Sari la conținut

Turbo?


Vizitator TazzY
 Share

Postări Recomandate

ce crezi ca n-am visat si eu azi noapte sa pun turbo la motoreta de 125 cc si gata, sa mai dea acolo vreo 3-4 cai?problema cu turbo suflantele e ca au nevoie de un volum minim de gaz rezultat din ardere pt a putea ajunge la o turatie acceptabila a turbinei care sa poate genera suficienta presiune pt a putea fi apoi introdusa in carburator sau injectoare....

 

omu.... mai usurel asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

cel mai mic motor pe care s-a pus turbo e de 600cc....s

 

 

Vazusem mai demult pe net, un filmuletz cu o Aprilia RS 125 2T Turbo care chiar mergea. Asta m-a incurajat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mult suces la turbo da sa nu uiti ca la o turbo suflanta care in general lucra la 70000-80000 (la masinile cu turbo) rot per min iti tre o ungere foarte buna cea ce duce la o pompa de ulei mult mai puternica cea ce duce la un efort suplimentar al motorului deci vei pierde din nou cai putere tot la fel i trebuie si la turbo compresor o ungere deci daca vrei sa obti o pueree mai mare dintrun motor mic inciarca alta varianta tobe galeri micsorarea greutati obtinerea de turati mai mari si in ultima instanta o benzina cu cifra octanica mai mare (100)dar nu o varianta prea buna deoarece cam arde tot prin motor dar va merge mult mai tare pe testate salut si suces :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

principala problema la tine este gasirea unei turbine care se mearga la capacitatea mica a motorului tau. prin modificarea sistemului de ungere, pentru ungerea shi racirea turbinei, nu se pierde putere semnificativa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

Voi chiar il luati in serios pe pustiu' asta ???????!!!??????

 

Mami, mami...vreau si eu motor de elicopter la trotineta....ce naiba, de la topicuri de-astea o sa ajung si eu un mic irascibil...

 

 

Vezi ca ai inceput sa te bag in seama pe toate topicurile mele, aiurea... Ce ar fi sa ne mai lasi cu idiotennile tale ? Care e problema ta ? Chiar daca nu o sa pun turbo sau chiar daca vorbesc aiurea CU CE TE DERANJEAZA ?

Vezi'ti de tomahawk'ul tau si lasa'ne !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca piesele nu sunt proiectate pentru motorul tau, nu o sa mearga, sau in cel mai bun caz o sa mearga foarte prost.

Presiunea in galerie, compresia, avansul etc vor deveni o ghiceala. Te vei putea astepta la detonatii, supra-incalzire, consum excesiv, spart motor, sau (cel mai probabil) sa nu porneasca deloc.

 

 

 

PS1 Nu prea are importanta inertia turbinei la pornire. Pentru asta exista "bypass valve". Inertia conteaza doar pentru ceea ce se numeste "turbo lag", care poate deveni absurd de mare daca turbina e prea grea pentru motorul tau.

 

PS2 Turbina are 4 porturi: esapament in, esapament out, aer in, aer out. Montarea se face pe galeria de evacuare, astfel incat esapamentul sa treaca prin turbina si sa o invarta. Designul galeriilor tine de configuratia motorului si turbinei si de spiritul artistic din dotare.

Pe portul de aer in (de obicei cu diametru mare, situat in capul turbinei) de monteaza filtrul de aer, iar din portul de aer out (sub presiune) se pleaca (de obicei prin tub de cauciuc) catre galeria de admisie a motorului.

Pe acest tub se poate monta radiatorul aer-aer, sau "intercooler", care are rolul de a raci aerul incalzit in turbina (turbina este o piesa extrem de calda). In unele cazuri acest radiator e racit cu apa, dar astea sunt deja sf-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta nu merge, zicea cineva de aici de compresor... Un compresor merge montat ?

 

Compresorul este asemanator turbinei, numai ca in loc de cele 2 porturi pentru esapament are o fulie antrenata printr-o curea de transmisie, in general de pe vibrochen.

Alta diferenta este faptul ca, compresorul este de obicei amplasat in zona admisiei, fata de turbina ca se monteaza pe evacuare.

Problemele cu compresorul ar fi:

- in loc de un port mare de aer out, compresorul are de obicei cate un port pentru fiecare cilindru, pentru a nu risipi spatiu cu ramificari ulterioare. Deci ai nevoie de un compresor mititel cu un singur port (am inteles ca ai monocilindru?)

- compresorul se actioneaza prin curea de transmisie de pe vibrochen, deci trebuie sa montezi o fulie care sa fie aliniata cu fulia compresorului. Eu as zice ca e imposibil avand in vedere ca pe o parte ai ambreiajul si pe alta alternatorul / demarorul / distributia sau ce ai tu acolo.

- compresorul trebuie montat rigid, dar totodata cu un sistem de intindere a curelei.

 

 

In concluzie: cum a zis cineva mai inainte - daca nu gasesti un kit special, mai bine te lasi pagubas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

Dap.. Cred ca o sa ma las la mana mea... Sau pun kit'ul de nos care il aveam pe Peugeot... ;)

Multzam inca odata tuturor! :lol:

Editat de TazzY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai... nu prea se poate. Adica, pana la urma, nimic nu e imposibil, dar turbo... greu de tot.

Dupa cum a mai zis cineva mai sus, laun motor monocilindru variatiile de presiune din evacuare sunt mai mari, deci ar iesi aiurea, cu pulsatii de putere si chestii in genul asta. In plus, chestia asta nu se face "dupa ureche", trebuind calculata foarte bine presiunea de supraalimentare: prea mica - nu ai facut nici o treaba, prea mare - BUM! Apoi mai este mica problema legata de ce presiune poate suporta cilindrul tau, trebuind dupa caz o biela mai zdravana, piston mai zdravan, schimbarea raportului de compresie (mai ales daca este peste 9 - 9,5:1). Iti trebuie multa stiinta, experienta, scule si probabil si in cazul asta toto nu ar iesi o treaba grozava. Aaa,... si bani. Destul de multi.

Compresorul este mai fezabil in cazul tau, dar si atunci trebuie multa munca, niste calcule cat de cat exacte, scule si probabil si ceva piese facute special.

 

Daca vrei neaparat sa cresti puterea, iti recomand modificari mai uzuale si mai la indemana: carburator mai tare, filtru de aer, esapament, toba, eventual marirea raportului de compresie, arbore cu came, etc..

Bafta! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap asha e la 4t ai 5-10% dar eu chiar am crezut ca e mobra ca omu asha zicea... :lol:

Wowww ...interesant.Deci daca pun pe un gsxr1000 ,imi da cam 20cp doar o "simpla" toba!??!??...daca ii schimb si filtru ,bujiile imi mai da vreo 50cp...daca umblu doar putin la motor ,mai imi dai iarasi vreo 100cp ,ca sa nu vorbesc cate sute de cai imi da daca umblu mai mult ;) ..Fratilor ,mai terminati-va cu minciunile astea!!!!...mai sunt oameni la inceputul motociclismului si or sa creada asemenea ineptii ,mai usor ,ce naiba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...