daca te pricepi cat de cat la electronica, gasesti pe net scheme functionale si te costa componentele 50-100 de lei. Si te tine la fel de bine ca unu de 70~ de euro.
masoara tensiunea in gol pe cate 2 din cele trei fire albe care vin de la stator. la 5000 rpm trebuie sa ai cam 70 V (alternativ). Daca ai tensiunea normala e regulatorul de incarcare dus. Bateria e buna.
mai degraba par a fi spire in scurt in statorul magnetoului de la descrierea voastra (daca se schimba regulatoru si tensiunea e tot sub 13 V). Se poate verifica cu un aparat de masura dupa valorile date in manual.
omu o zis ca nu vrea racheta sau top speed mai mare...
daca vrei sa scazi de la 5500 la 4000 rpm la viteza de croaziera de 110-120 kmh atunci e corect ce vrei sa faci.
dar o sa se simta la plecarea de pe loc, mai ales cand ai si incarcatura.
e corect de la 48 la 42 > de la 118 la 112.
fum negru cand o tureaza - amestec prea bogat - bujiile se "uda" mai usor, mai ales cand ii rece motoru
amestec bogat - filtru aer imbacsit, nivel benzina in carburatoare reglat aurea, jigloare schimbate cu unele mai mari, etc...
Verifica jocul la supape, ii posibil sa fie prea mare jocu si la rece sa nu se deschida suficient supapele. Oricum nu ii indicat sa tragi de ea cat ii rece, motoru are uzura mult mai mare pana intra in parametrii normali de functionare - temperatura/tolerante.