Sari la conținut

Verificare releu incarcare FH001


snache
 Share

Postări Recomandate

Salutari,

 

Am un f4i care nu imi incarca suficient (la relanti sub 13v, la 5000rpm in jur de 13,5 - 13,8v).

Din motivul asta, motorul pornea destul de greoi, iar daca il opream in trafic de cateva ori (incepator) nu mai pornea deloc.

 

Releul in cauza este un FH001.

Long story short ... In urma unui tutorial gasit pe youtube, am masurat diodele, diferenta de voltaj dintre ele fiind semnificativa.

Trei din ele conduc ±0,4v, celelalte trei, ±0,1v (vezi video).

 

Ok. Am cumparat un releu de pe e-bay, compatibil cu mobra, l-am montat, am schimbat toti conectorii, i-am izolat, toate bune.

Mobra incarca la relanti peste 13v. Problema rezolvata.

La cel nou, cumparat de pe e-bay, toate cele 6 diode conduc ±0,4v.

 

Acum vine intrebarea. Releul vechi este dus (avand in vedere masuratorile), sau incompatibil cu mobra?

Vreau sa stiu ce fac mai departe cu el. Il pastrez de rezerva, il arunc, sau il vand.

 

 

Multumiri anticipate

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link

 

As aprecia daca mi-ai spune exact ce problema are prietenul tau.

A masurat diodele?, sau ii incarca putin si a ajuns la concluzia ca de vine este releul?

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrie in manual cat si cum trebuie sa incarce. Eu am vazut mobre cu incarcare in jur de 12.50 la relanti si maxim-maxim 14 turata si de atata timp inca merg fara nici o problema (vreo 2 ani mers si in oras si in afara). Cand nu pornea nu ai incercat sa vezi cat avea bateria? (scrie tot in manual ce valoare e indicata pt. pornire) Eu am reusit sa pornesc o vechitura de mobra cu bateria in jur de 12v (o mai pornisem de cateva ori in aceeasi zi), deci eu personal ma indoiesc sa iti fi facut doar releul probleme asa de mari (e posibil sa gresesc cu afirmatia asta totusi, nu zic nu). Acum, totusi ca ai releu de rezerva, pastreaza-l sub sa daca ai loc, cine stie cand iti poate fi folositor, ori tie, ori altor colegi de drum. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual scrie ca trebuie sa incarce sub 15,5v. Asta m-a debusolat.

Nu exista o valoare minima, pentru ca, oricum la o valoare sub minim, in cel mai rau caz iti moare bateria.

Daca in schimb releul supraincarca, exista riscul sa iti explodeze bateria sub sa, sau cine stie ce alte minuni sa se intample.

 

Tot in carte, bateria (in cazul in care este incarcata) masurata cu motorul oprit ar trebui sa aiba intre 13 si 13,2v.

Valoarea maxima pe care am masurat-o eu, cu motorul oprit, a fost 12,9v (bateria fiind noua, din ce spune vechiul proprietar).

 

Pe de alta parte, nu mi s-a parut deloc normal sa imi moara bateria dupa 10 opriri in 70km mers la 3500-4000rpm.

 

post-52016-0-79406500-1345752529_thumb.png

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cu supraincarcarea asa ar fi. Mi se pare totusi cam mult, cu motorul oprit, sa iti ceara 13-13.2. Nici la masina nu am atat :) Iar cu 12.9v ar fi trebuit sa porneasca fara probleme. Si la mine in manual zicea min 12.6 pt pornire si am reusit cu mult mai putin. Cine stie, o fi si fitza asta de yuasa utila la ceva :banana: Nu stiu ce sa zic, daca zici ca e o imbunatatire, o fi fost acolo problema, insa nu strica sa mai verifici din cand in cand, asa pt. linistea ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja masor bateria dupa fiecare plimbare, iar cablurile de pornire sunt in rucsac.

As putea spune ca mi-a intrat in sange problema. Nu mai zic ca demontez saua in cateva secunde de pe mobra :D

 

Releul cel nou este cumparat de pe e-bay. Am dat 13 dolari pe el (transport inclus).

Deja am facut comanda de un voltmetru digital (cum aveau daciotii pe vremuri). Mi-e frica sa nu se buleasca saracia si sa-mi bage 20v.

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai vreun link te rog cu voltmetrul ala? Ma gandeam sa imi pun si eu asa, doar pt linistea proprie :)

 

PS: voiam sa zic de releu ca e un pret f bun. Prin C-ta nici astea de scutere nu sunt asa ieftine :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link-ul cu releul l-am pus putin mai sus. La noi se vinde cu 150-200ron acelasi produs (specula tipic romaneasca)

Nu stiu cat de trainic este, dar la 50ron, doua sezoane daca ma tine sunt multumit.

 

Voltmetru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e frica sa nu se buleasca saracia si sa-mi bage 20v.

Am ajutat si eu o prietena cu un releu din asta ieftin de pe ebay, dupa ce am vazut cat se cere pe unele SH. Chiar din china cred ca a venit. Pana acuma isi face treaba bine. N-am inteles niciodata de ce sunt asa scumpe, nu e nimic deosebit acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vedeti ca se gasesc aceleasi voltmetre pe UK, tot din HK vin, posta e FREE.

 

Ex: http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-DC-0V-To-99-9V-Red-LED-Digital-Panel-Volt-Voltage-Meter-Voltmeter-/170846281102?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item27c73b5d8e

 

PS: eu pe stat am nimerit unul care a vea transport pana in RO 30 dolari :) Poate am avut ghinion :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

N-are rost sa comandam la pachet pentru ca platim vama si TVA.

De pe e-bay se comanda foarte usor. Nu iti trebuie decat user. Plata o faci prin PayPal.

Eu cumpar de mai bine de doi ani de pe e-bay si nu am avut nicio problema.

 

Singurul inconvenient este ca pachetele ajung in 3-4 saptamani.

 

 

Am ajutat si eu o prietena cu un releu din asta ieftin de pe ebay, dupa ce am vazut cat se cere pe unele SH. Chiar din china cred ca a venit. Pana acuma isi face treaba bine. N-am inteles niciodata de ce sunt asa scumpe, nu e nimic deosebit acolo.

 

Same here. Este o punte cu 6 diode amarate.

Pretul unui releu OEM este in jur de 100euro, al unuia SH, in jur de 50. De ce? Nici eu n-am reusit sa-mi dau seama.

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Same here. Este o punte cu 6 diode amarate.

Mai are ceva acolo, un circuit de referinta si niste tiristoare (sau ceva semanator) ca sa nu trece tensiune de 14 si ceva volti. Dar tot nu se justifica.

Aici gasesti mai multe info despre relee: /index.php?/topic/182676-releu-regulator-home-made/

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off: wtf people.

acela e un multimetru chinezesc obosit care se gaseste in orice tirg/bazar sau magazin de specialitate. sint si-n Praktiker.

acum citiva ani am dat 8 (opt) RON pe unul care incape intr-un buzunar mic. chiar si cele mai ieftine sint ok pt. uz de om normal. singura chestie naspa la ele e ca firele de la sonde se desprind in timp scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gresit, in Praktiker nu stiu daca sint dar sigur gasesti in Mr. Bricolage, in cel din Iasi cum intri spre capat in stinga.

sau la Dioda, General Systems, in bazar si probabil alte locuri pe care nu le stiu. sint niste unelte banale si se gasesc pe toate drumurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off: wtf people.

acela e un multimetru chinezesc obosit care se gaseste in orice tirg/bazar sau magazin de specialitate. sint si-n Praktiker.

acum citiva ani am dat 8 (opt) RON pe unul care incape intr-un buzunar mic. chiar si cele mai ieftine sint ok pt. uz de om normal. singura chestie naspa la ele e ca firele de la sonde se desprind in timp scurt.

 

De acord.

Mai era pe vremuri (cine a avut dacie, sau oltcit stie) un dispozitiv minuscul cu 3 leduri (verde, galben, rosu) care avea inauntru un circuit.

In functie de incarcare, se aprindeau ledurile (incarcare slaba, normala, supraincarcare)

 

Later edit:

Tocmai ce ma bucuram ca am scapat de problema, iar a aparut. :baldy:

 

Aseara in parcare la cotroceni, apas botonul ... cangi. Masor bateria, 10,6v.

Si colac peste pupaza, in prima seara in care nu aveam cablurile la mine. Multumesc baiatului cu Suzuki-ul naked (Bandit?) care m-a ajutat s-o pornesc impinsa (de doua ori).

 

Ajung acasa plin de spume, cu mobra mergand in suturi, pun aparatul de masura. Incarcare 11,6-11,7v la ralanti, 12,3v la 5000rpm. Cablurile si releul frigeau.

Dimineata desfac mobra gandindu-ma ca a iesit un fir de la stator, nimic, toate la locul lor.

 

Pun releul vechi, cel din videoclip. Incarcare la ralanti fara niciun consumator, 13,2v, cu faza lunga 12,3-12,4v. La 5000rpm fara consumatori, maxim 13,3v.

Masor releul cel "nou", toate bune. Toate diodele conduc ±0,4v intr-o singura directie.

 

Nu stiu ce dzeu sa-i mai fac ... :angryfire:

Editat de snache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...