Sari la conținut

New Project: Mz Es 250 / 1960


RaduI
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 201
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

salut am si eu un motor de mz 175 es,tipla,asa si un cilindru de 175,o cutie de viteze,dak vreti sa va reparati miztretii faceti un pret la ele,bafta si numai bine

daca ai acte pe motoru ala, fie vechi sau noi, si un proprietar de care sa dam sa imi fac cvc si altele, poate ma ajuti si pe mine...ai pm...astept un semn...multam mult :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumos frumos, da de ce nu ai trasat si liniile inainte de montare?e pacat, ca dau mult farmec motoristii.... :welcome: bafta in cont :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca ma grabesc s-o "incheg", nu-mi mai pot permite sa ocup tot garajul cu ea. Dungile...doar le aman o vreme, daca le fac , le vreau perfecte, chestie care nu se face in graba ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Baga mare coane Radule, ca arata tare bine :baldy:

 

Vorbim pe mess ca sa stabilim o intilnire saptamina ce vine :lol:

 

Toate bune! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am mai scos-o pe la aer ... montat fusta detasabila spate si capacele laterale. Aaa, si motorul, am reusit sa-i refac filetul la gaura de golire a uleiului

Are cineva idee ce magnetou e asta ?

 

--- Mesaj completat în 17 Sep 2007 15:58 -------------
hai bre, nu stie nimeni ? Am banuiala ca e de Mobra si vad ca se "vantura" o gramada de mobristi pe aici, pe forum, care mai de care mai priceput ! :)

post-7819-1189949889_thumb.jpg

post-7819-1189949915_thumb.jpg

post-7819-1189949940_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) :)

Am mai scos-o pe la aer ... montat fusta detasabila spate si capacele laterale. Aaa, si motorul, am reusit sa-i refac filetul la gaura de golire a uleiului

Are cineva idee ce magnetou e asta ?

 

<small>--- Mesaj completat în 17 Sep 2007 15:58 -------------</small><br/>hai bre, nu stie nimeni ? Am banuiala ca e de Mobra si vad ca se "vantura" o gramada de mobristi pe aici, pe forum, care mai de care mai priceput ! :D

:) :lol: MZ-ul se diferentiaza fata de mobra pe partea electrica pt. ca Mobra are pe rotor magneti permanenti, MZ-ul are altceva.La Mobra sunt trei bobine, iar la MZ sase .MZ-ul are curent continuu dupa diode ,dar Mobra nu; la Mobra crt alternativ poate urca pana la 16-18 volti in functie de modelul de Mobra.La MZ puterea scoasa e de 60 w,maxim 90 w in ture mari ,la Mobra 60w maxim,indif. daca e Ducati sau Bosch,poza ta seamana a magnetou de Mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) :)

:) :lol: MZ-ul se diferentiaza fata de mobra pe partea electrica pt. ca Mobra are pe rotor magneti permanenti, MZ-ul are altceva.La Mobra sunt trei bobine, iar la MZ sase .

stiu, insa asa am luat mz-ul, cu dinamul in punga si pe motor montat magnetoul asta. Presupun ca si instalatia electrica e complet "demolata" si trase niste fire acolo ...

 

 

daca e Ducati sau Bosch,poza ta seamana a magnetou de Mobra

Bosch scrie pe el. Voiam sa stiu ce e ca sa stiu cum sa fac instalatia, in momentul de fata din magnetou ies doar 2 fire :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu, insa asa am luat mz-ul, cu dinamul in punga si pe motor montat magnetoul asta. Presupun ca si instalatia electrica e complet "demolata" si trase niste fire acolo ...

Bosch scrie pe el. Voiam sa stiu ce e ca sa stiu cum sa fac instalatia, in momentul de fata din magnetou ies doar 2 fire :lol:

magnetoul bosch are 4 bobine 2 mari si 2 mici puse fata in fata.tie trb sa iti iasa 4 fire din magnetou de la fiecare bobina cate un fir.deci de la o bobina mare alimentezi farul. de la cealalta bobina mare alimentezi aprinderea celalalte fire adica ce tia ramas le impati pt frana,pozitie,.deci bobinele mici le legi la frana si pozitie.instalatia e foarte simpla ,mai simpla nu se poate. are si avantajele lui(nu iti trb baterie),dar in schimb esti constrans sa pui bec de max35w in far,e indicat cel de 25w.mz are doar 5000-5500 ture blana!

mobra avea 6200 parca ,o sa ai o lumina cam slabuta pe motor,nu mai vrb de semnalizari si restul.

dar merge si asa! succes. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i bag semnalizari, abia am scapat de alea de tractor cu care am cumparat-o.

Claxonul unde se leaga ?

oricum, solutia cu magnetou e temporara, vreau apoi sa-i refac pe indelete instalatia originala, cu dinam

Multumesc Peter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i bag semnalizari, abia am scapat de alea de tractor cu care am cumparat-o.

Claxonul unde se leaga ?

oricum, solutia cu magnetou e temporara, vreau apoi sa-i refac pe indelete instalatia originala, cu dinam

Multumesc Peter

leaga claxonul in felul urmator:

daca ai bumbul de claxon care face contact la masa motorului atunci duci un + direct la claxon iar de la cealalta borna a claxonului unul la intrerupator(bumbic).

daca ai 2 fire la microcontactul claxonului(de si nu cred )atunci poti intrerupe plusul prin contactul Bumbului

si legi o borna de la claxon direct la masa!

vezi si ce claxon ai !sant si legate la masa direct si cu bornele izolate !

daca am timp iti trimit o poza cu inst de mobra si cu una de mz!

nu ai un electrician auto pe aproape? sa nu faci ceva , un prieten ?care cunoaste un pic instalatiile electrice.

 

ps . o sa iti fie greu un pic reglatul avansului dar daca ai rabdare se rezolva !

Editat de lakopeter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

leaga claxonul in felul urmator:

daca ai bumbul de claxon care face contact la masa motorului atunci duci un + direct la claxon iar de la cealalta borna a claxonului unul la intrerupator(bumbic).

daca ai 2 fire la microcontactul claxonului(de si nu cred )atunci poti intrerupe plusul prin contactul Bumbului

si legi o borna de la claxon direct la masa!

Notat, multumesc. Intrebarea era...in situatia mea, cu magnetou , plusul ala de unde-l scot ?

 

vezi si ce claxon ai !sant si legate la masa direct si cu bornele izolate !

e claxonul original al masinariei

 

 

daca am timp iti trimit o poza cu inst de mobra si cu una de mz!

nu ai un electrician auto pe aproape? sa nu faci ceva , un prieten ?care cunoaste un pic instalatiile electrice.

Multumesc.

Pai, cu electricianul...ce sa zic, pana acum am refacut cu manuta mea toata motocicleta (mai putin motorul la care n-am umblat), fara vopsitor, mecanic, etc, doar intreband aici ce n-am stiut. Parca mi-ar placea ca in continuare tot cu mainile mele sa rezolv. La o instalatie normala, cu dinam, cum am si la masina, ma duce capu, instalatiile moto, in special cele cu magnetou sunt inca un mister ptr. mine, trebuie intai sa le inteleg cum functioneaza. Sa leg doua fire apoi ... nu-i mare ghidusie.

 

ps . o sa iti fie greu un pic reglatul avansului dar daca ai rabdare se rezolva !

am, de-aia am destula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAH FRATE PLUSUL ALA INSEAMNA FIRUL CALD DECI ALA CARE ARE CURENT. DECI DE LA O BOBINA DIN MAGNETOU VINE CURENTUL BT CLAXON! SI E INTRERUPT LA MASA.

TI LAS FACE EU PT O BERE NUMA SA STIU CA MERE! :)

 

--- Mesaj completat în 21 Sep 2007 23:34 -------------

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAH FRATE PLUSUL ALA INSEAMNA FIRUL CALD DECI ALA CARE ARE CURENT. DECI DE LA O BOBINA DIN MAGNETOU VINE CURENTUL BT CLAXON! SI E INTRERUPT LA MASA.

Da bre, stiu ce e ala "+". Intrebarea era: de la care bobina il trag, ca daca trag de la aia care alimenteaza farul, presupus a fi aprins permanent, cred ca nu mai guitza claxonul ala neam ! (sau gresesc? )

Multam ptr. scheme, le studiez

 

ps: care mai iti e adresa de ym, ca pe aia pe care o stiam nu te-am mai vazut on demult ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din magnetou ies 4 conductori.

1 rosu-galben iti alimenteaza farul si claxonul,claxonul este intrerupt la masa motorului prin buton.(deci nu va suna numai cand apesi pe el.)

2 gri alimenteaza pozitia fata si spate

 

3 verde cu rosu alimenteaza direct becul de frana (aici firul de masa este intrerupt prin contactul din butucul rotii spate.)

 

4albastru merge la bobina de inductie iar de acolo la contact(tot pe aceeasi borna sant legate)iar in contact se punea la masa in caz ca motorul e oprit,in momentul cand invarti de butonul contactului se decupla de la masa si aveai scanteie la bujie.cealalta borna de la bobina de inductie se leaga la masa motorului.

 

asta e toata explicatia la instalatia cea mai simpla pe care o poti face.este a mobrei dare aplicabil in cazul tau,mare diferenta nu e intre instalatiile electrice la motoare doar ca unele au niste inbunatatiri. :moron:

binenteles ai si optiunea ca firul albastru sal duci direct la contact si de acolo la bobina .

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa puna o poza de sus a carcasei de far, cu lamputzele ORIGINALE? Ca la mine sunt 4 lamputze, gauri largite, rahaturi... si vreau sa aduc la starea originala. Deci vedere de sus cu vitezometrul, contactul si lamputzele. Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

1 rosu-galben iti alimenteaza farul si claxonul,claxonul este intrerupt la masa motorului prin buton.(deci nu va suna numai cand apesi pe el.)

Scria cineva in topicul cu Mobra ca se poate rebobina bobina ptr. far astfel incat sa scoata 12V. A mai incercat cineva asta ?

 

Alta chestie: cum arata contactul ptr. frana la MZ ? Eu acolo am doar ... un cui ruginit ! :finger: Se potriveste, in caz ca nu gasesc de MZ, de la altceva sau se poate adapta ?

 

--- Mesaj completat în 25 Sep 2007 18:59 -------------

Poate cineva sa puna o poza de sus a carcasei de far, cu lamputzele ORIGINALE? Ca la mine sunt 4 lamputze, gauri largite, rahaturi... si vreau sa aduc la starea originala. Deci vedere de sus cu vitezometrul, contactul si lamputzele. Mersi!

A mea are doar 2 gauri ptr. lamputze, afara de cea ptr. contact. Gaurile sunt goale si nu par largite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici:

http://www.mz-b.de/es250/table15.htm

nu apare nicio lamputza... WTF???? :finger:

Later edit: am mai gasit o poza, vad ca NU are lampi la origine, dar cum nu am vitezometrul original o sa las doua din ele pt cele 2 becuri care vin original in vitezometru, pentru incarcare si punctul mort.

post-3593-1190741489_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iaca gatul de lup vechi si pe cel de schimb. Au acelasi set de gauri !

 

--- Mesaj completat în 25 Sep 2007 21:14 -------------
a, intr-una dintre gauri aveam montat un soi de intrerupator

 

--- Mesaj completat în 25 Sep 2007 21:22 -------------
acum m-am uitat in cartea in lb. romana - nici urma de alte lampi/intrerupatoare, etc. Atunci ce de cele 2 gaturi ale mele au gaurile alea identice ??? :finger:

post-7819-1190743875_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti! Original, gauri nu are nici un git de lup!. Lampile se aflau in ceas, doar doua, una rosie pt incarcare si una verde, pt punctu' mort... Asa ca daca n-aveti ceasul original, trebuie sa adaptati altceva. Misule, ia vezi matale daca nu se potriveste ceasul de trabant, e facut de aceiasi nemti/germani estici, deci sint sanse sa se potriveasca... Eu cred ca am un ceas original, defect, ruginit, fara limba, dar cu soclurile pt indicatori, care crede ca-l poate reconditiona sa ma caute si al lui va fi!

 

Toate bune! :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...