Method Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 (editat) Nu stiam unde sa postez pt problema pe care o am si m-am gandit ca fiind sectiunea de service,poate ma ajuta totusi cineva : Problema mea nu e la motocicleta (aia merge ceas ca e japoneza ),ci la un trocarici de masina ('99 VW Golf 4 1.9 SDI) pe care am luat-o de curand.De cand am cumparat-o am stiut ca are probleme cu ridicarea in temperatura,insa m-am gandit (logic) ca e termostatul blocat pe deschis si am cumparat-o,masina fiind in rest ok plus ca omul mi-a lasat 50E pt treaba asta,termostatul fiind in jur de 50ron si f usor de schimbat. Eu stiu ca la Golf 4 temperatura trebuie sa urce rapid la 90 de gr. si sa nu mai miste de acolo,insa buburuza mea nu urca in temp decat dupa vreo 10-15 km si cand mergeam usor si nu o mai turam incepea sa scada binisor deci numa constanta nu statea. Bun,ii dau jos termostatul (care era original),cumpar un termostat Behr(made in germany-48ron) pe care scrie clar 87 de grade,cu ocazia asta ii schimb si tot antigelul cu antigel Hepu (cunoscatorii stie ).Nici o schimbare.M-am gandit ca oi fi nimerit eu un termostat stricat,i-l dau inapoi la magazin,ma cert cu ala,in fine,iau alt termostat de data asta Valeo (69ron).Aceleasi probleme : nu se ridica in temp si cand se ridica nu sta,scade imediat.Caldura ea da saraca destul de repede,dar nu cum trebuie si motorul fiind rece imi si consuma mai mult. Sunt convins ca e ceva minor,insa nu stiu ce,m-am gandit si m-am razgandit,am intrebat prietenii,nimic,nu-mi trece nici o solutie prin cap.M-as fi dus la un mecanic dar eu stau intr-un oras f mic si mecanicii de pe aici sunt niste ageamii,sunt buni sa-ti schimbe o bucsa sau ceva,la chichitze din astea n-au nici o treaba... Termostatul e foarte asemanator cu cel de Golf 3,e din ala simplu nu din ala cu senzor,nu poate fi pus in pozitie gresita,se baga pe 2 ghidaje,se rasuceste si astfel se blocheaza pe pozitie. Daca cineva e familiarizat cu modelul respectiv si imi poate da vreun sfat,vreo idee,raman profund recunoscator. Editat Octombrie 31, 2011 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
me_ddevil Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Asa am patit si eu..Nu imi deschidea..L-am dat jos si l-am pus de 3 ori si ultima data a inceput sa functioneze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Probabil nu e util ce spun, pentru ca nu cunosc motoarele VW. Dar la unele BMW diesel exista inca un termostat in sistemul de racire, care are legatura cu sistemul de EGR. Termostat asta sa mai strica si atunci temperatura nu ajunge la optim. Ai incercat sa pornesti motor si sa pui mana pe diverse furtune? Sa vezi care sa incalzesc? Poate asa poti sa-ti dai seamna unde circula antigel cand inca nu trebuie. Disclamer: ai grija cu componente afalte in miscare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
me_ddevil Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 http://vwforum.vwforum.ro/topic/65576-diy-schimbare-termostat/page__st__20 sper sa nu fie problema ca am pus link-ul aici.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 31, 2011 Autor Share Postat Octombrie 31, 2011 (editat) @ me_ddevil : Deci ai avut si tu aceeiasi problema?Nu-ti inchidea vrei sa spui,nu?Ca daca nu ar deschide s-ar duce apa in 130 rapid. Si sa inteleg ca era din montaj?Si eu ma gandesc ca termostatul nu e stricat,hai,sa fie primul stricat,dar deja si al doilea...Ma gandesc sa dau jos maine tot antigelul din ea,sa bag apa si sa il dau jos si sa il montez ink odata sa vaz ce reactie are. @ Falkenberg : Da,am avut si eu un bmw 320d '04,nu are nici o treaba cu VW,ala avea electronica pana-n dinti,VW asta imi aduce aminte mai mult de Dacie .Termostatul meu e simplu ca cel de dacie,functioneaza mecanic,nu are senzor,deci nu mere diagnoza sa vad dak e ceva bulit.egr nu era supapa aia de la turbina?sdi-ul nu are turbo,e normal aspirat.Si foarte puturos @bec : Da,primul diesel,cod AQM mi se pare,e SDI-ul care a fost si pe Golf 3.Are bujii care incalzesc lichidul de racire??? Esti sigur?Nu te contrazic,dar nu am mai auzit de asa ceva,mai ales ca motorul in rest e super simplu.Si chiar daca ar avea asa ceva,problema e ca nu se ridica in temp,iar cand se ridica nu sta constant acolo. Editat Octombrie 31, 2011 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Cele 3 bujii incalzesc aerul pentru a optimiza pornire. Daca ati observat iarna, dupa ce puneti contactul sta mai mult aprins martorul din bord care arata ca un filament de bec. Ei bine, acelea sunt bujiile si asta fac, incalzesc aerul, nu apa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Foarte really ) Si sunt foarte importante pentru un motor diesel deoarece aceste nu foloseste bujii pentru a aprinde amestecul de combustibil, ci foloseste temperatura de aproximativ 400 grade celsius a aerului, obtiunta prin comprimarea acestuia. Cand e rece afara, e mai greu sa ajungi brus la 400 de grade, asa ca "sabiile laser" dau o mana de ajutor. O pornire mai greoaie poate fi cauzata de proasta functionare a acestor bujii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 31, 2011 Autor Share Postat Octombrie 31, 2011 (editat) @ skvj : Maestre,nu vreau sa te contrazic ca nu sunt 100% sigur dar martorul ala de la bord care arata ca un filament de bec e de la bujiile incandescente care sunt insurubate in bloc si incalzesc capul pistonului,ca apoi cand vine aerul si motorinutza sa dea de caldurica si sa faca poc,oricum alea n-au nici o treaba cu problema mea,de pornit porneste la sfert de cheie.Mersi oricum de sugestii,orice sfat e bine venit. Editat Octombrie 31, 2011 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Acele bujii nu sunt infiletate in nici un bloc, se afla pe admisie. Stiu ca e offtopic, dar clarificam faptul ca aceste bujii nu incalzesc apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Motorul de VW 1.9 TDI (cum sunt pe Bora, Golf 4) are in dreapta cutia filtrului de aer. Intre cutia filtrului de aer si motor se afla admisia intepata de 3 bujii incandescente. Jur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 31, 2011 Share Postat Octombrie 31, 2011 Imi retrag juramantul si toate afirmatiile atunci. Nu va contrazic, nici nu va aprob. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dizzy225 Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Salut Acele bujii misterioase sunt sondele de temperatura a apei.Una iti indica intre temperatura la bord, a doua porneste ventilatorul de racire iar a treia nu mai stiu ce rol are, da are. Nicidecum nu au rolul de a incalzi lichidul de racire. Asfalt uscat Salut M-am inselat acelea chiar sunt niste incalzitoare de apa. Poate aici este problema Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 2, 2011 Admin Share Postat Noiembrie 2, 2011 Simptom de termostat defect. Zici ca l-ai schimbat. Ar mai fi senzorul de temperatura. Schimba-l si eu spun ca scapi de necazuri. PS:Fa-ti cont pe vwforum.ro, ti-a dat cineva un link, gasesti o multitudine de informatii acolo. Daca rezolvi sa ne spui si noua.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.