Sari la conținut

Intrebare ghidon. Trecere de la 22 la 28...


Postări Recomandate

M-am gandit pana la urma si nu mai investesc banii in suspensii pt ca oricum vreau sa dau mobra dar am zis ca macar sa imi mai iau una, alta, la mobra care sa poata fi luat de pe ea si pus pe cealalta mobra care va veni...daca va veni. Asa ca am ales sa imi iau un ghidon mai tapan si cu niste adaptoare. Ideea e acum asa ... eu trecand de la un ghidon de 22 la unul de 28, mie mi se mai potrivesc celelalte prinderi de pe el cum ar fi alea cu claxonul si celalalt cu butonul de pornire? Adica asta mai mare este de fapt mai mare doar la mijloc si se ingusteaza spre capete sa imi incapa toate cele sau e mare de la mijoc pana la capat? M-am gandit ca eu daca sunt inalt as merge pe un pro taper contour CR high 800 95 67 204 60. Daca imi puteti rezolva enigma as fi tare recunoscator. O zi placuta va urez :)

Editat de alecs_1000rr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti merg toate in afara de prinderea de la Handguard-uri, de langa jug. Va trebui sa o adaptezi sau sa iei alta prindere.

De asemenea, iti trebuie alte prinderi pe jug, de 28mm. Vezi sa comanzi ghidonul cu tot cu adaptoare de la 22 la 28.

 

 

Sau mai bine nu vrei tu sa o vinzi asa, si sa-ti iei un hard-enduro? Sau nu ai ce face cu banii?

(cele mai multe hard-enduro vin direct cu ghidon de 28, deci nu vei avea de ce sa-l iei pe asta de pe DRZ)

Editat de asds
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as vrea sa il vand dar nu se vinde... asa ca pana atunci sa il imbunatatesc pe asta si cand va fi sa il dau sa ii iau bunurile de pe el si sa le pun pe noua jucarie...oricum am sa comand si prinderile de handguards si adaptoarele de la 22 la 28. Ce sa fac daca nimeni nu vrea sa imi dea la schimb un 400-450 exc wr sau crfx... ma multumesc cu ce am pana se da... am facut greseala de a lua un drz ca am crezut ca e altceva dar cand m-am dat cu el mi-am dat seama ca imi trebuie ceva mai hard. Asa ca acum imi cumpar bunatati pt asta si le iau cand o sa o dau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti trecem prin aceeasi etapa ... si ne costa bani de ne doare capul. Tot ce pot sa iti zic din scurta mea experienta e ca banii investiti in piese intr-un motor nu ti recuperezi VECI !!!! Da-te pe el asa cum e, in primavara se vand mai usor si cu banii stransi pana atunci ia-ti ce iti doresti. As adauga ca diferenta intre DRZ si CRFX, WRF de 450 nu e semnificativa, sari din lac in put ... in rest ti-au raspuns cei doi colegi de mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu din ce am citit exista o dif de peste 15 kg intre drz si crfx si wr si mai este si o dif de putere de vreo 10cai... iar daca tu zici ca nu este semnificativa diferenta intre ele atunci nu vad de ce as da drz-ul...ca pe mine in principal ma interesa un CRFX 450 sau un WR 450... hard hard enduro imi e greu sa cred ca la varsta mea o sa mai fac... un enduro "mediu" cred ca pot face si cu drz-ul... dar na... acum nici nu stiu in cine sa ma mai incred... legat de investitia in piese ... nu vreau sa imi recuperez investitia... numai eu stiu cati bani am bagat in mobre pana acum... si printr-o minune i-am recuperat(doar pt ca am avut un pic de noroc) in rest daca dau mobra prefer sa imi iau ceea ce pun pe ea si sa adaug la noua mobra care o sa o cumpar... macar asa stiu ca am ceva de calitate pe ea. Asta era ideea. Ca de asta nu vreau sa bag inca banii in suspensii ca alea nu le pot lua sa le pun pe alta... Oricum la mine banii vin si pleaca la fel de repede... prefer macar cateodata sa ma aleg si cu ceva din ei... sa simt ca nu traiesc degeaba :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei ghidon mai teapan? Dar ce? Asta de 22 s-a indoit? Doar daca vrei alta geometrie la ghidon s-ar justifica schimbarea. De ex poate vrei un ghidon cu unghi mai mic, 5 grade. Adica mai drept. Sau alta forma, alta pozitie. Dar sa schimbi ghidonul doar de dragul schimbarii.... Mai bine pune banii la ciorap, da DRZ-ul cu cat l-oi da si ia-ti mobra pe care ti-o doresti. Apropos, de ce ar vrea sa dea cineva la schimb un CRF, WR, EXC, etc pt un DRZ? Te amageti singur. Vinde-o pur si simplu. La schimb poti intalni doar CB, Virago, Ural, Voshod etc... sau oricare alt mobra din anii 80 care NU este enduro. Totusi, vezi ca sunt doi user-i, Cristache si ERU care ar putea fi interesati de cumparare, nu de vreun schimb. Vor hard-enduro dar nu vor remorca sau ore de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei eu cred ca nu prea citesti in intregime tot ce scriu... am zis foarte clar ca imi schimb ghidonul pt ca eu sunt inalt si cand ma ridic in scarite stau cocosat si ma enerveaza... Daca va fi cineva interesat sa o dau o sa o dau...daca nu ... o sa o tin ca inca imi place drz-ul , chiar daca e mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci iti trebuiesc doar inaltatoare de 22. Mai ieftin decat ghidon+inaltatoare de 28.

Eu am 1.85m inaltime si nu am inaltatoare la EXC. Simti nevoia de inaltatoare pentru ca nu esti obisnuit. Inaltatoarele te ajuta sa mergi in picioare pe drum drept dar te incurca rau pe urcari. Nu trebuie sa mergi cocosat. Spatele drept, coatele indoite si in spre fata si antebratele paralele cu telescoapele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am 1.95 si oricat de mult as vrea sa stau cum trebuie nu pot pt ca sunt prea inalt... daca ii pun adaptoarele si ghidonul eu zic ca ar fi ok...inaltatoare nu vreau ca imi e ca ma urca prea sus... adaptorul imi ofera 1cm pe inaltime si ghidonul vreo 2... macar sa stau cum trebuie... de asta vreau sa imi iau diferite chestii la mobra de care am nev dar si care le pot lua pe urma de pe ea si sa le montez pe alta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bun sfat care mi s-a dat mie, ca mandru posesor de rapciuga, a fost: Vinde-o cu cat primesti pe ea, si ia-ti un hard-enduro. Dar eu am fost destul de prost sa o mai tin inca un an, cu gandul ca-mi place mie si, probabil, nu e vina ei ca nu urca, ci a mea. Acum imi pare rau ca n am facut pasul mai devreme.

Asa ca vinde-ti rapciuga ta cu cat primesti pe ea, daca tot te dau banii afara din casa, si ia motocicleta pe care ti-o doresti. Nu mai investi in actuala, ca pe urma o sa-ti fie greu sa lasi la pret in cazul unei negocieri, si s-ar putea sa ramai cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bun sfat care mi s-a dat mie, ca mandru posesor de rapciuga, a fost: Vinde-o cu cat primesti pe ea, si ia-ti un hard-enduro. Dar eu am fost destul de prost sa o mai tin inca un an, cu gandul ca-mi place mie si, probabil, nu e vina ei ca nu urca, ci a mea. Acum imi pare rau ca n am facut pasul mai devreme.

Asa ca vinde-ti rapciuga ta cu cat primesti pe ea, daca tot te dau banii afara din casa, si ia motocicleta pe care ti-o doresti. Nu mai investi in actuala, ca pe urma o sa-ti fie greu sa lasi la pret in cazul unei negocieri, si s-ar putea sa ramai cu ea.

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ea oricum e la vanzare... si oricum o vand stoc fara nici un extra care e pe ea... ca tocmai de aia imi iau diferite extrauri care nu sunt special pt drz... ghidonul cu adaptoarele pot sa le iau, handguardurile pot sa le iau, farul care e diferit de cel stoc il iau,rim lock-urile le iau, stopul pe leduri il iau, etc...dar pana o sa o dau ...macar sa imi fac mersul mai confortabil... asta e ideea. Tot ce am cumparat la ea iau si pot pune pe urmatoarea mobra daca va fi cazul... daca nu le vand sau raman cu ele. Oricare ar fi eu sunt ok cu cumparaturile. De asta am zis sa nu iau arcuri si alte accesorii care se potrivesc numai la drz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai astia cu mobrele de enduro atat ma enerveaza ca zicala: "pana la urma tot la portocala ajungi" e atat de adevarata. Ne dam ca fraierii pe tot felul de mobre si pana la urma tot la un KTM visam :)

 

Sa nu iti dai DRZ-ul pe una din aceeasi categorie. Am un tovaras de offroad si mi-a spus ca nu exista nicio diferenta notabila intre DRz si CRF-X de 450. Daca o vinzi, ia-ti ceva mai nou si de cilindree mai mici orice kg conteaza cand esti obosit, tehnologia la fel (un ambreiaj hidraulic de ex). DRZ-ul e un compromis foarte bun in ideea de tot-teren, poti cu el incerca orice, iar apoi iti poti face o idee despre "ce vrei sa faci in continuare in iesirile enduro".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai astia cu mobrele de enduro atat ma enerveaza ca zicala: "pana la urma tot la portocala ajungi" e atat de adevarata. Ne dam ca fraierii pe tot felul de mobre si pana la urma tot la un KTM visam :)

 

Sa nu iti dai DRZ-ul pe una din aceeasi categorie. Am un tovaras de offroad si mi-a spus ca nu exista nicio diferenta notabila intre DRz si CRF-X de 450. Daca o vinzi, ia-ti ceva mai nou si de cilindree mai mici orice kg conteaza cand esti obosit, tehnologia la fel (un ambreiaj hidraulic de ex). DRZ-ul e un compromis foarte bun in ideea de tot-teren, poti cu el incerca orice, iar apoi iti poti face o idee despre "ce vrei sa faci in continuare in iesirile enduro".

 

probabil nu exista diferenta notabila la kg dar sunt ferm convins ca are total alta ciclistica..alt cadru,alte suspensii care pana la urma astea fac diferentele intre un motor bun si unul mai putin manevrabil.De asemenea conteaza foarte mult ca motorul sa fi fost intretinut,in sensul ca degeaba ii 2011 daca suspensiile alea nu au fost servisate niciodata.Conteaza si foarte mult gasca cu care iesi la padure..daca sunt mai profi atunci neaparat iti trebuie un motor cat mai bun,usor,cilindree mica iar in cazul lui alecs nu cred ca e vorba de hard enduro deci un 450 s-ar potrivi de minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hard-enduro se bazeaza in primul rand pe urcari. Si, la urcarile dificile, exista o linie de demarcatie extrem de fina intre a urca cu ambele roti pe pamant si a ridica roata fata in aer.

 

Imagineaza-ti urmatorul scenariu

 

Incepator + 250 4T: Abordezi o urcare cu turatii medii spre inalte, aproape de varf simti ca te opresti. Ii dai in gura un pic si reusesti, de cele mai multe ori, sa termini urcare

 

Incepator + 450 4T: Abordezi o urcare cu turatii mici spre medii. Aproape de varf simti ca te opresti. Doar un pic ciupesti acceleratia ca sa continui, dar te trezesti cu motorul dat peste cap sau in cel mai apropiat copac.

 

Repeta, te rog, acest scenariu vreme de un an de zile, cat iti va lua ca sa reusesti sa stapanesti cat de cat un 450 pe urcari dificile. Nu crezi, totusi, ca merita un 250 pentru inceput?

 

Daca, totusi, nu e vorba de hard enduro, ci doar de poteca viteza, pastreaza DRZ-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@asds - Tu nu ai inteles anumite aspecte care le-am prezentat... eu nu am nici macar minima experienta in a merge in categoria de mediu enduro daramite hard... nu imi place de nici un fel sunetul de 2T si marca KTM.

 

Oricand ar avea prioritate in locul KTM-ului WR-ul si CRFX-ul de 450 pt ca imi e greu sa cred ca nu e dif intre ele si DRZ. Nu zic ca la un mom dat nu voi ajunge si la KTM dar pe mom as prefera o japoneza 4T. Cum am mai zis... Hard enduro nu cred ca o sa fac vreodata mai ales ca nu mai am varsta si dimensiunile necesare dar nici nu zic 100% ca nu o sa fac, cine stie ce va fi in viitor. Nu vreau sa fac doar "poteca viteza" , cred ca mi-ar placea sa fac si ceva urcari dar nu la 90grade si cred ca DRZ-ul va face fata cu brio. Cand o sa simt ca DRZ-ul nu va mai face fata cerintelor mele o sa il dau dar mom eu nu pot nici pe jumatate la ce stie el.

 

Eu am inceput discutia cu o intrebare despre ghidon si s-a ajuns la skillurile mele de a merge cu ea. Nu imi pot da seama cu poate degenera discutia asa de mult. Eu am zis foarte clar ca o sa vina timpul ca DRZ-ul sa plece catre altcineva dar vreau ca pana atunci sa imi fac mersul cu el cat mai ok si de asta sa imi iau extra-uri care nu sunt strict pt el si care le pot pune pe alta motoreta. Am bagat o gramada de bani pana acum in motoretele de viteza si se pare ca nici la astea de enduro nu ma pot opri dar macar stiu ca ceea ce imi iau la asta imi iau sa se potriveasca si la altele ca sa nu fie o investitie care o pierd cand schimb mobra.

 

Sper ca m-am facut inteles fara sa se supere nimeni si o zi placuta va urez

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia a degenerat de la ghidon pentru ca nimanui nu i se pare normal sa investesti intr-un ghidon de 28 plus adaptoare plus inaltatoare pentru o mobra pe care ai de gand sa nu o tii prea mult. Mai bine investeste doar in inaltatoare ca este mult mai ieftin. Viitorul cumparator va aprecia faptul ca are inaltatoare. Sunt relativ ieftine si nu iti va pare rau cand le vei da cu mobra. Viitoarea mobra hard enduro foarte probabil va avea ghidon de 28 din fabrica. Vei investi apoi doar in inaltatoare de 28. Per total faci o economie de 100 euro. Atat costa un ghidon de 28 de firma.

PS Eu am pus ghidon de 28 la Tenere (din fabrica are ghidon de 22) dar eu am de gand sa tin mobra mult si bine. Nu ma interesa neaparat faptul ca e de 28 dar vream o alta geometrie la ghidon. Asa ca mam lovit de problema ghidon - adaptor - inaltatoare - handguards. Investitia a fost destul de mare dar, dupa cum am spus, vreau sa tin mobra.

PPS Ghidoanele de 28 au 28mm la centru. La capete au tot 22mm. Comenzile merg montate fara problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms mult de tot andrei pt explicatia ca la mijloc e 28 si capetele de 22. Oricum mi-am luat un Pro taper Countour cu indoitura Cr High, adaptoare de la 22 la 28 pro taper la 120$. Acum urmeaza sa imi iau handguardsurile de 46$ cu prinderea pt 28. Ideea e ca la cum se vand motoretele in zilele actuale prevad ca o sa stau ceva cu ea pana sa o dau ca nu pot totusi sa o dau pe gratis. Oricum mai incerc in primavara sa o dau ca acum nu merge nimic si o sa incerc sa dau si cealalta motoreta care o am si poate cu banii adunati de pe ele sa imi iau altceva. Pana atunci imi iau ceea ce imi place sa imi pun pe urmatoarea mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hard-enduro se bazeaza in primul rand pe urcari. Si, la urcarile dificile, exista o linie de demarcatie extrem de fina intre a urca cu ambele roti pe pamant si a ridica roata fata in aer.

 

Imagineaza-ti urmatorul scenariu

 

Incepator + 250 4T: Abordezi o urcare cu turatii medii spre inalte, aproape de varf simti ca te opresti. Ii dai in gura un pic si reusesti, de cele mai multe ori, sa termini urcare

 

Incepator + 450 4T: Abordezi o urcare cu turatii mici spre medii. Aproape de varf simti ca te opresti. Doar un pic ciupesti acceleratia ca sa continui, dar te trezesti cu motorul dat peste cap sau in cel mai apropiat copac.

 

Repeta, te rog, acest scenariu vreme de un an de zile, cat iti va lua ca sa reusesti sa stapanesti cat de cat un 450 pe urcari dificile. Nu crezi, totusi, ca merita un 250 pentru inceput?

 

Daca, totusi, nu e vorba de hard enduro, ci doar de poteca viteza, pastreaza DRZ-ul.

 

iti dau perfecta dreptate dar alecs este un 'om cu greutate' si cu putina experienta se descurca si cu 450.putini dintre noi fac la propriu hard enduro...mie personal o urcare 2 bolovani si o coborare nu-mi suna a hard enduro.Daca nu ma insel @Mirra are de 450 si pt asta face niste filmari minunate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ghidonul de 28 e doar mai rezistent, insa daca nu te tavalesti prea tare nu isi are rostul. cauta unul cu profilul pe care il doresti sau pune inaltatoare.

 

p.s. wr450/crfx450 sunt din alt film fata de drz ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Soso...

la cat sunt de incepator o tot dau pe jos si nu tin mortis sa raman cu ghidonul in mana prin padure :))

 

Oricum mi-am comandat deja ghidonul din primul post cu adaptoarele si handguards...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important e sa te simti bine pe o motocicleta si sa-ti placa ce faci..

Daca vrei mai mult decat padure de foioase inseamna ca te-ai saturat de enduro simplu... si vrei hard enduro adik stanci pietre radacini urcari in stil trial... unde rar bagi a2.

Nici noi din iasi nu facem hard enduro dacat atunci cand nimerim pe la munte.

 

In general e bine sa incerci toate motoretele prietenilor sati faci tu o parere despre modele si marci.

Degeaba ai portocala 2013... ca nu te transforma in Blazusiak.

Nu-s fan nici de portocale , lamai, mere sau cirese :)) daca-mi place un harb de motoreta si nu ma depasesc cei din retrovizoare o pastrez si ma perfectionez cu ea.

 

Ghidon inalt sau jos ?!

Ce am observat eu...cand eram mai incepator nu puteam sta in picioare ca era ghidonul jos, am pus inaltatoare...am mai evoluat ... dupa care schimbat motoreta cu wr426 si pus ghidon mai jos.

Explicatie: cand mergi in regim de cursa ai sa mergi in sea si pozitia calaretului... cu genunchii putin flexati..... de putine ori stai fix in picioare pe mobra.

La urcarile foarte abrupte(perete) esti nevoit sa stai cu corpul mult in fata... si de multe ori cu capul inaintea ghidonului(uneori deasupra aripii). Daca ghidonul e foarte inalt nu vei reusi niciodata urcarea. La fel daca ghidonul e inalt si esti in pozitie de posetare ...sunt sanse mari sa o arunci bine pt ca nu prea ai control la ghidon cand tii mainile in sus.

Eu zic ca o pozitie buna la ghidon ar fi f putin aplecat in fata; oricum cand ai o mica urcare... treci un bolovan roata fata e mai sus cu ceva zeci de cm... deci si ghidonul si pozitia ta se indreapta. + ca trebuie sa stai putin flexat sa mai absorbi din socuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important e sa te simti bine pe o motocicleta si sa-ti placa ce faci..

Daca vrei mai mult decat padure de foioase inseamna ca te-ai saturat de enduro simplu... si vrei hard enduro adik stanci pietre radacini urcari in stil trial... unde rar bagi a2.

Nici noi din iasi nu facem hard enduro dacat atunci cand nimerim pe la munte.

 

In general e bine sa incerci toate motoretele prietenilor sati faci tu o parere despre modele si marci.

Degeaba ai portocala 2013... ca nu te transforma in Blazusiak.

Nu-s fan nici de portocale , lamai, mere sau cirese :)) daca-mi place un harb de motoreta si nu ma depasesc cei din retrovizoare o pastrez si ma perfectionez cu ea.

 

Ghidon inalt sau jos ?!

Ce am observat eu...cand eram mai incepator nu puteam sta in picioare ca era ghidonul jos, am pus inaltatoare...am mai evoluat ... dupa care schimbat motoreta cu wr426 si pus ghidon mai jos.

Explicatie: cand mergi in regim de cursa ai sa mergi in sea si pozitia calaretului... cu genunchii putin flexati..... de putine ori stai fix in picioare pe mobra.

La urcarile foarte abrupte(perete) esti nevoit sa stai cu corpul mult in fata... si de multe ori cu capul inaintea ghidonului(uneori deasupra aripii). Daca ghidonul e foarte inalt nu vei reusi niciodata urcarea. La fel daca ghidonul e inalt si esti in pozitie de posetare ...sunt sanse mari sa o arunci bine pt ca nu prea ai control la ghidon cand tii mainile in sus.

Eu zic ca o pozitie buna la ghidon ar fi f putin aplecat in fata; oricum cand ai o mica urcare... treci un bolovan roata fata e mai sus cu ceva zeci de cm... deci si ghidonul si pozitia ta se indreapta. + ca trebuie sa stai putin flexat sa mai absorbi din socuri.

 

Bravo domnu' !Punct ochit punct lovit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms mult de tot pt tot ce ai scris M!rra. Eu oricum pt inceput am nev de ghidon mai inalt pt ca nu o sa fac hard enduro sa pot urca cine stie ce dealuri etc pt ca nu am cu ce...Ideea era pt paduri si drumuri relativ ok . Dupa ce schimb mobra si trec la altceva mai hard atunci poate va trebui sa il dau sa imi iau ceva mai low. Pana atunci mai este mult timp, pt a invata si pt a face o foarte mare dif intre ce inseamna ghidon inalt si ghidon jos...

Oricum acum e tardiv pt ca deja le-am luat si mai mult ca sigur ca o sa le folosesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...