Sari la conținut

Probleme Ambreiaj


bladexp
 Share

Postări Recomandate

Am o jawa 632. Porneste relativ usor. Dupa ce merg prin traficul din Bucuresti(precizez ca nu prea reusesc sa o scot pe punctul mort) aprox 10 minute nu mai reusesc sa o debreiez. Maneta de ambreiaj se inmoaie treptat. Dupa ce se raceste totul e ok.

Mai am o problema. Daca motorul e relativ turat imi merg ambele pistoane. daca o las la relanti sta un pic dupa care se opreste un piston si moare. precizez ca nu am mai mers cu motocicleta e aprox 10 lunisi ca am aprindere electronica de trabant cu avansul fixat la 2.8.

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

bujia ai schimbat-o? :angry: daca da, poate fi o bobina de vina sau aprinderea sau...sau... sunt multe care ar putea fi bulite! :ok:

 

iar de ambreiaj.... hmmm... n-am mai auzit de asa ceva! am totusi cateva banuieli...

- arcurile prea stranse si cand se incalzesc se dilata!

- nu ai o/ambele bile la tija de ambreiaj (improbabil, nu face asa, nici nu cred ca ar avea cum...)

- discuri proaste care se dilata prea mult, eventual in combinatie cu prima cauza

 

 

o sa intreb... astea-s doar banuieli asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu banuiam uleiul. e romanesc.. parca t80. faza e ca eu aveam un pic de rugina in cutia de viteze(facuse "floricele" pe pinioane) si dupa ce am pus ulei nu am mai mers cu ea mult timp. acum am luat un hexaco, dar nu l-am pus inca.

Totusi nu inteleg ceva. daca raman la semafor pana se face verde cu motorul in vit I ambreiat maxim e normal sa inceapa sa-mi cupleze(cuplarea e progresiva .. cu cat stau mai mult ambreiat cu atat cupleaza mai tare cutia de v pana se opreste motorul-si nici nu pot sa o cot pe liber) cutia de viteze incat sa fiu nevoit sa apas si frana de picior?

 

edit: ce fel de bujie imi trebuie pentru iarna? acum am ngk dar sunt pt vara si sunt cam batrane(aproape 1,5 ani de nefolosire)

Pentru motor folosesc ulei 2t castrol tt. dar scoate cam mult fum. voi ce imi recomandati?

Editat de bladexp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu banuiam uleiul. e romanesc.. parca t80. faza e ca eu aveam un pic de rugina in cutia de viteze(facuse "floricele" pe pinioane) si dupa ce am pus ulei nu am mai mers cu ea mult timp. acum am luat un hexaco, dar nu l-am pus inca.

Totusi nu inteleg ceva. daca raman la semafor pana se face verde cu motorul in vit I ambreiat maxim e normal sa inceapa sa-mi cupleze(cuplarea e progresiva .. cu cat stau mai mult ambreiat cu atat cupleaza mai tare cutia de v pana se opreste motorul-si nici nu pot sa o cot pe liber) cutia de viteze incat sa fiu nevoit sa apas si frana de picior?

 

edit: ce fel de bujie imi trebuie pentru iarna? acum am ngk dar sunt pt vara si sunt cam batrane(aproape 1,5 ani de nefolosire)

Pentru motor folosesc ulei 2t castrol tt. dar scoate cam mult fum. voi ce imi recomandati?

 

 

brisk n15yc, sinterom 14np18 pt. iarna (nu recomand sinterom deloc) sau echivalente! a! si nici bosch nu recomand deloc!

 

schimba uleiul din cutie... mergi putin pana se incalzeste, da-l jos, baga juma' de litru de benzina (fara ulei), mai mergi putin sau lasa motorul sa mearga vreo 5 min, scoate benzina, lasa ambele busoane de ulei desfacute 2-3 ore si pune ulei! havoline-ul ala nu stiu cat de bun e! eu am avut niste rezultate uimitoare pt. jawa cu liqui-moly 75w90 api gl5 si pennzoil 75w140 full-sintetic! :angry: schimba usor, nu se intaresc la frig, nu se fac pishhat la cald, nu mai sunt zgomote... :ok:

 

castrol super tt e bun, nu excelent dar bun atat timp cat mergi normal cu motorul si il pui in proportie de 25-30 (preferabil 30) ml/litru! recomand mol moto demon sintetic, e 400.000 litrul dar este cel mai ieftin dintre sintetice! si e si bun, eu am forjat la jawa mult timp cu el si inca merge! :)

 

fumul pe care-l scoate un ulei nu e relevant, sunt uleiuri care scot foarte putin fum dar ung prost si invers! la fel de bine scot mult fum si ung prost (ulei romanesc de ex) si care scot foarte putin si ung f. bine! pe scurt: fumul nu conteaza! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai banuit bine..uleiul e problema..schimba-l cu unul care sa nu aiba aditivi ca nu ii face bine la ambreiaj

Cred tot asa,pune un ulei pt cutie buna si n-o sa ai probleme.Iar referitor la castrol 2t-n-am vazut jawa fara fum :angry: ,doar atunci daca ai carburatie saraca ,dar atunci omori motorul.Asfalt intins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi ce dicscuri de ambreaiaj ai? de textolit sau cu pluta? Daca ai cu pluta schimbale ca alea sunt de vina nu ulei sau alte alea ce zic flacaii astia meseriasi desi se poate sa mai fie si ce zic ei dar e puitn probabil cum singuri au presupus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi ce dicscuri de ambreaiaj ai? de textolit sau cu pluta? Daca ai cu pluta schimbale ca alea sunt de vina nu ulei sau alte alea ce zic flacaii astia meseriasi desi se poate sa mai fie si ce zic ei dar e puitn probabil cum singuri au presupus.

Da poate sa fie si din cauza plutei,dar am presupus ca ambreiajul e in stare buna..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la un motor care nu a mers mult timp vezi sa mearga usor cablu de ambreiaj, sa fie uns calumea la capete, poate genera chestii de genul asta (am patit acu 2 ani dupa iarna, de nu mai dadeam de cap ambreiajului, pana mi-a zis un mos sa ung dreaq cablul :angry: )

 

in mod normal aprinderea de trabant pe platina are un decalaj intre pistoane (intreaba un trabantist cat e) si implicit aprinderea electronica stie sa faca asta, deci da avans diferit pe pistoane. tu tre sa tii cont de asta cand faci reglajul si sa gasesti solutia de compromis (vei avea avans mai mare pe un piston si mai mic pe altul, dar exista o pozitie in caare merg amandoua, pt a o gasi poti sa te joci cu avansul stanga-dreapta cate foarte putin)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema ta e clasica

Sper ca inca nu ai schimbat uleiul, asa ca sa poti sa o operezi.

iti trebuie silicon si un tub de super-glue

Deci, dupa ce ai scurs uleiul din motor,( poti si sa nu-l scurgi, daca ti motocicleta inclinata pe partea dreapta la 45grade), pui levierul de picior in pozitia de demaror, il dai jos, desfaci capacul stanga al motorului, si desfaci ambreiajul (5 suruburi). Dai toate discurile jos, dar nu le schimbi ordinea sau pozitia, si vei vedea ca in capatul ambreiajului exista un disc care are un oring imens de cauiuc (cca 10cm diametru). Dai si discul asta jos, il speli bine-bine cu dero, dupa care montezi oringul in santul lui. Te uiti atent la oring, acesta trebuie sa iasa din canalul lui cca 2-3mm, altfel inseamna ca e tocit, si ambreiajul va avea tendinta sa "muste", adik sa cupleze in hopuri, mai ales la turatii mari ale motorului. Daca e ok, se curata canalul oringului de orice alte impuritati, si se lipeste oringul in canal cu super-glue. Oringurile care se gasesc pe piata, sunt foarte proaste, si dau multe batai de cap.

Montezi totul la loc,pui silicon la capacul motorului, dar nu in exces!!!, pui ulei in cutie, dai cablul de ambreiaj jos, il cureti cu o carpa inmuiata in benzina (speli cablul, nu mansonul!!), dupa care il ungi din abundenta cu vaselina, il montezi la loc, dar inca nu-l prinzi de parghia ambreiajului.

Reglaj:

cu cablul neconectat, se desface surubul de reglaj al ambreiajului pana se simte ca merge fff usor. Se incepe apoi sa se stranga pana in momentul cand incepe sa se simta ca apare o forta mai mare la strangere, dupa care se mai roteste cca 90grade(variaza putin in functie de starea oringului). Acum se prinde cablul de ambreiaj, se regleaza din intinzatoarele lui astfel incat maneta sa aiba un joc la capat de max 1 cm,.

Se porneste motorul, si cu el cald, (pe loc, nu in miscare) se strange ambreiajul, se cupleaza in treapta 1. Motorul trebuie sa nu scada din turatie, si sa iasa din viteza f usor.

 

Pentru orice problema tehnica la Jawa, contactati-ma 0723.518.548

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit motorul, l-am incalzit bine, am scurs uleiul, am pus benzina, am mai mers un pic, l-am lasat o zi asa.

A doua zi am scos benzina pana la ultimul strop(l-am mai lasat vreo juma de ora deschis ca sa se evapore benz), am pus uleiul(Texaxo 80 W 90- 1l), am schimbat bujiile, am schimbat cablul de ambreiaj(ca mi s-a rupt dupa 20 m :angry:). La reglat am intampinat cateva probleme:

- am masurat cablul, l-am taiat, l-am trecut prin canal(fara vaselica ci cu putin ulei de motor) am strans (un pic mai mult de punctul in care a aparut acea tensiune la strangere) surubul ambreiajului(cel din motor) pana a coborat pargia in care se prinde cablul, am prins cablul cu "opritorul" (cel care blocheaza cablul- nu stiu cum se cheama), si am pornit motorul. Problema e ca nu prea reusesc sa gasesc reglajul optim- patinare minima-cuplu maxim.

Motorul se comporta bine, doar ca iese usor din viteza I cand e oprit, dar cand e pornit iese FOARTE GREU(ex: la semafor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...