Jump to content

shztecker

Membru
  • Content Count

    304
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About shztecker

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    shzteckerr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    București
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    GSF650SA
  • Numar Moto
    FOK

Profile Fields

  • Interests
    ....

Recent Profile Visitors

232 profile views
  1. Așa o fi ... toți suntem săraci într-un fel sau altul Nu prea înțeleg abordare verbală în cadrul unei întrebări tehnice. Chiar dacă e o întrebare greșită sau prost pusă, nu ajută cu nimic sa faci pe cineva deb*l, imbec*i sau id*ot (în funcție de valoarea IQ-ului pe care ai avut-o în vedere la momentul respectiv), sărac și câine în lanț. Este o "tehnică" complet neconstructiva ... și golănaș În caz că nu era clar până acum: nu suntem adversari !
  2. Asa o fi si la mine, e rezervorul mai mare uneori ... s-o dilata cand e cald afara. N-am mai scris aici, dar am mai alimentat alternativ la un anume OMV si la MOL-ul de pe Iuliu Maniu. Daca alimentez cand incepe sa palpaie indicatorul de nivel scazut, la MOL bag tot timpul cu in jur de un litru mai mult ca OMV. Ultima data 18.6 litri cand abia a inceput sa palpaie indicatorul. Am decis sa nu mai alimentez de la MOL-ul ala, desi mi-e in drum. E cel mai simplu mod sa-i penalizez
  3. Update (sau actualizare pe romaneste): am facut iar plinul in parametrii aproape identici (acum am turnat pana a dat la propriu pe afara ... pentru ca nu am filtru de carbon activ si ma doare la basca) doar ca la OMV, si au rezultat 17.73 litri (2 litri mai putin !). Adica cam cu cat eram obisnuit. De mentionat ca jetul de la pompa asta de OMV a fost ca jetul de barbat tanar si viril, adica puternic, continuu, fara sa zbarnaie pistolul. La MOL a fost un jet de mosneag, cu tremurici in pistol, spume, bule, intreruperi. Concluzia mea e ca probabil starea tehnica a instrumentelor de pompare poate induce o eroare in volumul pompat si, implicit, satisfactia clientului. Mai ales ca pompele de MOL (MOL-ul de pe Iuliu Maniu, langa LIDL) mi-au jucat feste si la masina.
  4. Corect. O descriere succinta a existentei umane
  5. Eu, unul din furaţii ăia cu IQ sub minim, un "noob" absolut, un atehnic, am vrut sa întreb nişte "colegi motociclişti" cu experienţă mai vastă înainte să ma "iau în gură" cu o fătucă de 19 ani de la benzinărie care a început să se bâlbâie când i-am pus pe tavă problema. Dacă nu erau încă 6-7 persoane la coadă în spatele meu, dacă nu eram rupt de oboseală şi dacă eram sigur că nu greşesc probabil asta făceam. Am venit cu o întrebare relativ simplă (ţinând cont că sunt mulţi posesori de Bandit care probabil s-au mai confruntat cu problema asta) şi m-am lovit de multe remarci neconstructive. Le mulţumesc însă celor care mi-au dat indicaţii utile într-un mod nemaliţios dar le mulţumesc şi celor care au facut-o într-un mod mai critic (sunt sigur ca nu e vorba de rea intenţie). Concluzia mea, după multe plinuri, e că probabil eroarea de pompă creşte când nu e deschis pistolul la maxim. La maşină e simplu să eviţi problema asta oprindu-te când declanşează automat. La moto nu, dacă nu vrei sa pleci cu un sfert de rezervor gol. P.S.: Dacă îî pun sa umple vasul etalon cu benzină, cine o plăteşte dacă am rezervorul plin ?
  6. Mulțumesc de sugestii. Problema e ca nu ma pot plimba tot timpul cu "vasul etalon" sau cu damigeana gradata ca sa fiu sigur ca nu ma fura. Uneori (ca în cazul de ieri) ma simt mai furat decât de obicei. Speram sa fie o explicație mai simpla de genul "Stai calm ca și mie mi-au intrat 20 de litri în rezervor de 19" sau "Nu mai pune ultimii litri cu picătura că iese spumă și plătești în plus degeaba".
  7. M-am gândit că eroarea la debitmetru e mai mare dacă nu e complet deschis pistolul când pui benzină (probabil iese și cu ceva aer/gaze), dar nu mă așteptam sa fie chiar așa ...
  8. Buna ziua. M-am confruntat de curând cu o problema cel puțin ciudata. Am alimentat la o benzinărie MOL când a început sa pâlpâie ultima liniuță de la indicatorul de benzină (cum fac de obicei). Surpriza a fost ca am pus 19.62 litri într-un rezervor de 19 litri care nu era complet gol. Făcusem 310 km în oraș. Motocicleta era pe cricul lateral, deci nici nu am putut sa umplu complet. În situații asemănătoare au intrat până acum cam 17 litri de obicei. E adevărat ca ultimii litri i-am pus "fâsâit" ca sa nu dea pe lângă. Asta să fie problema sau pur și simplu rezervorul e mai mare decât în indicațiile tehnice ? Trebuie să remarc ca la alimentările făcute când pâlpâie ultima liniuță a indicatorului am pus de la 14 la 18 litri, deci precizia lui e foarte slabă, dar e prima data când pun o cantitate mai mare decât ar trebui să intre în rezervor.
  9. E GSF Aşa arată bordul (mai) nou de GSF. Ăla cu ceasuri rotunde cred că a fost până în 2008 şi nu avea indicator de viteză. GSX-ul are bord similar, dar e mai cooleanu.
  10. @Paca : goe 75 are dreptate. Ăla e cadranul de măsurat "o temperatură" (e pe baia de ulei, dar nu arată fix temperatura uleiului ca n-are jojă suficient de lungă). Personal, mi se pare relativ inutil pentru cât costă şi nu aş fi dat banii pe el. Am ataşat poză cu bordul. Din păcate este doar un umil gsf. Dar are indicator de treaptă de viteză ! ... cu toate că asta nu m-a împiedicat să plec odată cu a 3-a de pe loc @goe 75 : Mulţumesc frumos ! @einstein1984 : Este foarte posibil să ai dreptate. În zonă e şi Spiru Haret (ştiinţe economice şi psihologie). Dar sunt miop, şi nu ajunsesem la etapa punerii ochelarilor, deci e la fel de posibil sa fi fost şi nişte băieţi de la FAN Courier care îşi fac veacul pe acolo. @mihai c : Ştiu cum e să ai puţine colege în facultate. Efectul pe termen mediu-lung e să îţi distorsioneze scala estetică ca să poţi perpetua specia
  11. M-am gândit să fac un sumar pentru cei care sunt interesați să-și ia ce am luat eu deja sau pentru cei care nu știu ce să-și ia. Le pun pe toate la un loc. Nu am adunat costurile ca să nu mă deprim. Dacă am greșit categoria unde trebuie postat, vă cer scuze de pe acum 1. Motocicletă + accesoriile de pe ea (3500 euro) a. motocicleta Suzuki Bandit 2009 sau GSF650SA (varianta rapidă, adică roșie !) luata la ~ 18.000 km (sunt destul de sigur că reali) Nu-i fac review detaliat ca-s multe pe net. Mi se pare ok pentru ce e și cât costă. La început pare cam grea (~240 kg) dar după câteva drumuri e ok (e chiar stabila într-un mod plăcut din cauza asta). E ok și la drum lung și pentru aglomerația din oraș inclusiv mers printre mașini la semafor. Am luat-o pentru că avea combinația magică de injecție + răcire apă + ABS + ambreiaj hidraulic. Frânele sunt mediocre. Suspensia e dată peste cap de gropi mai mari sau viraje luate mai tare (probabil trebuie și revizuită și reglată). Putere are arhisuficientă pentru ce fac eu: o exploatez în mod pragmatic, sa ma ducă rapid din A în B, nu ca să ma plimb fară țintă (da da da, știu, tocmai aia e partea distractiva din motociclism). Consum cam 6-6.5 în oraș (până în 6000 ture în mod normal, pornit mai tare de la semafor ca să nu încurc mașinile, mers normal în rest, filtrat printre mașini ca să nu prind mai multe roșii) și 4-4.5 la drum lung (mers cu ~150 pe autostradă și nu în mod exagerat peste legal în rest - din ce am înteles de al un amic, câ eu merg strict legal !). Autonomia maximă nu am îndraznit s-o aflu dar am făcut cu un pic peste 14 litri 320 km din care 60 în București. Ciudat e că nu am avut răbdare să umplu complet rezervorul până acum: o țin dreaptă, torn în el până la buză, și scade încet nivelul, iar torn, iar scade, și tot așă. Și nu, nu curge pe lângă că m-am uitat. Maxim am pus 17 litri și ceva (intră 19 teoretic). Pozitie comodă, fără presiune pe încheieturi. Doar în buci și-n nuci (la frâne). Unele urme mici de rugină pe la suduri (problemă cunoscută la bandiți). Se pot îndepărta usor cu substanțe antirugină și acoperite cu vopsea. Are și doua sertărașe vericale pe carenele laterale (unul cu priză) unde țin o cârpa cu care să-mi sterg lacrimile de bucurie după ce ajung întreg la destinație. b. tobă Yoshimura Așa a venit (inclusiv cu îndoiturile). Huruie placut. Cred că îi lipsește suzetă aia antifonică din găoz. Mai pornește uneori alarmele mașinilor. Are o rezonanță de cutie de conserve pe la 3-4000 de ture. c. parbriz fumuriu Puig Așa a venit. Nu știu dacă e considerat bun sau nu, dar pot sa stau drept și la viteze mai mari fără sa simt vânt în piept (maxim a fost 170 km/h în ritm susținut și am stat erect și falnic fără probleme). Nu se prea vede prin el. Singura belea e că arunca tot aerul în cască și vâjâie puternic. Da n-ai ce face. De fapt ai: dopuri ! d. protecții motor Puig Cu astea a venit. Foarte bune. Mi-a cazut de pe loc (în mod "controlat", scursă elegant pe crac, nu căzută din pod) și pe o parte și pe alta și nu s-a zgâriat nimic în afara lor. Nici măcar oglinzile. Bine, pe alea le zgârii în mod curent pentru ca tot intru și ies pe diverse porți pietonale. N-am ce face ... dacă am ceva puternic între picioare simt nevoia să sa penetrez locuri înguste cât mai des e. aripa motor (bug spoiler ?) Așa a venit. E utila ca nu sare apa așa rău pe țevile de evacuare. Estetic mi se pare neutră, așa că o las unde e. f. manete Așa au venit. Arată bine, sunt comode, plus că se îndoaie și poți să faci fleonca-fleonca din ele când te plictisești la semafor. g. aripa spate Așa a venit. Protejeaza destul de bine, dar mai sare noroi pe ici și colo. Putea să fie mai lungă în spate. h. prelungire aripă față Luată de pe aliexpress cu vreo 15 lei. Are si două fulgere smechere embosate pe ea (deci +2 cai !) Merg și pe ploaie și văd că protejează destul de bine. E utila inclusiv când treci dimineața prin bălțile facute de sistemele de irigat asfaltul de pe Iuliu Maniu. Până să o instalez, mă trezeam într-un abur ca de saună și un miros dubios când floșcăia apa pe evacuări. i. xenon Așa a venit. Foarte bun (față de un bec incandescent normal). Nu știu ce marca e balastul/droserul. Am pus un bec cu descărcare ieftin (~ 55 lei) cand s-a ars ăla original. Mi s-a zis ca e foarte vizibil și ziua dar nu îi deranjeaza pe ceilalți. Plus poziții pe led care se văd tot bine. Noaptea lumineaza puternic și uniform tot latul drumului. j. trusa pană Oxford OX160 (~130 lei) Pare ok. Nu am testat-o. Vine cu un săculeț în care intră tot. O țin sub șea împreună cu trusa tehnica, trusa de urgență, un bec de rezervă și plasa de bagaje. Dacă aveam loc, luam și un extinctor k. indicator temperatură analogic Cu ăsta a venit în loc de bușon de ulei. E inexact. E util doar pentru că știu că indică în mod normal vreo 80 grade C (de fapt sunt 100-104 în lichidul de răcire, temperatura de declanșare a ventilatorului) și daca o ia mult peste îți poți da seama dacă s-a întâmplat ceva nasol. l. plasă bagaje (~ 30 lei) Utilă doar cât să cari husa sau echipamentul de ploaie, maxim o cască. m. cauciucuri Pilot Power (nu-s accesorii, dar sunt importante) Cu astea a venit. Dot 2015. Încă bune. Sunt aderente, inclusiv pe ud. Am citit numai lucruri bune despre ele. Recunosc că simt o oarecare lipsă de precizie în viraje luate mai tare, parcă nu mă simt "ca pe șine". Oricum, poate mi se pare mie. 2. Cască Shark Spartan Blank (~1400 lei) Am vrut inițial varianta Carbon Skin (nu e carbon toată, dar e mai usoară și arată cool) dar îmi era frica sa nu se delamineze dacă cade pe jos. Foarte comodă. Foarte aerisită. Nu se aburește. Are loc de băgat ochelarii. Are și pinlock. O singură mică problemă: e zgomotoasă ca naiba. Nu stiu dacă de la unghiul parbrizului, dar tot vântul vine în ea și dupa 70 km/h e gălagie nasoală. De fapt e cam la fel de gălăgioasă și la 170 km/h. Am încercat sa las capul și după parbriz (poziție aero) dar atunci vântul bate fix în aripioarele de pe spatele căștii și parcă ai un duet de drâmbe fix în cap. Oricum, totul se rezolva cu dopuri Are chin curtain retractabil și vizieră de soare incorporată care coboară complet, fără spațiul ăla enervant lăsat jos de altele. E foarte buna viziera de soare, mai ales când trec cu ea coborâtă prin pasajul Lujerului pe coloana "Daft Punk-iană" făcută de tramvaiul 41 și cu efectul stroboscopic al luminilor. Nu mai vad nimic, dar ma simt fix ca în "Tron: Legacy" ! Am și o poveste amuzanta cu cașcheta. Plec intr-o dupa-amiază de la muncă, și, ca de fiecare dată, pun frumos casca pe oglinda până ma leg la toate cele. Îndes casca pe cap, și plec. Mergând agale pe un drum drept și cu un asfințit frumos pe partea stângă, vad deodata cum coboară din cer un obiect neidentificat, cu un contur încețoșat, cu mișcări ușor bălăngănite, călare pe o rază de lumină. Reduc din viteză. Ce mai tâticule, OZN, întâlnire de gradul paișpe ! Primul gând: au ajuns extratereștrii fix în România ... săracii ... probabil au greșit adresa. În secunda doi, încleștez bucile în mod instinctiv la gândul unor sesiuni îndelungate de probări anale (și din pacate pentru mine, #nohomo). Observ cu nedumerire lipsa de reacție a celorlalți participanți la trafic într-o situație atât de importantă pentru rasa umană ! Din fericire, înainte sa opresc și să ma înclin la noii noștri stăpâni, vad că OZN-ul dă din picioare. Din toate opt. Bag un focus in planul nasului ca să descopăr o ditai arahnida care se bălangănea pe-un fir fix între ochii mei. Fiind un arahnofil convins, primul gand a fost sa nu-l înghit și să nu-l rănesc. Am deschis ușor viziera și a zburat în siguranță (cel puțin așa sper) printre roțile tirurilor care mă urmau. De atunci am mai găzduit și alte ființe cu 8 sau mai multe picioare prin cască 3. Geacă mesh Ispido Zinc (~350 lei) Luată în grabă, în lipsa numerelor compatibile la alte modele care păreau mai bune. Foarte aerisita. Protectii coate (dure), umeri (dure), spate (spumă). Nu prea îmi inspiră incredere din punct de vedere al siguranței. S-a rupt buzunarul interior de la scos/băgat telefon. A crăpat cusătura în dreptul cotului doar de la flexie/extensie. La magazin mi-a zis ca pare agățătă și ca nu avea cum sa se rupa asa singură, plus ca avea garanție 2 luni (a crăpat după 3). Până iau alta, am lipit-o pentru că nu putea fi cusută. 4. Manusi Ispido Mercury (parca) (~180 lei) Nu pot sa zic că le recomand. Le-am luat pentru că mi se păreau comode și aveau un preț bun. S-au tocit buricele degetelor unde era material pentru touchscreen și am rupt la una partea textilă cu arici când am tras-o pe mână. Am cusut-o, deși arată de parcă a fost cusută de o octogenară într-o plină criză de epilepsie, dar nah, merge. Nu pot sa zic ca inspiră așa multă încredere în cazul unei frecări brutale cu asfaltul. Evident, nu rezistă deloc la ploaie, dar măcar nu colorează degetele prea rău. Au la arătătoare și degetele mari material pentru sters viziera. Am observat că în diminețile răcoroase e util și la stersul mucilor (în cazul în care v-ați schimbat gusturile culinare din copilărie și nu vreți să vă mai curgă mucii-n gură). Un singur sfat: dedicați un membru pentru ștersul vizierei și altul pentru nas pentru că dacă în plină ploaie vă întindeți mucii pe vizieră o sa descoperiți o noua dimensiune a confuziei vizuale ! 5. Ghete moto IXS RS-300 ST (~560 lei) Foarte comode. Am stat și 24 de ore în ele fără probleme. Impermeabile (cel putin la ploi non-torențiale de maxim o oră). Destul de aerisite încât să nu se coacă picioarele nici la +35 grade C. Pielea artificială e mai rezistentă decât credeam (sun foarte coordonat și dau șuturi la orice - pietre, mobilă, etc. - până acum doar niște zgârieturi superficiale abia vizibile). Vârf întărit, călcâi întărit, protecții moi la glezne. Singura lor problema e talpa (care e rezistentă de altfel) care alunecă în draci pe ud. Era să cad de vreo doua ori la semafor (și de vreo alte 10 în rest) pentru ca mi-au alunecat pe asflat ud. Deși purtate intens, în mod uimitor nu miros a morgă. Au doar un usor miros de brânză franțuzească ce poate fi îndepărtat cu deodorant (de cei cu papilele gustative ne-educate). 6. Genunchiere Acerbis Impact Evo 3 (~300 lei) Solide, comode, dar îmi transpiră tibiile cu ele. Nu imi intră pe sub pantaloni. M-au protejat de nenumărate ori de colțurile biroului Freacă rezervorul și lasă dâre negre. Se pot pune în zonele de contact petice din alea care se lipesc pe picioarele mobilei să protejeze parchetul și e ceva mai ok. Deși arată a orteză, nu ofera susținere serioasă a genunchiului (bine, ortezele sunt 3000 lei bucata, așa că nu mă miră). 7. Husa Oxford Aquatex (~120 lei) E cam meh. Mai ploua prin ea. Am luat-o mai mult pentru a nu se vedea ce e dedesubt (my precious !). 8. Blocător disk Oxford Alpha Xd14 (~250 lei) Se pune ușor. Pare solid făcut. Vine cu șnur verde fluorescent. Cam scump pentru ce e. 9. Lanț siguranță: Oxford Monster (peste 500 lei, parcă) Scump. 14 mm grosimea zalelor și 2 metri lungime. E destul de greu. Da, știu, sunt paranoic. Inițial am vrut 18 mm, dar dura mult sa il aduca. Căt timp motoreta mea e mai greu de furat decât cele din jur, sper sa o fure ultima Și ca să vedeți cât de paranoic sunt, în prima zi, când am plecat și am lăsat lanțul singur singurel pe un stâlp de beton, eram cuprins de teama ca o să mi-l fure cineva (ca doar nu e chiar așa ieftin). Din fericire s-a trezit și al doilea neuron și mi-am dat seama că daca cineva poate să fure așa ușor un lanț antifurt, măcar să-l fure când nu asigură vreun obiect de valoare. 10. Antifurt husa (~30 lei) Da, paranoia continuă ! Am o prostie de antifurt cu cifru cu care leg husa (prin găurile de la roata din față) ca să n-o fure cineva. Și e atât de sigur încât de multe ori nici eu nu imi aduc aminte combinația ! 11. Dopuri urechi tip brăduț 3M (~6 lei, parcă) Pentru că zgomotele intense și sustinute fac rău auzului când ești în afara patului, și pentru că casca și toba sunt silentioase deloc (vedeți mai sus), am decis sa protejez ce mi-a mai ramas din celulele ciliale cu niște dopuri de urechi. Am încercat mai multe variante de dopuri de spumă, dar nu m-au mulțumit deloc. Varianta câștigătoare (și ieftină) a fost o pereche cu dopuri portocalii cu formă de braduț si cu șnur de la 3M. Sunt destul de comode și extrem de eficiente. Îți permit să auzi toate înjurăturile primite în trafic, mai un girofar, o sirenă, un claxon, și estompează eficient vâjgălăul stârnit la viteză sau huruitul tobei. Singurul dezavantaj e ca daca nu ai o suprasecreție de cerumen demna de o fabrică de lumânări, trebuie udate nițel înainte de penetrarea urechilor. Nu sfătuiesc lumea sa le ude cu salivă pentru că, în cazuri extreme, poate provoca infecții intrauriculare, dar, mai ales, să nu le ude prin sugere pentru ca arată dubios să sugi in public două poole mici de cauciuc și după aia sa le îndeși în urechi plin de satisfacția unei lubrifieri eficiente. Eu le port zilnic, inclusiv când merg în oraș. Și nu le sug ! 12. Cagula (~ 20 lei) D-aia ieftina de bumbac și o port tot timpul ca să nu jegăresc prea tare interiorul căștii. Nu îmi place ca s-a lărgit gaura și nu stă pe gură să mai oprească din praf. Caut alta mai mulată și mai filtrantă. Am și o poveste amuzantă legata de această "șosetă pentru cap". Buimac de somn, mă grăbeam într-o dimineață să plec la serviciu după ce ratasem al șaptelea snooze. După o inventariere mentală rapidă a echipamentului în pragul ușii, imi dau seama ca uitasem fabuloasa cagulă. O vad atârnând frumos pe uscător și, cu o mișcare precisă de mașinărie bine unsă, o înhaț fără să fie nevoie sa ma uit a doua oară. Ajung în fugă la motoretă unde sunt întâmpinat de un pâlc de studente draguțe de la politehnică care se pare că se că-kau pe dânsele de frica examenului care le aștepta. Având și public feminin, pornesc trotineta cu motor, și încep să pun ultimele piese de echipament pe mine la foc automat în timp ce le arunc priviri galeșe. Până când vâr capu-n cagulă. Lux. Parfum. Dantelă. Dan-telă ! Se pare ca am estimat greșit distanța și am înșfăcat o pereche de chiloti negrii dantelați de-ai gagică-mii. Surprins de corul de râsete și mirosul de balsam de rufe, creierul meu încă adormit găsește soluția să ma scoată din situația penibilă strigând plin de năduf (pe gură, din păcate): "Sunt de la Vitoria's Secret !" - adică "Bă săracelor !" Efectul nu a fost cel scontat. Probabil o persoana cu mai mult simț al ridicolului s-ar fi evaporat pe loc prin combustie spontană. Nu și eu ! 13. Echipament ploaie (~70 lei geaca + ~50 lei pantalonii) De la Decathlon. Cei mai ieftini pantaloni (negri) și o geacă verde flueorescent a-la REBU cu fermoar central. Foarte vizibilă ! Pantalonii nu îi poți pune peste ghete din păcate. Costumația ajută și în zilele cu temperaturi mai scăzute (10-15 grade) și vânt. Plus o husă galbena impermeabila de ghiozdan. 14. Ghiozdanel (~75 lei) Am trecut prin mai multe. Acum am un Kipsta de 35 de litri de la Decathlon. Intra multe în el. Am cărat inclusiv pepeni ! E comod în mers pentru că îmbrățisează suav șoldurile și se sprijină cu mai toată greutatea pe șeaua pasagerului. 15. Suport telefon Vetter (~100 lei) Cam prost. Nu recomand. E din aluminiu măcar. Are și un gumilastic de siguranță sa nu sară mobilul. A trebui să-i dau două găuri în bila aia de ajustare și sa-i înfig două cuie cu lipici pentru ca se rotea ca toți dracii în mers. Acum e așa fix că zici că e bătut în cuie ! Cam atât pe moment. Numai bine !
  12. Am facut acum cateva zile experimentul de a trece de la motocicleta la bicicleta (dupa o pauza de aproape un an de biciclit ... stiu, rusine, rusine) si mi s-a parut interesant din punct de vedere neuromotor. Pot sa confirm in mare parte cam ce s-a scris si mai sus. Diferentele sunt destul mari la partea de dinamica, cand vrei sa iei curbe, sa ocolesti rapid obstacole, sau ai nevoie sa franezi in curba, etc. din cauza masei inertiale diferite (minim un ordin de marime) si a diferentei de energie cinetica de rotatie a ... rotilor (ochiometric, cred ca aici sunt vreo doua ordine de marime - roata mult mai grea si viteza de rotatie mai mare la moto) si, desigur, cand o inclini stand pe loc (cele 240 de kg de moto nu le mai pot tine comod dupa ce o aplec vreo 10-15 grade). Si da, faci countersteering si la bicicleta, dar mult mai subtil, si e ceva mai sesizabil la viteze mai mari (de la 25-30 km/h). Ce mi s-a parut interesant a fost mai proasta "izolare" intre functiile neuromotorii dobandite prin biciclit de cele prin motociclit decat intre masina si motocicleta sau alte doua activitati mult mai diferite. Cu alte cuvinte, mi se parea ca ma incurcam in automatisme musculare pentru ca ele difera mai mult cantitativ decat calitativ. Asa ca nu stiu daca o sa te ajute prea mult sa fii un biciclist experimentat atunci cand esti in mers cu motocicleta (la inceput, poate o sa fie chiar un dezavantaj, pana cand suprascrii comenzile subconstiente din cerebel). Daaaar, unde simt un real ajutor e la viteze mici (sub 5km/h) CAT TIMP NU O INCLIN ! Ca sa nu pun piciorul jos prea des, simt ca fac cam aceleasi micro-miscari (spasmotice le-as zice) din ghidon si corp, plus un control supimentar prin frana si acceleratie/pedale ca sa stau aproape pe loc si cand sunt cu bici si cu moto. Asa ca, as zice ca te-ar ajuta sa inveti sa iti tii echilibrul pe loc sau la viteze foarte mici cu bicicleta. La orice peste 5km/h, degeaba. Un alt loc unde am mai simtit un ajutor a fost cand am mai pierdut aderenta la roata spate pe sine/canale/nisip/etc. din frana/acceleratie (nu ma refer la chestii dure gen high-side la viteza mare). Daca te obisnuiesti cu senzatia de "fund alunecos" nu o sa te panichezi si nu o sa incerci sa bruschezi comenzile. Si cum s-a mai spus de 1000 de ori pana acum, cel mai mult ar ajuta experienta in trafic, eventual intai cu masina + bicicleta ca sa stii cum e sa respecti regulile de circulatie cand mergi cu mai mult de 30 km/h si sa si stii cum e sa fii si complet invizibil pentru ceilalti participanti la trafic. Degeaba stii sa o tii dreapta pe loc sau sa te dai pe o roata, daca nu ai "experienta cu lipsa altora de experienta" in trafic ... o sa doara Cam atat. Succes !
  13. Am aproape acelasi model (cu un an mai nou). Confirm cele spuse de ante-scriitori. Cel mai probabil punctele 1 si 3 sunt cauzate de lipsa de obisnuinta cu controlul acceleratiei/ambreiajului. Vezi daca nu se "netezeste" de la sine (adica de la tine) situatia in cateva sute de km. Daca esti fix la limita de ralanti ba o accelerezi ba o dai in frana de motor asa ca tine-o un pic mai turata sau baga a 2-a. In legatura cu punctul 2 cred ca e aceeasi problema si trebuie sa te obisnuiesti cu particularitatile cutiei. La mine trebuie sa reduc turatia cat mai mult si sa o trec prin neutru (adica apas jumatate de cursa si simt cum face clic si cealalta jumatate pentru al doilea clic) si intra foarte neted din 1 in 2 (asa cred ca o ajuti sa-si alinieze rotitele in cutie). Daca e inca turata si tragi tare de schimbator la 1 -> 2 face mai urat (clanc !). La fel cu a 3-a, am vazut ca prefera reducerea turelor si impingerea hotarata dar nu smucita a schimbatorului. Din 0 in 1, la pornirea de pe loc, tot face urat de multe ori (clanc si o mica smucitura), indiferent cat de duios am incercat sa o ating, probabil in functie de cum s-au aliniat rotile prin cutie cand am oprit, dar e normal pentru o cutie asa primitiva . In concluzie, nu cred ca are agregatul vreo problema tehnica dar nici nu strica sa o duci si in service.
×
×
  • Create New...