Sari la conținut

compatibilitate pastile valve clearance


cata_30
 Share

Postări Recomandate

Salut,

are cineva o scanare, la compatibilitatea intre pastilele care vin pe supape? Este un tabel cu toate variantele. Trebuie sa fac reglajul la mobra. Eu in manualul service nu am asa ceva.

Pentrul lantul de distributie, ma refer la cei care fac service la motoare, ce marca recomandati(DID, ca si ei fac lanturi de distributie, etc.). Motorul e un CBR600f4 din `99, si daca tot m-am bagat in ea vreau sa schimb si lantul de distributie.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

are cineva o scanare, la compatibilitatea intre pastilele care vin pe supape? Este un tabel cu toate variantele. Trebuie sa fac reglajul la mobra. Eu in manualul service nu am asa ceva.

Pentrul lantul de distributie, ma refer la cei care fac service la motoare, ce marca recomandati(DID, ca si ei fac lanturi de distributie, etc.). Motorul e un CBR600f4 din `99, si daca tot m-am bagat in ea vreau sa schimb si lantul de distributie.

Multumesc

La ce compatibilitate te referi? Daca vorbim de diametru,da sunt mai multe diametre..

Daca te gandesti la grosime,pai asta se stabileste dupa ce masori ce joc si ce pastila ai acum la pozitia respectiva.

Eu iti recomand sa te documentezi bine inainte de a te ocupa de o operatie din asta,dupa ce intrebi acum....

Ca si lant DID este ok la fel si Morse

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca m-am exprimat aiurea si am dat in altceva, scuze. Ideea e, din ce am vazut ca se "rotujesc valorile" in plus sau in minus. De ex. nu o sa gasesc de cumparat pastila de 1,956mm....ci va fi, banuiesc de 2 mm(e un exemplu exagerat, desigur). O sa fac permutari cu unele din ele, pentru ca am posibilitatea si unele o sa le grinduiesc exact pe cat mi-a dat la formula de calcul. De exemplu pe admisie vor fi grinduite toate. La evacuare imi trebuie cateva noi. Le-am dat jos deja si catalogat pe caprarii, admisie/evacuare. Am vazut pe youtube un astfel de tabel.

la minutul 12.40 se vede clar ce vreau sa spun.

Merci TNG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tratate cu zuzu..grinduieste-le fiule linistit...hartie abraziva de 600 1200 si apoi 2000 si eventual le freci umpic cu pasla sa luceasca..ai grija cand le grinduiesti sa faci miscarile in 8 atat intr-un sens cat si in celalalt...si stai cu sublerul pe ele tot timpul ca sa verifici unde te aflii...eu mi-am facut la toate 20 de supape si merge motorul de iti plangi in pumni..!

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IDEAL este sa schimbi pastilele nu sa le "grinduiesti".sunt "tratate" la suprafata si l e distrugi!

smf in ea de tastatura chiezeasca!

 

E acelasi material tot, nu exista la suprafata tratament si in profunzime altceva, stai relax, daca dai searce pe forum la "valve clearance", o sa vezi ca sunt persoane care au facut asta.

Am incercat sa slefuiesc una, sa vad cum merge......desigur foarte greu. E treaba la ele.

Mi-am luat micrometru si hartie abraziva, stau pe ele, nu ma grabesc ca e iarna de acu :) .

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E acelasi material tot, nu exista la suprafata tratament si in profunzime altceva

Ba exista tratament de suprafata, astfel materialul e mai dur la suprafata decat in interior. La pastilele astea mai mici de la motoarele moto mai noi n-am fost atent dar la motoarele mai vechi cu pastile mai mari daca te uiti pe cantul pastilelor se observa ca materialul nu e uniform (inele cu culori diferite). La fel se observa si la pastilele de la motoare auto, acolo chiar mai clar.

Un astfel de tratament este cementarea, probabil mai sunt si altele.

Le poti slefui, si motorul va merge bine , cel putin un timp, cat anume, ramane de vazut......(conteaza si cat de mult trebuie slefuit)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

opriti-va fellas..ca merge motorul linistit..muuuulllt si bineeeee...slefuirea e de genul micronilor...de la un 165 la un 160 ceeea ce e extreem de putin...fiti linistiti nu va crapa paastilele...merge si cu algocalmine cand se strica astea...arunca-ti o geana pe forumuri straine sa vedeti catzi mecanici buni fac operatiunea asta fara probleme...avantajul este ca poti scoate pe toti cilindrii joc la supape perfect...adika "even" uniform

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

 

Si eu am desfacut motorul (Yamaha FZ 750) pentru acelasi lucru, sa-i reglez jocul la supape, si am ramas neplacut surprins sa gasesc si supape fara joc. A-ti mai intalnit asa ceva?

 

Acum m-am hotarat sa-i dau chiuloasa jos si sa tusez scaunele de la supape, cu ocazia asta verific si uzura la segmenti.

 

Daca are careva pastile pentru Yamaha FZ 750 ( cred ca se potrivesc si de la alte modele), si vrea sa scape de ele, lasa-ti o lista pe PM cu dimensiunile pastilelor ( poate gasesc ceva ce imi trebuie)

 

Multumesc!!!!

 

Si CRACIUN FERICIT TUTUROR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul motocicletei scrie ca slefuirea pastilei poate cauza ruperea acesteia in timpul functionarii motorului. Daca esti dispus sa-ti asumi acest risc baga mare si smirgheluieste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))nu se rupe nimic...da-i in gusha...0,05 e cichi pichi...



daca jocul ti-e prea mic atunci supapa respectiva nu se mai inchidea...destul de nasol..partea buna este ca nu trebuie sa cumperi pastile daca jocul ti-e prea mic...ia un subler digital de marca..smirghel fin...si da-i sa sune...:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am grinduit pastilele multi ani... pana cand un amic mi'a aratat una crapata in motor (tot grinduita). De atunci am grinduit doar cand a trebuit sa iau doar foarte putin din ele, pentru valori mai mari am folosit doar noi. Acum... fiecare cu motorul lui si, de ce nu, cu "norocul" lui...

 

Lipsa jocului termic la motoarele genesis (5 supape/cil) este notorie, fenomenul este evident in special pe admisie unde, datorita diametrului mic al arcurilor supapele "balbaie" inainte sa inchida ceea ce are ca rezultat uzura prematura. Pe evacuare fenomenul este mai putin prezent, pe langa faptul ca arcurile sunt mai solide (diametru mai mare), gazele de evacuare ajuta supapele sa inchida "din prima".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am grinduit pentru ca la mine jocul era prea mic la toate supapele...dar masuratorile erau ceva de genu 0,20 masurat mai aveam nevoie de 0,05..5 minute de slefuit deja imi creea toleranta...nici eu nu le-as grinduii daca ar fii nevoie de 0,30 0,40...dar cand te gandesti ca e 23 de lei o pastila...daca ai norocu sa ai 20 de supape...te-ai chelit de 5 bastoane bune...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dureaza in jur de o saptamana-10 zile. Problema e ca fiind din afara UE pachetul ajunge la oficiul postal vamal unde... se percepe TVA. Se poate comanda cu orice card VISA sau MASTERCARD.

 

Eu m'am cuplat cu un amic cu motor similar cu care am facut diferite combinatii pana ne'am aranjat amandoi (el le'a comandat). Cu aceasta ocazie am observat ca marea majoritate a pastilelor necesare s'au invartit in jurul valorilor 1.3-1.8 asa ca am ramas cu foarte multe in afara acestora. Recomand verificarea in prealabil a necesarului si comandarea a unuia sau mai multe kit-uri de "completare", functie de necesitati.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...