TNG Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 (editat) nu inteleg de ce ar trebui sa masoare pasul filetului dinainte, daca majoreaza gaura ar cam trebui sa fie neteda pt. o treaba care sa tina. si banuiesc ca asta e ideea, sa tina, nu sa repare acolo lunar si sa mearga cacao la c.ur ca o sa sara. n-am dat niciodata filet asa de mare cu tarodul, nu stiu daca exista riscul ca unul de 10-12-14 sa se rupa dar trebuie o oarecare tehnica si la filetat. in principiu trebuie sa inaintezi in pasi foarte mici si sa intorci inapoi tarodul ca sa rupi spanul. dupa ce inaintezi maxim o tura, il scoti si-l cureti de span cu o perie. dupa care revii. folosesti si un ulei, face o diferenta considerabila si-n plus tine spanul aglomerat. probabil n-o sa ai ulei special da' merge si unul de motor. ca e important sa tii tarodul perpendicular si sa ai rabdare cred ca e evident. prima spira, maxim primele doua determina drumul mai departe si daca ai luat-o aiurea la inceput nu mai ai ce sa faci. daca dai filet mai mic sau egal cu 8 si nu respecti procedura asta ai sanse maxime sa rupi tarodul. been there, done that. mai exista si-un produs de la Loctite, Form-A-Thread parca-i zicea dar am citit pe forumuri ca nu prea face ce scrie pe cutie. o alta chestie care ma mira e cum reusesc atit de multi sa f.uta filetul ala. am Suzuki (din alea cu probleme), mi-am schimbat doar o data uleiul in service. nici macar nu am schimbat saiba aia pina acum, tot timpul uit sa cumpar una noua inainte de schimb. nici n-am facut smecheria cu inrosit in foc urmat de racire brusca. nici nu string ca disperatu'. guess what? nici macar o picatura n-a curs pina acum. Daca stii cum arata baia de gsxr pe interior o sa intelegi de ce se strica asa usor la o strangere mai energica! Editat Iunie 9, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 atunci ar fi trebuit sa spui: "GSXR-ul este recunoscut ca sufera la filetul de la baie" nu: Suzuki este recunoscut ca sufera la filetul de la baie imi mentin parerea ca multi cred in mod eronat ca surubul ala trebuie strins in disperare. cuplul de 23 Nm este mic iar un filet uns cu ulei se va stringe in realitate mai tare decit unul negresat, chiar daca forta aplicata e aceeasi. ca sa-mi fac o idee despre cit trebuie strins (nu am cheie dinamometrica pt. cuplul ala), prima data cind l-am schimbat am strins doar o idee peste strins la mina si dupa un drum m-am uitat daca e umed acolo. era putin umed si am mai strins o idee, n-am vazut vreodata picaturi pe jos. repet, asta in conditiile in care n-am schimbat vreodata saiba de cupru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 9, 2012 Autor Share Postat Iunie 9, 2012 Am dat baia jos fromos (30 min timp de lucru), am dus-o la "meserias" (nea Mitica un bun strungar cu un atelier pe masura) care a majorat putin si a dat filet pt busonul pe care il aveam (de GSXR M14x1.25), am pus baia la loc cu atentie (50 min de data asta) si gataaa. 150 km si nici transpiratie macar Multumesc tuturor. Cred ca ar trebui facut sticky un topic pentru problemutza asta usor "fu.tanta". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 Bravo,cea mai buna alegere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Iunie 15, 2012 Share Postat Iunie 15, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=6gnjMwxJ35s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Iunie 15, 2012 Share Postat Iunie 15, 2012 Frumos lucrat, coane ! Bravos ! multumim este opera lui Cristian Ionescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Iunie 16, 2012 Share Postat Iunie 16, 2012 Mi-am reparat si eu un filet ieri la un atelier unde se fac foarte multe operatiuni cu motoare si chiulase demontate, si unde vin diverse chestii de genul asta la reparatie de la alte service-uri (e situat undeva in spatele United Motors). Filetul original era M12 x 1.5, pe o "ureche" a blocului motor, unde se prinde crash-bar-ul si unde motorul se prinde de cadru in partea din fata a motorului. L-am stricat cand am montat crash-bar-ul. Reparatia s-a facut cu insertie "V-Coil" (asta era numele de pe trusa). Mai intai s-a dat un filet mai mare, apoi s-a introdus insertia in noul filet, si la final a fost montat surubul original. A iesit foarte bine, surubul a fost strans foarte tare la final. Mi-a placut ca cei de acolo au fost foarte atenti, accesul la filet se facea prin orificiul prin care intra surubul (apoi era un distantier - o bucata de teava metalica de vreo 4-5 cm lungime), apoi venea filetul stricat. Orificiul si filetul nu erau perfect aliniate cand surubul era desfacut (probabil asta e si motivul pentru care filetul s-a stricat initial, a intrat surubul stramb pe filet), si au gasit o solutie sa le alinieze (au prins o chinga intre motor si cadru si au strans pana s-au aliniat), astfel incat noul filet sa iasa perfect, nu stramb. Si surubul avea o problema la varf, si i-au refacut si lui filetul. Pretul nu a fost mic, m-a costat treaba asta 100 ron, dar sunt multumit ca am rezolvat, eram stresat pentru ca pot pierde surubul si distantierul la drum lung, plus vibratiile care probabil se transmiteau mai tare in partea cealalta, unde era surubul pereche si care era in regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.