Sari la conținut

New Project: Mz Es 250 / 1960


RaduI
 Share

Postări Recomandate

Istoric:

In urma cu aproape un an, am descoperit forumul de fatza, dintr-ul link dat de prietenul mihaiachi. Citind topicurile, m-a captivat.... mai ales cele din acest subforum, eu fiind un mare iubitor al fiarelor vechi (vezi masina din avatar, fab. 1964, folosita zilnic) . Incet-incet a inceput sa se infiripe ideea: imi trebuie neaparat o motocicleta cat mai veche, s-o restaurez ! Am inceput sa caut, m-am uitat prin anunturi. Fratele mihaiachi chiar m-a dus sa-mi arate un IJ; avea ceva bube si proprietar nehotarat , asa ca a cazut afacerea. Asta era in primavara. Intre timp am cam renuntat la idee...pana acum 2 saptamani cand un var mi-a spus ca s-ar gasi undeva de vanzare un MZ.....din 1960 :angry: cu toate actele in regula, CIV, numere noi....si la un pret modic. Vechea obsesie a revenit in forta.

Am vorbit cu omu: jucaria nu mai fusese folosita din '99, drept care fusese pusa la conservat. Demontata, motorul pus la vaselina. (putin inainte de conservare motorul suferise un RK)

 

drept care....vineri 20 octombrie,

 

VAZUT, PLACUT, LUAT!!!

 

Prima impresie: Aspect exterior...acceptabil. Straturi de vopsea suprapuse fara a curata in prealabil. Motorul in schimb arata aproape ca nou. I-a dat omu o pedala, apoi a doua: a pornit si a ramas mergand frumos la ralanti :ok:. Ce mai, nu m-a mintit :) . Oprit motor, mers sa bem o cafea, taclale, aia, aia. Dupa o ora dat iar pedala: pornit la prima :).

 

Am demontat furca si ghidonul, am urcat-o intr-un break si a luat drumul Bucurestiului. Eu pe ea, in break :) (pot spune ca am parcurs primii mei 200 km pe motor :moto:)

 

Urmeaza imagini...incerc sa pun si filmul de la cumparare, cand inca era intreaga (acum e deja bucati)

 

Later edit: mda, n-a mers filmul, se pare ca e prea mare

 

PS2: am gresit titlul topicului.... e din 1960 nu 64, ma poate ajuta un moderator cu modificarea titlului ?

 

Cateva poze....

 

...

 

...

 

...

post-7819-1161587940_thumb.jpg

post-7819-1161587958_thumb.jpg

post-7819-1161587995_thumb.jpg

post-7819-1161588021_thumb.jpg

post-7819-1161588037_thumb.jpg

post-7819-1161588062_thumb.jpg

post-7819-1161588106_thumb.jpg

post-7819-1161588128_thumb.jpg

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 201
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

MZ-ul ES imi place pentru fiabilitatea exceptionala mecanica si pentru silentiozitate. Practic este o culme a tehnologiei in domeniu, erau expertii 2T inginerii de la DKW. Daca motorul a pornit asa de usor inseamna ca ai facut o alegere excelenta. Poate reusesti sa-i salvezi toba, ca geometria ei conteaza foarte mult

Fa-o boboc ca pe Kaefer! :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta la restaurare si a mea e desfacuta bucati prin subsol abia m-am apucat de ea si vreau sa o fac cat mai adevarata si originala. Se ne tii la curent cu ce proiectul tau ca din pacate eu nu ma grabesc (faptul ca nu am voie sa o conduc legal .. A1.. ma omoara) :angry:

 

Eine gute Reise mit MZ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Starea in care este acuma seama cu starea in care se afla a mea cand am cumparat-o doar ca motorul nu fusese pornit de 7 ani, era segmentata si apoi lasata intr-un colt de curte afara... dupa lungi chinuri si 3 mecanici a pornit bestia si pot sa spun ca mi-a intrat in inima zgomotul ei. M-am mai plimbat putin cu ea prin zonele mai nepopulate de prin Iasi si cum am vazut ca vine iarna a intrat ca cosmetica.. cum nu prea le am cu mecanica presimt ca o sa fie o lupta starsnica dar am invatat usor sa schimb una alta si pana la primavara sper sa ma pot mandri cu cel mai tare MZ ES 175 (original din Romania) Titlul de cel mai tare MZ ES 250 vezi sa il iei tu :angry:

 

Later edit cateva poze cu ea inainte sa o dezmembrez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sursa de piese ai aflat ? As vrea sa schimb una-alta pe ea...preferabil noi

din pacate nu dar partea buna e ca am ceva ceva piese de la moshu de la care am cumparat-o :angry: si sper sa nu am nevoie.. oricum am ramas fara un arc de la kickstarter si mi l-a sudat cineva, si mai nou i-am luat un carburator nou de minsk al iei face mari nazuri.. sper sa nu trebuiasca sa il folosesc pe ala si sa ramana cel original, spui daca ai nevoie de manualul ei sau alte informatii cu care te pot ajuta..

 

http://www.monstrumecanic-mz.go.ro/Gat%20de%20lup.htm

 

Sau vb cu Andrei_D /index.php?showtopic=66019

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si a mea e desfacuta bucati prin subsol

Am o rugaminte...daca zici ca o ai desfacuta, poti trage o poza in zona prinderii amortizoarelor la cadru ? Vreau sa compar cu ce am eu... sunt niste suduri care vreau sa ma lamuresc daca-s cele originale. Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo frate broscar, te-ai apucat de fiare vechi!

am shi eu un MZ 125 RT din 58, shi alte vechituri. o sa urmaresc topicul asta!

numai bine cosmin aka kerosen!

Editat de kerosen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt curios cum o sa iasa dupa ce termini, sa ne tii la curent, daca iese bine o sa incerc si eu cu unu - am vrut sa il iau da nu prea imi place cum arata, inca il mai are omu si cerea si cam mult pe el.

uite si poze sa vedeti cum arata.

Spor la treaba

post-12772-1161684210_thumb.jpg

post-12772-1161684235_thumb.jpg

post-12772-1161684258_thumb.jpg

post-12772-1161684279_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte tare frate! e unul din cele mai bune topicuri din ultima perioada. multa bafta si daca te impotmolesti cu ceva, nu ezita sa intrebi. Va salut pe toti!

Multumesc. Am sa tot intreb ptr. ca-s "cui" in materie de motociclete, invat din mers

 

am vrut sa il iau da nu prea imi place cum arata,

L-am vazut, in alt topic. Pai...spalat cred ca arata cam cum arata asta pe care l-am luat eu :hug:

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o rugaminte...daca zici ca o ai desfacuta, poti trage o poza in zona prinderii amortizoarelor la cadru ? Vreau sa compar cu ce am eu... sunt niste suduri care vreau sa ma lamuresc daca-s cele originale. Mersi

fatza sau spate? nu conteaza fac acuma 2-3 poze si le pun imediat.. sa caut aparatu`

 

Sper ca nu am inteles gresit :hug:

 

 

 

Se pot observa in prima poza bulinele pe care le folosesc sa etichetez diferite piese in caz ca nu o sa mai stiu ce si cum era

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat de demontat tot , mai putin bratul oscilant (bascula) - nu imi dau seama neam cum se scoate axul basculei.

Am inceput examinarea bucatilor rezultate :(. Cea mai nasoala faza e urmatoarea: "fostul" a customizat-o putin, i-a pus semnale de tractor :hug: . Semnalele ptr. fata , n-a gasit alt loc sa le puna decat pe "gatul de lup" - taman pe locul cel mai frumos al masinariei asteia. Le-am dat jos dar am ramas cu niste gauri mari acolo..... Am 2 variante: ori incerc sa il duc la un tinichigiu sa-l carpeasca , sperand ca apoi nu se va mai cunoaste locul unde au fost gaurile, ori sa inlocuiesc gatul cu altul.

 

 

Asadar: are cineva un "gat de lup" in plus, de vanzare ?

Editat de RaduI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...