terowf Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Salut, sunt nou in materia "49" cc, am ales aceasta capacitate ca o alternativa la deplasatul cu motocicleta in timpul zilei prin oras. Desi am citit si recitit legea nu am reusit sa inteleg daca este sau nu obligatoriu ITP=ul in cazul mopedelor de 49cc care nu depasesc 45 !? Probabil ca celelalte topicuri pe aceasta tema sunt de mult apuse, si nu am reusit sa le gasesc, iar daca cineva imi poate da lamuriri in acest ii sunt recunoscator ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mtk4ever Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Anul trecut prin vara cand am fost la RAR pt autentificarea la moto , era obligatoriu itp-ul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 autovehiculele sub 50 cc se INREGISTREAZA, nu se inmatriculeaza. Odata inregistrat nu esti obligat sa faci itp la 2 ani cum se face la vehiculele inmatriculate. Ceea ce spune MTK4ever este ca el a fost la rar sa i se faca identificare (omologare individuala pe baza careia se elibereaza Cartea de indentitate a autovehiculului) in vederea inregistrarii, nu ITP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 6, 2013 Autor Share Postat Februarie 6, 2013 @mtk la moto este aceeasi procedura ca la orice autoturis/autoutilitara etc, @dragos deci, petru scuter nu este necesar itp-ul, dar RCA ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
woogie.boogie Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Salut, Da, este obligatorie asigurarea RCA si cred, nu sunt sigur, de ITP. La RAR am fost si eu cu ligheanul meu si mi-a spus "ne vedem peste 2 ani". DIn asta inteleg ca se face ITP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 6, 2013 Autor Share Postat Februarie 6, 2013 ... legislatie de rahat, stai sa aflii din vorba in vorba ce iti trebuie si ce nu... eu am fost la RAR Grivitei, pt folia de securizare si nu mi-a precizat nimeni nimic de ITP, n-am reusit sa ajung si la politia locala, dar sunt curios ce or sa zica si ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Si la mopedele inregistrate la Primarie este obligatoriu ITP si RCA; si nu de curand ci de ani buni.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Abab Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Itp nu era obligatoriu ... dar mai nou este (din 19 ianuarie) ... RCA era si este obligatoriu si o sa fie O sa-ti puna o bulina verde pe numar + o stampila pe un rahat de foaie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Eu aveam nevoie de aceleaşi acte ca şi înmatricularea la Poliţie pentru a înregistra mopedul la Primărie, în 2010. ITP, CIV, RCA şi de anul acesta şi impozit. Concluzie personală : NU merită înscrise la Primărie, mergeţi şi înmatriculaţile la Poliţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Si la mopedele inregistrate la Primarie este obligatoriu ITP si RCA; si nu de curand ci de ani buni.... De ani buni eu nu stiu unde ai trait tu dar pana acum eu din cate mopede am vazut niciunul nu avea itp, mai mult, nu exista rubrica in certificatul de inregistrare ptr asa ceva! ITP la vehiculele inregistrate nu exista! Itp nu era obligatoriu ... dar mai nou este (din 19 ianuarie) ... RCA era si este obligatoriu si o sa fie O sa-ti puna o bulina verde pe numar + o stampila pe un rahat de foaie Fi amabil si prezinta-ne si noua articolul de lege din lg 203, care spune ca la vehiculele inregistrate este OBLIGATORIU ITP ca sa ne edificam si noi! Bulina se pune pe nr de inmatriculare nu cel de inregistrare. Statiile de ITP nu pun stampila, lipesc lolie securizata RAr peste data inscrisa in certificatul de inmatriculare , cu urmatoarea revizie! RCA este obligatoriu. Eu aveam nevoie de aceleaşi acte ca şi înmatricularea la Poliţie pentru a înregistra mopedul la Primărie, în 2010. ITP, CIV, RCA şi de anul acesta şi impozit. Acel ITP despre care vb tu este identificarea facuta la RAR in vedere Inmatricularii / Inregistrarii. RCA este obligatoriu pre inscrierea in circulatie si tocmai de aceea se cere. Salut, Da, este obligatorie asigurarea RCA si cred, nu sunt sigur, de ITP. La RAR am fost si eu cu ligheanul meu si mi-a spus "ne vedem peste 2 ani". DIn asta inteleg ca se face ITP. DAca tu imi spui ca tu ai acel Piaggio X9 care nu a fost fabricat niciodata sub 125 inregistrat pe primarie ca vehicul de capacitate sub 50 cc cred ca toti de aici ne-am facut o idee despre tine si legalitatea ta pe drumurile publice Ca o mica paranteza, vreau sa lamurir un aspect simplu si foarte concludent. In momentul in care esti prins fara ITp politia face urmatoarele activitati: 1. amenda ptr ITP expirat cu masura complementare de retinere a talonului. 2. se elibereaza dovada cu drept de circulatie pe 15 zile , perioada in care conducattorul auto este obligat se se puna in legalitate (in cazul de fata sa isi faca ITP la un centru RAR nu statie de ITP particulare) 3.Dupa ce ai facut ITp RAR-ul elibereaza o recipisa in care este mentionat noul ITp (de regula acea brosura galbena unde trece urmatoarea data a ITP) 4. cu aceasta recipisa, cu dovada si cu buletinul te duci la organul emitent SRPCIV (prahova, Ialomita, Constanta) care a emis certificatul si il recuperezi 5. lucratorul din cadrul acelui serviciu care este politist, verifica daca sunt intrunite conditiile cumulative ptr redobandirea talonului iar in caz pozitiv il inapoiaza. Acumdaca vb de mopede inregistrate, este clar ca acel certificat de inregistrare in emite PRIMARIA. Daca nenea gaborul te prinde fara IPT la moped iti ia talonul si il inainteaza unde!?!?!? PRIMARIEI?? ce (cuvant urat) sa faca primaria cu talonul tau!? plus ca la primaria aia nu au functionari specializati care sa stie ce si cum si in ce conditii sa iti dea talonul inapoi! Terminati cu prostiile si aberatiiile! Pana pe 19 ian 2013 nu a existat ITP ptr mopede si nici dupa aceasta data nu exista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 8, 2013 Autor Share Postat Februarie 8, 2013 conf. oug 195/2002 modificata prin 203/2012 : art.6 din lege 6.autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule; 21.moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, samd. Art. 7 Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei. art. 9 (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulaţie, autovehiculele, remorcile şi tramvaiele trebuie să fie omologate în condiţiile legii. (3) Documentul care atestă omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberată în condiţiile legii. (4) Pentru a fi menţinute în circulaţie, vehiculele înmatriculate se supun inspecţiei tehnice periodice. (5) Inspecţia tehnică periodică se efectuează în staţii autorizate, conform legislaţiei în vigoare. Art. 11 (1) Proprietarii de vehicule sau deţinătorii mandataţi ai acestora sunt obligaţi să le înmatriculeze sau să le înregistreze, după caz, înainte de a le pune în circulaţie, conform prevederilor legale. Art. 14 (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum şi vehiculele cu tracţiune animală se înregistrează de către consiliile locale, care ţin şi evidenţa acestora. Cred ca am lamurit problema, cu articole justificative din ORDONANŢA DE URGENŢĂ Nr. 195/2002privind circulaţia pe drumurile publice, modificata si completata prin. Legea 203/2012, cu aplicare de la 19.01.2013. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 e destul de clar! Mopedul se inregistreaza! fara ITP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 e destul de clar! Mopedul se inregistreaza! fara ITP Asa este dar NUMAI daca este la prima inregistrare, e nou si are certificat de garantie 2 ani, dar nu am timp si rabdare sa documentez; am un scuter de 49 care este inregistrat la Primarie si i-am facut anul trecut si ITP la o statie autorizata RAR. De acolo mi s-a eliberat un cartonas galben cu data urmatoarei ITP peste 2 ani, cu folie de securizare RAR si stampila Statiei ITP. Am facut asta ca s-a mai dezbatut subiectul pe acest forum, si in final s-a concluzionat ca trebuie ITP altfel iei amenda. Deci eu sustin din propria mea experienta si documentare, ca si la mopede ca sa circuli pe drumurile publice ai nevoie de ITP. Nu ma intereseaza sa ma contrez aici, la infinit cu cineva pe acest subiect; la noi legile sunt facute asa de alambicat si modificate asa de des, ca trebuie sa cauti mult si bine pana sa te lamuresti; cu 75 lei am facut ITP pe 2 ani, si circul linistit. Posibil sa fi facut ITP desi nu e necesar, dar nu cred. Ar fi interesant care e parerea politistilor de la Circulatie (cei din orasele mari care ar trebui sa fie bine pregatiti si sa cunoasca legea). Opriti mopedu langa un politist rutier ziceti:" Domnu' politist, nu am ITP la moped, ar trebui?"....si asa aflati. /index.php?/topic/662297-itpverificare-scutere-50cc/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 8, 2013 Autor Share Postat Februarie 8, 2013 afirmatia din topicul postat de tine este o aberatie, tocmai am exemplificat din lege, in post-ul de mai sus, ca nu este necesar ITP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 cele de mai sus sunt din legea veche, noul cod rutier incadreaza mopedele la autovehicule,trebuie permis Am si implicit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 8, 2013 Autor Share Postat Februarie 8, 2013 cele de mai sus fac parte din ORDONANŢA DE URGENŢĂ Nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, modificata si completata prin. Legea 203/2012, cu aplicare de la 19.01.2013. .. cius ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 Cand doamne-fereste va trebui sa dai RCA-ul tau cuiva, ai sa te intrebi de ce e nevoie / recomandat sa ai ITP valabil.Pt ca o sa dai din buzunar banii pt reparatii.Si sa nu aud replica "la mine nu are cum sa se intample" .La un moment dat, nici nu trebuie sa fii vinovat intr-un accident, e suficient ca Asiguratorul celuilalt sa ceara expertiza si hartia ca vehiculul (in cauza mopedul) tau era ok dpdv tehnic. Aici devine mai nasol.Uitati probabil in ce tara traim si cu ce oameni ne intalnim zilnic pe soselele (pardon, ulitele) patriei... Nu ma intereseaza subiectul mopede, insa legile de la noi sunt facute fara cap si fara coada. Si cand te lovesti de ele, atunci iti pui intrebari tardive... Ce poate ascunde un ITP si cat de grav e sa il ai facut?Sa nu luam in calcul imensa suma de 75 ron/2ani... Si acum ramane sa punem problema catre autoritati. A trimis careva mail la Directia Rutiera?Sa aflam si noi un raspuns pe cale oficiala, il scoateti la imprimanta si il purtati la voi, in talon.Si atunci, in caz nefericit, il cititi, sau il aratati celor in cauza.Face cineva incercarea? Dpdv legal, dupa litera legii, se poate sa NU fie nevoie de ITP, mai ales daca orasul in cauza nu e resedinta de judet.Dar dpdv civic,rutier,siguranta? S-auzim de bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 (editat) Asa este dar NUMAI daca este la prima inregistrare, e nou si are certificat de garantie 2 ani, dar nu am timp si rabdare sa documentez; am un scuter de 49 care este inregistrat la Primarie si i-am facut anul trecut si ITP la o statie autorizata RAR. De acolo mi s-a eliberat un cartonas galben cu data urmatoarei ITP peste 2 ani, cu folie de securizare RAR si stampila Statiei ITP. Am facut asta ca s-a mai dezbatut subiectul pe acest forum, si in final s-a concluzionat ca trebuie ITP altfel iei amenda. Deci eu sustin din propria mea experienta si documentare, ca si la mopede ca sa circuli pe drumurile publice ai nevoie de ITP. Nu ma intereseaza sa ma contrez aici, la infinit cu cineva pe acest subiect; la noi legile sunt facute asa de alambicat si modificate asa de des, ca trebuie sa cauti mult si bine pana sa te lamuresti; cu 75 lei am facut ITP pe 2 ani, si circul linistit. Posibil sa fi facut ITP desi nu e necesar, dar nu cred. Ar fi interesant care e parerea politistilor de la Circulatie (cei din orasele mari care ar trebui sa fie bine pregatiti si sa cunoasca legea). Opriti mopedu langa un politist rutier ziceti:" Domnu' politist, nu am ITP la moped, ar trebui?"....si asa aflati. /index.php?/topic/662297-itpverificare-scutere-50cc/ Eu cred ca esti ........, nu ai ce face cu banii si plus de asta datorita .............. tine, se vor trezi unii sa spuna ca hai sa facem bani si prin acest ITP la scutere.Ca fapt divers eu sunt politist rutier iar daca nici ceea ce ti-am explicat aici nu te convinge, eu iti recomand sa te adresezi Directie rutiere domnului Comisar Sef - directorul politiei rutiere Dinita Lucian si poate atunci va ajunge si voua in cap informatia CLAR si OFICIAL Editat Februarie 12, 2013 de Niko limbaj,instigare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 Terowf afirmatia din topicul postat de tine este o aberatie, tocmai am exemplificat din lege, in post-ul de mai sus, ca nu este necesar ITP A)Imi dau seama ca nu ai inteles nimic din ce am postat daca zici ca este o aberatie; nu voi raspunde la jignire cu alta jignire pt. ca stiu ca acest forum e public, si fauna e foarte bogata, plina de tot felul de...... B)Chiar tu ai postat din legislatie, dar se pare ca nu ai citit-o, sau daca ai citit-o nu ai inteles nimic; deci: 6.autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;" Deci mopedele sunt considerate autovehicule conform articolului de mai sus; dar conform articolului de mai jos fac parte in acelasi timp si din categoria anterioara, mai cuprinzatoare a vehiculelor. 21.moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, samd. Acum, articolul 7 de mai jos ne spune ca orice vehicul care circula pe drumurile publice, inclusiv autovehiculele, deci mopedele trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului, etc....si asta cum se poate face altfel decat prin ITP?ITP este dovada oficiala si recunoscuta legal ca vehicului este apt circulatiei pe drumurile publice. Art. 7.Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei. In rest, e clar ca vehiculele trebuie sa aiba ITP; ca exista si sanctiuni; iar autovehiculele sunt cuprins in categoria vehiculelor; mopedul este precizat a fi autovehicul; deci mopedul ca sa circule pe drumurile publice trebuie sa aiba ITP; cine vrea nu are decat sa circule fara, ca pana la urma afla el primind o amenda de clasa IV-a si retinerea Certificatului de Inregistrare: Art. 102 (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat; Art. 112 (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: a) vehiculul nu are efectuată inspecţia tehnică periodică valabilă; Cred ca este destul de clar ca orice vehicul sau autovehicul il conduci pe drumurile publice(cu unele exceptii precizate prin Ordin al Min.Transp.) fie ca este inregistrat sau inmatriculat, trebuie sa aiba ITP valabil altfel conform celor de mai sus ti se retine certificatul de inregistrare sau certificatul de inmatriculare. Vedeti aici, citit cu atentie tot: http://www.legalis.ro/wp-content/uploads/2012/11/OUG_195_2002_privind_circulatia_pe_drumurile_publice_forma_aplicabila_19_ianuarie_2013.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 Terowf afirmatia din topicul postat de tine este o aberatie, tocmai am exemplificat din lege, in post-ul de mai sus, ca nu este necesar ITP A)Imi dau seama ca nu ai inteles nimic din ce am postat daca zici ca este o aberatie; nu voi raspunde la jignire cu alta jignire pt. ca stiu ca acest forum e public, si fauna e foarte bogata, plina de tot felul de...... B)Chiar tu ai postat din legislatie, dar se pare ca nu ai citit-o, sau daca ai citit-o nu ai inteles nimic; deci: 6.autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;" Deci mopedele sunt considerate autovehicule conform articolului de mai sus; dar conform articolului de mai jos fac parte in acelasi timp si din categoria anterioara, mai cuprinzatoare a vehiculelor. 21.moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, samd. Acum, articolul 7 de mai jos ne spune ca orice vehicul care circula pe drumurile publice, inclusiv autovehiculele, deci mopedele trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului, etc....si asta cum se poate face altfel decat prin ITP?ITP este dovada oficiala si recunoscuta legal ca vehicului este apt circulatiei pe drumurile publice. Art. 7.Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei. In rest, e clar ca vehiculele trebuie sa aiba ITP; ca exista si sanctiuni; iar autovehiculele sunt cuprins in categoria vehiculelor; mopedul este precizat a fi autovehicul; deci mopedul ca sa circule pe drumurile publice trebuie sa aiba ITP; cine vrea nu are decat sa circule fara, ca pana la urma afla el primind o amenda de clasa IV-a si retinerea Certificatului de Inregistrare: Art. 102 (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat; Art. 112 (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: a) vehiculul nu are efectuată inspecţia tehnică periodică valabilă; Cred ca este destul de clar ca orice vehicul sau autovehicul il conduci pe drumurile publice(cu unele exceptii precizate prin Ordin al Min.Transp.) fie ca este inregistrat sau inmatriculat, trebuie sa aiba ITP valabil altfel conform celor de mai sus ti se retine certificatul de inregistrare sau certificatul de inmatriculare. Vedeti aici, citit cu atentie tot: http://www.legalis.ro/wp-content/uploads/2012/11/OUG_195_2002_privind_circulatia_pe_drumurile_publice_forma_aplicabila_19_ianuarie_2013.pdf Invata sa faci diferenta dintre vehicul, autovehicul, diferenta dintre inmatriculare si inregistrare. Discutam dupa ce te pui la curent cu acestea! Legea prevede ca vehiculele circula ocazional pe drumurile publice la fel si cele inregistrate! OCAZIONAL nu e tot una cu mereu sau doar pe drumurile publice. Terowf afirmatia din topicul postat de tine este o aberatie, tocmai am exemplificat din lege, in post-ul de mai sus, ca nu este necesar ITP A)Imi dau seama ca nu ai inteles nimic din ce am postat daca zici ca este o aberatie; nu voi raspunde la jignire cu alta jignire pt. ca stiu ca acest forum e public, si fauna e foarte bogata, plina de tot felul de...... B)Chiar tu ai postat din legislatie, dar se pare ca nu ai citit-o, sau daca ai citit-o nu ai inteles nimic; deci: 6.autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;" Deci mopedele sunt considerate autovehicule conform articolului de mai sus; dar conform articolului de mai jos fac parte in acelasi timp si din categoria anterioara, mai cuprinzatoare a vehiculelor. 21.moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, samd. Acum, articolul 7 de mai jos ne spune ca orice vehicul care circula pe drumurile publice, inclusiv autovehiculele, deci mopedele trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului, etc....si asta cum se poate face altfel decat prin ITP?ITP este dovada oficiala si recunoscuta legal ca vehicului este apt circulatiei pe drumurile publice. Art. 7.Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei. In rest, e clar ca vehiculele trebuie sa aiba ITP; ca exista si sanctiuni; iar autovehiculele sunt cuprins in categoria vehiculelor; mopedul este precizat a fi autovehicul; deci mopedul ca sa circule pe drumurile publice trebuie sa aiba ITP; cine vrea nu are decat sa circule fara, ca pana la urma afla el primind o amenda de clasa IV-a si retinerea Certificatului de Inregistrare: Art. 102 (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat; Art. 112 (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: a) vehiculul nu are efectuată inspecţia tehnică periodică valabilă; Cred ca este destul de clar ca orice vehicul sau autovehicul il conduci pe drumurile publice(cu unele exceptii precizate prin Ordin al Min.Transp.) fie ca este inregistrat sau inmatriculat, trebuie sa aiba ITP valabil altfel conform celor de mai sus ti se retine certificatul de inregistrare sau certificatul de inmatriculare. Vedeti aici, citit cu atentie tot: http://www.legalis.ro/wp-content/uploads/2012/11/OUG_195_2002_privind_circulatia_pe_drumurile_publice_forma_aplicabila_19_ianuarie_2013.pdf app sa te duci tu sa faci ITP la caruta, bicicleta (vehicul) sau la carutul tras sau impins cu mana! sunt tare curios ce raspuns iti vor da cei de la RAR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 9, 2013 Autor Share Postat Februarie 9, 2013 este vehicul care nu este supus inmatricularii, ci, inregistrarii, iar legea spune art. 9 (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulaţie, autovehiculele, remorcile şi tramvaiele trebuie să fie omologate în condiţiile legii. (4) Pentru a fi menţinute în circulaţie, vehiculele înmatriculate se supun inspecţiei tehnice periodice. ... Art. 14 (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum şi vehiculele cu tracţiune animală se înregistrează de către consiliile locale, care ţin şi evidenţa acestora. LEGAT DE: Art. 7.Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei. -> Certificatul de conformitate emis de fabricant cred ca ar trebuie sa rezolve enigma asta. Art. 112 (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră în următoarele cazuri: a) vehiculul nu are efectuată inspecţia tehnică periodică valabilă; UNDE ITI PUNE TIE VIZA DE ITP IN CERTIFICATUL DE INREGISTRARE ???? Sa ma amendeze pe mine, ca tare drag imi este de instanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 Va rog sa citit aici Ordonanta 6 din 25 ianuarie 2012 pentru modificarea "Ordonanta Guvernului nr. 81/2000. Cititi pagina 1 si pagina 2, Articolul 2, aliniatul 3) litera i) in textul de mai jos http://www.rarom.ro/cs-uploads/OG81-2000.pdf ITP este obligatoriu si la mopede, e lege!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 9, 2013 Autor Share Postat Februarie 9, 2013 este o contradictie intre cele 2 legi, aici vroiam sa ajung, la un text de lege care cere ITP-ul... si de aici mai departe sa vedem care lege se aplica se aplica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 (editat) Eu cred ca esti...., nu ai ce face cu banii si plus de asta datorita ....... tine, se vor trezi unii sa spuna ca hai sa facem bani si prin acest ITP la scutere. Ca fapt divers eu sunt politist rutier iar daca nici ceea ce ti-am explicat aici nu te convinge, eu iti recomand sa te adresezi Directie rutiere domnului Comisar Sef - directorul politiei rutiere Dinita Lucian si poate atunci va ajunge si voua in cap informatia CLAR si OFICIAL .................. Puna mana si citeste bine OG6/2012 care modifica OG 81/2000; In M. Of. nr. 78 din 31 ianuarie 2012 a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 6/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica. Si dupa ce citesti bine, ca sa-ti intre in cap, poi sa-mi scrii aici cateva scuze, ca sa vada si ceilalti ca esti om de caracter si stii sa recunosti cand gresesti....eu sunt curios cum o sa procedezi! Deci: Este obligatoriu ITP la mopede! Ca nu ne convine asta este altceva! Subiectul se poate inchide! Editat Februarie 12, 2013 de Niko Limbaj nepotrivit,jigniri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
terowf Postat Februarie 9, 2013 Autor Share Postat Februarie 9, 2013 Buna ziua, In ideea solutionarii unei mari enigme in prezent, in lumea mopedelor care circula pe strazile din Romania, am decis sa ma adresez autoritatii competente, reprezentata prin persoana dvs.. In cazul mopedelor cu o capacitate cilindrica de pana la 49cmc, cu o viteza maxima constructiva ce nu depaseste 45km/h, prevederile carei legi se aplica privind I.T.P.-ul : OG 81/2000 modificata si completata prin OG 6/2012 sau prevederile OG 195/2002 modificata si completata prin Legea 203/2012 ? Deoarece cele doua legi se contrazic, una sustinand obligativitatea mopedelor de a avea inspectie tehnica periodica valabila, iar cealalta le priveste ca autovehicule ce se inregistreaza, obligativitatea ITP-ului fiind doar pentru autovehiculele inmatriculate. Va rog respectuos sa imi raspundeti intr-un termen rezonabil. Cu stima, xxxx xxxxxx cam asa suna mesajul trimis directorului RAR .. acum astept si un raspuns... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.