dai seama ce e sanatos si ce nu-tre sa citetsi jdemii de pagini ca sa gasesti, daca esti foarte etent o informatie foarte simpla-la shadow zone gasesti chestiile astea pe prima pagina, dar acu ce am sa fac ma apuc sa rontai la pagina-ce am zis am zis--si tot corbi sunteti :D

 

Iti inteleg frustrarea, incearca alta data sa fi mai obiectiv si mai atent cand faci o afirmatie.

Hai noroc!

 

10 w 40 am folosit prima oara si cand a dat caldura, prin mai anul trecut, mi s-a inecat motorul de la el. e adevarat ca pe capac, acolo unde torni uleiul, scrie "use only 10 w 40" dar in manualul mobrei se spune ca pt clima mai rece e bun 10 w 40 (a mea e din germania, unde e clima mai rece) si pt clima mai calda 20 w 50; eu iau un ulei sintetic, dynamic ii zice, de la benzinariile mol si bag 10 w 50 iarna (am mers perfect cu el toata iarna asta) si 20 w 50 vara, cum am mai scris. cat despre bujii, filtre si alte consumabile, mergi la un magazin de profil, spui ce mobra ai si din ce an si aia de acolo au catalog si te indruma cel mai bine; eu nu le stiu pe dinafara

 

EXACT ! Bine zis.

Respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am promis mai devreme iaca ma tin de cuvant.

Schimb de ulei la KAWASAKI EN 500 model 1994 (motor EX 500)

Timp de lucru 30 minute.

post-13388-1238706767_thumb.jpg

 

Necesar :

- 4 litri de ulei;

- filtru de ulei;

- cheie de filtru;

- patent;

**nu sunt in poza dar avem nevoie**

- cheie de 17;

- lavete (carpe);

- recipient de colectare ulei (pet-uri taiate etc.);

post-13388-1238706592_thumb.jpg

 

Puncte de lucru pe motor:

- buson de umplere;

- filtru de ulei;

- surub de golire baie de ulei;

post-13388-1238707271_thumb.jpg

post-13388-1238707317_thumb.jpg

 

Curatare puncte de lucru:

- zona buson de umplere;

- zona filtru de ulei;

- zona surub de golire;

post-13388-1238707462_thumb.jpg

 

 

Desfacere buson de umplere:

- manual sau cu patentul avand pusa o carpa pe buson (sa nu zgarie busonul falcile patentului)

- se desface pentru a permite curgerea uleiului (sa nu se faca vid si sa nu mai curga bine)

post-13388-1238707710_thumb.jpg

 

Desfacere surub de golire:

- cu cheie de 17;

- se aseaza recipientul de colectare a uleiului sub surubul de golire;

- se asteapta pana se scurge tot uleiui (sa nu mai picure);

post-13388-1238707492_thumb.jpg

post-13388-1238707951_thumb.jpg

 

Desfacere filtru de ulei:

- cu cheia de filtru;

- sensul de desfacere antiorar (spre stanga)

post-13388-1238708330_thumb.jpg

Infiletare surub de golire:

- cu mana initial apoi cu cheia;

post-13388-1238708346_thumb.jpg

post-13388-1238708377_thumb.jpg

 

Pregatire filtru ulei nou:

- se unge garnitura de cauciuc a filtrului cu ulei nou;

- se toarna putin ulei in filtru (pe filet sa se insurubeze lin);

post-13388-1238708533_thumb.jpg

 

Montare filtru nou:

- se insurubeaza lin, cu mana;

- se strange cu mana (nu prea tare);

post-13388-1238708651_thumb.jpg

post-13388-1238708667_thumb.jpg

 

Umplere cu ulei:

- se toarna uleiul nou, 3,2 litri (maxim);

post-13388-1238709012_thumb.jpg

 

Infiletare buson de umplere:

- cu mana initial;

- se strange foarte usor cu patentul invelit in carpa (sa nu se poata deschide cu mana);

post-13388-1238709073_thumb.jpg

 

Curatare pete de ulei:

- cu carpa, in punctele de lucru;

- pentru a se observa eventualele scurgeri;

post-13388-1238709150_thumb.jpg

 

Se porneste motorul:

- nu se ambaleaza;

- se lasa sa mearga in gol 2 minute;

- se verifica sa nu fie scurgeri;

post-13388-1238709239_thumb.jpg

 

A doua zi dimineata de verifica nivelul de ulei la fereastra de vizitare.

Se completeaza daca este nevoie (sau se scoate cu o seringa mare cu furtunel pe la buson).

Nivelul trebuie sa fie peste linia de minim si cel mult la linia de maxim. (la 2/3 ideal)

 

 

Aceasta este metoda care-o folosesc EU si merge. Voi puteti face asa sau nu.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti inteleg frustrarea, incearca alta data sa fi mai obiectiv si mai atent cand faci o afirmatie.

Hai noroc!

 

 

 

Bine mare maestru gata am inteles mai putin faza cu frustrarea-dar vezi ca te-am facut sa pui o prezentarea intersanta despre schimbul de ulei, care pe viitor va ajuta un incepator-deci mi-am atins scopul asa ca sunt foarte multumit-nici pe departe frustrat-dau o bere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D

Simplu,concis si la obiect.Cu explicatii clare+poze.Pentru oricine care nu stie sau n-a mai facut. Bravo.

Treaba cu uleiul luat mai ieftin,ca e de masina,da' tot 10W40,am patzit-o si eu,pe pielea mea...Rapid de tot,a trebuit sa schimb discurile de ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pe cutia uleiului tre sa fie scris ca e pt motociclete, normal; as mai adauga ceva: daca schimbati uleiul si pastrati filtrul (desi nu recomand), se pune mai putin ulei, sub 3 litri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti inteleg frustrarea, incearca alta data sa fi mai obiectiv si mai atent cand faci o afirmatie.

Hai noroc!

 

 

 

Bine mare maestru gata am inteles mai putin faza cu frustrarea-dar vezi ca te-am facut sa pui o prezentarea intersanta despre schimbul de ulei, care pe viitor va ajuta un incepator-deci mi-am atins scopul asa ca sunt foarte multumit-nici pe departe frustrat-dau o bere!

 

E bine daca ti-ai atins scopul si eu asta incerc sa fac de fiecare data.

Daca citeai mai in urma, am propus sa facem tutoriale despre cum se fac lucrarile la motocicleta asta sa nu mai aruncam banii pe fereastra pentru orice nimic. Eu nu sunt mecanic dar motociletele astea sunt facute sa poata fi intretinute de oricine are putina pasiune si dorinta de invatare.

Sper sa fie de folos!

 

:unsure:

Simplu,concis si la obiect.Cu explicatii clare+poze.Pentru oricine care nu stie sau n-a mai facut. Bravo.

Treaba cu uleiul luat mai ieftin,ca e de masina,da' tot 10W40,am patzit-o si eu,pe pielea mea...Rapid de tot,a trebuit sa schimb discurile de ambreiaj.

 

Multumesc pentru aprecieri. Tot patitul fript cu ciorba sufla si-n iaurt!

Cred ca acum citesti toata eticheta de pe bidonul de ulei...

 

Pai pe cutia uleiului tre sa fie scris ca e pt motociclete, normal; as mai adauga ceva: daca schimbati uleiul si pastrati filtrul (desi nu recomand), se pune mai putin ulei, sub 3 litri

 

Cum sa pastrezi filtrul? E mare pacat daca faceti asta in ideea in care un filtru e 30 RON si are o importanta cruciala in prelungirea vietii motorului.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog ajutati-ma cu o informatie. Care e latimea maxima la cauciucul pe spate care se poate monta la un Kava EN 500 model A din 93. Ma refer pe geanta standard fara alte modificari la cadru.

 

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog ajutati-ma cu o informatie. Care e latimea maxima la cauciucul pe spate care se poate monta la un Kava EN 500 model A din 93. Ma refer pe geanta standard fara alte modificari la cadru.

 

 

mersi

 

 

Din cate stiu nu exista mai multe latimi de cauciuc pt aceeasi janta; in cazul lui EN 500 dimensiunile de cauciuc sunt 140/90/15

 

Uite o lista cu modele pt EN, atentie: cele cu TT sunt cauciucuri la care se pune si camera, celelalte sunt tubeless.

post-38565-1239013880_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Latimea maxima care merge la en 500 este 150 ... mai mult atinge cureaua; dar bineinteles cum s-a spus mai sus este recomandata dimensiunea din carte

Eu imi pun de 150 :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uff a, nevoie de ajutor .... Am avut grija sa rup scarita de pe partea dreapta ... si am rupt-o bine , exact de la gaurile de unde se fixeaza pe cadrul mobrei

Are careva scarita dreapta fata? (daca pot zice asha ;) ) , cumpar , imprumut , fac orice ... hmm aproape orice ... numai ca sa imi gasesc una .

Nu de altceva dar sunt mult mai comode decat majoritatea scaritelor custom la preturi rezonabile pe care le pot gasi in comert , si chiar nu imi place cum arata acum mobra cu scarita legata cu sarma :laugh: :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uff a, nevoie de ajutor .... Am avut grija sa rup scarita de pe partea dreapta ... si am rupt-o bine , exact de la gaurile de unde se fixeaza pe cadrul mobrei

Are careva scarita dreapta fata? (daca pot zice asha :laugh: ) , cumpar , imprumut , fac orice ... hmm aproape orice ... numai ca sa imi gasesc una .

Nu de altceva dar sunt mult mai comode decat majoritatea scaritelor custom la preturi rezonabile pe care le pot gasi in comert , si chiar nu imi place cum arata acum mobra cu scarita legata cu sarma :P :huh:

 

 

Am avut si eu aceeasi problema de 2 ori. Prima oara am sudat scarita (mai aveam bucatile) si m-a costat 100 lei; a doua oara am facut la strung o piesa care contine cele doua urechi gaurite (care ti s-au rupt) plus o piesa rotunda pe care stau perpendicular; apoi am pilit urechiusele rupte de pe scarita si am prins cu surub (dupa ce am dat gauri) rotundul de pe piesa de rotundul de la scarita (de acelasi diametru!); Merge perfect, doar ca scarita e mai lunga un pic, pt ca se adauga la lungimea ei grosimea acelui cilidru. cred ca te-ai prins de idee. daca nu, iti pot trimite o poza. Din pacate prietenul strungar nu mai e disponibil; daca stii pe cineva cu strung sunt si eu interesat sa-mi fac cateva de rezerva; prietena mea e din constanta deci ne putem intalni la malul marii cat de curand

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de idee .. o sa caut si un strungar sa refac scarita stricata(singurul care il stiu e la vreo 30 de km de mine :huh: dar oricum nu renunt la a cauta una nebusita

 

Hmm idee .. ce zici de asta .. .. tabla de vapor de aproape 1 cm grosime .. taiate 2 buc si dat gaura in mijlocul lor exact cat sa intre boltul de legatura dintre scarita si cadru ( nu de altceva da vreau sa ii pun si arcul care o tensioneaza) .. o a treia placuta prinsa cu surub de scarita rupta( bineinteles vechile urechi polizate .. si toata treaba asta sudata (ma rog .. noile urechi si placa de legatura cu scarita )

Nu imi dau seama cat de estetic o sa fie dar daca lucrez curat si vopsesc frumos s-ar putea sa nu se vada deloc diferenta corect ? :laugh: :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog ajutati-ma cu o informatie. Care e latimea maxima la cauciucul pe spate care se poate monta la un Kava EN 500 model A din 93. Ma refer pe geanta standard fara alte modificari la cadru.

Io am impresia ca vrei o guma mai lata...

140 sau 150 nu e mare branza asa ca daca vrei latime trece tata pe lant. Conversia se face simplu, si cred ca o sa-ti incape 180...

Zic si io...

 

mersi

 

 

alex,

 

merci de topic si de posturi/sfaturi.

 

Bravos

 

Cu mare placere korn_cata!

Sper sa fie cat mai folositoare informatiile de aici pentru toti.

 

Uff a, nevoie de ajutor .... Am avut grija sa rup scarita de pe partea dreapta ... si am rupt-o bine , exact de la gaurile de unde se fixeaza pe cadrul mobrei

Are careva scarita dreapta fata? (daca pot zice asha :laugh: ) , cumpar , imprumut , fac orice ... hmm aproape orice ... numai ca sa imi gasesc una .

Nu de altceva dar sunt mult mai comode decat majoritatea scaritelor custom la preturi rezonabile pe care le pot gasi in comert , si chiar nu imi place cum arata acum mobra cu scarita legata cu sarma :P :huh:

 

Eu merg fara scarite de mult...am crush-bar care pleaca din spatele scaritelor si imi tin picioarele pe el.

Oricum si eu vreau scarite dar originale. Am eu o dambla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...