Sari la conținut

Bateriaaaaaaaaaaa


silraw
 Share

Postări Recomandate

Ieri dimineata(19.10.'06) dupa ce ca intarziasem la serviciu, ma trezisem pe la opt(ora de incepere a programului) constat ca afara un frig mama mama. ies la moto si pac-pac cacao nu mai porneste.

am ramas fara baterie,din cauza batranetii bateriei si a frigului. tre sa-mi cumpar o baterie noua asa ca aveti grija fratilor cu bateriile ca vine vreme rea.

post-12954-1161338887_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut Varta si cand l-am schimbat tot Varta am pus, mi se pare ok.

 

P.S. pentru cine nu stie. pegaso are baterie de 12 amperi. (eu in prima faza am luat de 9. )

Editat de sethssh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bacteriile mor din urmatoarele cauze:

 

1. tinut la rece indelungat

2. descarcata si lasata asa

3. incarcata necorespunzator

4. nivelul de lichide, aiurea

 

o baterie la 20-30 grade se descarca 1% pe zi. La temp joase, se descarca mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bacteriile mor din urmatoarele cauze:

 

1. tinut la rece indelungat

2. descarcata si lasata asa

3. incarcata necorespunzator

4. nivelul de lichide, aiurea

 

o baterie la 20-30 grade se descarca 1% pe zi. La temp joase, se descarca mai mult.

Bacteriile rezista foarte bine la multe grade sub zero :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. pentru cine nu stie. pegaso are baterie de 12 amperi. (eu in prima faza am luat de 9. )

 

Sau mă rog , pentru cine nu Âştie, caută în cartea tehnică Âşi descoperă că de fapt îi trebuie acumulator de 14 amperi.

 

Surpriză!!!!!!

post-4478-1161354855_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o dovada a faptului ca orice e pus pe F650 este de calitate. De fapt simpla atingere a motorului ofera un plus de calitate obiectului ce il atinge :(

Aseara am vrut sa verific (preventiv) nivelul lichidului in baterie. Surpriza...nu-l gaseam?!!! Unde dracu s-o fi ascuns ?? Intre minim si maxim..acolo cautam..poate chiar putin sub minim! Am luat o lanterna sa ma uit mai bine.. Nimic! Mai sa fie... Imi cobor privirea cu...teama spre baza bateriei...acolo, 3-4mm de lichid!!!

Cum e posibil asa ceva? Motoreta pornea la sfert, nu mi-a dat niciun semn cum ca ar fi batt moarta... NIMIC!!

Am completat cu apa distilata si ...e ok acu! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off..sorry, eu aveam montata una de 12 la cumparare. Mersi de clarificare, cred ca ar trebui totusi sa trag la imprimanta manualul ...

 

Eu am Pegaso 3, modelul 1997 si am mai multe manuale de la diverse versiuni, cu carburator sau cu injectie. La toate scrie 12V - 12A

 

post-7317-1161776689_thumb.jpg

 

sethssh, stai linistit :hug: :(

 

Pentru Aprilia Pegaso as indica Yuasa. Cu asta vine din fabrica. Eu initial am avut Varta si o mers bine.

 

Battery Family: YuMicron

Battery Type: YB12AL-A

Voltage: 12

Capacity: 12

Dimensions: 5.3125" x 3.1875" x 6.3125"

Weight: 6.8lbs.

Metric Dimensions: 134mm x 80mm x 160mm

Metric Weight: 3.1kg

Polarity: - +

Acid Volume: 25.4

Amps: 1.2

Editat de pegaso
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....Intre minim si maxim..acolo cautam..poate chiar putin sub minim! Am luat o lanterna sa ma uit mai bine.. Nimic! Mai sa fie... Imi cobor privirea cu...teama spre baza bateriei...acolo, 3-4mm de lichid!!!

Cum e posibil asa ceva? Motoreta pornea la sfert, nu mi-a dat niciun semn cum ca ar fi batt moarta... NIMIC!!

Am completat cu apa distilata si ...e ok acu! :(

 

Tie iti incarca prea mult. Pune un voltmetru pe baterie, cu motorul pornit, si cel mai probabil vei constata ca-ti variaza tensiunea functie de turatie. La turatii mari poti avea chiar 20 de volti :hug: . Verifica incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mie mi s-a intamplat la baterie urmatorul lucru: nivelul lichidului din baterie era putin sub minim, asa ca i-am pus apa distilata de la omv! e.. de atunci bateria a inceput sa moara ( ma refer la pornitul automat) ... acum nu mai merge deloc pornitul la automat, dar becurile, claxonul merg f bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tie iti incarca prea mult. Pune un voltmetru pe baterie, cu motorul pornit, si cel mai probabil vei constata ca-ti variaza tensiunea functie de turatie. La turatii mari poti avea chiar 20 de volti :hug: . Verifica incarcarea.

 

Asa o sa fac, dar daca o sa vad ca variaza tensiunea la borne, schimb releul regulator sau ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o sa fac, dar daca o sa vad ca variaza tensiunea la borne, schimb releul regulator sau ce?

 

Da, ala are rolul de a mentine tensiunea in jurul valorii de 14 volti. Bine, nu stiu cum e la motorul tau, dar principiul e acelasi la toate: alternatorul produce curentul iar releul il tine in limitele acceptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ala are rolul de a mentine tensiunea in jurul valorii de 14 volti. Bine, nu stiu cum e la motorul tau, dar principiul e acelasi la toate: alternatorul produce curentul iar releul il tine in limitele acceptate.

 

Am verificat. Tensiunea la borne 14 virgula ceva iar daca turez motorul nu se modifica. E posibil sa fi pierdut zeama si din cauze supranaturale... Poate... cine stie :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa fi avut o periada in care nu a functionat bine releul. Parerea mea: arunca din cand in cand un ochi la lichid, iar daca-l vezi scazut verifica din nou incarcarea si completeaza dupa ce verifici cu apa distilata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Inca o dovada a faptului ca orice e pus pe F650 este de calitate. De fapt simpla atingere a motorului ofera un plus de calitate obiectului ce il atinge :bow:

Aseara am vrut sa verific (preventiv) nivelul lichidului in baterie. Surpriza...nu-l gaseam?!!! Unde dracu s-o fi ascuns ?? Intre minim si maxim..acolo cautam..poate chiar putin sub minim! Am luat o lanterna sa ma uit mai bine.. Nimic! Mai sa fie... Imi cobor privirea cu...teama spre baza bateriei...acolo, 3-4mm de lichid!!!

Cum e posibil asa ceva? Motoreta pornea la sfert, nu mi-a dat niciun semn cum ca ar fi batt moarta... NIMIC!!

Am completat cu apa distilata si ...e ok acu! :bow:

 

Interesanta treaba - eu ieri am pus motorul la hibernare si am constatat acelasi lucru: nivelul acidului in 2-3 compartimente era pe aproape nimic, si motorul pornea fara nici o problema.

Este vorba tot de un BMW F650 (1995), nu cred ca aceasta este bateria originala, este o Varta de 12v/12Ah.

Am citit mai sus ca se gaseste acid (electrolit) la litru in magazine, am sa completez cu asa ceva, mi-e teama sa completez doar cu apa distilata fiindca ar reduce tare mult concentratia electolitului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...