Sari la conținut

problema electrica pornire


Macke
 Share

Postări Recomandate

nu mai...e banda izoler pusa de mine, ca am dat jos (de pe releu) acel fir si l-am izolat...

 

pare un consumator major. am dat releul de lumini jos, curatat atat firele/papucii cat si contactele releului ...(avea o mazga ciudata), pus inapoi. nu se arde nici o siguranta, totul e ok. nu mai inteleg nimic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 119
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

M-am uitat mai cu atentie la al doilea filmulet. Din cate am inteles eu , bateria in gol arata 12,75V apoi pui contactul , se cupleaza automat farurile si scade tensiunea la 12.2V, dupa care alimentezi pe direct electromotorul, face ceva scantei dar din cate vad pe voltmetru tensiunea pe baterie nu scade , cel putin nu foarte mult.

Am inteles bine? Daca da, din asta rezulta ca e o problema cu electromotorul, nu suge curent aproape deloc si automat nici nu se invarte. Bine nici tu nu ai facut contactul calumea, ai atins practic doar tamburusul ala de la papuc, nu tot papucu, dar chiar si asa, eu zic ca daca electromotorul si firele ar fi fost ok, ar fi dat sa se invarta, sau cel putin ar fi scazut semnificativ tensiunea pe baterie.

 

Cel mai rapid diagnostichezi problema cu testul pe care ti l-am descris, un set de clesti si un acumulator auto bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, am o problema si nu-i dau de cap. Lucrurile stau cam asa:

1. motorul nu porneste in sensul ca atunci cand dau la demaror releul tacane;

[...]

bla bla

Ai descris detaliat tot ce se intampla, ce ai testat, ce ai verificat dar ai uitat un amanunt important in orice diagnosticare: ISTORIA.

- cand a inceput sa faca asa?

- in urma carui eveniment a inceput sa faca asa?

- poti sa legi ce se intampla de un anume eveniment petrecut recent cu motocicleta?

 

Am citit tot ce-ai scris tu si ce-au scris ceilalti si impresia mea e ca tu te joci acolo de-a ala bala portocala si nu asculti de ce-ti zice lumea.

1 - asa cu firele atinse tinute cu mana nu o sa pornesti in veci motorul. Sunt cazuri cand daca numai piulita de la borna bateriei sau la releu e SLABITA, chiar daca sunt in contact fizic, demarorul n-o sa se invarta.

2 - la o tensiune mica si curent mare, asa cum ai la auto-moto, conteaza mult grosimea firelor si suprafata de contact

3 - fa ce ti-a zis binox sa faci, ia o baterie buna (de diesel, cum ii zici tu) fire de pornire groase si pune-le direct pe releul montat pe motocicleta si vezi daca invarte.

4 - verifica MASA motorului si a cadrului, minusul de la baterie trebuie sa fie conectat ferm la cadru.

5 - daca motocicleta e HONDA (si parca Hornet e) verifica neaparat firul contactului de NEUTRAL si cel de AMBREIAJ - alea daca nu fac bine contact iti pot anula partial comanda releului de pornire - circuitul butonului de pornire de pe ghidon. Ala acolo tot 12V trebuie sa dea comanda spre releul de pornire, daca contactul de neutral e imperfect acolo ajung undeva la 8-9V, isuficienti pentru electromagnetul din releu sa cupleze ferm si de-aia pacane scurt fara sa alimenteze electromotorul.

6 - spor!

 

Punctul 5 e valabil pt orice motocicleta, verifica firul care-ti aprinde becul verde in bord, e pe undeva pe langa pinionul de atac la motor, sau undeva prin zona cutiei la motor. Gaseste conectorul de pe motor si misca-l.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere marele tau mister, hai sa iti spun o patanie de-a mea cu Marauderul, care facea la fel. Cand apasam contactul, exact acelasi sunet de la releu...Zic ok, e bateria dusa (si era cam veche) si o schimb...Cu cea noua, la fel facea, verific relee, cabluri le elimin pe toate. Hai cu electromotorul...carbunii cam dusi, ii schimb, facea la fel. Beleaua era ca atunci cand il puneam pe direct, fara sa angreneze motorul mergea ca uns. Cand il montam, murea. Verificat bobinaj, totul ok...Pana la urma s-a dovedit ca in lagarul unde venea axul electromotorului nu mai era vaselina si nu mai avea frecare ok si se bloca.

Am uns angrenajul si..minune, mergea ca nou. Asa ca ai putea sa incerci si varianta asta, poate scapi de stres beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Binox: ai inteles bine, exact asa e. Nu contest partea cu contactul, insa te asigur ca atunci cand porneste e de-ajuns exact acel contact (chiar si infim). De fapt eu nu vreau neaparat sa porneasca cat sa aud electromotorul ca incepe sa invarta! Asta ma deranjeaza ..

 

@Belbody: NU, evident nu e Honda ca in profil e trecut Suzuki GSX 1100 F Katana! Istoria e scurta. Dupa un drum lung la o alimentare in benzinarie la Radauti, am apasat contactul, mi-a murit toata electrica la bord. Am dat jos sa verific sigurante, nu era nimic ars. Am miscat firele de la releul de pornire, a luat-o. La acel moment am spus am un contact imperfect. Plecat, inclusiv pe ploaie, nimic. In acest timp am tot mers cu cea, facut drumuri diverse, dar scurte.

Am plecat in concediu, pe TF la coborare am oprit sa mananc, cand am dat sa pornesc, la fel ca la Radauti. Nu am socotit multe, se si intuneca, am impins-o (motorul fiind cald si a pornit) gaz si mai departe. Seara am stat cu un om (mecanic vechi de rabe si alte antichitati) care mi-a spus ca in opinia lui sunt dusi carbunii. Evident in CO nu aveam ce-i face, gaz mai departe. Din acel moment pornirile au devenit un cosmar, astfel ca 2 zile la rand am pornit la noroc. Cand cupla, cand nu. De obicei dupa ceva butoane (ca sa nu spun chei) miscarea firelor la releu facea minuni. Iar nu am stat sa ma gandesc prea mult, eu ajungeam dupa amiaza la cazare, apucam sa vizitez ce-mi propusesem dimineata gaz. La Alba s-a imputit cu totul, am impins aproape 2 ore la ea .. a pornit si la recomandarea unui instructor moto si mecanic (DU-TE ACASA!!) am venit direct acasa. Lasat motorul, mers in Nordul Moldovei ca aveam de ajuns si acolo si nu ajunsesem cu motorul, cand m-am intors am inceput sa diagnostichez problema. Postul 1 o descrie ...

 

@BElbody: La 1 am raspuns lui Binox, 2 am raspuns mai devreme (promit sa iau camera si sa scot firele ca sa va arat ca-s groase), 3 urmeaza cand timpul imi permite, am spus aseara era 6 si cand am apucat sa fac ceva teste, 4 am verificat masa, scos surub, curatat, restrans, descris operatiunea vreo 4 posturi mai devreme, 5..nu e Honda.

La 6 multumesc!! :cheers:

 

Inca ceva constatat aseara ... am scos releul de lumini. 6 fire intra intr-o mufa cu 4 pini. Am incercat sa fac testul din carte. Acolo scrie +/- pe pinii 1-2, masoara 3-4 sa aibe continuitate. Aici o mica nelamurire .. pinii 1-2 cu contactul pus au 10v si ceva. :baldy: Nu stiu de ce.... Cand am alimentare pe pinii 1-2, pe continuitate aparatul masoara, dar nu bipuie (nu e continuitate de masa) deci eu spun ca releul functioneaza ok (din punctul meu de vedere..sa ma corecteze cineva daca nu)

Nu stiu de ce am 10 v, azi termin tarziu munca, dar maine, daca nu lucrez, ma infing in fire ...

 

binox "eu zic ca daca electromotorul si firele ar fi fost ok, ar fi dat sa se invarta, sau cel putin ar fi scazut semnificativ tensiunea pe baterie."

Evident ca daca ar fi facut contactul cum trebuie as fi auzit releul clicaind, insa eu NEfiind pe releu ... mi-a fost frica sa tin foarte mult.

 

Inca ceva care ma macina..cand am desfacut mufa la releul de lumini am gasit o "mazga" in mufe si pe pinii releului. Aparent un fel de vasilina. E posibil asa ceva? Nici o alta mufa desfacuta de pe alt releu (nu am luat chiar toate releele la mana) nu are asa ceva... :blink:

 

@UnderTaker: desfacut electromotorul, nu a fost cazul. Multumesc!

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am apasat contactul, mi-a murit toata electrica la bord

Asta-i simptom clasic de contact slab. Nu stiu exact explicatia dar am patit-o de mai multe ori si la masina si la moto, la mine defiecare data fiind vorba de vreo borna de la baterie. Explicatia mea ar fi ceva de genul : cand un contact e slab si incerci sa tragi curent mare prin el apare arc electric iar in urma acestui arc suprafetele care sunt in contact slab se acopera cu un strat de ... oxid? care le izoleaza.

 

Chestia cu releul de faruri e anormala, acolo la pinii 1 si 2 ( cu 3 si 4 decuplati) ar trebui sa ajunga aproximativ tensiunea de pe baterie. Totusi cam orice releu care are bobina la 12V functioneaza si la 10V deci cand pui contactul (primesti alimentare pe pinii 1 si 2) intre pinii 3 si 4 ar trebui sa ai contact perfect (cu multimetrul pus pe continuitate, semnul de dioda, ar trebui sa arate 000 ). E posibil ca din cauza tensiunii mici de comanda (10V in loc de 12V) contactele din acel releu sa se fi uzat prematur. La capitolul asta mai e o chestie pe care n-am inteles-o: ai spus la un moment dat ca farul sta aprins chiar si fara acel releu montat? Am inteles eu bine? Daca e asa, atunci mi se pare ceva aiurea... ori nu e ala releul de faruri, ori e doar pt faza mare, altfel nu inteleg de ce nu se stinge farul cand scoti releul....

 

Prima data as fi pariat toti banii pe electromotor, acum cand ai povestit si istoricul ma gandesc ca e posibil sa fie si o problema de contacte imperfecte , borne oxidate, etc.

Ar fi bine sa cumperi si un spray special de contacte (NU ceva universal gen wd40) si sa dai prin toate mufele si pe toate bornele inclusiv pe la butonul de pornire si la cel de oprire. Vaselina aia pe care ai gasit-o acolo , nu cred ca are ce cauta, cum nu stii sigur ce e mai bine cureti bine mufa respectiva si o dai cu spray de contacte.

 

Chiar si acum primul test pe care l-as face ar fi cel cu clestii si acumulatorul auto ca sa elimin sigur electromotorul din ecuatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ai vreun releu suplimentar in cutia de sigurante pt. faruri. La mine el era vinovat de tensiunea mica, dar nu stiu exact cum si de ce, probabil vreun contact imperfect in el? Iti pornesc farurile automat dupa ce dai la automat si porneste motorul?

 

In rest, nu cred ca te pot ajuta, dar stiu din proprie experienta ca sunt ale naibii de enervante probleme astea de genul, cand cauti tot, totul e ok si totusi nu merge... Spor in gasirea problemei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu farurile doar isi micsoreaza intensitatea cat dai la automat. bateria e mare, are 14Ah, la Banditul de 1200 e de 12Ah daca tin bine minte, desi cilindreea e cam la fel.

 

intre timp a aparut si ceva soare pe strada mea, motiv pentru care e posibil ca si azi si maine sa am ceva liber (lucru la servici ramane pe duminica) si-atunci am timp sa fac niste manevre.

 

@Binox: am spray degresant si spray de contacte, am curatat acolo, dar mai sap. contactul l-am dat cu spray de contacte, nu vad nimic in el care sa para suspect, dar am sa mai verific o data (deh, nu strica).

 

Cat priveste partea cu 10 v, e dubios ca 12 v am cam peste tot, cu exceptia acelui releu. Interesant e in filmul 3 (care nu are preview de YT trebuie copy/paste la link) ca dau la automat, becurile se STING .. si raman stinse pana la un click al unui releu. Na, nu am decat 2 maini si nu pot sa tin o mana pe acel releu sa vedem ce clickuieste ... dupa acel click, revin si becurile la bord .. :baldy:

 

Si da, chiar daca scot releul becul ramane aprins. Am sa fac experienta zilele astea, ca sa vezi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat pe o schema de katana 1100 de prin 88-89. Nu stiu din ce an este a ta. Pe schema aia n-am gasit nici un releu de faruri,in schimb era un releu pentru comanda parbrizului electric.

Ma gandesc ca atunci cand scoti releul de care zici ar trebui sa se stinga farurile , probabil releul ala nu o fi de faruri , habar n-am...

Posteaza si tu manualul pe undeva daca il ai , poate observam vreo chestie mai atipica in instalatie la care nu ne-am gandit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macke, unul din motivele pt. care in unele locuri poti masura 12V si in altele 10 e ca pur si simplu exista o cadere de tensiune fireasca pe fire. daca ai 2 becuri la far, impreuna consuma vreo 8 amperi. daca rezistenta firelor de la baterie pina la bec e 0,2 ohmi, deja ai 2V cadere de tensiune. si din pacate acele fire sint de multe ori mult mai subtiri decit ar trebui sa fie.

 

dar probabil asta nu are legatura cu problema ta. gindindu-ma ca merge de 3-4 ori si dupa aia gata, probabil problema e acolo unde ceva se misca, fiind declansata cumva de acea miscare. adica ori la releu, ori la motor.

 

ti-a zis cineva sa probezi electromotorul montat pe motocicleta. si eu am vrut sa-ti zic asta, de multe ori ceva e influentat de simpla schimbare a pozitiei. in plus, daca e o problema care se manifesta doar cind electromotorul are sarcina mecanica, scotindu-l va merge si nu te vei lamuri, vei cauta in continuare problema acolo unde nu e. in general cind testezi ceva trebuie sa schimbi cit mai putine date ale problemei.

 

ultima treaba (extrem de putin probabila, totusi) e sa fie niste probleme la sertizarile terminatiilor cablurilor de curent mare (de la demaror si/sau baterie). putin probabil si oricum nu ar explica de ce la inceput merge si apoi nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pornit azi cum a zis Binox. cabluri direct de la masina direct pe plusul electromotorului si minusul motorului. de 6-8 ori invarte. treaba e ca masa motorului s-a incalzit ..era fierbinte rau ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am patit-o la rsv deodata. adica in iarna cand am bagat-o in garaj mergea, dupa 2 luni canci. apasam butonul, click din releu sau cateodata invartea greeuuu. luat curent de la masina, invartit mai putin greu, cu chiu-cu-vai a pornit. ce plm are? desfac demarorul, curat, carbunii ok, invart afara cu cablul lui prin releu ziceam ca-si ia zborul. pus la loc iarasi canci. era cablul de + de la releu la demaror. cand puneam contact se "incorda" si cam atat. l-am schimbat cu 2 cabluri mai mici in diametru dar per total cu 1 mm2 mai mare in sectiune si voila! morotul pornea fara probleme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pornit azi cum a zis Binox. cabluri direct de la masina direct pe plusul electromotorului si minusul motorului. de 6-8 ori invarte. treaba e ca masa motorului s-a incalzit ..era fierbinte rau ...

ce inseamna ca de 6-8 ori invirte? 6-8 incercari consecutive si a invirtit, sau...?

 

LE: nu inteleg ce inseamna ca masa electromotorului s-a incalzit. din ce scrii ai folosit 2 cabluri (+ si -) exterioare pt. alimentarea motorului. ce "masa" s-a incalzit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci..6-8 incercari, la fiecare a invartit minim 2 ture, dar l-am tinut si 10-14 ture.

cablurile de la bateria auto le-am pus cu clesti la cablurile de plus si minus ale bateriei moto, fara a mai cupla bateria. altfel spus am cuplat electromotorul direct la sursa externa de alimentare. cum stiam .. electromotorul invarte. mi s-a parut curios ca desi cablurile cu clesti s-au incalzit (normal de altfel), masa de pe motor s-a incins...destul de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cite stiu, masa e conectata permanent, nu trece prin releu. deci chiar daca jumatate din curentul care a ajuns la demaror (cam 100 de amperi in total) a trecut prin cablul motocicletei. acum, depinde si cit de tare s-a incins. ar fi trebuit sa incerci sa conectezi numai plusul, lasind minusul sa treaca prin cablul "stock". asa mai eliminai o chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am intrebat altceva.

ce inseamna "se incalzeste minusul"? poate la Katana e altfel, dar la Bandit minusul nu are fir separat pina la electromotor, contactul e facut prin motor. ai fir separat? noi n-avem de unde sa stim astea, nu avem motorul tau in fata.

daca sint doua fire pina la demaror (+ si -) e firesc sa se incalzeasca amindoua.

 

daca n-ai fire, cum ai facut contactul direct la baterie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, acum am inteles. masa bateriei se imparte in 2. unul e masa pentru partea frontala (lumini, etc), celalalt, mult mai gros e masa care duce si se prinde cu surub de blocul motor (de capac mai exact). asta e cel care se incalzeste...desi e curatat... am sa-l schimb.

 

electromotorul nu are decat plus pe el, prinderea suruburilor de carcasa motorului asigura masa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiind mai scurt (rezistenta mai mica), ar trebui sa se incalzeasca mai putin, in nici un caz mai mult. daca e invers, e clar ca ceva e putred pe acolo. eu inca nu sint convins (bazindu-ma pe filmulete) ca e cablul stock. ce diametru are, ochiometric?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 mm e ok. dar in 24 de ani se pot intimpla multe. mizeriile pe care le folosesc astia la spalatorii, care sint doar niste solutii de soda caustica, pot coroda suficient anumite metale cit sa faca probleme. e innegrit cuprul acelui fir?

 

totusi, daca merge cu plusul "pe direct", chiar si cu acel fir care se incalzeste, e posibil sa mai fie ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...