Sari la conținut

maxiscuter pe GPL


megamotoreta
 Share

Postări Recomandate

intr-o plimbare am taiat contactul si m-am dus la vale cu motorul oprit. se auzeau doar cauciucurile pe asfalt, parca eram cu bicla. Nu stiu de ce am facut-o,dar senzatia a fost super!!!

Un scuter pe gpl, sau cu motor electric ajutator nu mi se pare nici o smecherie. de asta am si facut topicul asta. Chiar era cineva aici pe forum care a avut scutere hibrid, fiind experimentale aveau ceva probleme inerente. Dar pe gpl chiar ar trebui sa fie ceva banal...



Nu trebuie neaparat pusa butelia sub sa, poti lega un carucior de butelii de mobra (ca legal ai voie sa tractezi o remorca, daca are doar o osie).

 

Ontopic: Cred ca riscul de intalnire cu doamne-doamne in caz de tavaleala nu justifica economia de carburant.

La masini de ce nu explodeaza Gpl?

Editat de motoreta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Eu coboram de la cota 1400 pana in sinaia cu motorul oprit,Pe transalpina de la obarsia lotrului am mers la ,,vale'' cu motorul oprit

 

Sincer,unde naiba sa pui butelia pe scuter?

 

Acum as vrea sa pun pedale la scuter,iar asta e o varianta mai viabila decat gpl ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Dati scroll, in josul paginii si vedeti montare GPL pe Malaguti in RO; se face dar nu mai ai deloc spatiu sub sa:

 

http://www.gazautointernational.ro/acasa/uncategorised/instalatie-gpl-agr-moto

 

 

Chiar mi-a zis cineva ca se face si in Bucuresti la scutere, dar pt ca nu ma interesa, nu am retinut unde e firma.

 

 

Opinia mea este ca nu e mai periculos sa mergi cu butelia sub sa, la fel cum pasagerii de la taxi merg cu ditamai butelia de 60L in spate; sunt sisteme de siguranta si doar ideea sperie...insa nu merita deoarece economia anuala e f. mica si nu se justifica economic.

 

 

Dar iata si articolul care raspunde acestui topic:

 

http://www.comunicatedepresa.ro/agr-autogas-group/premiera-in-romania-instalatii-gpl-pentru-motoscutere/

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant subiectul .

si pe fondul scumpirii nesimtite a benzinei , combustibilul alternativ poate reprezenta o solutie.

asa ca parerea mea personala e :

- de ce nu ?!?

tin minte acum cativa ani ca m-am dat cu un scuter electric si ma distra ideea ca ma dau pe gratis , dar eram nemultumit de performanta. practic ma taraiam cu 40-50km/h pe loc drept.

in general la instalatiile cu gaz , performanta motorului scade cu cca 10 % , iar consumul creste cu cca 15 %. din ce stiu eu. dar oricum tot e mai ieftin cu mult decat benzina.

acuma ramane de vazut la ce pret e o astfel de instalatie .

de curios maine o sa le dau un telefon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Daca as fi stiut de firma asta, si nu as fi vandut chinezaria, cu ceva timp in urma, chiar ca as fi experimentat, de curiozitate, o instalatie GPL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca stam si gandim logic o instalatie gpl se monteaza pentru economie....trebuie sa te intrebi daca parcurgi indeajunsi km pe an pentru a monta o asemenea instalatie....la 3000 km pe an, nu mi se pare o mare afacere. Intradevar performanta motorului scade..dar mie, mi se pare nesemnificativa, iar consumul...cu un max de 10 % creste. Ma intreb din toti care au comentat aici (au mers ) merg pe gpl- si aici nu ma refer la o tura pana la piata sau pana la coltul blocului. Una peste alta o idee care merita incercata !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firmele de curierat,livratorii de pizza,navetistii si cei care merg zilnic la servici,plus pasionatii de drumuri lungi(combinatia gaz+benzina asigura autonomie+ reducere de cost)!

O butelie de otel este oricum mai sigura decat un rezervor de plastic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

daca stam si gandim logic o instalatie gpl se monteaza pentru economie....trebuie sa te intrebi daca parcurgi indeajunsi km pe an pentru a monta o asemenea instalatie....la 3000 km pe an, nu mi se pare o mare afacere. Intradevar performanta motorului scade..dar mie, mi se pare nesemnificativa, iar consumul...cu un max de 10 % creste. Ma intreb din toti care au comentat aici (au mers ) merg pe gpl- si aici nu ma refer la o tura pana la piata sau pana la coltul blocului. Una peste alta o idee care merita incercata !

Asa cum am spus si mai sus, merita daca faci multi km/an. Daca folosesti intensiv zi de zi, se si amortizeaza instalatia si faci si economie, si motorul merge mai bine si te tine mai mult.(Stiu ca sunt "teorii" care zic ca motorul se strica mai repede, ca benzina "unge" mai bine, si alte prostii vehiculate de persoane fara nicio pregatire...)

 

Experienta mea cu GPL: dupa ce cumnatul meu si-a pus pe Dacia si era f. multumit, si fratele meu pe un Cielo cu cutie automata si a fost la fel de multumit, am decis si eu sa trec pe GPL la un Cielo la care aveam 20.000km; am mers pe GPL pana la 45.000 kg cand am vandut masina. Pot sa spun ca am fost si multumit si nu cine stie ce...poate din cauza instalatiei, poate din cauza mea...pe scurt:

 

Instalatia montata era de tip Stefanelli-Italia, adusa de un turc care le monta la un garaj din Colentina.

Cuprindea un rezervor de 80L care se umplea cu 60L, ca sa existe spatiu de expansiune de siguranta. Porneam pe benzina si apoi comutam pe gaz dupa ce se incalzea un pic motorul.

 

Motorul mergea f. bine, frumos, se vedea ca-i place, si un pic de demaraj mai bunicel; la primele 3-4 plinuri (ca mergeam pana se termina gazul si apoi treceam pe benzina si mergeam la pompa GPL si faceam iar plin 60L) totul a fost ok. cu un plin de 60L mergeam cam 410-435 km, deci consum GPL pe la 14L/100 km...si eram multumit ca la benzina lua in oras cam 11-12L/100km...deci cam 12% mai mult decat benzina , dar la pret, GPL era cam la jumate fata de benzina; adica era o economie clara(vazant asta ticalosii de GPL-isti au inceput sa scumpeasca gazul si a ajuns pe la 75% din pretul benzinei la un momentdat; se pare ca asa a ajuns Borcea-Dinamo milionar).

 

Dar altul a fost necazul; dupa montaj si 3-4 plinuri de GPL in care am mers cu un plin peste 400 km, ceva s-a dereglat la instalatie, ca nu mai reuseam cu un plin sa trec de 400 km, ci numai in jur de 350 km; am revenit la montator de cateva ori, i-a facut reglaje, nimic; am incercat si eu de m-am plictisit sa-l reglez din cele 2 suruburi, degeaba; mergea superb dar consum tot mare; am fost la tot felul de specialisti cu garaje GPL (inclusiv la firma "Eugen si Fiul" din Damaroaia, care se ocupau cu GPL pe auto inca de pe vremea lui Ceausescu, am facut si la astia reglaje, degeaba...)...la un moment dat, mergeam cu un plin si numai 250 km...deci practic la acelasi cost ca si benzina. Neavand in acea perioada(anul 2002) timp sa insist pana la capat cu reglajul sau vreo inlocuire, ca nimeni nu reusea sa-i de de cap, de, mecanicii romani, am lasat lucrurile asa, adica totul mergea f bine dar nu faceam economia la care m-am asteptat.

 

Cred ca intre timp in cei 10 ani instalatiile s-au mai perfectionat, sunt mult mai eficiente si s-au eliminat multe neajunsuri si montatorii romani au mai capatat ceva experienta sa regleze si repare aceste sisteme.

 

Arderea GPL in motor e mai avantajoasa decat a benzinei; economicitatea depinde de instalatia care aduce GPL la cilindru; acum ma gandesc ca poate nu am fost multumit ca e posibil sa fi fost furat la pompa de GPL (ca nu erau decat cateva in bucuresti si de obicei alimentam de la cel mai apropiat loc de casa-Glucozei).

 

Asa ca nu as ezita sa mai incerc odata cu GPL, chiar si pe un scuter...

 

Pierdere de performanta in oras nu am sesizat, doar in afara la viteza mare la depasire, parca nu mai aveam aceiasi repriza ca la benzina, ca si cum as fi pierdut puterea cam jumate de secunda cand apasam si mai mult acceleratia...

 

adiy32, on 20 Apr 2013 - 09:20, said:

Firmele de curierat,livratorii de pizza,navetistii si cei care merg zilnic la servici,plus pasionatii de drumuri lungi(combinatia gaz+benzina asigura autonomie+ reducere de cost)!

O butelie de otel este oricum mai sigura decat un rezervor de plastic!

Da, sa stii ca nicio clipa nu am avut nici cel mai mic sentiment de temere...mergand cu "bomba" in portbagaj. Ca daca ar fi fost vreo problema in lume, de peste 30-35 ani, de cand se folosesc in lume s-ar fi scos demult din uz instalatiile; de asemenea am vazut modele de Volvo de peste 20 ani vechime care vin din fabrica cu butelii de GPL sub covorasul din portbagaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am de 3-4 ani o instalatie GPL pe o masina cu motor mare si merge foarte bine, acceleratia e la fel, consuma cam cu 10-15% mai mult, dar la bani iese cu 40% mai putin ca la benzina.

Cine spune ca ar fi probleme cu siguranta instalatiei, greseste. Aceste probleme sunt rezolvate de zeci de ani si nu ati auzit des de explozii provocate de instalatiile GPL, sunt cel putin la fel de sigure ca instalatiile pe benzina.

 

Eu m-as baga intr-o asemenea initiativa cu persoane pasionate de tehnica, daca s-ar urmari nu numai verificarea faptului ca o motocicleta/scuter poate functiona cu instalaptie GPL (asta s-a facut deja), ci si cresterea eficientei consumului intr-un mod semnificativ.

As pune la bataie unul din scuterele astea: http://www.proximaholding.ro/motociclete/HT125T-15.php sau http://www.proximaholding.ro/motociclete/HT150T-8.php si apoi o motocicleta care e tot cu CVT, ca aceasta http://www.proximaholding.ro/motociclete/CF250T-3.php sau de alt tip, cu schimbator manual. Mentionez ca acestea sunt noi, sunt fiabile si consuma putin din start. Daca am reduce si mai mult consumul si le-am omologa la nivel european, ar fi foarte tare! Pot pune la dispozitie si un garaj cu dotarea aferenta (dar numai in weekend si dupa orele 19:00 in timpul saptamanii).

 

Dupa cum s-a aratat, in India, Taiwan si Italia s-au facut deja instalatii GPL care functioneaza pe moto, ar trebui vazut care sunt normele europene in domeniu, cumparate 1-2 instalatii, testate pe un scuter si apoi pe o motocicleta, si apoi imbunatatite.

 

Dar poate altii au alte idei mai bune, voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

-care e mai incapator la portbagaj?...probabil cel de 150 cmc. Ma gandesc ca butelia de GPL ar trebui sa aiba un volum minim de (Vol.rez.benzina+15%)x 1,33 deci cel putin 10 L....ar incapea sub sa o butelie de 10L? (cam cat un bidon de apa minerala mare); bine, asta ar fi ca sa aai aceiasi autonomie cu GPL ca si cu benzina. nu e obligatoriu.

-eu as fi amator sa particip la un astfel de proiect, dar in conditia in care se poate finaliza, si nu se pierde timpul degeaba; adica in final sa se poata monta ca si la auto, usor si fara probleme de omologare, instalatiile.

-din punctul meu de vedere mai trebuie gasit si "pilotul de incercare", respectiv o persoana care sa utilizeze "prototipul", f. frecvent, cel putin 70-100 km/zi, cum ar fi un navetist...altfel rezultatele tehnico-economice nu sunt prea concludente.

 

Proiectul si ideea ma tenteaza....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se vedea si in poza aceea de la firma, butelia intra sub sa. nu are 10 litri, mai putin, e loc de o casca open-face sau full maxim. dar nu conteaza asta, daca are consum de 3-4-5 la suta iti ajunge autonomia de 100-150 km, apoi realimentezi,nu e mare efort.

Scutere gasim, pilot gasim, firma mai trebuie....si pretul este esential!!!

Editat de motoreta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Eu am zis sa fie de 10L ca sa nu stai sa alimentez f. des.

De pret instalatie GPL nu mai stiu nimic; doar ca acum vreo 12 ani eu am dat cam 450 $ (ca nu erau euro) pe una pt masina (montaj inclus in acest pret)..apoi dupa vreo 2 ani au aparut la METRO pe la vreo 6 milioane lei vechi, deci mai ieftin decat luasem eu....banui ca sub 150 euro nu este...si nici peste 250....dar e de intrebat; o sa ma interesez dupa sarbatori.

 

Cred ca totusi e destul de greu de gasit un "pilot" care sa mearga(pe gazul lui) si mult si sa fie si om serios. Sa nu uitam in ce tara traim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsurile mele sunt cu albastru:

-care e mai incapator la portbagaj?...probabil cel de 150 cmc. Da Ma gandesc ca butelia de GPL ar trebui sa aiba un volum minim de (Vol.rez.benzina+15%)x 1,33 deci cel putin 10 L....ar incapea sub sa o butelie de 10L? (cam cat un bidon de apa minerala mare); Masor azi si eventual pozez. Forma este ovoidala cunoscuta - totusi titlul topicului se refera la maxiscutere, iar cel oferit de mine are doar 150 cmc si ca dimensiuni e usor peste mediu. bine, asta ar fi ca sa aai aceiasi autonomie cu GPL ca si cu benzina. nu e obligatoriu. Pentru testari, la inceput, se pot face improvizatii, inainte de iesirea pe strada. La fel, tot pentru testari, se poate folosi un rezervor mai mic de GPL.
-eu as fi amator sa particip la un astfel de proiect, dar in conditia in care se poate finaliza, si nu se pierde timpul degeaba; adica in final sa se poata monta ca si la auto, usor si fara probleme de omologare, instalatiile. La fel si eu.
-din punctul meu de vedere mai trebuie gasit si "pilotul de incercare", respectiv o persoana care sa utilizeze "prototipul", f. frecvent, cel putin 70-100 km/zi, cum ar fi un navetist...altfel rezultatele tehnico-economice nu sunt prea concludente. Eu cred ca o testare de 1.000-3.000 km poate da o idee, daca rezultatele sunt constante. O testare de 10.000 km cred ca poate fi relevanta, daca rezultatele sunt constant bune si stabile. Pilotul va trebui sa conduca dupa indicatii (norme europene pentru viteza, tipul de oras, condusul in afara orasului), altfel e doar pierdere de vreme pentru ca nu se obtin rezultate verificabile si de catre altii. Se pot face teste si la conducerea 'cum vrea pilotul' , dar rezultatele se evidentiaza separat. Scuterul trebuie testat si inainte, pe benzina, pentru a sti de la ce plecam.

 

Cum am spus mai devreme, pot pune la dispozitie si un motor pentru a fi testat numai pe stand, dar in final tot la montaj pe scuter si testare in conditii de trafic se ajunge.

Proiectul si ideea ma tenteaza.... Si pe mine, daca urmarim realizarea unui scop concret.

Editat de MotoScut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de aici incepe episodul 1 al show-lui cercetarii si ultratehnologizarii agriculturii....

de Hidrogen n-a vorbit nimeni.....nu ca ar fi cool dar e gratis si nepoluant 100%. + ca e mai puternic decat benzina de cca 4 ori, care la un calcul simplu cu un rezervor de 4 kg hidrogen ai o autnomie de cel putin 300km la o viteza max. 150km/h...

eu ced ca daca el construieste un accelerator de particule capabil sa proiecteze protonii pozitivo-negativi ai substantei :(?) prin gaura de vierme creata in spatiul elicoidal spiroidal al tubului Coquile la momentul de GH(dx)+45* fara 3 secunde din reactia proto-neutronica a moleculei de apa cu grafitul.....cred ca reuseste sa faca ce vrea....

aici tre mentionat ca amestecul e ft instabil exista riscul sa arunci casa in aer.



http://www.greensource.ca/index.html



http://www.waterengine.org/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Eeeeeeeh....acum pt. orice pe lumea asta trebuie sa fi pregatit, sa ai un pic de "educatie"...daca vrei sa scrii 2 randuri, trebuie sa stii gramatica; vrei sa bati un cui, trebuie sa stii ca ciocanul se tine de coada, daca vrei sa stai la masa cu cineva, trebuie sa stii ca nu se tin coatele pe masa, daca mergi cu o doamna la restaurant, trebuie sa stii sa intri tu primul pe usa, daca vorbeste un om, trebuie sa stii sa-l asculti, nu sa vorbesti peste el, daca nu intelegi ceva, intrebi si afli in loc sa spui ce crezi tu, etc-etc...

 

Acum daca ne gandim ca si Giordano Bruno, a fost ars pe rug ca eretic pe la 1600, atunci cand a spus ca Pamantul e rotund si se roteste in jurul Soarelul("E pur si mouve")si nu invers, si ca Universul e infinit, putem intelege ca acum ca si atunci exista oameni obtuzi, care iau in deradere progresul; si ei pun piedici celor care incearca sa realizeze ceva; acestia trebuie desconsiderati in demersurile lor contra, lasati sa-si vada de viata lor distractiva cu "ce bagi in gura si ce tragi in sula". Mai tarziu or sa profite si ei de munca si progresul aduse de ceilalti, si ceea ce au luat in deradere or sa li se para normal si firesc. Deocamdata insa nu au "instrumentul" de analiza...dar nici decenta de a "tace".

 

Asta-mi aminteste ca dupa Revolutie, s-au "eliberat" taranii intr-un sat si s-au adunat la primarie, cu zarva zicand: "Inainte se cacau boierii in capu' nostru si noi nu puteam sa zicem nimic; acum nu mai e asa, acum putem sa deschidem si noi gura...."

 

Ideea cu GPL, nu e noua, e veche si verificata, si merita incercata; am pus ieri benzina buna 6,41 lei/L si 1L GPL=3 lei...parca merita.

 

E buna si chestia cu hidrogenul, dar nu poate fi facuta deocamdata in RO. ca sa nu mai zic ca inca nu sunt rezolvate multe probleme...dar poate unii, fac montajul instalatiei cu hidrogen pana reusim noi sa montam si sa omologam un scuter cu GPL, cine stie?



Au si burgmanistii scula lor pe hidrogen:

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/General-news/2011/March/mar0911-suzuki-fuel-cell-scooter-gets-mass-production-approval/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sant masini cu instalatie pe hidrogen de cativa ani...le stim ...e adevarat experimentale dar sant exista...ca nu au intrat ele in productia de serie asta e alta poveste tine de economic.

 

in filmulet un tip porneste motorasul cu hidrogen produs de el in atelierul lui prin electroliza apei.

 

Editat de Burg_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La hidrogenul lichid, nivelul de protectie e mult mai mare datorita presiunii mari de stocare si de inflamabilitatii mari, rezervoarele sunt mult mai robuste si mai scumpe. Productia hidrogenului e scumpa prin electroliza apei in mod individual, nu se merita dpdv economic. Statii de hidrogen sunt putine in toata lumea, in acest moment. Deci... doar daca se cauta un sponsor serios si se creeaza o echipa dedicata se poate face ceva semnificativ in acest sens.

 

Daca tot o dam pe neconventionale... a facut Daimler Benz un automobil care consuma uraniu... (reactor, lipsa spatiu, etc, dar functiona nealimentata ani de zile), o singura problema se punea: ce faci in caz de accident rutier? Ai accident nuclear... dar daca ai mai multe pe strazi? deci... s-a renuntat la idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...