Sari la conținut

Cum scot butucul


zu1u
 Share

Postări Recomandate

am reusit performanta sa pierd cheia si acum sunt nevoit sa scot butucul sa il duc la un meserias sa imi faca alta dupa el

Ghidonul este incuiat, am dat jos farul si bordul, insa sub butuc am doua suruburi carora la infiletare li se rup capetele, deci cum le scot pe alea de acolo?

M-am gandit sa le dau o gaura cu bormasina insa as dori sa stiu daca se poate si altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva au niste capete mai ciudate, triunghi sau alta forma pt care nu gasesti asa usor cheie? Si eu am fost in aceeasi situatie ca si tine, am luat o bucatica de lemn pe care am bagat-o in gaura, i-am dat un ciocanel ca sa capete forma si am desfiletat. Daca erau stranse bine...slabe sanse sa fi reusit asa. Daca nu, bormasina si asta e. Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le-am scos in felul urmator...

Am dat jugul superior jos, si le-am luat cu un dorn sau o dalta mai micuta. Cand pui contactul inapoi poti pune piulite normale. Nu exista cheie speciala, pur si simplu sunt taiate asa din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa dau puntea de sus de pe furca jos pentru ca am ghidonul blocat si se propteste zavorul ala intrun cilindru de pe cadru.

Suruburile sunt asa facute ca la infiletare sa se rupa capul nu au nici un fel de forma sunt ca niste nituri rotunjite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zulu tata ai dat de belea si fara nici un misto

 

deci ... daca nu poti sa scoti jugul ai o munca titanica intr-o pozitie incomoda

 

ce ai tu nu sunt suruburi - sunt niste nituri (din otel cred) cu cap semirotud - varianta cea mai rapida - masina de gaurit si un spiral de metal - iti recomand spiral de titan

 

partea nasoala e ca ai sa stai sa dai de jos in sus ... nu vezi prea bine

 

poti sa il scoti cu dornul - dar e mult prea mult de munca

 

ceea ce ai tu de facut e sa dai gaura prin nituri si sa "eliberezi" butucul

 

multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Delu, nu cred ca s nituri de otel ca nu ies pe partea cealalta si nu prea vad cum ar sta acolo fara filet.

Sunt din ceva moale ca am bagat o surubelnita si am tras de ele pe margini si s-au bulit. Intr-adevar e o pozitie incomoda sa lucrez.

 

Pe engleza in manual le zice shear bolts si cica sa le gauresc capetele cu drill bit - din traducerea mea cam bormasina pe ele si dupa zice sa pun altele si sa le infiletez pana se rupe capul, deci nu ar fi asa de bine stranse, ma gandesc eu. O sa caut o masina de gaurit mai micuta si ma bag pe ele.

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu o dalta..daltita rezolvi....ori le desfaci..ori le tai capul...restul de surub il desfaci usor dupa ce scoti contactul...cu bormasina nu vei reusi..iti va fugi spiralul si te duci prin alte directii...''RUPE-I CAPU''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am cum sa le tai capul ca sunt bagate in niste cilindri, adancite si nu am nici loc.

 

M-am mai documentat pe net cum se face si o sa incerc cu un bit hexagonal si un ciocan sau un bit de surubelnita, dalta nu cred ca gasesc care sa incapa.

Ideal ar fi sa le desfac insa daca nu reusesc o sa bag bormasina cat sa creez o adancitura si pe urma cu un dorn sau ceva ascutit.

 

Multumesc celor care au contribuit.

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt suruburi, cel putin la kawa, m-am chinuit 2 ore sa le dau jos la al meu , pe unul l-am gaurit si pe unul l-am frezat, dai semn cu dorn si gauresti, mai usor de atat nu cred ca se poate.

 

ma gandesc ca la reprezentanta au vre-o scula speciala, la mine nu erau foarte stranse...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam kawasaki am patit cam aceeasi problema si ca sa rezolv am taiat suruburile la imbinarea cu jugul, cu flexul cu o panza de 0.5 si a fost suficient iar dupa aceea am pus suruburi normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca e lume pe topicul asta si nu sunt chiar asa de off-topic :)

Unde imi pot face si eu o cheie pt un F3?

Am incercat la BricoStore si nu aveau cheia de baza, am mai fost in vreo doua locuri si la fel.. Nu au cheia de baza. Imi puteti spune un loc in Bucuresti unde m-as putea duce? mai aprovizionat, mai pusi pe treaba. Strada, sector..

Editat de mishutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi chiar a fost o zi minunata. :grinbandit: Si eu am pierdut cheia cu motorul aflat undeva departe de Bucuresti. In prima instanta am crezut ca am uitat-o sub sa. Motiv pentru care am rupt butucul de inchidere a seii cu sculele unui binevoitor. Sub sea ... ghinion... nici o cheie. Asa ca a urmat "ia-ma nene", taxi si retur cu cheia de rezerva.

Acum problema pe care tre' s-o rezolv e cum sa gasesc un butuc bun pentru inchiderea seii dar cel mai bine ar fi un set complet de contact si sea ca sa nu umblu cu 2 chei separate. Ceva sugesti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa dau puntea de sus de pe furca jos pentru ca am ghidonul blocat si se propteste zavorul ala intrun cilindru de pe cadru.

 

Ba cred ca ar merge, doar ca trebuie ceva mai multa munca. La ambele juguri slabesti piulitele care tin telescoapele, scoti telescoapele si scoti jugul inferior care va iesi cu tot cu teava aia de pe mijloc. In momentul asta jugul superior va fi tinut doar de blocajul ala. Il misti putin pana scapa si cam asta e.

 

Posibil sa trebuiasca si ghidonul dat jos ca sa poti desface piulita de sub el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. Andrei_D:

 

Buna ideea ta, insa problema nu o prezinta doar telescoapele ci si surubul de deasupra puntii care odata scos lasa un filet destul de inalt peste care nu pot sa trec. E data dracu situatia. Oricum o sa consider si optiunea asta, eu nu m-am gandit la ea si poate imi va fi de folos.

 

Later edit:

Daca stau sa ma gandesc e posibil ca filetul sa cada odata cu tija de jos, insa problema e ca nu prea am cum sa demontez toata partea din fata ca nu am cum sa tin motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e mai simplu de o suta de ori sa incerci sa dai yala de la sa jos ,si faci cheia dupa acel butuc ,daca ai kawa ,totusi nu ai spus ce moto ai..

Editat de hannspree
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jos la casca si la rezervor cheia nu intra in intregime ca in contact numai o parte

Am o honda slr insa sunt pe drumul cel bun unu l-am scos cu bormasina, celalalt l-am pizdit rau de tot ca nu aveam cum sa bag bormasina la el si am dat gaura stramb, o sa iau un spira lmai mare si il bag in ma-sa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...