Sari la conținut

Inmatriculare Moto Anglia


Alex_250EXC
 Share

Postări Recomandate

Treaba cu ''ordinul de sus'' este folclor. Masina se respinge pentru niste neconformitati, mentionate sub forma unor coduri pe constatare.

Cel mai simplu este sa iei VIN-ul si sa ii intrebi pe cei de la RAR daca se impune inlocuirea farului.

Mobra a fost echipata original cu far LED? Daca nu, o sa ai mobra repinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de "folclor" : 
Nu vreau sa facem o polemica din discutia asta, dar ajung in medie cam o data pe luna la RAR cu cate o masina la autentificare/ITP.
Masinile mele nu au avut nici o problema niciodata, dar nici nu am adus ceva din Anglia.
In momentul in care petreci 2-3 ore pe acolo si vezi ca din 10 masini de Anglia, 5 luau respingere anul trecut, iar anul asta 10 din 10, incepi si pui intrebari oamenilor care stau pe acolo zilnic, iar ei iti confirma cele afirmate in postul de mai sus.

 

"Cel mai simplu este sa iei VIN-ul si sa ii intrebi pe cei de la RAR daca se impune inlocuirea farului."
...a fost prima optiune la care m-am gandit, dar nu iti ofera nimeni acest serviciu.
Raspunsurile variaza intre "nu ia dom'ne RAR-ul, ca e de Anglia" si "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma"


"Mobra a fost echipata original cu far LED? Daca nu, o sa ai mobra repinsa."
Sa ne intelegem, nu vreau sa iau o rapciuga pe care sa pun niste faruri cu LED-uri de pe Aliexpress.
Ma intereseaza fix modelul de mai jos, care costa aprox. 15.800 EUR in conditiile in care in Germania am gasit ceva similar la 17.500 EUR si in Romania la 18.000 EUR.

Din experienta mea cu masinile, un autovehicul din Anglia ar putea avea probleme la RAR pentru :
- volan pe stanga - nu e cazul
- vitezometru doar in mile - bordul este TFT, se schimba usor meniul din mile in km
- far orientat pentru circulatia pe partea stanga a drumului - se rezolva cu un far second hand de Europa, desi repet, BMW are doar un reper de far pentru acest model, asa ca banuiesc ca e universal LHD/RHD

 

Strict teoretic, nu ar trebui sa am probleme la RAR pentru ca indeplinesc conditiile, dar am deschis subiectul tocmai din cauza "folclorului" si a celor constatate de mine in ultimul an la RAR.


Este o suma considerabila de bani, pe care nu as vrea sa o risc cu probleme la inmatricularea in Romania.


link-ul : https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201901284374753?year-from=2017&model=R1200GS ADVENTURE&maximum-mileage=20000&sort=price-asc&advertising-location=at_bikes&make=BMW&postcode=wc2n5du&radius=1500&page=1
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 8 ore, wpo a spus:

motocicleta pe care vreau sa o iau (R1200GSA) e cu aprox 2000 EUR mai ieftina in UK.

Un far second-hand e cam 300 EUR.

 

Teoretic/matematic, merita efortul sa o aduc din UK si sa ii fac modificarea.

.

1 oră în urmă, wpo a spus:

Este o suma considerabila de bani, pe care nu as vrea sa o risc cu probleme la inmatricularea in Romania.

Nici tu nu stii, dar totusi speri.

1 oră în urmă, wpo a spus:

In momentul in care petreci 2-3 ore pe acolo si vezi ca din 10 masini de Anglia, 5 luau respingere anul trecut, iar anul asta 10 din 10, incepi si pui intrebari oamenilor care stau pe acolo zilnic, iar ei iti confirma cele afirmate in postul de mai sus.

Eu nu inteleg o chestie. Bine, treaba asta o vad la foarte multi, care pun tot felul de intrebari pe diverse platforme, in loc sa intrebe si sa afle un raspuns legal direct de la sursa. Daca tot ajungi asa des la RAR, de ce nu intrebi direct acolo si preferi Radio Santul? Trimite un mail la RAR si afli raspunsul oficial, ce raspunsuri astepti pe forum de la unul si altul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v "Nici tu nu stii, dar totusi speri." - exact, de-asta intreb aici, pe un forum - care presupune o comunitate de oameni care incearca sa se ajute intre ei, impartasind cunostintele si experientele dintr-un anumit domeniu.

 

Am cerut un raspuns pe forum de la cei care au trecut prin experienta asta recent si vad ca primesc tot felul de "mustrari" de la persoane care nu doar ca nu par sa fi facut asta pana acum, dar nici nu isi propun sa o faca in viitor.

Nu stiu daca ai citit complet postul meu anterior, dar legat de raspunsul oficial o sa observi afirmatia mea : "...a fost prima optiune la care m-am gandit, dar nu iti ofera nimeni acest serviciu.
Raspunsurile variaza intre "nu ia dom'ne RAR-ul, ca e de Anglia" si "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma
"

 

Tot legat de trimiterea unui mail pentru a afla un "raspuns oficial", iti dau un exemplu - tot din experienta proprie, nu presupuneri.

 

Se da urmatoarea problema - "Vreau sa imi scot numere provizorii pentru o masina pe care am adus-o din Germania, sa zicem".

Rezolvare teoretica :

 Intru pe site-ul DRPCIV si citesc ca trebuie
1. Cererea solicitantului;
2. Copia contractului de asigurare de răspundere civilă [...]
3. Copii ale documentelor care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului;
4. Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.
5. Dovada plăţii contravalorii autorizaţiei de circulaţie provizorie -13 lei [...]
6. Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu nr. provizoriu – 40 lei [...]
7. Dovada declaraţiei vamale, după caz, [...]

 

Realitatea :

Cazul 1 Cladirea DRPCIV, ghiseul pentru Bucuresti : bon de ordine, 15-30 de minute la coada si gata numerele "rosii"

Cazul 2 : Cladirea DRPCIV, ghiseul pentru jud. IF  : bon de ordine, 2-3 ore la coada si......

 

IF: "copie dupa documentele de inmatriculare din Germania aveti?"

eu: "nu, dar nu scrie pe site ca trebuie"

IF: "faceti copie dupa ele, luati bon de ordine si reveniti "

eu: "pai, mai incolo cateva ghisee la Bucuresti, nu se cer astea"

IF: "nu ma intereseaza cum e la Bucuresti, la noi trebuie"

eu: "atunci sa scrieti si pe site, ca sa nu mai vina lumea aiurea"

IF: "scrie, nu stiti dvs. sa cititi"

 

Hai sa fim mai intelegatori si sa revenim la subiect !

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Înțeleg ce spui și în mare ai dreptate, uneori informațiile sunt disparate și în cadru oficial. Problema este ca în mediul virtual șansele sa ieși mai amețit sunt mari. 

Când spuneam de Rar ma refeream sa ii întrebi direct si pe inginerii de acolo, mai ales ca ai fost de atâtea ori. În rarele ocazii în care am ajuns acolo am întrat destul de ușor în vorba cu ei despre diverse, nu mi s-au părut de neatins. Dacă știi sa legi 5 vorbe și cum sa pui problema într-un dialog este imposibil sa nu găsești rezolvare. Tu ai ales însă să întrebi poporul, de aia spuneam. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@wpo

Ai dreptate in privinta balamucului cu actele cerute. Treaba asta provine din faptul ca angajatii nu au habar de lege ei fiind angajati pe baza de prietenii si cumetrii.

Cand nu stii ce hartii trebuie ceri acolo sa fie ca sa fi tu acoperit.

Cand pui o intrebare IN SCRIS, adica pe cale oficiala, raspunsul vine de la unul care stie, si in acel moment angajatul nu mai caraie, ca doar ''asa a spus sefu' ''

RAR-ul are obligatia sa verifice daca masina corespunde caracteristicilor tehnice de la data fabricatiei acesteia. Aici intra si echiparea masinii.

Daca masina/moto are modificari constructive, inlocuirea farului cu unul LED este o modificare, si nu sunt specificate in CIV atunci va fi respinsa ca necorespunzatoare.

Chiar si cu modificarile treute in CIV doresc sa vada in plus documentele care au stat la baza modificarii, in principiu CE-ul si/sau omologarea E.

NU conteaza daca farul tau aftermarket este de pe Aliexpress sau de la Wunderlich. Conteaza daca are omologare pentru mers pe drum si inlocuirea acestuia este trecuta in CIV.

Daca farul LED este standard si asa a venit mobra, posibil sa se fi inventat vreo ceva sa il poti seta pentru LHD sau RHD. Nu cunosc produsul.

Legat de intrebat la RAR: poti sa depui o cerere de lucrari - daca esti familiarizat cu RARul stii despre ce e vorba - si ti se da un raspuns in scris;  sau trimiti o scrisorica/e-mail care va ajunge la sefu' pe masasi o va da unuia care stie despre ce este vorba.

E drept ca cererea de lucrari inseamna sa platesti niste banuti.

Acuma 2 saptamani am avut un soc total cu DRPICV. Am trimis un e-mail pe la inceputul lunii in care solicitam niste lamuriri privind inmatricularea unei masini de epoca aflata intr-o sura. In cateva zile am primit un raspuns in care mai cereau ceva date suplimentare si un numar de telefon. Le-am dat si dupa o ora  m-a sunat un tip cu care s-a lamurit toata problema.

 

Eu cred ca mai mult te-ai zapacit pe aici decat te-ai lamurit.😂

 

Chiar si daca va trebui sa inlocuiesti farul tot vei avea un pret bun pentru BMW-ul tau. Asa ca daca ti-o doresti, o iei, vii cu ea si dai prima tura la RAR. Daca te respinge rezolvi problemele de pe hartie si gata. Cand revii el verifica rezolvarea neonformitatilor nu cauta altele noi.

Daca spui tu ca au ordin de sus sa nu treaca fiarele UK de RAR tot va trebui sa treaca ceva in hartii. Iar la mobra se verifica: daca are carcateristicile originale (in cazul tau roti, gume, toba originala), sistemul de iluminare/semnalizare si franele. Doar astea pot fi neconforme si cu siguranta se pot rezolva. Si mai platesti 100 lei manopera la un service sa se vada ca farul a fost schimbat ''oficial''.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma" - e raspunsul unui inginer

@Silver Arrowce propui la finalul postarii tale, e si 99% din planul meu. Am pus intrebarea pe forum, in speranta ca poate a trecut cineva recent prin experienta asta si imi fac curaj 100% 😜

 

Iar dupa schimbul de replici cu voi 2, azi dimineata mi-am luat inima in dinti si am dat totusi mail la RAR 😎

Sper ca intr-o luna sa va zic ca am luat-o si am facut si RAR-ul.

 

Problema asta fiind oarecum lamurita, vine a 2-a intrebare : nemtii au celebrele numere de toll/export cu care poti sa vii pe roti prin Europa.

In Franta spre exemplu, daca autovehiculul are numerele de inmatriculare pe masina, faci o asigurare pe numele tau cu numerele alea si poti circula cu ea. 

Stie cineva daca englezii au ceva similar ?

 

L.E. Nu e dracul chiar atat de negru. Acum vad ca a vandut cineva pe forum o motocicleta de Anglia cu RAR-ul facut :

 

Editat de wpo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Update - a venit si raspunsul de la RAR :

 

Eu am intrebat asta :

"Buna ziua, Ulterior datei de 30.03.2019 intentionez sa achizitionez o motocicleta rulata si inmatriculata in Marea Britanie. Motocicleta este un BMW R1200GS Adventure, an de productie 2017-2018 si as dori sa stiu care sunt elementele tehnice care ar putea fi supuse unor modificari pentru a obtine omologarea si CIV, in vederea inmatricularii in Romania. Precizez ca motocicleta dispune de panou de bord digital ( cu afisaje in mile si km separat) si far cu tehnologie LED. De asemenea, nu exista modificari constructive fata de configuratia initiala din fabrica. Cu stima, [..]"

 

si am primit raspunsul asta :

 

"Buna ziua, 

   In conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare RNTR-7, acest vehicul importat din Marea Britanie, pentru a nu va fi respins de catre RAR la verificarea tehnica in vederea inmatricularii in România, trebuie sa fie echipat cu un far ce emite un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreapta a drumului. Nu se accepta folia la care faceti referire.

 Documente necesare la RAR : act identitate prezentator, documentul care să ateste inmatricularea anterioară in UK (original si netradus), cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de catre solicitant pe propria sa raspundere, va fi semnata in prezenta angajatului R.A.R. care efectueaza prestatia

    

Departament Omologari Individuale si Inspectii Tehnice al RAR

   Tel/fax : 021.318.17.73"

 

As fi preferat nici un raspuns in locul acestui copy-paste pe langa subiect si un pic agramat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am dat VIN, de aceea nu am cerut si nu ma asteptam sa primesc un raspuns specific, ci unul general de genul "trebuie sa fie echipat cu un far ce emite un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreapta a drumului."  - raspuns pe care l-am primit. 

Sau un raspuns de genul : "va rog sa ne trimiteti seria VIN pentru a va putea da mai multe detalii"

 

Partea cu "Nu se accepta folia la care faceti referire."  ma irita si confirma faptul ca intrebarea mea a fost citita pe diagonala si raspunsul este dat asemenea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Un amic si-a adus o motocicleta din Anglia (luata la licitatie, vanduta de firma de asigurare, in stare buna).

-Are c-v, insa nu a primit cartea (V5) si nici certificatul de export (a primit un raspuns de la DVLA precum ca trebuie sa obtina cartea de la autoritatile unde s-a exportat motocicleta - Romania).

 

Intrebare: se poate inmatricula doar cu contractul de vanzare-cumparare? (am auzit ca se poate, dar procedura poate dura minim 6 luni si pana atunci poti circula cu numere rosii, pana iti da RAR avizul).

S-a lovit cineva de aceasta problema?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Motorist@ a spus:

Un amic si-a adus o motocicleta din Anglia (luata la licitatie, vanduta de firma de asigurare, in stare buna).

-Are c-v, insa nu a primit cartea (V5) si nici certificatul de export (a primit un raspuns de la DVLA precum ca trebuie sa obtina cartea de la autoritatile unde s-a exportat motocicleta - Romania).

 

Intrebare: se poate inmatricula doar cu contractul de vanzare-cumparare? (am auzit ca se poate, dar procedura poate dura minim 6 luni si pana atunci poti circula cu numere rosii, pana iti da RAR avizul).

S-a lovit cineva de aceasta problema?

 

Teoretic da. Dar o sa dureze.

O sa trimita cei de la inmatriculari o intrebare in UK despre mobra si cand va veni raspunsul - si daca nu a fost casata sau furata - o sa o inmatriculeze.

Raspunsul poate dura 2luni.

Are dreptul sa isi ia numere provizorii valabile 3luni.

CIV noua cred ca poate primi de la RAR. 

Oricum cel mai bine intreaba la Inmatriculari si la RAR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspuns.

Întrebam si la RAR.

Totusi....s-a mai lovit cineva de aceasta problema?

As dori sa aflu si parerea cuiva care a trecut prin treaba asta (cu o motocicleta/auto adus din alta tara, cumparata legal la o licitatie, dar fara carte si certificat de export)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L.E.: M-am interesat!

La RAR nu e o problema. Trebuie facuta o declaratie la notar in care spui ca ai doar contractul de v-c si ca nu ai primit carte/certif.de export.

La politie insa o sa dureze ....mi s-a spus ca (minim) 6 luni. Se elibereaza numere rosii pe toata perioada (pana cand primesti raspunsul de la ei).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Motorist@ a spus:

L.E.: M-am interesat!

La RAR nu e o problema. Trebuie facuta o declaratie la notar in care spui ca ai doar contractul de v-c si ca nu ai primit carte/certif.de export.

La politie insa o sa dureze ....mi s-a spus ca (minim) 6 luni. Se elibereaza numere rosii pe toata perioada (pana cand primesti raspunsul de la ei).

 

Bravo.

Cum ti-am spus problema este la Inmatriculari intrucat trebuie sa primeasca o confirmare din UK. Iar corespondenta este din aceea care circula pe circuit inchis MAI  Ministerul de Interne UK si dureaza.

Dar o sa ai numere rosii sa te plimbi. Singura chestie este ca nu poti sa iesi din RO.

Succes!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...