Sari la conținut

Probleme cu uleiul


chopperman
 Share

Postări Recomandate

pai indicii aia de vascozitate sunt complet irelevanti fara un raport intre temperatura si vascozitate..si sunt sigur ca schimbarea vascozitatii nu este liniara...

exact..schimbarea vascozitatii nu este liniara.

 

 

vrei sa spui ca un ulei bun isi schimba mai mult vascozitatea?

tocmai ca nu..un ulei bun va avea o vascozitate mai mica la 40C si isi va mentine o vascozitate buna la 100C.O sa-ti dau 2 exemple luand ca etalon un ulei monograd SAE30

Ulei SAE 30 la 40C vascozitate 40mm2/s,la 100C vascozitate 9,3mm2/s

bun, acuma un ulei mineral, sa iau exemplu cel pe care l-am pus eu in BMW, mobil1 super 1000 20w50 mineral

la 40C vascozitate 171mm2/s; la 100C vascozitate 18,1mm2/s

acuma motul 3000 4T 20w50

la 40C vascozitate 162mm2/s; la 100C vascozitate 19,57mm2/s

dupa cum vezi, mobil1 va fi mai vascos la 40C si mai putin vascos la 100C decat motul, deci va asigura un ulei mai vascos la pornire si mai putina protectie la 100C.

iar la un ulei high performance pt competitii (nu este cazul nostru)de exemplu

motul 71004T 10w60

la 40C vascozitate 152mm2/s; la 100C vascozitate 24,3mm2/s

 

informatiile se gasesc la fiecare producator de uleiuri care se respecta.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma insel eu sau un full syntetic intr-un V sau mono mai vechi/uzat inseamna si consum de ulei mai mare?

full syntetic 15w50 sau semi 20w50 pot fi puse fara probleme intr-un V.Daca motorul are deja un grad mare de uzura si consuma deja mai mult ulei decat trebuie, atunci este exact ce spunea cesar..consuma un ulei mai scump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

full syntetic 15w50 sau semi 20w50 pot fi puse fara probleme intr-un V.Daca motorul are deja un grad mare de uzura si consuma deja mai mult ulei decat trebuie, atunci este exact ce spunea cesar..consuma un ulei mai scump.

 

Si totusi in practica se constata ca un motor uzat are tendinta sa consume o cantitate mai mare de ulei sintetic, fata de un mineral (in ml la 1000 km).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca fenomenul se poate datora uleiului subtire si nepotrivit si temperaturilor de lucru. Dar asta se poate remedia simplu. Un ulei mai gros.

 

La anul planuiesc o excursie de cam 7-8000 de km si in iarna vreau sa umblu putin in motor. Motoreta are 50 000 de km si vreau sa verific ambreiajul sa vad daca este in cote, lanturi de distributie, patine. Si daca tot il desfac poate sa schimb ce este de schimbat, sa masor ce este de masurat, etc.

 

Pe mine in principal ma intereseaza cauzele mecanice care pot duce la consum de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine in principal ma intereseaza cauzele mecanice care pot duce la consum de ulei.

 

Daca nu pierde pe undeva si nu e un motor stiut a consuma chiar de nou, atunci primele de verificat sunt segmenti, cilindru, piston si semeringuri de supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cartea zice daca 500 mL in 3500 km sunt multi sau putini, de obicei se da o limita de service.

Mersul pe autostrada constant la greci incinge motorul, uleiul 10W40 mineral se subtiaza si mai mult, vaporizeaza, il scoate pe epurator il baga in filtru. Ca idee si eu am facut 3000 km, din care 1000 pe Via Egnatia, cu masina :rusinica: si a trebuit sa bag 750mL de ulei subtire de turbodiesel (7000km de la schimb), am mai patit la fel si anul trecut tot pe VIa Egnatia, probabil tocmai autostrada aia excelenta a escaladat consumul.

Poate cand ai schimbat uleiul nu a fost chiar la maxim, poate ca ai pus un pic prea mult si excesul l-a "epurat", cred ca nu ai joja ci vizor.

In cel mai rau caz sunt usor imbatranite/tocite semeringurile de supape dar de obicei consumul de ulei e mult mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil o sa-i pun un 15W50 si daca merge prea rece ii pun un carton in radiator ca la Dacii... :burnout:

 

Motorul merge la milimetru. Dar.... are 50 000 de km din care 30 000 facuti de mine. Astfel stiu sigur ca nu este umblat in el. Daca am ambreiajul la limita de service, sau lanturile de distributie, sau patine, intinzatoare ce fac? Desfac motorul in stepa ruseasca?

 

 

Din experienta voastra numarul de kilometrii este hotarator pentru a inspecta cateva elemnnte ceva mai complicate ale unui motor inainte de o calatorie destul de lunga?

 

Stiu ca if it's not broken don't fix it dar prefer sa muncesc o saptamana inainte de plecare ca un caine (si intotdeauna mai ramane ceva de facut in seara de dinainte :crack: ) si apoi sa-i dau/verific doar benzina, ulei, lichid de racire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca fenomenul se poate datora uleiului subtire si nepotrivit si temperaturilor de lucru. Dar asta se poate remedia simplu. Un ulei mai gros.

 

La anul planuiesc o excursie de cam 7-8000 de km si in iarna vreau sa umblu putin in motor. Motoreta are 50 000 de km si vreau sa verific ambreiajul sa vad daca este in cote, lanturi de distributie, patine. Si daca tot il desfac poate sa schimb ce este de schimbat, sa masor ce este de masurat, etc.

 

Pe mine in principal ma intereseaza cauzele mecanice care pot duce la consum de ulei.

 

Fa-i un test de compresie.

Desfa doar evacuarea si vezi daca e calamina la iesirea din chiulasa.

Daca ai compresie buna (vezi manual) si ai calamina la evacuare, consuma ulei pe la simeringurile de supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum adica sa mearga prea rece, chiar n-ai inteles nimic din discutiile astea despre uleiuri?

 

una e sa verifici ambreiajul alta e sa desfaci motorul.. macar ai cu ce sa masori cote intr-un motor? .. nu-mi spune subler ...ala e bun fix la discurile de ambreiaj, atat.

 

i

 

Bre, am glumit. Am pus si emoticon d'ala care se invarte!

 

Ambreiajul desigur ca il voi masura cu sublerul, am unul nou nout in cutie "inecat" in ulei de mecanisme fine. La nevoie folosim ceas comparator cu talpa magnetica sau micrometru. Ca in manual. Dar nu am de gand sa masor axele cu came sau axe de orice fel. Nu sunt chiar atat de maniac.

 

Fa-i un test de compresie.

Desfa doar evacuarea si vezi daca e calamina la iesirea din chiulasa.

Daca ai compresie buna (vezi manual) si ai calamina la evacuare, consuma ulei pe la simeringurile de supape.

 

Clar. Test de compresie inainte de toate.

Treaba asta cu calamina nu o stiam. Multumiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e buna ideea lu Cesar, treaba e ca acele suruburi de la galerie ies greu si de obicei se mai si rup. Poti face testul de compresie cu motorul incalzit normal, dupa care daca valorile sunt anormale, picuri putin ulei in pistoane si reiei masurarea. Daca valorile nu se modifica, cel mai probabil e din supape si atunci chiar ca poti sa te apuci sa dai jos galeriile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...