Sari la conținut

Problema releu incarcare Honda


steph
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Releul de pe motocicleta din dotare a decedat. Este vorba despre honda fmx 650 sin 2005. Incerc sa gasesc releu atat original cat si aftermarket dar e mai rar ca aurul. Exista compatibilitati intre modele? Ma gandesc la dominator ca impart oarecum acelasi motor. De la mecanic am inteles ca trebuie un releu cu 5 fire. Orice sugestie e binevenita.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,poti sa pui orice releu de honda care are 5 fire,nu conteaza de la ce model ii.Iar relee de vanzare am vazut cam la toate magazinele care vand piese moto,(la magazine online ma refer)deci nui chiar o raritate,dar din pacate pretul este destul de ridicat in jur de 70 de euro sau mai mult.

Daca nu gasesti,mai scrie aici si o sa te ajut cu ceva linkuri.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos pentru raspunsuri. Intre timp dupa ce am dat tzaspe mii de telefoane pe la toate magazinele de piese de la ce mai mari pana la cele mai obscure salvare pare sa vina din partea lui switch. Multumesc anticipat pe aceasta cale.

 

O sa testez cu un releu de dominator joi. Maine ma duc sa recuperez motoreta din service.

 

Si am rezolvat. S-a potrivit un alt releu. Tot de honda. Initial am incercat cu un releu de domi dar nu incarca cum trebuie. Nu stiu daca era defect sau nu am testat cum trebuie. Sunt sanse ca testele sa fi fost facute pe bateria de la robotul de pornire. Nu am fost de fata si nici nu am intrebat.

 

Castigatorul a fost tot un releu de honda gasit prin service. Nu stiu de pe ce model provine. E identic ca forma si ca prinderi. Codul e asemanator cu exceptia ultimelor 2 cifre. In loc de 5 fire avea 6. Am inteles ca al 6lea intra direct in instalatia electrica ca sa sustina farul. Asa mi s-a spus asa spun si eu. Cert e ca incarca perfect. Ceva peste 13 la relanti si 14.5 - 14.8 in functie de consumatori in sarcina. Dupa 5 minute a incarcat bateria cat sa porneasca fara ajutorul robotului.

 

Socul a fost noaptea. Acum am si eu faruri cum trebuie, claxon pana si becu de neutral din bord ma chioraste :D

 

O concluzie e ca releele astea pica treptat. Al meu era subred de cel putin 8 mii de km de cand am cumparat motocicleta. Niciodata nu am avut luminile ok.

 

Releu original nu am gasit decat la 1000 sau 1400 de lei cu niste termene de livrare de 10 zile :| Aftermarket undeva la 800 de lei.

 

Cand releul actual o sa dea semne de oboseala o sa ma orientez spre o solutie data de switch. Baietii astia cica fac niste relee tare faine. http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm

 

In concluzie am reusit sa rezolv ieftin si repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Si saga releului continua...

 

Cel pus acum 3 saptamani a clacat. Acum naiba stie poate era dus, poate era bateria de vina sau poate mai am eu o problema undeva. Cert e ca m-a lasat vineri noapte in afara orasului. S-a ars farul in mers si a murit tot. Bateria era incinsa si a si dat un pic p`afara.

 

Nu m-a lasat sufletu` sa dau o mie de lei pe un releu nou asa ca am pus un releu de dominator despre care bag mana in foc ca e ok si am schimbat si bateria cu una noua. De dimineata de cand l-am montat m-am invartit cam 90 de km si am o dilema. Curent in baterie e, deci releul isi face treaba. Imediat dupa oprire are 13V la ceva timp scade in 12.8. E rece deci nu cred ca abuzeaza si releul asta.

 

Problema e ca la relanti urca pe la un 14.1 .2 si in ture scade sub 14. Singura explicatie ar fi ca inca nu e bateria formatata. Adica am turnat sticlutele cu electrolit (daca nu gresesc) si dupa juma de ora hop pe mobra.

 

Alta dilema e ca daca masor tensiunea la borne am o tensiune, daca o masor prin alt colt al instalatie am alte valori. Vreo idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, motorul e aproape identic (diferenta de putere data de normele de poluare). Slabe sanse ca releele sa aiba caracteristici diferite.

 

Si eu m-am gandit la alt consumator in instalatie. Imi e teama insa sa nu fie un scurt ceva. Intradevar releul vechi incarca mai mult in ture. Asa stiu si eu ca e normal. Momentan pun treaba asta pe seama bateriei. Inca sa mai suga curent. Mai astept un pic. Montajul l-am facut in service. Maine ma mai duc totusi la altcineva pentru o a doua masurare. E foarte nasol sa ramai la 3 noaptea in mijlocul campului.

 

Daca nu rezolv anunt. Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, motorul e aproape identic (diferenta de putere data de normele de poluare). Slabe sanse ca releele sa aiba caracteristici diferite.

 

Si eu m-am gandit la alt consumator in instalatie. Imi e teama insa sa nu fie un scurt ceva. Intradevar releul vechi incarca mai mult in ture. Asa stiu si eu ca e normal. Momentan pun treaba asta pe seama bateriei. Inca sa mai suga curent. Mai astept un pic. Montajul l-am facut in service. Maine ma mai duc totusi la altcineva pentru o a doua masurare. E foarte nasol sa ramai la 3 noaptea in mijlocul campului.

 

Daca nu rezolv anunt. Multumesc frumos.

 

 

Grija la releele naspa,pot sa arda unitatea CDI daca se ard,baga 18-22V pe instalatia electrica,Si icep becurile,bordul,pompe de benzina...CDI si atunci trebe luata mobra la impins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si saga releului continua...

 

Cel pus acum 3 saptamani a clacat. Acum naiba stie poate era dus, poate era bateria de vina sau poate mai am eu o problema undeva. Cert e ca m-a lasat vineri noapte in afara orasului. S-a ars farul in mers si a murit tot. Bateria era incinsa si a si dat un pic p`afara.

 

Nu m-a lasat sufletu` sa dau o mie de lei pe un releu nou asa ca am pus un releu de dominator despre care bag mana in foc ca e ok si am schimbat si bateria cu una noua. De dimineata de cand l-am montat m-am invartit cam 90 de km si am o dilema. Curent in baterie e, deci releul isi face treaba. Imediat dupa oprire are 13V la ceva timp scade in 12.8. E rece deci nu cred ca abuzeaza si releul asta.

 

Problema e ca la relanti urca pe la un 14.1 .2 si in ture scade sub 14. Singura explicatie ar fi ca inca nu e bateria formatata. Adica am turnat sticlutele cu electrolit (daca nu gresesc) si dupa juma de ora hop pe mobra.

 

Alta dilema e ca daca masor tensiunea la borne am o tensiune, daca o masor prin alt colt al instalatie am alte valori. Vreo idee?

la firele alea 3 galbene care iti ies din motor, ce tensiune ai intre ele? ai verificat sa nu fie dat la masa statorul?daca ai scurt intre firele de la stator si cadru, poti sa schimbi saptamanal releele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, au verificat 2 mecanici. In 3 zile diferite. Alternatorul este ok. Sunt sanse mari sa ma insele memoria dar parca valoarea masurata era de 35.9.

 

Cert e ca m-am saturat de drumuri la service si teste cu diverse relee mai mult sau mai putin compatibile asa ca acum astept releul nou oem. 900 de lei. Asta dupa 2 relee sh, o baterie noua, un drum cu platforma si unul cu duba, ceva manopera etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, au verificat 2 mecanici. In 3 zile diferite. Alternatorul este ok. Sunt sanse mari sa ma insele memoria dar parca valoarea masurata era de 35.9.

 

Cert e ca m-am saturat de drumuri la service si teste cu diverse relee mai mult sau mai putin compatibile asa ca acum astept releul nou oem. 900 de lei. Asta dupa 2 relee sh, o baterie noua, un drum cu platforma si unul cu duba, ceva manopera etc.

nu stiu exact cam care ar fii valoarea care iti trebuie tie, dar daca la 4-5000 de ture scoate 35,9 V~, eu cred ca e foarte putin. la mine la motoare ce am mai avut Suzuki Gr si Suzuki DR scoteau cam 80-90V~. sa nu cumva sa patesti sa arzi si releul nou si scump din cauza altei probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cum a fost masurata tensiunea intre fazele generatorului. Daca e la relanti, 35v este o tensiune normala. In ture trebuie sa ti ajunga -cum spunea si colegul- pana la 80-90, poate si putin mai mult.

Este normal sa ai tensiuni diferite in functie din ce parte a motorului masori, pentru ca la borne ai rezistenta aproape 0, pe cand daca iei de pe cadru sau de pe motor tensiunea masurata e mai scazuta din cauza rezistentei materialelor si ale contactelor imperfecte. E preferabil sa verifici toate contactele de la masa - firele de la borna care sunt legate la cadru(la mobra mea sunt cel putin 2) si sa le smirgheluiesti, sa le dai cu spray de contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru linistea mea o sa masor din nou tensiunea pentru fazele alternatorului.

 

Vestea buna e ca am gasit scurtul din instalatie. Ce faci cu mana ta e sfant. Azi m-am gandit sa dau jos rackul de bagaje. Fiind un rack custom e estul de greu de montat demontat. Trebuiesc lasate tobele jos, desfacut fender noroi, codita si under tail-ul.

 

Cand toate erau pe jos mi-a sarit in ochi releul de semnalizare care in loc sa stea prins in clema cu care este prevazut se balanganea in voie prin codita. Cand am pus mana pe el mi-a picat fata. Are 4 fire. Unul galben unil gri si 2 verzi care intra in acelasi papuc. Ei bine unul era sectionat si celalalt s-a frecat de ce a gasit si nu mai avea izolatie pe aproximativ un cm in lungime.

 

Asa se explica de ce cand a cedat ultima oara releul. La denivelari mi se aprindeau sau stingeau luminile. Am refacut firele, cositorit si izolat. Am fixat releul la locul lui.

 

Concluzia: Primul releu de incarcare a cedat de batranete. Al doilea a mers impecabil. Cam 3 saptamani si 1500 de km pana cand a aparut beleua cu firele sau pana cand de la vibratii s-au atins de cadru pentru un timp mai indelungat. Releul actual (de dominator) face treaba dar ramane problema cu incarcarea mai slaba in sarcina decat la relanti. Oricum bateria fiind noua ar trebui sa fie ok 10 zile pana vine releul nou.

 

Ce sa zic, am avut o bafta teribila ca am gasit intamplator firele cu probleme. Daca ardeam si releul nou cred ca o luam razna. Si asa distractia asta a costat aproape 1800 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, au verificat 2 mecanici.

Data viitoare du-te la un electrician, nu la un mecanic :wink:

Referitor la problema cu scurtul ala, eu nu cred ca s-a ars din cauza aia releul, e posibil sa se fi ars ori pt ca a fost vreo chinezarie subdimensionata ori pentru ca ai ceva probleme cu alternatorul.

In mod normal pe circuitul de semnalizare trebuie sa ai o siguranta care ar fi trebuit sa se arda cand se facea scurt acolo. Vezi daca ai siguranta aia ok si de valoarea care trebuie (10-15A) ca altfel ai sanse sa iei foc.

 

PS. Acum am vazut ce ai scris despre releul ala cu 6 fire. Cel care ti l-a montat era clar "mecanic", al 6-lea fir nu e pentru far, e pentru referinta si se leaga la + prin contact(daca-l legi direct iti consuma bateria), fara el legat releul incarca prea mult, deaia ti se parea tie ca lumina bine si deaia ti s-a incins si bateria,deaia ti s-a ars si farul. Ai avut noroc ca n-ai ars CDI-ul.

 

Referitor la releul de dominator, deobicei cand scade tensiunea cand turezi motorul ori e releul cu probleme ori sunt ceva contacte imperfecte in instalatie pe partea de incarcare, bornele la baterie, bornele de la releul de pornire, siguranta principala sau mufa de la alternator.

Daca ai verificat toate astea si-s ok, neoxidate si bine stranse tot e posibil sa scada un pic tensiunea cand turezi motoru, important e sa nu-ti scada sub 13.5V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte ciudat intradevar ca nu a ars nici o siguranta. Doar sa nu fie mai mari decat trebuie. Inainte sa pun releul nou voi verifica si sigurantele si alternatorul din nou. Primul releu montat era tot honda oem dar nu am de unde sa stiu de pe ce model. Altfel pare plauzibil ce spui tu de al 6lea fir.

 

Momentan toate bune, releul pus provizoriu isi face treaba chiar daca incarca schiopatand. :) Saptamana viitoare sper sa ajunga cel nou. Daca nici ala nu incarca cum trebuie cred ca o sa albesc.

 

Restul firelor, masa si ce mai spuneti voi nu prea stiu cum sa le gasesc. Sper sa pun mana si pe o instalatie electrica curand.

 

Totusi cu releu nou, baterie asemenea, alternator ok si scurt eliminat (care sa fie sansele sa am 2 scurturi in instalatie mai ales ca motoreta nu e chiar batrana - oct 2005) ar trebui sa scap de probleme.

 

Si nu in ultimul rand, multumesc mult pentru sfaturi si idei.

 

Cumva motocicleta asta are instalatia electrica posedata. Releul montat provizoriu isi face treaba. Oricum saptamana viitoare ar trebui sa ajunga cel nou. DAR

 

Ieri dimineata plec in oras, opresc sa-mi cumar tigari si cand sa plec pauza. Nici un strop de curent. Ma uit ma invart nimic. Am impins pana acasa mai bine de un km ma dezechipez si scormonesc dupa baterie. Plusul slabit. Am scapat ieftin dau sa strang papucul pe borna dar era strans maxim. Ma uit mai atent si vad ca defapt se desprinsese borna de pe baterie. Bateria noua de o saptamana. Ma sui in masina ma duc la magazin o schimb si totul e ok. Mare ghinion ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...