marczello_b Postat Ianuarie 22, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2012 Marcello,,ale tale sunt acaretele din garaj? Desigur! Simson Sport si MZ RT 125. RT-ul intra la "coafor" in primavara, Simson-ul cand fac rost de un atas. bravo Marcel! mai stiu una tot pe acolo pe langa Dorin da nu cred ca-i de vanzare,desigur - pretul intodeauna schimba situatia. ce n-ai facut o poza si la 'tractorasul' ala cu motor de ij 49,sa vada si ceilalti forumisti cat de priceput e nea sprica asta al nostru din banat Mi-a zis Dorin de inca un CZ special in Giroc, numai ca nu e de vanzare, e la un colectionar. Am facut poza la ATV-ul home made din ograda lui Dorin dar am o problema cu harddisk-ul extern pe care se afla pozele. Pot face altele, in ultima instanta la viitoarea vizita. am vopsit si montat comanda de acceleratie si frana fata arcul de cric si suportul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Ianuarie 22, 2012 Share Postat Ianuarie 22, 2012 Desigur! Simson Sport si MZ RT 125. RT-ul intra la "coafor" in primavara, Simson-ul cand fac rost de un atas. Mi-a zis Dorin de inca un CZ special in Giroc, numai ca nu e de vanzare, e la un colectionar. Am facut poza la ATV-ul home made din ograda lui Dorin dar am o problema cu harddisk-ul extern pe care se afla pozele. Pot face altele, in ultima instanta la viitoarea vizita. am vopsit si montat comanda de acceleratie si frana fata arcul de cric si suportul frumoasa lucrare bafta in ceea ce faci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 Prezoanele indoite nu se arunca. Se prind in menghina in piulite ca sa nu se distruga filetul si se dezdoaie cu ciocanul de cauciuc. Se pune piulița, se pinde în menghină Âşi se îndreaptă cu o bucată de țeavă cu mărime cît mai apropiată (de obicei pîrghia de la cricul hidraulic, cea din două segmente, ca să se poate folosi capătul mai gros sau mai subțire) Âşi apoi se tot înfiletează în piulița din menghină, care va fi martor că prezonul e 99% drept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Martie 21, 2012 Autor Share Postat Martie 21, 2012 - am centrat si asamblat rotile la spiter - am mai facut rost de un tub pentru ax. ottusi, sunt e parere ca mergea si fara - am facut rost de un suport de toba - am infasurat leucopleast pe jante pentru a proteja camerele - am montat cauciucurile. pe interior le-am dat cu talc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 Mă-ndoiesc eu că tu ai făcut roțile la farmacist (spițer) , dar trebuie să recunosc că au ieșit farmacie ! Succes pe mai departe cu lucrarea! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edivkv Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 (editat) - am centrat si asamblat rotile la spiter - am mai facut rost de un tub pentru ax. ottusi, sunt e parere ca mergea si fara - am facut rost de un suport de toba - am infasurat leucopleast pe jante pentru a proteja camerele - am montat cauciucurile. pe interior le-am dat cu talc salut, un sfat iti dau nu stiu daca ai facut, dar e bine de stiut cumpara sau fa rost de un spray cu vaselina si baga in jante prin gaurile din buza jantei acolo mai intra apa si sau condens si asa poti preveni ruginirea din interior numai bine Editat Martie 21, 2012 de edivkv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 da, si dupa aia spui "salut" degradarii camerelor daca nu te uiti bine pe spray si nu iei o vaselina care nu ataca cauciucul. asa ca grija mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edivkv Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 eu am dat cu vaselina ce se foloseste in industria alimentara, dar oricum nu ajunge pe camera vaselina deoarece gaurile sunt orientate spre exterior in cel mai rau caz ajunge pe cauciuc pe care poti sa il stergi, cureti cu ceva numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 intrebare ai umblat in motor ? adica l-ai desfacut complet ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Martie 22, 2012 Autor Share Postat Martie 22, 2012 - am inlocuit axul care era prea tocit - nu stiu cum era varianta originala, dar in momentul de fata daca descuiam usita, iesea afara yala cu tot cu arc. am fixat-o cu un surub. cealalta ureche e in aer ca acolo e limba. - am incaltat Hoinaru'. care vine sa ma-mpinga? ca momentan merge numa' la vale. - Houston we have a problem! se pare ca tija care blocheaza talerul de frana spate e mai scurta decat trebuie. pare ca a fost taiata si polizata. - n-am montat melcu' de la kilometraj deoarece are o ureche lipsa. o sa-ncerc sa-i sudez una... intrebare ai umblat in motor ? adica l-ai desfacut complet ? da, am desfacut motorul bucati, m-am uitat prin el, am "exclamat" si l-am pus de-o parte ca sa nu-mi piara sporul de lucru. pe-atuncea eram inca la vopsit. acuma mai am de rezolvat urmatoarele: - confectionat cablurile de la comenzi - creat instalatia electrica - capitala la motor - achizitionat: buson, clapeta ambreiaj, tija blocatoare taler frana - curatat carburator mai e de lucru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Martie 22, 2012 Share Postat Martie 22, 2012 proiectul tau mi se pare foarte frumos. acum aflu de el... sa ai spor si mai ales: sa paraie hoinarul, cat de curand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CUXI Postat Martie 22, 2012 Share Postat Martie 22, 2012 imi cer scuze motorul de Hoinar 5 viteze a fost un fiasco al Uzinei Metrom(imi cer scuze pentru posesori de asemenea rashnitze)dar asta este adevarul...si nu dezvaluit de mine..ci de chiar un inginer care a proiectat cutia de viteze 5 trepte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Martie 23, 2012 Share Postat Martie 23, 2012 imi cer scuze motorul de Hoinar 5 viteze a fost un fiasco al Uzinei Metrom(imi cer scuze pentru posesori de asemenea rashnitze)dar asta este adevarul...si nu dezvaluit de mine..ci de chiar un inginer care a proiectat cutia de viteze 5 trepte Extraordinară treabă până acum, ce mai contează dacă e un motor bun sau nu, că doar nu o să meargă la curse cu el. Bravo Marczello!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Martie 23, 2012 Share Postat Martie 23, 2012 (editat) Motorul de Hoinar în cinci viteze nu m-a lăsat absolut niciodată în pană cât a stat montat pe acel cadru ciopârţit de Muravey şi l-am plimbat prin tot judeţul Giurgiu cu două persoane prin hârtoape. Eu şi pasagerul (sau ocazionalul pilot) Costel trebuia să cam evităm drumurile frumos asfaltate, aşa că o luam prin toate văgăunile posibile. Frumoasă copilărie târzie. A mers bietul "Hoinar", la o întoarcere, şi fără cablu de ambreiaj, şi fără cel de acceleraţie. Le ţineam pe-amândouă pe antebraţe de parcă trăgeam calul de hăţuri şi, după fiecare pipi-pauză, Costel mă-mpingea ca să pornim într-a doua (am fi omorât altminteri cutia de viteze) şi schimbam când spunea urechea mea că e bine. Aşa-mi cultivasem o dexteritate în ăia treizeci de kilometri ai zilei de vară... ambreiajul deja era o chestie desuetă! Fără să pledez cumva pentru funcţionalitatea motoretei defecte - sau mai degrabă defectuos întreţinute -, amintesc că am luat odată o baltă cam adâncă în urma unui off-road cam prea zelos. Eram singur pe drum forestier în pădure şi apa a cam intrat la magnetou. Mai porneşte motorul dacă poţi! Am ieşit din baltă descălţat de un adidas după ce, încercând să îmi arunc din şa încălţările mai pe uscat, a nimerit bietul meu pantof fix în mijlocul bălţii. L-am cules ulterior şi cam fleoşcăia când păşeam. Aveam la mine o şurubelniţă, o cheie de bujii şi, mult mai important, o sfoară. A trecut într-un târziu un tractor cu două remorci pe lângă mine. Era plin de minoritari, toţi afumaţi - mai ales şoferul! M-au remorcat ca pe-un al treilea atelaj şi m-au luat la goană înainte prin băltoace, eu încercând din răsputeri să le evit stânga-dreapta. M-au părăsit la drumul mare că sanchi să nu-i vadă poliţia că mă remorchează. Motorul tot nu pornea. Am oprit o Dacie veche după vreo jumătate de oră şi l-am rugat pe nenea să mă ducă până-n Prundu, cea mai apropiată localitate. I-am sugerat o limită de viteză de 40-50, că triciclul meu nu prindea pe propriile puteri mai mult de 29 km/h. Mă jur că omul ăla a uitat de mine o bună bucată de drum şi m-a fugărit ca pe hoţii de cai. Triciclul era neaşteptat de bine centrat, având în vedere că furca fusese făcută artizanal de taică-meu, iar restul cadrului fusese tăiat, sudat la loc, iarăşi tăiat şi iarăşi modificat. Ajunsesem, la viteza aia, să aud fiecare rotiţă dintaţă şi zală de lanţ cum funcţionează. Spre uşurarea mea, nu aveam alte probleme. Odată ajunşi în Prundu, m-am dat jos tremurând de încordare şi am dezlegat rapid triciclul de Dacia săteanului. Hoinarul are fantele-alea deştepte de aerisire a aprinderii la capac şi, vă închipuiţi, după o asemenea ventilaţie "forţată", mi-a pornit motorul la prima pedală. Dus am fost înapoi spre casă. Marczello, în concluzie te-aş împinge bucuros . Doar că până la Timişoara e uşor cam cale lungă. Spor în continuare, urmăresc cu interes restaurarea! Editat Martie 23, 2012 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Martie 23, 2012 Autor Share Postat Martie 23, 2012 (editat) Extraordinară treabă până acum, ce mai contează dacă e un motor bun sau nu, că doar nu o să meargă la curse cu el. Bravo Marczello!!! Dac-o sa vedeti pe unu' prin Timisoara care pleaca pe-o roata de la stop sa stiti ca io-s ala! Motorul de Hoinar în cinci viteze nu m-a lăsat absolut niciodată în pană cât a stat montat pe acel cadru ciopârțit de Muravey Âşi l-am plimbat prin tot județul Giurgiu cu două persoane prin hârtoape. Marczello, în concluzie te-aÂş împinge bucuros . Doar că până la TimiÂşoara e uÂşor cam cale lungă. Spor în continuare, urmăresc cu interes restaurarea! Ma bucur cand aud astfel de povesti din copilarie si cand vad astfel de vehicule ingenioase cconcepute acasa. Felicitarile mele pentru creatie! Editat Martie 23, 2012 de marczello_b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Aprilie 29, 2012 Autor Share Postat Aprilie 29, 2012 - am gasit melc de kilometraj functional - am curatat carburatorul si am gasit toate subansamblele - am curatat si completat robinetul - am gasit limba care blocheaza talerul de frana pe ferodou, de lungimea corespunzatoare - am gasit pipa de la filtrul de aer incet, incet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WhiteAndNerdy Postat Mai 1, 2012 Share Postat Mai 1, 2012 mobra hoinar are peste 50 cm, are vreo 60 si ceva mobra 50 are sub 50 si merge cu numar galben de primarie Aici gresesti:P mobra hoinar are un motor de 49,7 cm asa cum scrie in carte tehnica. - am gasit melc de kilometraj functional - am curatat carburatorul si am gasit toate subansamblele - am curatat si completat robinetul - am gasit limba care blocheaza talerul de frana pe ferodou, de lungimea corespunzatoare - am gasit pipa de la filtrul de aer incet, incet... sti cumva de unde pot face rost de un carburator de hoinar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Iunie 10, 2012 Autor Share Postat Iunie 10, 2012 sti cumva de unde pot face rost de un carburator de hoinar? imi pare rau, nu. eu am daor unul. se gasesc mai usor carburatoare de mobre vechi decat de hoinar. se poate folosi si varianta de mobra veche, dar trebuie reglat ceva la el, nu mai stiu exact ce. piese noi: -aprindere si platina -magnetou - curatat si revopsit -intrerupator - curatat, uns si revopsit fiindca era ingalbenit -prindere oglinda retrovizoare, si cu aceasta ocazie am montat si oglinda -cablu kilometraj, cablufrana fata -husa rezervor - aprinderea (am pus o poza mai sus da le-am incurcat. aia era de mobra veche) - platina noua. cea veche era cam obosita - aprindere, platina si suport de rezerva curatate - Dupa spalare se vede diferenta. Am spalat husa la Dry-Clean langa pompierii de la Kandia (in Timisoara). A costat 1.5 lei. - stupefactie! a iesit camera afara. trebuie cauciucuri noi ca asta-i batran! - donatoare de organe - piese noi. celelalte erau busite: capac metrom cu garnitura, surub ulei, parghie ambreiaj si arc, pinion, pica carburator - comenzi ambreiaj si frana fata. curatate de vopsea si jeg. asteapta vopsea noua - contact frana spate - taler frana spate de Hoinar, fara ureche pentru cablu, arc tija frana, distantier roata - mansoane scarite sofer si manson ghidon stanga, fara gaura pe lateral - cutie filtru de aer. am cautat de mult asa ceva. momentan mai imi ramane de completat cu un buson, un robinet de hoinar si cu oglinda aia de Hoinar cu manson. filtrul de aer in forma de disc a intrat cu greu i n oala de la carburator, de aemenea si oala a intratgreu in cutia de la filtru. a trebuit sa le incalzesc cu torta - esapament in stare buna - m-am apucat de motor... s-a intregit motoreta! am preparat comenzile de ambreiaj si frana fata. acuma arata a motoreta am desfacut motorul acu' ceva vreme: - chiulasa si cilindrul sunt ciobite - placile de ambreiaj sunt crapate - in cutia e viteze am gasit tot felul de bucati de metal strain. pinioanele de vieze sunt intacte - carterele au fost candva despartite cu dalta - restul cam pare la locul lui, dar am scos afara toate maruntaiele mai lipsesc : buson, robinet de Hoinar exista inca un motor donator, se face un Frankenstein. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 11, 2012 Share Postat Iunie 11, 2012 (editat) Bravo! Țïne-o tot așa! Toate bune! P.S. Măcar așa, următoarea ta postare nu se va mai amesteca cu precedentele... Editat Iunie 11, 2012 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Iunie 15, 2012 Autor Share Postat Iunie 15, 2012 Din ciclul "Mobre si alte cadavre", prezint: -manson ghidon stanga in stare perfecta -ceva de plastic prin care vin 2 fire in cutia de scule -buson -doua tampoane care vin sub rezervor si la cric Are cineva un robinet de Hoinar, de-ala orientat pe orizontala? Intrebare adresata posesorilor de Hoinar: mai e ceva lipsa la acest Hoinar (in afara de motor)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bobo90 Postat Iunie 16, 2012 Share Postat Iunie 16, 2012 Nu cumva mai ai vreo platina de vanzare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Iunie 17, 2012 Autor Share Postat Iunie 17, 2012 (editat) Nu cumva mai ai vreo platina de vanzare ? din pacate nu am platina de vanzare, dar recomand asa ceva: http://www.gotronic.ro/new/ro/produse.html Editat Iunie 17, 2012 de marczello_b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rabbyt Postat Iunie 17, 2012 Share Postat Iunie 17, 2012 Felicitari, arata super. Meriti toata aprecierea pentru efortu depus si devotament. Sa postezi poze cu ea terminata. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marczello_b Postat Iunie 19, 2012 Autor Share Postat Iunie 19, 2012 - suport de numar in T si... suport de suport de numar care se prinde de stop, in mod normal prin sudura, ,la care dupa ce i-am cojit un strat de crom si unul de cupru, a iesit ca nou. - tampon cric - am curatat de vopseaua bronz piesele din aluminiu. am incercat sa slefuiesc dar arata rau aluminiul romanesc. trebuie vopsite. carterele de MZ arata ca noi si dupa 60 de ani... - am gasit bolturi pentru scaritele pasagerului - partea electrica: conectorii de la stop - conectorii de la far - unde se conecteaza mufa asta "tata"? face parte din manunchiul care mai are inelul care se prinde de suportul de la claxon, cariua i-am conectat deja intrarea si iesirea. - comform bunului meu simt ingineresc: 1 - comanda debreiere 2- comanda lumini si claxon 3 - contact frana pedala 4 - minus pe cadru la suport motor 5 - minus pe cadru la suport claxon cealalta mufa unde vine? 6 - 2 fire la motor si doua care alimenteaza stopul, nu stiu care, cum 7 - 2 fire care se leaga cu senzorul de frana de la pedala, cred 8 - 2 fire care se leaga far, nu stiu cu care exact - are cineva schema electrica de hoinar la o calitate mai mare de un mega-pixel? odiseea continua!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pescarul Postat Iunie 20, 2012 Share Postat Iunie 20, 2012 Cele doua fire pe care le aveti in penultima poza (masa si papuc izolat) alimenteza lumina kilometrajului. Ele se monteza sub kilometraj(masa se strage cu piulita de fixare a kilometrajului de suport,iar papucul pe soclul becului,cu gaica de fixare pe kilometraj (deci nu pe soclul claxonului) Despre cum se leaga magnetoul la instalatie, cam asa : - albastru alimenteaza bobina de inductie (bobiba mare in magnetou) - rosu-galben alimenteaza farul si claxonul(a doua bobina mare din magnetou ) - gri alimenteaza stop frana (bobina mica in magnetou,cea de peste bobina mare care alimenteaza bobina de inductie) - maro alimenteaza pozitia, lumina kilometraj (bobina mica cea de peste bobina mare care alimenteaza farul si claxonul) Este bine sa gasiti schema electrica dar eu nu va pot ajuta (am una foarte sterasa si nu se vede aproape nimic) In speranta ca v-am fost de ajutor, va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.