Sari la conținut

shztecker

Membru
  • Număr conținut

    360
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    shzteckerr

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    București
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    GSF650SA
  • Numar Moto
    FOK

Informații profil

  • Interests
    ....

Vizitatori Recenți Profil

1.152 citiri profil

shztecker's Achievements

  1. Sunt foarte curios pentru ce e nevoie de asa ceva... poate exista solutii mai elegante si eficiente. Poti sa faci si din doua straturi de platbanda pe care le curbezi individual tu cat vrei si le prinzi intre ele radial (prinse din loc in loc cele doua semicercuri la o distanta de 1-2 cm unul de altul pentru a-si pastra forma de arc).
  2. Poate mi-a scăpat, dar cred ca e important de menționat că cel mai important lucru pentru aderenta (indiferent de experienta, tip de motocicleta sau stil de mers) e să luați niște cauciucuri bune și să le schimbați suficient de des! Cum spuneau și ceilalți, în oraș, cu multe opriri la semafoare și un mers normal, anvelopele nu prea stau calde oricum (sau stau, dacă e caniculă, și fără să vrei). Deci nu are rost să te bâțâi sau să valsezi sau cine știe ce alte acrobații.
  3. Că tot e cald și moale topicul... Eu refuz să merg cu pasager din principiu (și sper să nici nu ajung să merg)! În primul rând pentru că un pasager ne-motociclist nu poate conștientiza riscurile, deci nu e o decizie "asumată" (că tot e termenul în vogă). În al doilea rând pentru că eu pot conștientiza riscurile (și probabil chiar și așa le subestimez) și consider că sunt prea mari să merite "distracția", mai ales pentru o persoana apropiată și fără tendințe sinucigașe. Ca idee, acum două săptămâni m-a tăvălit un domn care a decis să schimbe brusc banda prin mine. Cel mai trist e că nici acum, dacă m-ai pune în aceeași situație, nu cred că aș putea evita impactul (deși până acum am evitat multe altele) și probabil am mai multa experiență în trafic decât tine (și cu bicicleta, și cu motocicleta, și cu mașina). Încă ma mai resimt fizic pe alocuri chiar dacă eram echipat complet și fiecare piesă de echipament de pe mine a fost terfelită. Dacă nu aveați doar 16 ani (tu și pasagerul), aș fi zis că e selecție naturală dacă atât vă duce capul și nici nu mă oboseam să scriu, dar încă nu v-ați atins maximul evoluției intelectuale și ar fi păcat să nici nu apucați să o faceți. Sfatul meu ar fi să mergi singur măcar un an. Succes!
  4. Am înțeles acum despre ce procedeu e vorba. Recunosc ca eu am făcut anodizare electrochimica în laborator pentru cu totul alte scopuri, nu estetice (noi foloseam chiar porii de anodizare ca matrițe în care creșteam nano/microfire). Coloranții cu pricina sunt diverși compuși metalici incorporați în stratul de oxid în timpul anodizării, sau, alternativ, se poate face depunerea electrochimica ulterioara (proces în care piesa de aluminiu are rol de catod și colorantul - tot metalic - e înglobat în pori). Si cum zice și baubau_arad, nu e o procedură de făcut în casă ... îti trebuie măcar o nișă chimică și echipament de protecție
  5. Dacă se adaugă orice forma de vopsea pe metal, anodizarea nu mai poate avea loc. Suprafața metalica trebuie să rămână conductoare electric și să fie expusă direct. "Culoarea" apare în mod natural, cum am scris mai sus.
  6. Cred că e o mică confuzie aici. Anodizarea ( "eloxarea" sau oxidarea electrolitică, în cazul aluminiului) constă în obținerea unui strat subțire (de la sute de nm la cativa microni) de oxid de aluminiu (Al2O3) amorf pe suprafața piesei de aluminiu. Stratul de Al2O3 e mult mai dur decât aluminiul (și mai rezistent decât stratul de oxid care apare în mod natural pe aluminiu și care are doar câțiva nm)... nu întâmplător Al2O3 în forma cristalină e chiar faimosul safir. Anodizarea electrochimica are însă o limită de grosime dată chiar de acest strat de Al2O3, care este izolator, și care blochează procesul. Un procedeu mai avansat (și mai costisitor) este oxidarea în plasmă, prin care se obțin grosimi mai mari. Cu alte cuvinte, procedura de anodizare în sine nu presupune nici un fel de vopsea, iar culoarea este data de grosimea stratului (interferenta constructiva care apare pe filme subțiri, cum e "curcubeului" care apare la uleiul pe apă). Dacă cineva îți vopsește vreo piesă și spune că e "anodizată" ... te minte să-ți ia banii
  7. Un semnal de alarmă era chiar numele străzii: Socolești! Ocolește-o pe viitor! Da serios acum, nici eu nu înțeleg ce e cu atitudinea asta critică dusă la extrem de colegii de forum. E complet neconstructivă. E adevărat că dacă prezentai dinamica accidentului mai detaliat de la început poate era o lecție ceva mai utilă. În general, fiecare accident e un eveniment unic despre care nici cei implicați nu știu toate detaliile. Deci nu prea are sens să lovim cu pumnul în masă și să spunem că noi îl evitam cu siguranță când nici măcar nu știm ce era de evitat. Cum s-a mai scris: ține foarte foarte foarte mult și de noroc ... antrenamentul doar ajută! Refacere rapidă!
  8. Offff ... bă baieți ... aici vorbiți de relativitatea dată de sistemul de referință ales. Ambele sunt echivalente când e vorba de diferența de energie cinetică. Dacă sistemul de referință e aleea (ce considerăm noi în mod normal a fi cadrul staționar), avem energia cinetică (însumată pentru cele două corpuri) mv^2 convertită în deformare plastică iar viteză finală a celor două corpuri zero (deci energie cinetică finală zero). Dacă sistemul de referință este atașat de unul dintre cele doua corpuri (când se află în mișcare înainte de impact), avem energia cinetică inițială 2*mv^2 iar energia cinetică finală 1/2*(2m)v^2, adică mv^2. Când faci diferența ajungi la energie cinetică convertită în deformare plastică mv^2 iar energie cinetică finală a corpurilor storcoșite mv^2 (FAȚĂ DE SISTEMUL DE REFERINTA ALES... care acum nu mai e atașat de nici unul dintre cele două corpuri!)... deci tot aia e! Problema semnalată de domnul Pop era însa alta: dacă un corp este nedeformabil (zidul), corpul deformabil absoarbe toată energia cinetică ... situație diferită de cazul în care ambele corpuri sunt deformabile și absorb câte jumătate (dacă au aceeași masă și aceleași proprietăți structurale). Dar tot nu înțeleg când a apărut zidul în discuția asta... Hai ca io mă duc să ma plimb cu moto că e frumos afară
  9. P.S. Dacă tot e să o dăm într-o pedanterie obscenă, zidul ăla ideal este INELASTIC, adică nu e elastic! Dacă i-ai face o curbă caracteristică a deformării, ai vedea că nu respectă un comportament linear prin care se definește un material elastic (adică deformarea și tensiunea nu variază linear, și nu revine tot linear și fără histeresis că deh, e incompresibil și nedeformabil)!
  10. Am folosit un abuz de limbaj, sau o exprimare populara, pentru a sublinia în termeni simpli o idee la fel de simplă care văd că e frecată pe toate părțile. Dacă e necesar o dăm pe jargon științific... Da ... "Dezastru"! Noroc că are cine să ne salveze intelectele! Ca sfat general, nu e bine să adopți o atitudine superioară și ofensivă într-o discuție amicală, lipsită de miză, mai ales când nu cunoști prea bine interlocutorii. Nu ai decât de pierdut din asta pe termen lung.
  11. Ahhh... Mythbusters, ce melancolie m-a luat. Mulțumesc Da, acum văd unde e problema. Și tu, și busterii, ați vorbit ad literam și comparați două situații greu comparabile: impactul dintre două obiecte plastice/elastice versus impactul dintre un obiect plastic/elastic și unul inamovibil, perfect inelastic, perfect rigid ... ZIDUL. O mică observație la busteri e că, pe lângă comparația tembelă, lutul e un material cu comportament dinamic nelinear, deci nu e bine să-l folosească ca reper pentru așa ceva. Observația corectă e că ambele corpuri/vehicule preiau jumătate din energia cinetică disipată, dar în cazul impactului cu un zid (la aceeași viteză relativă), o preia un singur vehicul pe toată (zidul ideal o reflectă). Dacă la asta te refereai, da, asa e! Mai sus eu (și probabil restul) mă refeream (cu un limbaj lipsit de rigurozitate științifică) la un alt "gedankenexperiment", adică un impact ceva mai concret intre doi oameni (obiecte plastice/elastice amândouă) sau un om și un "zid de carne" (adică al doilea om staționar), caz în care contează doar viteza relativă.
  12. Boss, nu te ambala, că nu am zis-o cu sens peiorativ. We cool! Probabil e o eroare în comunicare și nimic mai mult... În problema de față nu e nevoie să apelam la sisteme de referință și nici măcar să scriem o ecuație pentru că e vorba de un singur parametru: diferența de viteză dintre două corpuri. Dacă e de 25 km/h sau dacă e 50 km/h. Cele două situații nu sunt identice iar afirmația "Unu care da de zid la 25 sau bot in bot la 25 fiecare, ajung la 0 in acelasi timp. Aici este aceasi acceleratie." Viteza, și implicit energia cinetică, e cumulativă. Decelerația e diferită în cele doua situații (adică e mai bruscă în cazul cu 50 km/h)! Insist pe problema asta banală pentru că e important să înțelegem TOȚI că nu e tot una să ne izbim frontal de un tir parcat sau un tir în mișcare pe contra-sens!
  13. Easy are dreptate! Nu e același lucru, adică nu e așa cum afirmi. Nu ajung la zero în același timp pentru că nu e un proces instantaneu! E o deformare plastică cu disipare de energie pe care trebuie să o integrezi în timp. În cazul de față imaginează-ți că zidul e făcut din carne, și îl folosim ca sistem de referință (că tot îți place conceptul). Viteză omului față de "zid" e de 50 km/h! Dacă doar unul din trotinetiști trotinetează viteza e 25 km/h. Mi se pare foarte interesant cum intuiția dezvoltată în legătură cu fenomene fizice cotidiene o ia uneori ușor pe arătură...
  14. Nu cred ca era altă variantă. Nu poți face amiabilă dacă sunt 3 vehicule (merge la 2, și numai dacă nu e implicat și un alt obiect staționar cum ar fi bordura, stâlp, copac, etc.). Iar șoferul de RATB nu are voie să iasă de pe traseu ca să meargă la constatări. Mie mi se pare trist că băiatul în cauză nu are suficientă minte (sau nu i-o educă părinții lui) încât să-și dea seama ca nu e bine să-și mai distragă atenția și cu filmatul pentru vlogging când habar n-are să meargă. Are filmulețe în care se dă cu peste 140 km/h sau încearcă să impresioneze gagici împreună cu restul motocicliștilor de 16 ani. Înveți să te dai și după aia te expui vizual altora, că invers ies penibilități ca accidentul ăla. Sper să nu o mierlească suficient timp încât să-i crească și mintea-n cap. Daaaar .... cine are aproape 10k făfălăuări??? Aia da valoare...
  15. Și eu am fost la ei acum câteva luni sa iau o geacă textilă dar am plecat până la urmă cu una de piele (încă am mustrări de conștiință pentru vacile din care e făcută...). Mie nu mi-a ieșit la socoteală când a trebuit să dau 500 sau 800 de lei pe unele modele textile sau 700 pe o variantă de piele (Photon V1). Am luat de piele pentru că am văzut mai multe review-uri și teste concrete (adică oameni care au picat cu diferite tipuri de echipament) și mi se pare că piele e în continuare varianta mai rezistentă. Geaca e destul de bine făcută. Nu prea am ce să îi reproșez (nici la prețul întreg de 1100 și cu atât mai mult la 699 de lei). M-a uimit cât de răcoroasă este (bine, e și perforată la piept) ... aș zice că e similară cu una de mesh textil (dar neagră). La drum lung cu viteze mai mari, dacă nu sunt minim 20-25 de grade, mi-e frig la corp fără mesadă. Iar dacă nu am pantalonii de piele pe mine, nici pe căldură în oraș nu am simțit să mă supra-încălzesc. Pielea pare destul de groasă (în jur de 1mm și mai variază pe alocuri, dar ei zic ca 1.2 mm ... așa o fi) și relativ moale și elastică, fermoarele merg bine, buzunarele sunt încăpătoare, și e cusută peste tot cu fir sintetic gros. A venit cu protecții interioare: de spumă (da una mai high-end) la spate și dure la coate și umeri (plus cele externe, tot dure). Pielea nu e decupată în spatele protecțiilor (cum am auzit că mai fac unii). Are piele și în spatele fermoarelor pentru protecție. Niște puncte negative: - nu îmi prea place designul și coloristica ... aici cred că mai au de lucrat (bine că nu trebuie să ma uit eu la ea ) - din cauza designului, e făcută din mai multe fâșii de piele, și asta îi diminuează rezistența structurală (sau poate aveau fâșiile și din cauza asta au ales designul ...) - finisajele nu sunt chiar perfecte peste tot (dar nimic cu adevărat supărător) - are sliderele alea comice pe coate (și cu placuțe de titan cică) care mi se par exagerate pentru o geacă de stradă - plăcutele metalice de pe umeri nu sunt de titan (sunt probabil oțel sau alt metal feromagnetic) - dacă nu ai mănuși tip gauntlet (lungi) îți intră vântul pe la mâneci pentru ca nu se strâng foarte bine pe încheietură - nu cred că e double/triple stitched, poate doar în zonele mai expuse (coate/umeri), dar sigur nu peste tot La magazin am vorbit tot cu proprietarul care e simpatic și pare pasionat. Le urez succes!
×
×
  • Creează nouă...