Sari la conținut

Restaurare Hoinar din 1988


marczello_b
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

 

La sfarsitul anului trecut am inceput sa reconditionez un Hoinar achizitionat cu 100 RON de la Otelu Rosu.

 

Motoreta a fost a unui prieten si o stiam de ani de zile.

 

Era bibelou, pana cand amicul meu a inceput cu enduristele.

 

Am salvat-o de sub un nylon de sub vie.

 

Mesaj completat

Mobra Hoinar, produs minimalist al epocii de aur a fost fabricata intre anii 1986 – 1994 la fabrica Tohan din Zarnesti.

 

Este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi produs de intreprinderea Metrom Brasov, cu răcire cu aer de 49,6 cmc si o putere de 5 CP/8200 rot/min, iar cutia de viteze e în 5 trepte comandate cu selector la picior.

 

Viteza maximă este de peste 70 km/h si consumul de numai 2,5l /100km ceea ce ii confera o autonomie de 450 km.

 

Prețul la lansarea pe piață în 1986 era de 11.000 lei.

 

Productia motoretei a fost oprita definitiv in 1994, deoarece motorul nu mai corespundea normelor europene.

 

Concepute in culori diversificate, de la culoarea neagra, portocalie, rosu aprins si pana la culoarea army, motoretele Mobra aveau toate acelasi huruit unic si inconfundabil, fiind construite pentru a transporta doua persoane.

 

• Motor: monocilindru în doi timpi, cu răcire cu aer .

• Capacitate cilindrică: 49,6 cmc.

• Puterea de 5 CP/8200 rot/min,

• Cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior

• Viteza maximă de peste 70 km/h.

• Consumul: 2,5l /100km

• Autonomia: 450 km.

• Prețul (la lansarea pe piață în 1986): 11.000 lei

Mesaj completat

Dansa inainte de dezasamblare. Erau multe piese lipsa.

 

http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/.../Hoinar%201988/

Mesaj completat

inainte de toate, pun aici cateva link-uri utile:

 

un set de poze cu motociclete Hoinar: http://s1217.photobucket.com/albums/dd3 ... %20Hoinar/

 

carte tehnica de Hoinar: http://s1217.photobucket.com/albums/dd3 ... 20Tehnica/

 

1972 Honda CL70 Scrambler care a fost muza: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...70%20Scrambler/

 

inca un set de poze cu moto Hoinar in stare excelenta pentru inspiratie si detalii: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...oinar%20etalon/

Mesaj completat

informatii, poze despre Mobra 50, 50S, Hoinar, Carpati, ,Minimobra: http://oldtimertm.3xforum.ro/topic/101/MOBRA_CARPATI/

 

pentru cine vrea sa vada pas cu pas, poza cu poza demontarea si restaurarea cu pasii aferenti:

 

album 1 - demontare:http://www.facebook.com/album.php?aid=249851&id=639262978

album 2 - demontare si inceputul restaurarii: http://www.facebook.com/album.php?aid=2514...mp;id=639262978

 

 

as ruga sa nu fie sterse aceste posturi, in sensul ca unora nu le place Facebook'ul, deoarece cred ca sunt UTILE informatiile pentru cei care vor o sursa de inspiratie.

 

 

 

Mesaj completat

S.C. TOHAN S.A. ZARNESTI a fost fondata in anul 1938 ca parte a grupului industrial MALAXA, grup de referinta in perioada interbelica.

 

Din anul 1948 pana in anul 1990, societatea si-a desfasurat activitatea sub denumirea de UZINA 6 MARTIE ZARNESTI , iar din anul 1990 pana in anul 1998, societatea s-a numit UZINA MECANICA TOHAN ZARNESTI.

 

In prezent, societatea este persoana juridica romana, constituita ca filiala a C.N. ROMARM S.A. Bucuresti.

 

Profilul productiei a fost directionat de necesitatile Armatei Romane, in timpul celui de-al doilea razboi mondial si in perioada postbelica, precum si de cerintele partenerilor externi, productia fiind orientata in general pentru:

– munitie de artilerie, calibru de la 76 mm la 130 mm;

– rachete sol-sol si aer-sol, calibru 122 mm si 82 mm, cu raze de actiune de la 3 la 20,4 km (furnizor exclusiv in Romania);

– focoase pentru rachete si munitie de artilerie (cel mai mare producator din Romania),

– munitie marina, producator exclusiv in Romania;

– elemente pirotehnice pentru alti parteneri: suruburi amorsa si trasoare.

Mesaj completat

am atasat sigla cu "mobra" si emblema cu "HOINAR" care vin pe rezervor pe care le-am redesenat in photoshop. pot fi scoase la firmele care fac stickere pe folie adezva plasticata si eventual date cu lac peste ca sa tina.

 

as ruga pe cinecare are asa ceva pe rezervor, daca poate sa le masoare cu sublerul si sa imi dea si mie o masura, fiindca eu sunt mai perfectionist.

Mesaj completat

.

post-44389-1298831912_thumb.jpg

post-44389-1298833897_thumb.jpg

post-44389-1298835033_thumb.jpg

post-44389-1298835661_thumb.jpg

post-44389-1298835761_thumb.jpg

Editat de marczello_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 76
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

in 1994 nu s-a mai produs ca nu se mai cumpara, nu aveam noi treaba nici cu normele europene si nici nu erau (inca) norme de poluare la motoarele mici in 2t in toata europa. doar ca nu mai erau bune. si sincer sa fiu nici de noi n-au fost cine-stie ce. toba pusa aiurea, putere mica pentru a 5-a treapta, scaritele pasagerului pe bascula, racirea care nu mai era fortata... ma rog, au vrut sa faca ceva mai nou si mai bun decat vechile mobra 50 si mobra 50 super dar nu le-a iesit! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As dori sa public o erata la postul de mai sus cu scuzele de rigoare:

 

Mobra Hoinar - Carte Tehnica: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...arte%20Tehnica/

 

Poze cu Hoinare: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...Mobra%20Hoinar/

 

Album cu pozele de la demontarea Hoinarului: http://www.facebook.com/album.php?aid=2498...mp;id=639262978

 

Va voi tine la curent cu progresul si voi prezenta ceva pasi facuti deja. Momentan am fost bolnav si am avut timp 5 zile sa stau pe forumuri si sa citesc TOT si cu DE TOATE. Acuma am luat la periat Dedeman si Baumax pentru chimicale.

Mesaj completat

am scos autocolantele la Mirton cu 5 lei 8 bucati.

 

am mai curatat diferite piese.

 

am fost la un prieten care are presa sa inlocuiesc rulmentul de la suportul de pinion.

 

dupa cum se vede in poza, talerul spate de Zundapp este rupt.

 

am reusit sa deblochez sabotii cimentati cu rugina.

 

am smirgluit umed cu smirglu de granulatie P500 stopul, l-am spalat si l-am dat cu Klarlak Nigrin. a iesit ca nou.

 

pentru a desface capacul de sus de la jambele furcii am facut o cheie din platbanda si suruburi de M4. cheia de flex e prea mare.

 

am inceput sa curat rezervorul si a iesit la iveala un rosu frumos. dupa care e iasit la iveala o tabla toata infundata si chituita...

 

piesa cea mai deteriorata e suportul de stop. cromul e exfoliat rau si e plina de rugina. am curatat cu flexul si peria circulara torsadata numai ca nu pot ajunge peste tot. cunoasteti vreun chimical care sa indeparteze cromul?

 

 

Mesaj completat

ceva poze de la demontare in continuare:

 

am curatat piesele mici de fier cu autofiletanta si flexul cu perie de sarma, pe cele de plastic le-am spalat si curatat iar pe cele de cauciuc le-am curatat si le-am dat cu vopsea Nigrin pentru cauciucuri (in afara de cauciucurile ce vin pe rezervor). :blink:

 

aripile le-am curatat cu decapant Dekolor.

 

am facut rost de un capac pentru trusa de scule cu usita, dar care era incuiata. am reusit sa ii fac cheie la str. Gen. Dragalina langa Bikecenter cu 15 lei si inca 12 rezerva. (in Timisoara)

 

am facut rost de doua roti de Hoinar cu spite groase, numai ca imi lipseste talerul de frana spate si sabotii.

 

la cuplajul dintre pinion si roata imi lipsesc 5 tampoane inelare. cred ca merg facute din ceva furtun. am vazut la unii ca mergeau si fara...

 

am gasit inca o scarita pt. pasager cu cauciuc original. mai imi trebuie una, mai precis cauciucul, ca eu am doua bucati de furtun acolo.

 

la comanda ambreiaj am doar maneta si capacul de sus care e rupt. Pe Hoinarul meu era o comanda ambreiaj de Mobra 50S.

 

la mine in ateliar e ordine si disciplina.

 

Mesaj completat

am facut rost de un vesmant pentru sa original de Hoinar.

 

am curatat de crom suportul de stop, am curatat de vopsea prin decapare si de rugina cu peria de flex furca, bascula, aripile si rezervorul si le-am dat cu motorina ca si pe celelalte piese.

 

am facut o cheie cu suruburi de 3 ca sa deschid telescopul.

 

mai imi raman de curatat de rugina cadrul, suportul de sa si rezervrul pe interior.

Mesaj completat

am fost la cumparaturi :

 

MIPA S.R.L. (la Pencoop, Timisoara):

Rost versiegelung 750ml, 68lei - pt. pasivizat rugina

pluta - 7 lei bucata

 

Fieraria din Traian :

Feruginol 3.5 lei/l

 

Magazinul de electrice din Dacia:

Szuper Kromofag, 20 lei/l - decapant vopsea

Detartrant acid Nufarul 15 lei/l

 

Policolor, str. Gh. Lazar -

Decanol Super - decapant vopsea

 

ProMotor, Sagului -

Spray Zinc Forch(culoare gri mat) 42 lei, 400ml

 

Baumax -

Spray Chrome effect 15 lei 400ml

 

se mai pot gasi:

 

Ciclop -

Solvofer 12 lei - stabilizator rugina

Carburol 16 lei/l - sol. curatat carburatoare

Neofer 72 lei/750ml - pasivizat rugina

Onda verde - 45 lei/750ml - decapant

 

Mipa - mergeti cu incredere!

pasla - 12 lei/m

spray rez. 80gr. celsius - 36 lei

Quick+ - 60lei/2.5kg - decapant

 

Ivasoco (Buziasului 4) -

pasta nemteasca de spalat pe maini - 94 lei / cutia de 10 kg parca

Mesaj completat

si in fine, pentru cei interesati, am mai facut al 3-lea album pe Facebook cu pasii mult mai detaliati: http://www.facebook.com/album.php?aid=2846...mp;id=639262978

Mesaj completat

- am curatat si gresat sezutul

- am polishat ghidonul si alte piese din crom si aluminiu cu pasta Nigrin Chrome & Aluminium Pflege (Praktiker)

- am facut rostde un robinet nou, dar la care mai am lipsa piulita lunga cu filet invers mecanic. o aveti careva, pls?

- curatare rezervor. la metoda 1 cu lantu am zis pas, deci, metoda 2: 3 litri de motorina si 100 de piulite de 10 + 2 serii de cate2 minute de agitat pe toate cele 6 fetze

- metoda 3: detartrant acid Nufar + 12 l de apa, lasat sa fiarba vreo 3 ore si dupa, spalat in abundenta si gresat o data cu motorina ca sa nu rugineasca la loc

- metoda 4: curatarea rezervorului prin electroliza.

solutie formata din 13 litri de apa si 15 linguri de bicarbonat de calciu.

am confectionat o palnie deoarece in timpul electrolizei nivelul solutiei creste.

pe post de anod am folosit un cui.

 

-deci, rezultatul e multumitor. inauntru nu mai e rugina. ce se vede in interior e un strat maroniu lucios fara asperitati iar in exterior sunt urmele de la detartrant. desigur, dupa toate etapele de curatare am spalat rezervorul pe interior cu apa cu mai multe clatiri si l-am gresat de fiecare data cu motorina, nu l-am lasat sa stea la gol.

 

 

Mesaj completat

ELECTROLIZA

 

Ajuta in cazul de fata la indepartarea ruginei si a vopselei prin intermediul curentului electric continuu intr-un mediu alcalin.

 

Cum functioneaza mai exact? Electronii de oxid feric migreaza spre ionii de hidrogen (H) din electrolit, schimbandu-i in hidrogen gazos (H2).

 

CU CE NE LUPTAM

 

- Rugina rosiatica (Fe2O3, oxid feric) - cand se formeaza ocupa un spatiu mai mare decat cel pe care il inlocuieste si blocheaza piesele (ex: AMBELAJELE!!)

 

- Rugina neagra (Fe3O4) - se afla pe suprafata fierului, e foarte subtire si ocupa acelasi volum de material ca cel pe care il inlocuieste.

 

DE CE AVEM NEVOIE:

 

- apa (ideal ar fi statuta o z).

 

- soda de rufe (soda calcinata, adica carbonat de sodiu Na2CO3) in concentrati de de 100g soda la 1 l de apa (ideal).

 

sau

 

- bicarbonat de sodiu (NaHCO3) in proportie de o lingura la un litru de apa (atentie, genereaza mult hidrogen, care este inflamabil)

 

- !! soda caustica poate fi folosita, dar este foarte coroziva pentru metal si afecteaza pielea instant !!

 

- !! nu folositi sare de masa (clorat de sodiu - NaCl) deoarece elibereaza clor sub forma de gaz toxic !!

 

- o cuva, care poate fi o galeata sau un lighean de PLASTIC. nu folositi de metal fiindca curenteaza.

 

- sursa de curent continuu (!!nu folositi curentul alernativ, de la priza la 230V!!), care poate fi o sursa de PC, incarcator de laptop, telefon, dar ideal ar fi un redresor care este mai sigur si poate avea in dotare un ampermetru, poate fi comutat la o tensiune de 6 sau 12V si are elemente de siguranta care il decupleaza in caz de forta majora.

 

- de preferinta, un ampermetru conectat in serie.

 

- fir cu care se suspenda piesa in cuva de o sipca. ideal este ca piesa sa fie suspendata si nu lasata pe fundul cuvei. folositi fir de pescuit sau fier. Nu folositi fir de Cu fiindca face mizerie si nu folositi fir de otel fiindca elimina vapori toxici.

 

- piesa din fier cu rugina care vrem sa o curatam (Electroliza nu indeparteaza oxizii de aluminiu, cupru, alama , bronz, fonta. Nu introduceti piese cromate sau de otel inox deoarece cromul continut de acestea elibereaza crom hexavalent care este extrem de toxic. Ca paranteza in paranteza ;) va recomand un film pe aceasta tema CA SA VA SPERII: http://www.imdb.com/title/tt0195685/ sau macar articolul pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hinkley_groun...contamination.)

 

- un electrod de sacrificiu de fier cu o suprafata de minim doua ori mai mare decat piesa de curatat. Acesta se oxideaza din cauza oxigenului atomic si necesita inlocuire sau curatare periodica, dar la un moment dat se va consuma. (Exista multe articole pe internet care incurajeaza folosirea otelului pe post de anod finndca nu se oxideaza. Din nou, nu recomand asa ceva, intrati pe link-urile de mai sus si convingeti-va).

 

- fire cu conectori crocodil, in cazul conectarii mai multor electrozi de sacrificiu. Acestia se tin in afara solutiei, daca nu, acestia se oxideaza sau se pot chiar distruge.

 

CUM CONECTAM INSTALATIA:

 

- se omogenizeaza solutia in cuva

 

- la catod (-) - se conecteaza piesa de curatat (genereaza bule de hidrogen odata cu punerea sub tensiune).

 

- la anod (+) - se conecteaza electrodul de sacrificiu, care trebuie curatat periodic sau inlocuit(genereaza bule de oxigen la punerea sub tensiune).

 

- atentie la conectarea anodului si a catodului! daca ii conectati invers, riscati sa distrugeti piesa de interes.

 

- e nevoie de o conexiune buna intre crocodili si electrozi, deci curatati o portiune pentru a sigura contactul.

 

AJUSTARI:

 

- pentru imbunatatirea conductiei electrolitului si cresterea curentului, se poate creste concentratia de carbonat/bicarbonat de sodiu, dar suprasaturarea solutiei nu ajuta la cresterea vitezei sau a calitatii.

 

- prin folosirea unui anod mai mare, curentul creste.

 

- scaderea distantei dintre anod si catod ajuta la cresterea curentului.

 

- cresterea tensiunii (ex. 6V -> 12V) ajuta la cresterea curentului.

 

- daca apa se supraincalzeste sau se doreste temperarea reactiei, se poate dilua solutia, reduce tensiunea, inlocui anodul cu unul mai mic sau reduce distanta dintre anod si catod.

 

PRECIZARI:

 

- reactia se incheie de la sine atunci cand nu mai exista rugina pe piesa de curatat.

 

- odata ce rugina a disparut, fierul nu e afectat de electroliza atata timp cat curentul trece prin electrolit, recomandabil fiind sa o scoateti afara. Nu lasatI piesa in solutia alcalina cu circuitul inchis fiindca va ruginii la loc.

 

- reactia nu lasa linii la suprafata de separatie in cazul in care piesa e prea mare ca sa incapa in cuva. Daca e intoarsa si aceasta e acoperita, nu se vede diferenta la final.

 

- recomand inconjurarea piesei de curatat cu anozi conectati in paralel, pozitionati in cele 4 directii si dedesubt pentru eficientizarea indepartarii ruginei si evitarea umbrelor de rugina indepartata intr-o anumita directie spre anod.

 

- pentru lucrari de finete recomand un curent de 200mA sau 0.5A pentru piese de marime mica/medie sau calculat de 1mA/cm2 la piesa de curatat.

 

- pentru lucrari mai brute si mai rapide, se poate folosi un curent de cativa amperi. In cazul acesta, sursa se poate supraincalzi, anodul se erodeaza mult mai repede, rezulta mai mult H2 si O2: cocktail exploziv, solutia se murdareste mult mai tare, piesa de curatat se curata mai putin frumos, cu gropitze.

 

- pentru indepartarea ruginei foarte groase este necesara o durata considerabila de timp, pentru piese de marime medie, ca idee, poate dura peste 48 de ore la 250mA.

 

DUPA INCHEIEREA ELECTROLIZEI:

 

- piesa e scoasa din cuva si trebuie imediat spalata apoi data de preferinta cu alcool pentru a se evapora rapid pelicula de apa, urmand pasivizarea metalului sau ungerea cu ulei/motorina.

 

- acum se poate trece la indepartarea mecanica a pojghitei negre-brune ramase, dupa care se repeta gresarea.

 

- daca piesa nu e tratata imediat, ea rugineste in fata ochilor in cateva minute, acoperindu-se cu o pelicula fina de rugina.

 

MASURI DE PROTECTIE A MUNCII:

 

- in primul rand, folositi "bunul simt ingineresc" fiindca nu va jucati cu masinutze aici.

 

- sa aveti la indemana un stingator de incendii (in caz de incendiu, scoateti de sub tensiune instalatia inainte de pulverizare)

 

- folositi manusi, protejati-va ochii cu ochelari si fata, purtati haine care va acopera integral pielea

 

- electrolitul e alcalin, expunerea pielii la acesta o poate arde in timp, chiar daca nu folositi soda caustica.

 

- protejati-va ochii. In caz de contact spalati-va cu multa apa si mergeti la medic.

 

- scoateti instalatia de sub tensiune cand lucrati le ea.

 

- folositi instalatia intr-un spatiu aerisit, ideal in exterior, ferita de materiale imflamabile. Electroliza genereaza hidrogen si oxigen, ambele explozive (remember Hindemburg?). de asemenea, depozitati electrolitul in exterior in recipiente care rasufla, pentru a evita acumularea de O2 sau H2.

 

ULTIME CUVINTE:

 

Aceste informatii prezentate aici sunt o sinteza a multor articole de pe internet si a experientei personale. Acestea fapte pot fi eronate sau inexacte, ramane la latitudinea voastra daca le puneti in practica si va priveste personal daca v-ati accidentat fiindca n-ati folosit "bunul simt ingineresc".

 

Astept precizari, corectii, experiente descrise.

 

Va urez spor la treaba si lucrati cu grija!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

piese noi! acuma na, noutatea e relativa.

 

talere frana si saboti, axuri fata/spate, scarite pasager cu cauciuc, tampoane pinion spate, placuta METROM cu garnitura, robinet cu piulita cu filet mecanic invers, surdina toba, oglinda dreapta si telescop cu tuburile de plastic intacte.

 

Multumesc, Adi!

 

am completat robinetul: piulita lunga cu garnitura si filet invers fin, o diuza noua cu granitura

 

am completat talerul de frana spate. am si senzor de frana!

 

capac METROM

 

cauciucuri si plastice curatate

post-44389-1299352262_thumb.jpg

post-44389-1299352287_thumb.jpg

post-44389-1299352301_thumb.jpg

post-44389-1299352317_thumb.jpg

post-44389-1299352329_thumb.jpg

post-44389-1299352344_thumb.jpg

post-44389-1299352364_thumb.jpg

post-44389-1299352368_thumb.jpg

post-44389-1299352382_thumb.jpg

post-44389-1299352394_thumb.jpg

post-44389-1299352414_thumb.jpg

post-44389-1299352447_thumb.jpg

post-44389-1299352456_thumb.jpg

post-44389-1299352468_thumb.jpg

post-44389-1299352480_thumb.jpg

post-44389-1299352764_thumb.jpg

post-44389-1299352770_thumb.jpg

post-44389-1299352780_thumb.jpg

post-44389-1299352792_thumb.jpg

post-44389-1299352798_thumb.jpg

post-44389-1299352872_thumb.jpg

post-44389-1299352888_thumb.jpg

post-44389-1299352901_thumb.jpg

post-44389-1299352913_thumb.jpg

post-44389-1299352976_thumb.jpg

post-44389-1299352989_thumb.jpg

post-44389-1299353029_thumb.jpg

post-44389-1299353039_thumb.jpg

post-44389-1299353050_thumb.jpg

post-44389-1299353063_thumb.jpg

post-44389-1299353160_thumb.jpg

post-44389-1299353182_thumb.jpg

post-44389-1299353337_thumb.jpg

post-44389-1299353408_thumb.jpg

post-44389-1299353495_thumb.jpg

post-44389-1299353639_thumb.jpg

post-44389-1299353670_thumb.jpg

post-44389-1300058448_thumb.jpg

post-44389-1300058454_thumb.jpg

post-44389-1300058465_thumb.jpg

post-44389-1300058470_thumb.jpg

post-44389-1300058476_thumb.jpg

post-44389-1300058483_thumb.jpg

post-44389-1300058488_thumb.jpg

post-44389-1300058498_thumb.jpg

post-44389-1300058505_thumb.jpg

post-44389-1300058510_thumb.jpg

post-44389-1300371127_thumb.jpg

post-44389-1300371132_thumb.jpg

post-44389-1300371161_thumb.jpg

post-44389-1300371321_thumb.jpg

post-44389-1300371346_thumb.jpg

post-44389-1300371351_thumb.jpg

post-44389-1300371357_thumb.jpg

post-44389-1300371362_thumb.jpg

post-44389-1300371389_thumb.jpg

post-44389-1300371411_thumb.jpg

post-44389-1300371420_thumb.jpg

post-44389-1300371424_thumb.jpg

post-44389-1300371448_thumb.jpg

post-44389-1300371453_thumb.jpg

post-44389-1300371463_thumb.jpg

post-44389-1300371468_thumb.jpg

post-44389-1300371472_thumb.jpg

post-44389-1300639304_thumb.jpg

post-44389-1300639340_thumb.jpg

post-44389-1300639360_thumb.jpg

post-44389-1300639381_thumb.jpg

post-44389-1300639394_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

impresionat si eu am un hoinar din 93 din pacate abea acum au reusit sa al aduc la starea de functionare dupa 5 ani si acum incerc sa gasesc date despre inmatriculare ai idee cumva daca se poate inmatricula la primarie sau doar la politie ai putea sa ma ajuti eventual cu niste informatii daca cumva sti si costuri???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

impresionat si eu am un hoinar din 93 din pacate abea acum au reusit sa al aduc la starea de functionare dupa 5 ani si acum incerc sa gasesc date despre inmatriculare ai idee cumva daca se poate inmatricula la primarie sau doar la politie ai putea sa ma ajuti eventual cu niste informatii daca cumva sti si costuri???

Pai din moment ce are sub 50cc, este considerata moped si se inmatriculeaza pe primaria pe raza localitatii/sectorului de domiciliu, si se conduce cu curs de legislatie sau permis B (sau A, bineinteles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mobra hoinar are peste 50 cm, are vreo 60 si ceva

mobra 50 are sub 50 si merge cu numar galben de primarie

 

Mobra hoinar are FIX 5O de cmc si 3,6 kw , iar ca sa o poti inmatricula la moped , trebuie sa nu depaseasca 5O de cmc si 4 kw .

Eu am inmatriculat hoinarul ca moped .

In alta ordine de ideei , pistonul de la hoinar este identic cu cel de la mobra 5O, S5O si turist !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inseamna ca am confundat cu carpatiul, greseala mea

 

Da, Carpati are cilindreea mai mare, 6O sau 7O de cmc , sau undeva intre ele :huh: nici eu nu mai stiu sigur ... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 months later...

am revenit cu postarea si aici pe forum. am facut o pauza de 6 luni cu lucrul dar sper sa ies din iarna cu motocicleta macar montata daca nu functionala.

 

urmatoarele comentarii sunt in ordinea pozelor, sper:

 

pasivizarea ruginei cu Mipa rost versigelung. functioneaza in felul urmator: agentul de pasivizare descompune oxigenul din rugina si o acopera cu un stratprotector, astfel incat procesul de ruginire (oxidare) nu mai poate avea loc. poate fi aplicat direct pe rugina. produsul este foarte toxic. am incercat initial cu masca de vopsit si ochelari: a inceput sa ma usture fata si ochii iar vaporii erau foarte puternici si ma ardeau pe gat. am luat masca de gaze de armata si am continuat fara probleme. am inspirat chiar din gura recipientului si n-am simtit nici macar un iz. traiasca armata romana!

 

aplicare spray FORCH nemtesc cu Zn cu uscare super rapida, cam un minut.

 

aplicare grund anticoroziv Deutek

 

am smirgluit grundul ca sa adere spritzchitul mai bine, apoi le-am sters de praf

 

aplicare spritzchit de la Policolor. uscare intr-o ora. smirgluire dupa doua

 

spray-ul se gaseste la Baumax (Timisoara) si costa 15 lei. rezultatul e excelent! oglinda. o sa urmeze un strat de lac cu intaritor peste.

 

semicadru spate. a avut cromul exfoliat si sub era plin de rugina. a fost curatat, rugina pasivizata, dat cu zinc, grunduit, smirgluit, dat cu spritzchit, smirgluit si dat cu spray chrome effect. urmeaza lacul.

 

am indreptat suporturile de la aripa fata. au fost indoite probabil cu dalta si ciocanul si montate pe interiorul aripii. le-am umplut cu chit si vopsit cu chrome effect.

 

rezervorul. infundat in mai multe locuri si cu o dunga groasa de cositor plus in partea dinspre sha cu multe neregularitati de la fierul mancat de rugina.

 

dupa chituiala si smirgluirea am finisat cu spray filler si am smirgluit din nou pt netezire

 

dupa muuuuult, muuuult timp, am terminat de curatat rotile. (2 cercuri, 2 tamburi, 72 de spite, 72 de nipluri). sunt in stare destul de proasta. un cerc e facut ciur de rugina pe dinauntru.

 

senzor de frana. cel din stanga e cel vechi iar cel din dreapta e confectionat de mine. se afla in tambur si e actionat de parghia care impinge sabotii. limba aia o sa vina cositorita pe surub.

 

am facut rost de 3 cercuri de Hoinar noi, inca invelite in hartie. au costat 65 de lei vechi bucata. acuma le-am luat cu 50 de lei grei toate trei. stare excelenta. au cateva puncte mici, mici de rugina. vin curatate si date cu pasla. am aflat de ele la o zi dupa ce am curatat celelalte doua cercuri.

 

si in sfarsit, dupa curatarea cadrului si prin zone mai "intime", am dat cu pasivizant, spray cu zinc, si grund

 

a ajuns! esapament in stare bunicica. am scos suruburile cu polizorul mobil. lipsesc filtrele

 

am facut un brat omolog pentru oglinda stanga, aia care conteaza cel mai mult: se ia un fier-beton, se indoaie in menghina cu ciocanul de cauciuc si se face filet de 8 cu filiera si o reductie pentru filetul de 6.

 

toba de esapament curatata cu jet de apa sub presune cu instalatie Karcher pentru spalat masina. Apa a sfasiat carpa in care am pus toba in menghina. Rezultatul a fost excelent. toate reziduurile din interior au fost indepartate.

 

aparatoarea de esapament curatata cu un disc poros abraziv. curata excelent si lasa metalul lucios

 

aducerea la forma initiala a aparatori de esapament. se ia o teava de diametrul esapamentului (7 cm) si se bate cu simt cu ciocanul de cauciuc in aparatoare.

 

au ajuns: mansoane lant, stare excelenta

 

confectionare intarituri pentr mansoanele de lant: se ia niste fir de otel, se taie, modeleaza si sudeaza

 

curatare suprafata cu Mipa Silikon Entferner.

 

Curata mizeria, degreseaza si indeparteaza amprentele de pe suprafetele ce urmeaza sa fie vopsite. se aplica cu un servetel. asta am facut si inainte dar fara solutia aia si a facut fillerul reactie pe rezervor si s-a umplut de crapaturi si bule. de-aia am dat iar cu ceva chit.

 

cum se traseaza linii pe rezervor:

-se dau doua straturi de culoare rosie peste spritzchit in zona de interes

-se izoleaza cu hartie lipicioasa o fasie rosie unde va veni dunga rosie

-se smirgluieste cu P600, se curata cu degresant, se adauga doua straturi de alb in zonele de interes.

-se izoleaza cu banda de hartie dunga alba mare (35mm) si cu banda pentru trasat linii (6mm) liniile rosii pe laterale si liniile care inconjoara rezervorul

-se degreseaza de amprente, praf

-se intervine cu doua straturi de negru

-se indeparteaza benzile si se admira

 

largire gauri la 7 mm pentru niplurile de spite groase

 

lustruire jenti. pasla, desi fina, a luat putin din luciu pe o fata deci pluta e mai buna

 

confectionare cupa pentru oala oglinzii: se polizeasa capul unui surub si se aduce la forma sferica. se frezeaza o gaura intr-o scandura. se batee cu ciocanul in surub sa impinga tabla in gaura, se netezesc cutele si se polizeaza. pentru cealalta piesa, se ia o matura, se taie coada si se polizeaza si se frezeaza bucata de lemn.

 

Oglinzi confectionate in piata Dacia la un atelier din parc langa salonul de bronzat cu 3 lei perechea si materialul meu.

 

Spitele si buticii le-am vopsit cu spray chrome HAPPY COLOR (Pro Motor, Calea Sagului Timisoara). Spray-ul asta imi pare mai in regula fata de celalalt de la ABRO, Vopseaua e mai neteda, arata mai natural si miroase a ciocolata Ciucas! Celalalt mirosea a aurolac...

 

niplurile. le-am curatat de mizerie si rugina dar nu aratau ca noi dupa si fiind 72 la numar iar eu nu sunt ceasornicar, le-am vopsit cu Spraylak Gold-Effekt de la GENIUS PRO (Baumax Timisoara)

 

am smirgluit umed piesele negre si albe de metal si plastic cu un pulverizator si smirglu P1500. piesele vopsite cu chrome effect nu prea s-au impacat nici cu P2000 prea bine, deci nu le-am deranjat. oricum textura vopselei pare cumva poroasa, diferita de celelalte vopsele, in ciuda faptului ca au efect de stralucire. la rezervor am folosit 3 seturi de smirglu pentru cele 3 culori ca sa nu le murdaresc. si cu toate acestea am avut foarte mult de frecat la dunga alba a rezervorului si mai ales la aripi fiindca au ramas dungi maronii de la budinca de smirglu cu apa. nota pentru viitor: a se curata cu solutie siliconica inainte sa se uste suprafata. desigur, mizeria a fost indepartata dar m-am ales cu o durere de articulatie de la giocco di mano.

post-44389-0-88590600-1324417986_thumb.jpg

post-44389-0-55559500-1324417988_thumb.jpg

post-44389-0-81909800-1324417989_thumb.jpg

post-44389-0-50156300-1324417991_thumb.jpg

post-44389-0-47923800-1324417993_thumb.jpg

post-44389-0-24018900-1324417995_thumb.jpg

post-44389-0-78493500-1324417996_thumb.jpg

post-44389-0-66789300-1324417998_thumb.jpg

post-44389-0-37845500-1324418000_thumb.jpg

post-44389-0-91283600-1324418001_thumb.jpg

post-44389-0-89515900-1324418022_thumb.jpg

post-44389-0-54071400-1324418024_thumb.jpg

post-44389-0-13318100-1324418026_thumb.jpg

post-44389-0-44808500-1324418027_thumb.jpg

post-44389-0-98820700-1324418028_thumb.jpg

post-44389-0-51543100-1324418030_thumb.jpg

post-44389-0-51364600-1324418032_thumb.jpg

post-44389-0-88094900-1324418033_thumb.jpg

post-44389-0-29501700-1324418035_thumb.jpg

post-44389-0-95917400-1324418036_thumb.jpg

post-44389-0-92426900-1324418045_thumb.jpg

post-44389-0-06546400-1324418047_thumb.jpg

post-44389-0-87410200-1324418048_thumb.jpg

post-44389-0-66678200-1324418050_thumb.jpg

post-44389-0-15856300-1324418052_thumb.jpg

post-44389-0-85962800-1324418053_thumb.jpg

post-44389-0-76927700-1324418055_thumb.jpg

post-44389-0-47508900-1324418057_thumb.jpg

post-44389-0-12491900-1324418059_thumb.jpg

post-44389-0-84160000-1324418060_thumb.jpg

post-44389-0-48755000-1324418075_thumb.jpg

post-44389-0-72295100-1324418076_thumb.jpg

post-44389-0-76321300-1324418077_thumb.jpg

post-44389-0-31232000-1324418079_thumb.jpg

post-44389-0-73626500-1324418080_thumb.jpg

post-44389-0-12074700-1324418082_thumb.jpg

post-44389-0-79728200-1324418083_thumb.jpg

post-44389-0-46647200-1324418085_thumb.jpg

post-44389-0-13186000-1324418087_thumb.jpg

post-44389-0-09488200-1324418089_thumb.jpg

post-44389-0-08663800-1324418091_thumb.jpg

post-44389-0-71086700-1324418092_thumb.jpg

post-44389-0-18917000-1324418094_thumb.jpg

post-44389-0-02289100-1324418096_thumb.jpg

post-44389-0-04988600-1324418959_thumb.jpg

post-44389-0-98537100-1324418960_thumb.jpg

post-44389-0-96654100-1324418962_thumb.jpg

post-44389-0-78178400-1324418964_thumb.jpg

post-44389-0-83880600-1324418966_thumb.jpg

post-44389-0-79762700-1324418968_thumb.jpg

Editat de marczello_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum arata nichelul de pe esapament?daca vrei iti dau toba mea de la hoinar.cu un polis arata foarte bn.

 

iti multumesc de intentie. toba care o am e cam albastrita de la arsura dar in rest e destul de ok. cred ca merg pe varianta asta, nu mai fac alte investitii.

 

ceau Marcel,

am ceva mansoane de ghidon de hoinar parca,o sa trec intr-o zi pe la tine sa ti le aduc,inclusiv rezervorul ala rosu de mz

o surpriza mica am pregatit pentru carpatiul tau ;)

vb-im

cosmoteul e tot ala 0727196351,vodafone-ul nu stiu ca il schimb in fiecare luna in functie de oferte,cand orange cand voda

 

succes :cheers:

 

imi plac surprizele!

 

si-am dat si cu lac. dupa sarbatori m-apuc de montat.

post-44389-0-40441300-1324657808_thumb.jpg

post-44389-0-67202400-1324657816_thumb.jpg

post-44389-0-73435300-1324657822_thumb.jpg

post-44389-0-39654900-1324657828_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pretul e de 0.00 lei daca te razgandesti mai e valabila treaba!

 

all right, atunci cum putem face tranzactia? 0734.73.63.62 Marcel. da un apel si te sun eu. mersi!

 

toate piesele cromate le-ai vopsit cu spray crome efect si dupa ai fost lacuite?

 

Din pacate, da. Au scapat de vopsit ghidonul, arcurile de la telescoapele spate si esapamentul.

 

Restul pieselor cu nichel, crom si aluminiu au fost destul de deteriorate si nu aratau bine decat daca faceam munca de ceasornicar cu ele la reconditionat, asa ca le-am vopsit si lacuit. De exemplu semicadrul spate avea cromul exfoliat si nu am avut alta solutie. recromarea e prea scumpa, nu se face aproape si nu merita, avand in vedere si faptul ca in afara de anumite spay-uri si alte chimicale pe care le-am achizitionat ca sa-mi formez mana si sa lucez cu ele, vopseaua folosita era de uz general iar lacul era lac auto dar vechi de vreo 4 ani, toate de pe-acasa ramase.

 

Am incercat sa nu bag foarte multi bani in aceasta motocicleta fiindca vreau doar sa imi fac mana, si am reusit sa invat destul de multe pana acuma.

 

la ce voi acorda atentie maxima pe vitor:

 

IZH 49

IZH 56 l

Simson AWO T

MZ BK 350

Csepel 250

 

am inceput asamblarea pe cadru si pe subansambluri

am incheiat saua

am impodobit rezervorul

post-44389-0-34524700-1325187863_thumb.jpg

post-44389-0-97212700-1325187890_thumb.jpg

post-44389-0-75466900-1325187922_thumb.jpg

post-44389-0-15699900-1325187954_thumb.jpg

Editat de marczello_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

 

La sfarsitul anului trecut am inceput sa reconditionez un Hoinar achizitionat cu 100 RON de la Otelu Rosu.

 

Motoreta a fost a unui prieten si o stiam de ani de zile.

 

Era bibelou, pana cand amicul meu a inceput cu enduristele.

 

Am salvat-o de sub un nylon de sub vie.

 

Mesaj completat

Mobra Hoinar, produs minimalist al epocii de aur a fost fabricata intre anii 1986 – 1994 la fabrica Tohan din Zarnesti.

 

Este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi produs de intreprinderea Metrom Brasov, cu răcire cu aer de 49,6 cmc si o putere de 5 CP/8200 rot/min, iar cutia de viteze e în 5 trepte comandate cu selector la picior.

 

Viteza maximă este de peste 70 km/h si consumul de numai 2,5l /100km ceea ce ii confera o autonomie de 450 km.

 

Prețul la lansarea pe piață în 1986 era de 11.000 lei.

 

Productia motoretei a fost oprita definitiv in 1994, deoarece motorul nu mai corespundea normelor europene.

 

Concepute in culori diversificate, de la culoarea neagra, portocalie, rosu aprins si pana la culoarea army, motoretele Mobra aveau toate acelasi huruit unic si inconfundabil, fiind construite pentru a transporta doua persoane.

 

Motor: monocilindru în doi timpi, cu răcire cu aer .

Capacitate cilindrică: 49,6 cmc.

Puterea de 5 CP/8200 rot/min,

Cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior

Viteza maximă de peste 70 km/h.

Consumul: 2,5l /100km

Autonomia: 450 km.

Prețul (la lansarea pe piață în 1986): 11.000 lei

Mesaj completat

Dansa inainte de dezasamblare. Erau multe piese lipsa.

 

http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/.../Hoinar%201988/

Mesaj completat

inainte de toate, pun aici cateva link-uri utile:

 

un set de poze cu motociclete Hoinar: http://s1217.photobu....com/albums/dd3 ... %20Hoinar/

 

carte tehnica de Hoinar: http://s1217.photobu....com/albums/dd3 ... 20Tehnica/

 

1972 Honda CL70 Scrambler care a fost muza: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...70%20Scrambler/

 

inca un set de poze cu moto Hoinar in stare excelenta pentru inspiratie si detalii: http://s1217.photobucket.com/albums/dd394/...oinar%20etalon/

Mesaj completat

informatii, poze despre Mobra 50, 50S, Hoinar, Carpati, ,Minimobra: http://oldtimertm.3x.../MOBRA_CARPATI/

 

pentru cine vrea sa vada pas cu pas, poza cu poza demontarea si restaurarea cu pasii aferenti:

 

album 1 - demontare:http://www.facebook.com/album.php?aid=249851&id=639262978

album 2 - demontare si inceputul restaurarii: http://www.facebook.com/album.php?aid=2514...mp;id=639262978

 

 

as ruga sa nu fie sterse aceste posturi, in sensul ca unora nu le place Facebook'ul, deoarece cred ca sunt UTILE informatiile pentru cei care vor o sursa de inspiratie.

 

 

 

Mesaj completat

S.C. TOHAN S.A. ZARNESTI a fost fondata in anul 1938 ca parte a grupului industrial MALAXA, grup de referinta in perioada interbelica.

 

Din anul 1948 pana in anul 1990, societatea si-a desfasurat activitatea sub denumirea de UZINA 6 MARTIE ZARNESTI , iar din anul 1990 pana in anul 1998, societatea s-a numit UZINA MECANICA TOHAN ZARNESTI.

 

In prezent, societatea este persoana juridica romana, constituita ca filiala a C.N. ROMARM S.A. Bucuresti.

 

Profilul productiei a fost directionat de necesitatile Armatei Romane, in timpul celui de-al doilea razboi mondial si in perioada postbelica, precum si de cerintele partenerilor externi, productia fiind orientata in general pentru:

– munitie de artilerie, calibru de la 76 mm la 130 mm;

– rachete sol-sol si aer-sol, calibru 122 mm si 82 mm, cu raze de actiune de la 3 la 20,4 km (furnizor exclusiv in Romania);

– focoase pentru rachete si munitie de artilerie (cel mai mare producator din Romania),

– munitie marina, producator exclusiv in Romania;

– elemente pirotehnice pentru alti parteneri: suruburi amorsa si trasoare.

Mesaj completat

am atasat sigla cu "mobra" si emblema cu "HOINAR" care vin pe rezervor pe care le-am redesenat in photoshop. pot fi scoase la firmele care fac stickere pe folie adezva plasticata si eventual date cu lac peste ca sa tina.

 

as ruga pe cinecare are asa ceva pe rezervor, daca poate sa le masoare cu sublerul si sa imi dea si mie o masura, fiindca eu sunt mai perfectionist.

Mesaj completat

.

Hoinarul fata de mobra avea unele inconveniente de ex in treapta 5 daca aveai un pic de uzura in motor nu te mai ducea,mecanismul demaror era mai slab ca la mobra,in schimb tinuta de drum era net superioara datorita cadrului,era un pic mai rigid ca cel de mobra.

Iar dupa honda aia din imagine s-au mai inspirat si chinezii motorul gy6 de 107 cc de pe ATV si mopede.

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am achizitionat un vehicul foarte interesant, marca CZ facut pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. A fost asamblat in Romania la niste cooperative de stat. Se achizitiona din Cehoslovacia o motocicleta CZ care era "decapitata" si inca un cadru din care se facea scheletul "atasului".

 

A venit iarna, in sfarsit! :)

 

A venit cu o toba de esapament aproapte noua, in comparatie cu cea veche! Multumesc, Alexandru (Alex_Dr)!

 

Prezoanele indoite nu se arunca. Se prind in menghina in piulite ca sa nu se distruga filetul si se dezdoaie cu ciocanul de cauciuc.

post-44389-0-28310500-1325710019_thumb.jpg

post-44389-0-66733300-1325710061_thumb.jpg

post-44389-0-66740900-1325710109_thumb.jpg

post-44389-0-07785900-1325710159_thumb.jpg

post-44389-0-02947800-1325710231_thumb.jpg

post-44389-0-82000000-1325710278_thumb.jpg

post-44389-0-50931200-1326388786_thumb.jpg

post-44389-0-58955700-1326388794_thumb.jpg

post-44389-0-52940800-1326388811_thumb.jpg

post-44389-0-25636400-1326388817_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intersanta masinarie,am colindat si eu cateva sate,(si mai colind),cautand asa ceva,dar se pare ca au ajuns mai toate la fier vechi.

P.S.

Faina treaba cu Hoinarul.

Editat de Dnepr&Sidecar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in sfarsit arata a motocicleta! Acuma pot intra linistit in sesiune.

poti intra cred ca primind felicitarile tuturor de pe Coltul Comunistelor :cheers: . Bravo, succes la asamblarea finala si la toate proiectele viitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...