Jump to content
Sign in to follow this  
Alex_250EXC

Inmatriculare Moto Anglia

Recommended Posts

Salutare tuturor. Am achizitionat o mobra din Anglia si am primit de la vanzator doar o hartie V5C in care urmeaza sa ma trec eu cumparator la rubricile 6 si 10. Acum intrebarile mele sunt:

1: Care sunt pasii care trebuie urmati pt inmatricularea motoretei
2: Imi mai trebuie si alte acte in afara de aceasta hartie V5C?

Daca se poate sa mi se raspunda doar de catre cei care stiu sigur ce zic sau de catre cei care au trecut prin aceeasi experienta ca si mine si stiu exact care sunt pasii. Multam mult tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteai trimite hartia la DVLA si sa vina una noua pe numele tau si era mai usor. asa, cred ca merge cu un contract de vanzare-cump facut aici intre tine si detinator...fara sa te treci la rubricile resp. trecerea aia se face doar daca vrei sa o treci pe tine in uk. aici nu cred ca are vre-o valoare.
asta e parerea mea si nu e solutia legala...cel mai bine intrebi la politie.

eu am luat vreo 2 masini din anglia si la cumparare am completat rubricile respective, a venit cam in 2 sapt hartia pe numele meu (precizez ca la o adresa de UK, mi-a fost teama ca nu va ajunge in RO) si am inmatr usor. mentionez ca hartia a venit cu datele mele, dar cu adresa de corespondenta din uk smile.gif fara alte date de identificare smile.gif dar a fost ok la politie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Am achizitionat o mobra din Anglia si am primit de la vanzator doar o hartie V5C in care urmeaza sa ma trec eu cumparator la rubricile 6 si 10. Acum intrebarile mele sunt:

 

1: Care sunt pasii care trebuie urmati pt inmatricularea motoretei

2: Imi mai trebuie si alte acte in afara de aceasta hartie V5C?

 

Daca se poate sa mi se raspunda doar de cei care stiu sigur ce zic sau de cei care au trecut prin aceiasi experienta ca si mine si stiu exact care sunt pasii. Multam mult tuturor

 

salut, ai rezolvat cu actele?

daca da (sa-ti dea Domnul sa fie asa) posteaza, te rog, experienta.

ma bate si pe mine gandul sa imi au un moto din UK, si mi-ar prinde tare bine sa aflu cum sta treaba.

mai ales, cum ai rezolvat cu certificatul EUR1?

:wave:

 

Salutare la Toata Lumea ! :D

 

L-am intrebat si pe alecs_1000rr cum sta treaba cu inmatriculrea unei moto cumparate din UK, dar fie n-a intrat inca pe forum, fie nu a avut succes (sper sa nu fie cazul).

Stie cineva care sunt procedurile si prin ce etape treci daca vrei sa cumperi un moto din UK?

Am citit destule experiente cu moto cumparate din Italia si Germania, si acolo lucrurile sunt mult mai clare, macar pentru ca au postat foarte multi experiente personale.

Eu am ceva prieteni din UK care ar putea sa ma ajute sa o cumpar, problema este ca si ei sunt in ceata in ce priveste actele.

M-as duce personal, ca vorbesc binisor limba, dar mi-e teama ca drumul m-ar costa enorm, si nu ma incumet sa bat toata europa calare pe motor (lipsa de experienta in condus moto + riscurile sa raman in pana) pana inapoi in tara (desi, asa stiu ca m-as descurca sigur cu actele).

Ma intereseaza daca stie cineva cum procedezi daca vrei sa o aduci pe trailer/remorca/microbuz, etc.

Multumesc anticipat !

Edited by causius

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa postez in curand cam care sunt pasii pt ca luni imi fac programare la RAR sa vedem ce si cum ca pana acum nu prea am avut bani. Asa ca in curand o sa pot da niste informatii corecte in legatura cu aceasta procedura. Seara palcuta tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti sa va zic care sunt pasii pt a inmatricula o motoreta adusa din Anglia deoarece eu azi am ajuns pana la stadiul POLITIE iar acolo mi s-au innecat corabiile dupa ce am stat FIX 3:15min pana sa ajung la ghiseu sa depun actele ca nu mai este ca inainte cu stat la coada ci se da un bon de ordine unde nu o sa stai mai putin de 3h pana o sa ajungi sa ii arati actele functionarului public, si acolo m-au intors din drum deoarece nu am hartie de la ANAF sect 2(ca de 2 apartin) cum ca nu am de plata TVA(desi sunt pers fizica). In fine , sa ne intoarcem la ale noastra pt ca vreau sa citeasca si altii si sa stie cam la ce sa se astepte. Daca ai informatiile necesare in o singura zi poti rezolva absolut totul.

 

Pasul 1: - facut programare la RAR si mers acolo. Acolo se platesc 323 ron dupa cum urmeaza: - Completare C.I.V. - 30.2Ron

- Folie securizare - 2Ron

- Atribuire Nr Registru - 68.20Ron

- Certificarea autenticitatii Vehicol - 94.9Ron

- Verificari Tehnice - 95Ron

- Ceritficarea autenticitatii Documentelor - 33.3

La RAR nu este nevoie de absolut NIMIC decat V5C si cererea completata(care se da la intrare la RAR)

 

Pasul 2: - Cu Actele de la RAR se merge la Administratia FInanciara de care Apartine proprietarul cu Cererea completata, fisa inmatriculare, copie buletin si fisa, Copie dupa CIV, copie dupa Contractul de V-C DE ANGLIA nu cel de la noi(care sincer sa fiu nu stiu unde se face in Bucuresti eu l-am facut la cineva in Arad si trimis cu Fan Curier. Pot sa dau numarul baiatului ca si eu l-am luat de pe internet si a fost foarte OK si m-a ajutat) si aici nu mai stiu exact ce acte au mai fost nev dar parca, cam atat.

 

Pasul 3: - Mers la cec si posta din sectorul de care apartine proprietarul si platit o taxa de 52Ron Inmatriculare si 37Ron taxa talon.

Pasul 4: - Mers la ANAF(cel mai important ca fara asta nu ai ce cauta la politie) cel de care apartine proprietarul si cerul o hartie prin care se dovedeste ca nu aveti de plata TVA.

Pasul 5: - Mers la politie cu: - Numar Motociceta de Anglia

- Carte Identitate

- Copie Contract V-C cu cel din Anglia de la care ati cumparat motorul(NU contract cum e la noi ci Contract V-C de ANGLIA)

- Fisa Inmatriculare

- Declaratie Tip de la Politie

- Copie dupa polita de asigurare RCA.

- Taxa INMATRICULARE si TALON

- Copie Buletin

- Notificare a transportului de proprietate (adica contract de V-C de ANGLIA care apropo trebuie tradus si legalizat)

- Certificatul de autenticitate

- V5C

- Copie carte indentitate

 

Si cam asta ar fi tot. Sper sa fi fost de ajutor.

- Ultima fila de la talon care ti-o da la RAR( cea cu ITP)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi sa nu dai la politie bucata din V5C car ar trebui sa o trimiti inapoi in anglia sa radiezi masina...e ultima bucata cred...altfel trebuie sa o sorn-ezi anual sau vei primi amenda, daca ai luat-o pe o adresa de uk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aia e trimisa deja la ei de catre cel care a vandut-o, ca el a luat-o de la inceput

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. ca eu am uitat sa o tin aia si o tot sornez. acu le-am trimis mail cu actele de romania scanate sa vad daca mi-o radiaza asa....numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu ai adus cumva motocicleta in ultimele 5 luni??? daca da zi-mi si mie daca ti-a trebuit hartia aia de neplata a TVA-ului ca pe mine m-au bagat in ceata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. dar maine am programare la rar si luni merg sa inmatriculez alta (din Italia, dar ar trebui sa fie totuna) si iti spun daca mie imi cere hartia respectiva.

Edited by yoyo_man

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms mult de tot. asa e, ar trebui sa fie acelasi lucru pt ca ala mi-a zis ca e pt toate motoretele aduse din UE. CHiar sunt curios daca si la tine e la fel sau birocratia mai mare e la Capitala. spor la rar maine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

ÂŞi eu vreau să aduc o motocicletă din Anglia. Un BMW R1150RT. Mi-am mai luat de acolo în 2010 un Pajero, pe care nu l-am înscris pe Ro. Nu înțeleg la ce se referă Contractul de V-C de Anglia. Se face aÂşa ceva acolo? ÂŞtiam că se trimite doar V5C, apoi vin actele pe numele personal....

 

Mulțumesc!

Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat-o pe a mea in iulie 2008 din UK urmând cam aceiași pași doar că nu am avut nevoie de hârtia cu TVA iar actul de vânzare cumpărare a fost o hârtie scrisă de mână de vânzător ceva simplu în 2 rânduri "Sold my Honda s/n, received GBP 4000 with thanks, signature..." niciun act v-c în România.

Nici eu, nici el nu am fost de față, din partea lui a fost soră-sa, pt mine 2 prieteni, au dat banii și au primit moto cu acte, cărți service, fișe garanție.

Cred că lipsea o fâșie din cartea de identitate, probabil ca s-o radieze. A fost incredibil de simplu. Avea număr personalizat dat de Honda pe 2 ani ceva cu HN-WAV, nu mi l-a cerut nimeni.

Mobra a fost adusă cu o dubiță.

Edited by adrianm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ,

 

A luat cineva moto din Anglia de curand ?

Sau mai bine zis a apelat la vreo firma de curierat / mutat motoare / masini ,etc ?

Pt ca vreau sa-mi iau motor din UK,ma aflu aici acum, insa este cam la 500 mile distanta de mine, am gasit firme care se ocupa cu asta dar nu am gasit prea multe info legate de acte .

 

Merci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura este exact cum a spus alex 250 exc. Si eu am inmatriculat o motocicleta de anglia de curand si exact asa am procedat. Actul de vanzare-cumparare (ala de anglia) se poate face si in bucuresti la acte auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafael_Maryus poti sa imi spui exact cum ar trebui sa procedez daca o perosana care face anglia -romania ar achizitiona o mototcicleta de acolo ptr mine? Pas cu pas? Am citit topicul de mai sus si observ ca postarile au mai bine de 4 ani ,tu avand cel mai de actualitate raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafael_Maryus poti sa imi spui exact cum ar trebui sa procedez daca o perosana care face anglia -romania ar achizitiona o mototcicleta de acolo ptr mine? Pas cu pas? Am citit topicul de mai sus si observ ca postarile au mai bine de 4 ani ,tu avand cel mai de actualitate raspuns.

 

Ia legatura cu userul Adrian45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! In cazul in care proprietarul motoretei din Anglia e roman ( omul a lucrat cateva luni acolo, a cumparat mobra si a venit cu ea in RO), mai este nevoie de "act de vc de Anglia", sau merge cu act de v-c tip, in romana? In cazul asta este nevoie de fiscal (stampila de la adm fin pe contract) din partea vanzatorului? Este nevoie de dovada transportului din anglia in RO (cmr cred ca ii zice)? Multam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! In cazul in care proprietarul motoretei din Anglia e roman ( omul a lucrat cateva luni acolo, a cumparat mobra si a venit cu ea in RO), mai este nevoie de "act de vc de Anglia", sau merge cu act de v-c tip, in romana? In cazul asta este nevoie de fiscal (stampila de la adm fin pe contract) din partea vanzatorului? Este nevoie de dovada transportului din anglia in RO (cmr cred ca ii zice)? Multam !

pentru Anglia sau orice alta tara, conteaza doar daca mobra e inmatriculata acolo sau in Ro, nu si nationalitatea proprietarului. daca e inmatriculata acolo, se face CVC de care vrei tu, in orice limba vrei tu. si nu trebuie fiscal de la vanzator.

daca este inmatriculata in Ro, CVC-tip de la impozite, fiscal de la vanzator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa cumpar o motocicleta de la cineva care a adus-o din Anglia, motocicleta este pe numele acelei persoane. Singurul act care il are la ea este certificatul V5C. Este in regula? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si eu intentionez sa achizitionez o motocicleta din Anglia si am inteles ca in ultima vreme sunt probleme la RAR.

 

Dupa scandalul cu masinile de Anglia, care nu se mai omologheaza/certifica RAR decat dupa adaptarea/schimbarea farurilor, etc.  , inteleg ca aceste practici s-au extins si la motocicletele aduse din UK.

Acum 2 zile am fost la RAR Grivita cu o masina si venise un tip cu un Africa Twin cumparat din Spania, dar avea VIN de UK si cei de la RAR s-au luat de faruri ....nu stiu daca a trecut de RAR pana la urma, pentru ca am plecat inainte sa finalizeze inspectia.

 

Intrebarile mele concrete sunt :

 - a facut cineva RAR recent (ultimile 2-3 luni) la o motocicleta adusa din UK ? (daca da, unde ?)

 - au fost probleme? (daca da, care? si a fost nevoie de revenire la RAR?)

 

Vreau sa cumpar un R1200GSA, ca are far LED ....iar pe realoem vad ca e un singur cod de far, nu exista variante LHD / RHD

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Cei de la RAR s-au luat de faruri''. Oameni rai.

Adica pe scurt RAR-ul isi face treaba si mai greu cu spaga. Asa a fost din totdeauna cu moto fabricate pentru UK. Trebuie sa inlocuiesti farul cu unul pentru  circulatie pe dreapta.  In rest nu iti face nimeni probleme atata timp cat mobra este cu piese originale, sau daca are modificari sa ai la tine hartiile de omologare ale pieselor iar modificarile sa fie trecute in talon (de ex. o sa ai probleme cu tobe de esapament neconforme, cu semnalizatiare sau faruri care nu sunt originale si nu au omologare E).

Nu stiu cum o fi farul LED de la R1200GSA. Atata timp cat bate cum trebuie pentru circulatia pe dreapta nu se supara nimeni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de treaba cu farul ..... la masini s-a dezvoltat o intreaga afacere de tipul "inchiriez faruri  [....] pentru RAR". Pe scurt, iei un set de faruri de la cineva, le pui pe masina ta, iei RAR-ul, dupa care le dai inapoi.

Zvonurile sunt ca cei de la RAR stiu de practica asta si ca sa o previna, cer dovada modificarii/inlocuirii farului intr-o reprezentanta a producatorului in Romania.

 

....si aplica regula asta si la motociclete.

 

Asta e motivul pentru care am deschis discutia de mai sus si ar fi foarte relevant un feedback de la cineva trecut recent prin "chinurile RAR-ului"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu ti se pare normal?

Tu cat de fericit esti cand te chioraste unul cu farurile pe drum?

Poate candva o sa priceapa si romanii ca farul nu il schimbi  ''ca sa iei RAR-ul'' ci ca sa nu ii deranjezi pe fratii tai din trafic.

Dar dupa cum urla manelele in Romania, sau pornesc toate alarmele cand trece pe strada un motor cu burlan pe post de esapament nu cred ca are romanul vreo apasare cu deranjatul celor de langa el ....

RAR-ul este un chin doar cand vii cu o masina/moto necorespunzatoare. Am trecut in 2018 pe la RAR cu 3 masini: fabricatie 2005, 2006 si ultima din 1998. Si ce sa vezi, au trecut din prima. Fara chinuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000% de acord cu tine.

Intrebarile mele au pornit de la faptul ca motocicleta pe care vreau sa o iau (R1200GSA) e cu aprox 2000 EUR mai ieftina in UK.

Un far second-hand e cam 300 EUR.

 

Teoretic/matematic, merita efortul sa o aduc din UK si sa ii fac modificarea.

Mai mult, in catalogul BMW nu exista far cu LED diferit pentru LHD/RHD, deci nu pare sa fie nevoie sa il schimb, maxim sa fie necesar sa il reglez corect.

 

Practic, din discutiile cu diversi de prin curtea RAR acum 2 zile, exista un ordin de "sus" sa se respinga tot ce e de UK indiferent daca sunt farurile reglate corect sau nu (de aici si ideea cu modificarea farului facuta in reprezentata BMW).

 

De-asta intrebam daca a fost cineva recent si daca a avut probleme sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...