Sari la conținut

Pistonul din stanga sparge bujiile


Devil
 Share

Postări Recomandate

Nu stiu dc i-mi mergea motorul numai in pistonul din dreapta, a venit un prieten sa se uite si el, am schimbat bujiile si a mers.

Am tot facut operatziunea de schimbare de bujii pana mi-am dat seama ca partea din stanga a motorului sparge bujiile, da un rateu 2 si a trosnit-o.

Are cineva o idee dc se intampla asta si ce as putea sa fac?

Multzumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai o secunda, nu e mecanic tocmai asta e problema.

Nu loveste pistonul bujia, nu prea stiu eu sa ma exprim in termeni , de pe la cate un rateu din cand in cand atunci cand bag un pic mana in ea se sparge bujia.

Bujia daca o scot afara nu este lovita absolut de loc, in schimb da scanteie complet aiurea, nu mai da intre capete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia sigur isi ia un soc de la piston - acesta are joc fie in boltz fie in ambielaj si doar la turatzii mari capata suficienta inertzie incat sa ajunga sa atinga bujia. Totusi, ar trebuie sa se vada o urma pe electrodul secundar - partea cea mai expusa contactului cu pistonul. Alt motiv nu vad... poate bujii prea proaste care nu pot prelua socul termic... dar e putzin probabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa lamuresti si tu ce motor e ..Dnepr, Jawa sau Jupiter :P

Aici pot fi mai multe cauze:

 

1. Carburatie incorecta pe cilindrul ala sau scapari de ulei in camera de ardere (la Dnepr). Depunerile pe capul bujiei devin conductive si curentul se scurge la masa in loc sa sara prin scanteie.

 

2. Izolatorul poate sa crape din cauza socului excesiv al exploziei. Asta poate fi din cauza avansului prea mare (detonatie prea devreme, pistonul isi ia socul inainte de a ajunge la pms) O alta cauza ar fi benzina proasta care se autoaprinde inaintea scanteii,sau raportul de compresie al motorului a fost marit(garnituri mai subtiri, chiulasa / cilindru frezate, biela mai lunga decat normal etc).Diferentele astea sunt foarte importante, de exemplu la Jawa daca scoti 1 mm din inaltimea camerei de ardere (din garnituri/eventual chiulasa frezata un pic) iti arunca compresia de la @9:1 la @10,3:1. Calculele le puteti face si singuri :D

 

PS Prezenta rateurilor indica aprinderea/distributia dereglata :D

 

 

Mai multe detalii despre cum se "citeste" o bujie, aici:

http://www.mztech.fsnet.co.uk/workshop/wrk_plugs.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu umblam intr-un timp cu vreo 10 bujii dupa mine si l-e scimbam tot timpul, iar la un moment dat mi-a dat un prieten o bujie NGK la care se potrivea cifra termica de care aveam nevoie si dupa asta am mers un an jumate' cu aceeasi bujie. Cauta echivalentul cifrei termice pentru Dnepr la o marca serioasa de bujii si ar trebui sa nu mai ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...