Andrei_D Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 Suzuki VX 800, 80.000 km, are probleme cu pornirea la rece. Problema se manifesta doar cand aerul este rece, de exemplu astazi dimineata, la 12 grade, a avut nevoie de 7 automate lungi de tot. La inceput am incercat cu socul actionat la maxim si nu a mers. Am variat pozitia manetei de soc si cu el tras la un sfert, unul din pistoane dadea sa porneasca. Pana la urma a pornit intr-un piston si dupa cateva secunde a luat-o si cel de-al doilea. - problema se manifesta doar la rece - la cald porneste la sfert si are ralanti stabil, in sarcina trage sustinut, fara intrerupere - dupa 1 minut de la pornirea la rece se tureaza perfect - bujiile schimbate cu unele folosite dar bune - fise si pipe schimbate cu unele folosite dar bune - joc supape facut de curand (si inainte sa fac jocul avea aceeasi problema) - carburatoare cu nivel reglat, suruburi de aer reglate, sincronizare facuta - benzina proaspata - pompa de benzina vacuumatica, pare sa alimenteze bine, membrane in stare buna. Maine am ceva timp si ma uit iarasi la ea. Ce teste as putea sa fac? Din ce cauza credeti ca este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 Un test de compresie! 80 000 Km a cata oara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 (editat) Suzuki VX 800, 80.000 km, are probleme cu pornirea la rece. Maine am ceva timp si ma uit iarasi la ea. Ce teste as putea sa fac? Din ce cauza credeti ca este? Cat timp a stationat moto inainte de pornire? VX-urilor in general le cam trebe vreo 3-4 "chei" pana sa porneasca daca sunt indeplinite urmatoarele conditii simultan: -este un pic racoare afara -este nepornita de mult timp -bateria nu este in forma ei cea mai buna Cu toate astea eu as verifica bujiile inca o data. Or fi ele bune in sensul ca nu is duse si ca distanta e reglata corect, dar sa nu fie prea "reci" si atunci poate nu da scanteia cum trebe la temperaturi mai scazute. Poate vorbesc prostii, dar e ceva usor de verificat. ca procedura de pornire recomand ca intre doua incercari nereusite sa faci pauza 1 min, timp in care socul nu trebuie sa mai fie tras. Dupa 1 minut, socul la maxim si buton fara sa te atingi de acceleratie. EDIT: Si ce spune @alex_en zic eu ca trebuie testat Editat Aprilie 18, 2012 de Burlacu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 18, 2012 Autor Share Postat Aprilie 18, 2012 Motocicleta a astat o saptamana, inainte sa fie pornita. Intr-adevar, daca o pornesc la 2-3 zile, o ia mai usor, dupa 3 butoane. Mi se pare totusi ca cere prea mult automat, am vazut un Intruder 800(acelasi motor) care la primul buton invarte de 3 ori, apoi porneste. O sa fac o proba si cu alte bujii. Iti multumesc pentru informatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 verifica distanta la bujie sa fie undeva intre 0.6-0.7 mm cu lera sau daca ai calibre de bujii tip sarma atunci e si mai bine! Scanteia bujiilor trebuie sa fie mare, sa fie data exact in electrodul de masa (cel indoit) si sa nu fie "furata" in lateral la masa bujiei. Maaare grija cand verifici bujia, sa o tii de pipa, presata pe carcasa motorului si sa dai putin la automat! Pericol de electrocutare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 Suzuki VX 800, 80.000 km, are probleme cu pornirea la rece. Problema se manifesta doar cand aerul este rece, de exemplu astazi dimineata, la 12 grade, a avut nevoie de 7 automate lungi de tot. La inceput am incercat cu socul actionat la maxim si nu a mers. Am variat pozitia manetei de soc si cu el tras la un sfert, unul din pistoane dadea sa porneasca. Pana la urma a pornit intr-un piston si dupa cateva secunde a luat-o si cel de-al doilea. - problema se manifesta doar la rece - la cald porneste la sfert si are ralanti stabil, in sarcina trage sustinut, fara intrerupere - dupa 1 minut de la pornirea la rece se tureaza perfect - bujiile schimbate cu unele folosite dar bune - fise si pipe schimbate cu unele folosite dar bune - joc supape facut de curand (si inainte sa fac jocul avea aceeasi problema) - carburatoare cu nivel reglat, suruburi de aer reglate, sincronizare facuta - benzina proaspata - pompa de benzina vacuumatica, pare sa alimenteze bine, membrane in stare buna. Maine am ceva timp si ma uit iarasi la ea. Ce teste as putea sa fac? Din ce cauza credeti ca este? Filtre de aer, carburatie. Daca filtrele sunt ok inseamna ca, carburatia are ceva in neregula ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 distanta de 0,6 se facea cand erau aprinderile pe platina. Aproape tot ce e cu aprindere electronica merge pe 0,8 - 0,9 mm. Stiu cum se verifica o bujie. Problema este ca in cilindru, in compresie, scanteia fuge altfel decat o vad eu cu bujia demontata. ThunderByte - si eu tot la carburatoare ma gandeam. Ciudat este ca ambii cilindri au problema asta. Motoarele astea au doua filtre de aer, cate unul pentru fiecare carburator. Le-am verificat, sunt curate, le-am suflat cu aer comprimat. Este posibil ca supapele sa nu etanseze bine pe scaunele lor si astfel motorul sa aiba probleme doar la frig? Tin minte ca pornea din ce in ce mai greu pe masura ce se apropia iarna si temperaturile scadeau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) distanta de 0,6 se facea cand erau aprinderile pe platina. Aproape tot ce e cu aprindere electronica merge pe 0,8 - 0,9 mm. Stiu cum se verifica o bujie. Problema este ca in cilindru, in compresie, scanteia fuge altfel decat o vad eu cu bujia demontata. 0.6-0.7 am la Kawasaki en 500 (aprindere electronica) 0.6-0.7 este si la Suzuki GSF 600 S (aprindere electronica) Platina e din alt secol... Editat Aprilie 19, 2012 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Undeva pe site-ul NGK scrie ca distanta buna la electrozi este mai mica decat distanta pe care ai crede ca e buna. Fa o incercare si cu 0.6mm ca scanteia sigur se produce mai usor, chiar si in cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 19, 2012 Autor Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) Am incercat si cu 0,6 mm si se comporta identic. S-a rezolvat. Era bateria oarecum slaba. A avut suficienta putere sa sustina automate lungi dar scanteia nu era asa puternica. Am ajutat-o cu o baterie auto si porneste imediat, la rece. Se pare ca problema a indeplinit toate cele 3 conditii de mai sus Multumesc pentru raspunsuri! Editat Aprilie 19, 2012 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 Cu toate astea eu as verifica bujiile inca o data. Or fi ele bune in sensul ca nu is duse si ca distanta e reglata corect, dar sa nu fie prea "reci" si atunci poate nu da scanteia cum trebe la temperaturi mai scazute. Poate vorbesc prostii, dar e ceva usor de verificat. nu nu, sigur vorbesti prostii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Aprilie 19, 2012 Share Postat Aprilie 19, 2012 (editat) nu nu, sigur vorbesti prostii. Multumesc de precizare. pacat ca nu ai fost uuuun pic mai rapid ca poate isi rezolva omul nostru problema mai repede. S-auzim de bine! Editat Aprilie 19, 2012 de Burlacu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 (editat) Suzuki VX 800, 80.000 km, are probleme cu pornirea la rece. Problema se manifesta doar cand aerul este rece, de exemplu astazi dimineata, la 12 grade, a avut nevoie de 7 automate lungi de tot. La inceput am incercat cu socul actionat la maxim si nu a mers. Am variat pozitia manetei de soc si cu el tras la un sfert, unul din pistoane dadea sa porneasca. Pana la urma a pornit intr-un piston si dupa cateva secunde a luat-o si cel de-al doilea. - problema se manifesta doar la rece - la cald porneste la sfert si are ralanti stabil, in sarcina trage sustinut, fara intrerupere - dupa 1 minut de la pornirea la rece se tureaza perfect - bujiile schimbate cu unele folosite dar bune - fise si pipe schimbate cu unele folosite dar bune - joc supape facut de curand (si inainte sa fac jocul avea aceeasi problema) - carburatoare cu nivel reglat, suruburi de aer reglate, sincronizare facuta - benzina proaspata - pompa de benzina vacuumatica, pare sa alimenteze bine, membrane in stare buna. Maine am ceva timp si ma uit iarasi la ea. Ce teste as putea sa fac? Din ce cauza credeti ca este? Dupa cum vezi in imaginea din link ( http://media.photobu...mp/Fuelline.jpg ) ai schema alimentarii cu benzina la VX800. Daca analizezi cu atentie gasesti doua probleme, una este faptul ca sistemul de alimentare este pe vacuum, si robinetul de la rezervor dar si pompa de benzina. Pompa de benzina este legata prin vacuum la ambele carburatoare dar robinetul de benzina este legat prin vacuum la un singur carburator ceea ce face ca debitul de benzina la pornire sa fie foarte mic si te obliga sa dai mult la cheie, ceea ce face sa slabeasca si bateria iar scanteia sa fie ceva mai slaba. A doua problema este ca un carburator este mai sus (cel fara soc) si ajunge benzina mai greu la el si nu ajuta la pornire. Din acest motiv cand mobra sta nepornita cateva zile porneste intr-un cilindru (al doilea cilindru, cel cu soc pe carburator) si dupa cateva secunde porneste si primul cilindru (cel fara soc pe carburator). Daca mergi zi de zi cu mobra porneste foarte bine si la rece, problemele apar cand mobra sta 2-3 zile (sau mai mult) nepornita. Cand e frig si nu porneste nu o mai "chinui", pune-i direct cablurile la o baterie auto si va porni. Una dintre probleme e faptul ca are soc doar pe un singur cilindru, din acest motiv da sa porneasca doar intr-un singur cilindru. La modelul Intruder de 800cmc (are acelasi motor) problema s-a rezolvat cu o pompa de benzina electrica, porneste la "sfert". PS: Am contul suspendat, posteaza te rog aceste informatii pe topic, inclusiv imaginea cu schema alimentarii. Nu am postat pana acum aceste informatii pt ca nu a existat pana acum un topic dedicat acestei probleme iar cei care nu cunosc modelul VX800 vor scrie numai prostii (ca-i din bujii, carburatoare, compresie, samd). Te-am rugat sa postezi aceste informatii pentru a folosi si altora, din pacate nu ai facut-o Editat Mai 14, 2012 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.