Sari la conținut

problema ciudata XT 600


Postări Recomandate

Weekendul asta m-am intalnit cu un prieten care mi-a atras atentia ca furtunul de alimentare al carburatorului e cam lung si ca e o posibilitate sa fie asta problema. Furtunul coboara sub nivelul camerei, apoi face o bucla mai mare si se cupleaza pe carb. Felul in care arata e opera mea, pentru ca furtunul initial era scurt si gatuit si super tensionat si la un moment dat a cedat si l-am pus pe asta mai lung...ideea e ca a mers destul de mult asa si nu mi-a facut nicio problema, dar oricum, mai tarziu sau maine am sa incerc sa pun furtunul pe direct, fara filtru, cat mai simplu...sa vad cum se comporta la rece :) Ar fi oarecum amuzant sa fie asta problema dupa care m-am dat cu caspul de pereti atat.

 

Un pic offtopic: weekend-ul asta am fost pe transalpina si va recomand, daca nu ati fost, sa mergeti cu mobrele sau chiar si cu masina. E de departe cel mai frumos drum din Romania din cate drumuri si drumusoare am vazut eu. Noi am mers din Cluj pana la Novaci (la Baia de Fier mai exact-pestera muierilor). Din Sebes pana in Sugag drumul e ok, apoi, din Sugag pentru urmatorii 60 de km e un drum umbrit in stare foarte buna (asfaltat recent) pana la Obarsia Lotrului. De la Obarsia Lotrului pana la Novaci e partea spectaculoasa a Transalpinei...pe acolo trebuie de mers cu mare grija ca frumusetea peisajului iti distrage atentia de la drum.

 

on topic: am sa incerc treaba cu furtunul si am sa scriu rezultatele.

 

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut pasagera+bagaje, mers normal (pe alocuri sportiv, pe alocuri cuminte)...aprox 5%. Pare mare probabil, dar tinand cont ca am ajuns la cota 2100 eu zic ca e ok...cu pasagera, bagaje...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica jocul la supape, ii posibil sa fie prea mare jocu si la rece sa nu se deschida suficient supapele. Oricum nu ii indicat sa tragi de ea cat ii rece, motoru are uzura mult mai mare pana intra in parametrii normali de functionare - temperatura/tolerante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Noutati: am incercat fara filtru de benzina, am incercat cu alt carburator si cu ald CDI (m-a ajutat un prieten cu un XT identic si am schimbat carb si cdi cu el), dar a avut acelasi comportament. Am desfacut capacelele sa verific si jocurile de la supape si mi s-au parut putin prea stranse...nu am avut lere sa le reglez calumea, asa ca am slabit foarte putin doar sa vad daca se simte vreo diferenta (deci i-am marit jocul la admisie cu 1/4 ture)...se comporta la fel si cu jocul ceva mai mare.

 

Deci porneste usor si la rece si la cald, insa nu functioneaza in parametrii normali decat dupa 10 minute dupa pornire. Dupa ce intra in regimul normal de functionare, daca o opresc si o las mai mult de 5-10 minute (sa se raceasca), revine la functionarea proasta si anume: relanti ff scazut si nu se tureaza calumea, nu are vlaga si in sarcina parca trage cu intreruperi ca si cum nu s-a alimenta cum trebuie.

 

Cred ca e vorba de ceva dilatari care se produc in functie de temperatura motorului, insa nu ma prind unde si ce se dilata atat de mult de o influenteaza in halul asta....m-am gandit si la supape si le-am modificat un pic jocul, dar tot asa face. Cand mai prind un pic liber o sa i le reglez calumea cu lere cum zice in manual, dar nu cred ca voi rezolva ceva cu asta.

 

Motorul nu scoate, nu bate....e ok...insa face figurile astea din nu stiu-ce motiv...

 

Daca mai aveti idei...astept cu drag :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca s-a mai zis. Ca idee, am vazut ca motorul meu devine mai puturos cand urc pe la cota 2000m, din cauza amestecului prea bogat. Se comporta exact ca al tau.

 

La carburatorul de XT/XTZ socul ii destul de injurat. Culiseaza intr-un canal, daca se depune ceva pe margini sau se duce naibii vreun O-ring o sa se comporte aiurea. Ma gandesc ca tragi socul la pornire si poate are nevoie sa se incalzeasca bine sau de ceva vibratii sa-l convinga sa culiseze pana in capat.

 

Al meu avea niste depuneri "nisipoase" pe acolo, numa' eu stiu cat am injurat pana l-am facut sa functioneze corect.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alex_xt, am incercat si cu alt carburator care merge excelent pe un XT identic cu al meu. L-am montat pe al meu, insa fara "succesuri"-> se comporta fix la fel. Problema mea cred ca e de natura mecanica (am verificat si CDI-ul meu si e ok, e vorba de ceva dilatari care se petrec prin motor, insa nu stiu pe unde...

 

Am modificat si jocul supapelor ff putin si nu am simtit schimbari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mao-san, tind sa cred ca ai dreptate...am sa vad cum pot verifica dupa ce ajung acasa...am sa mai consult manualul si am sa mai incerc sa-i dau de capat. Mai este o problema pe care nu stiu daca am mentionat-o. Bateria mea e cam moarta (cu motorul oprit daca pun contactul abia are putere sa imi aprinda martorul de la neutral). La relanti incarca bine: pot aprinde farul si am lumina alba...frumos..corect...dar daca o turez nitzel, intensitatea luminii scade, deci la relanti incarca bine, dar daca o turez incarca din ce in ce mai putin. Nu stiu daca e releul de incarcare bolnav sau daca e vreo problema jos in motor, dar am sa incerc sa aflu...oare treaba asta sa aiba legatura si cu mersul motorului la rece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai releul bulti, am eu unul.

Cand aveam xt-ul de la stefan am avut si eu problema asta cu incarcarea si s-a dovedit a fi din alternator. Am schimbat statorul si bateria. Releul l-am cumparat degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este foarte posibil ca asta sa fie cauza problemei tale. Ai incarcare slaba, bateria este oricum consumata, drept urmare ai scanteie slaba la bujie. Dupa alea 10 minute probabil incarcarea isi revine, ai scanteie puternica si motorul incepe sa mearga bine. Comportamentul asta indica o defectiune la releul de incarcare, mai mult decat la stator, dar daca faci proba cu alt releu de incarcare si tot asa face, e clar stator belit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@unguru: Mersi si tinem legatura...daca am nevoie de releu te sun sa imi zici cat ma costa distractia. Am sa vorbesc cu Stefan sa ma incurce 10 minute cu releul lui si sa ii fac o proba si apoi ne auzim. Mersi!

 

@Andrei_D: M-am gandit si eu la asta si ma gandeam sa schimb bateria mea cu una mai buna si incarcata sa fac o proba. Oricum, am sa incerc si cu alt releu cat de curand posibil...am sa revin cu impresiile. Mersi de ajutor!

 

Nu am schimbat releul de incarcare inca, insa am pus-o de curiozitate pe un redresor auto cu care imi incarc bateria la masina cand e nevoie. Am pornit-o (cu redresorul in functiune) si motorasul se comporta exact la fel...tot asa merge intrerupt si gatuit (deci nu are legatura incarcarea cu functionarea lui defectoasa).

 

Astazi i-am scos si capacul stang, de pe partea cu magnetoul si am aruncat o privire la bobine...si vizual arata f bine, nu is arse sau zgariate...acuma nu stiu functional cat de bine se prezinta, dar am sa le verific cu ajutorul unui alt releu.

 

Am sa incerc treaba cu releul zilele astea ca sa vad unde e problema cu incarcarea si am sa ma laud cu descoperirile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EVRIKA

@mao-san: am facut cum m-ai sfatuit mai sus, am schimbat tot capacul motorului cu bobine si cititor (deci statorul) cu un capac de pe motorul unui prieten si am avut placuta surpriza sa vad ca merge de rupe. Acuma urmeaza sa vad ce bobine is footwte...am sa compar statorul prietenului meu cu statorul meu si probabil o voi duce la rebobinat sau..in cel mai rau caz..imi caut alt stator.

 

Deci asta era problema pana la urma...dupa indelungi cautari s.a.m.d. s-a dovedit a fi statorul.

 

Mersi mult de ajutor!

 

EVRIKA

@mao-san: am facut cum m-ai sfatuit mai sus, am schimbat tot capacul motorului cu bobine si cititor (deci statorul) cu un capac de pe motorul unui prieten si am avut placuta surpriza sa vad ca merge de rupe. Acuma urmeaza sa vad ce bobine is footwte...am sa compar statorul prietenului meu cu statorul meu si probabil o voi duce la rebobinat sau..in cel mai rau caz..imi caut alt stator.

 

L.E.

 

In urma masuratorilor se pare ca cititorul (senzorul) de pe capacul cu statorul e bolnavior :(

 

din explicatiile unei persoane care se pricepe la electrica mai bine ca mine, am inteles urmatoarele: respectivul senzor are 3 fire (deci 2 bobine in interiorul lui de senzor capsulat care este el). Noi le-am verificat cu un aparat de masura si am observat ca una din bobine e arsa/intrerupta. Am mai masurat si un alt senzor identic de pe alta mobra (identica) si ne-am intarit convingerile.

 

Intrebarile serii:

1)Senzorii astia pot fi reparati de catre un electronist priceput sau nu e nicio sansa in sensul asta?

2)Are cineva idee cat costa si unde as putea gasi asa o minunatie second hand?

3)Oare se potriveste senzoru asta si de pe modelul 43F (1985)? (modelul meu e XT 600 K din 1992-3AJ am impresia ca e codul motorului)

 

Pe fratele google tocmai l-am intrebat daca are cunostinte despre existenta unor asemenea piese din dezmembrari, insa nu stiu ce are seara asta ca nu e foarte comunicativ...abia mi-a dat 2 anunturi vechi si expirate de 2-3 ani :(

 

poze cu statoru si senzorul bolnav

post-11456-0-78235600-1343884297_thumb.jpg

post-11456-0-76221700-1343884304_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai de gand sa tii motocicleta, schimba-i si statorul. De multe ori astea reparate nu tin mai mult de un an.

Gasesti pe ebay tot ce ai nevoie, bani sa ai. La XT 600 chiar nu e problema de piese, trebuie doar sa cauti. Vezi ca sunt persoane pe forum care iti pot face comanda acolo.

 

Altfel, mai ramane sa cauti la noi in tara dar nu stiu cate XT600 or fi la dezmembrat. Bine ca ai gasit problema, spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms, am sunat cam la toate anunturile de pe bikeshop, motocicism.ro/forum, site-uri cu vanzari diverse pe care am gasit anunturi cu dezm XT, insa fara prea mult succes. Am gasit un anunt cu bobine si sezor la 50 de euro, dar era expirat :(. Am mai gasit pe motociclism o persoana care imi poate oferi numai senzorul cu 200 ron (sau impreuna cu statorul->600 ron), insa mai caut ca s-ar putea intr-adevar sa am nevoie si de stator cat de curand si poate le gasesc la pachet la un pret mai omenesc...

 

Mersi de sfaturi/ajutor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de link-uri. Dupa cum ziceam, inainte de a o desface, ultima data pornea usor si in turatie mica se comporta relatv normal, dar cum o turam incepea sa intrerupa=> un cititor era ok, celalalt era bolnav. Prima data cand a aparut problema, dupa ce se incalzea bine motorasul, incepea sa mearga fain, dar in ultima vreme nu isi mai revenea complet nici dupa incalzire...mergea bine ori in turatie mica, ori in turatie ff mare, dar la turatie de mers normal (2500-3000rot/min) intrerupea.

 

 

Until 1989, CDI of the XT600 models:

34L/55W/43F/3AJ/1VJ/3UW/59X/3SW/36A/5Y1/5Y3/2KF/2NF/3TB(kickstart only)

 

deci CDI-urile is la fel la toate modelele astea...ceea ce inseamna ca si senzorul si statorul ar trebui sa semene, pentru ca ar trebui sa trimita CDI-ului aceleasi informatii, altfel CDI-urile nu vorbesc mai mukte limbi ca sa functioneze cu statoare/senzori diferiti. Insa, statorul de 43F de exemplu, e diferit de al meu :(

 

am comparat http://www.ebay.de/itm/XT-600-43F-2KF-Lichtmaschine-neu-gewickelt-Garantie-Stator-Ladespule-/261001670726 cu al meu si is total diferite...nici senzorul nu are aceiasi forma si nu stiu nici distanta la suruburi daca e aceiasi...

 

 

http://www.ebay.ca/itm/STATOR-ALTERNATOR-COILS-PULSER-1983-YAMAHA-TT600-/360402786953?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item53e9ae1a89

 

nici asta nu seamana cu al meu...statorul meu are 17 bobine...

 

INTREBARE

 

Am gasit un senzor de 43F si la o privire mai atenta mi-am dat seama ca seamana destul de bine. Nu stiu distanta la suruburi care e, dar banuiesc ca e aceiasi. Acum, daca are cineva 43F si ma poate ajuta cu niste masuratori, raman profund indatorat. As dori sa stiu ce valori (ohmi) se regasesc pe mufa aceea cu 3 fire care iese din motor. La a mea, mufa e rotunda, dar la 43F am impresia ca e altfel. Mufa nu ar fi o problema neaparat ca is 3 fire si fac eu cumva sa le potrivesc in mufa mea originala, insa ma intereseaza sa functioneze...ma gandesc ca daca CDI-urile seamana, nu ar trebui sa fie probleme, dar totusi as vrea sa ma asigur inainte de a da banii.

Editat de dantu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mao-san, incerc, mersi fain!

 

Nu se potriveste senzorul de pe un 3TB model un pic mai nou, tot cu motor 3AJ ca si al meu, dar cu electromotor...pare incredibil, mai ales ca e acelasi cod motor: /index.php?/topic/681732-dezmembrez-yamaha-xt-600-3tb/

 

In concluzie trebuie sa caut un XT, model exact ca al meu-donator de organe interne.

 

sau...daca se gaseste vreun doritor care sa il ia asa, ma despart fara prea multe remuscari. Desi am trait cateva clipe frumoase impreuna m-a cam suparat in ultima vreme si oricum vreau ceva mai usurel, chiar si de capacitate mai mica.

post-11456-0-89637500-1344283843_thumb.jpg

post-11456-0-07664800-1344283853_thumb.jpg

post-11456-0-33585300-1344283859_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...