Sari la conținut

Ce Stabilizare Pot Sa Folosesc?


Dimethylmercury
 Share

Postări Recomandate

As avea nevoie de un fel de "napolitana" pe 6V. Unde as putea gasi eu asa ceva? Ar fi de ajuns si o schema, ca o pot confectiona si eu. Astept pareri. Multam!

 

 

ce motor ai?

alternatorul are carbuni?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e alternator, nu e dinam, e magnetou. Are magnet permanent ca si rotor si statorul e bobinat.

 

 

cam greu cu stabilizarea la dinam... mai ales p 6 v si sa faci una dupa un montaj electronic nu mere,

se arde tranzistorul de putere. plus ca tre sa ai baterie sa alimentezi montajul.

 

tie itzi arde becurile? incearca un releu de trabant pe 6 v si folosesti numai circuitul de limitare curent nu si cel de excitatie. nici nu ai cum de altfel..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data. Nu e dinam. E vb de curent alternativ, care e printre motivele care exclud folosirea unui releu de trabant. Alte pareri?

La un generator de curent alternativ tensiunea se regleaza din excitatie, de regula.Dar la tine este vorba de un generator cu magnet permanent.Asa este si pe la sculele rusesti, si la mobra.Nu se regleaza in nici un fel.Limita de sus a tensiunii debitate depinde de sarcina care este legata la generator si de conditiile de saturare a miezului.Acest tip de generatoare limiteaza tensiunea prin intrarea in saturatie a miezului la turatii mari.Si gata.

Folosesti un astfel de agregat luat de pe ceva minsk sau voshod?Mai gasesti detalii pe forum in legatura cu adaptarea ....

Poti folosi un redresor controlat , in tampon cu un acumulator.

Sau poti face o chestie foarte complicata pe principiul amplificatorului magnetic , care sa-ti controleze saturatia miezului si sa regleze nivelul de putere in curent alternativ.

 

Personal am asa ceva montat pe simsonul meu(adica un magnetou ) nu are nevoie de nici un fel de control, la turatii mici cu farul aprins da o lumina galbuie, la peste 4000 de ture lumineaza beton(7-7,5v).Fara far, numai cu pozitia baga destul e bine in becurile de 12v/5w.( numai am rugina de la acid, nu mai tre' sa supraveghez nici o incarcare...) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un generator de curent alternativ tensiunea se regleaza din excitatie, de regula.Dar la tine este vorba de un generator cu magnet permanent.Asa este si pe la sculele rusesti, si la mobra.Nu se regleaza in nici un fel.Limita de sus a tensiunii debitate depinde de sarcina care este legata la generator si de conditiile de saturare a miezului.Acest tip de generatoare limiteaza tensiunea prin intrarea in saturatie a miezului la turatii mari.Si gata.

Folosesti un astfel de agregat luat de pe ceva minsk sau voshod?Mai gasesti detalii pe forum in legatura cu adaptarea ....

Poti folosi un redresor controlat , in tampon cu un acumulator.

Sau poti face o chestie foarte complicata pe principiul amplificatorului magnetic , care sa-ti controleze saturatia miezului si sa regleze nivelul de putere in curent alternativ.

 

Personal am asa ceva montat pe simsonul meu(adica un magnetou ) nu are nevoie de nici un fel de control, la turatii mici cu farul aprins da o lumina galbuie, la peste 4000 de ture lumineaza beton(7-7,5v).Fara far, numai cu pozitia baga destul e bine in becurile de 12v/5w.( numai am rugina de la acid, nu mai tre' sa supraveghez nici o incarcare...) :)

Si eu tot asa ceva am pe Simson. E un magnetou de 6V/35W de la vreo alta mototcicleta care se potriveste la Simson fara nici o adaptare. La turatii de mers tine bine becuri de 12V, insa la relanti e cam jenant sa stau cu el seara la stop :D . Alea de 6 le arde. Mai ales cel de stop. Ma gandeam ca exista ceva ca si piscotul de Minsk, care e stabilizare tiristorizata pt. magnetou de 12V, numai pe 6V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar la tine este vorba de un generator cu magnet permanent.Asa este si pe la sculele rusesti, si la mobra.Nu se regleaza in nici un fel.Limita de sus a tensiunii debitate depinde de sarcina care este legata la generator si de conditiile de saturare a miezului.Acest tip de generatoare limiteaza tensiunea prin intrarea in saturatie a miezului la turatii mari.Si gata.

gresesti profund.

majoritoatea covarsitoare a japonezelor noi au generatoare de tipul asta (rotor cu magnet) numai ca sunt trifazate si proiectate pt 12v

stabilizarea tensiunii in cazul asta se face cu un regulator tip sunt (monofazat in cazul tau, trifazat la japo), adica o chestie care face repede scurt la masa cand tensiunea depaseste o anumita valoare, pe fiecare faza. poti face un regulator din asta cu un tranzistor de putere si un zenner pt detectie sau orice alta varianta

chopper_awo are dreptate, exista napolitana pt 6 v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresesti profund.

majoritoatea covarsitoare a japonezelor noi au generatoare de tipul asta (rotor cu magnet) numai ca sunt trifazate si proiectate pt 12v

stabilizarea tensiunii in cazul asta se face cu un regulator tip sunt (monofazat in cazul tau, trifazat la japo), adica o chestie care face repede scurt la masa cand tensiunea depaseste o anumita valoare, pe fiecare faza. poti face un regulator din asta cu un tranzistor de putere si un zenner pt detectie sau orice alta varianta

chopper_awo are dreptate, exista napolitana pt 6 v

..credema ca nu gresesc profund...

daca se 'reguleaza' in vreun fel nu se face scurtcircuitind infasurarile !

or fi jafoneze dar nici chiar asa... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data. Nu e dinam. E vb de curent alternativ, care e printre motivele care exclud folosirea unui releu de trabant. Alte pareri?

 

e un curent alternativ care nu se poate redresa?

 

spor la chin... ca daca nu-l redresezi nu il potzi limita cu nici un joe sau montaj facut de tine.

apropo... ala de la trabant mere si in alternativ, dar nu se merita sa pui me un motor releu de trabant..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa gresesc, dar eu zic ca releul imi taie complet curentul peste 7.2V, ceea ce nu e de bine. Si la curent alternativ n-are cum sa mearga. Oricum mi-am schimbat becurile pe 12V si acum merge toata chestia super. Nu prajeste si am lumini beton. De la o anumita turatie in sus, desigur :D . E probabil sa fi fost rebobinat magnetoul pe 12. Acu as vrea sa pun un releu de semnalizare ca semnalizari a avut Simsonica cand am luat-o, dar ele nu palpaiau :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...