Sari la conținut

Noile reguli (definitive) ale examenului moto:


Cyba
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tare mi'e frica ca va trece. Hai sa ne gandim logic, cati dintre motoristi, vor fi contra proiectului( si vor mentiona acest lucru in scris (pe mail-ul m.a.i), aducand argumente solide, cati vor fi pro (deasemeni aducand argumente). Dar, mai ales, cati conservari ( majoritatea antifani ai fenomenului moto, si implicit ai motociclistilor), vor baga strambe de tot felul, pentru ca astfel acest proiect sa fie aprobat ? Let's think about it! Vorba aia: Prosti, dar multi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi cand va ganditi la motoare de 600 aveti in cap doar sport, ati uitat de alte clase, enduro, chopper ?

cel mai probabil scolile se vor reprofila pe chopper pentru ca are peste 180kg si centrul de greutate jos, iar capacitatea de peste 600 nu il face un monstru al cailor

testul pe strada si in poligon trebuie facut pe acelasi motor ?, nu de alta dar la 8-uri cu chopperu e mai dificil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi nu avem in cap doar clasa sport. Cel putin nu toti. Dar, i(responsabilii) legiutori, oare cati dintre ei, stiu ca exista mai multe clase? Ma indoiesc in privinta asta. Cu siguranta, in opinia lor, motociclistii sunt doar "nebunii aia de se dau pe o roata, se baga printre masini, si pleaca primii din intersectii" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu fie definitive, dupa cum se precizeaza :( E o mare prostie, ca, pt A, sa se faca direct pe 600. Vizavi de aplicare, tare mi'e frica ca se va intampla. I mean, dobitocii din senat, parlament, cam aplica orice le suna lor a fi "frumos si bun". Fara a se gandi prea mult la detaliile legate de lege (daca e logica, daca avantajeaza cetateanul, etc)....

 

In orice caz, daca deocamdata, e proiect de lege, inseamna ca, totusi, ramane in vigoare legea veche, privind scolarizarea / examenul pt A? Ar fi prea stupid, ca pana li se falfaie astora sa aprobe noua lege, sa fie stopate scolile de soferi, in ceea ce priveste scolarizarea / examenul pt A :(

ce-are frate daca se face direct pe 600????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care este paralela cu automobilul, de ce exageram iarasi ? nu poti conduce cu b-ul un camion dar poti conduce un autoturism cu motor de 600cmc cu 20cp dar si unul de 5000cmc cu niste sute de caluti, deci numai motociclistii incepatori sunt "periculosi"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce m-am vazut cu sacii in caruta...zic si eu cateva:

- educatia se face cu forta si nu este benevola. asta trebuia sa inteleaga tot romanul si felicit legile care IMPUN educatia

- trebuie sa recunostem ca a conduce o motocicleta este mult mai periculos decat a conduce o masina si prin urmare sunt necesare masuri mult mai restrictive in acordarea acestui drept

- toti conduc cu pasager, majoritatea conduc motoare >= 600 cm, Mi se pare normal ca aceste conditii de condus sa fie reproduse si la examen. Poate ca ar fi mers totusi o limita a greutatii de minim 170 kg, unde se incadreaza foarte multe motociclete

- daca cineva nu stapaneste puterea motorului, greutatea motorului sau condusul cu pasager, asa cum s-a mai spus, trebuie sa obtina o categorie inferioara, sa mai adune experienta si pe urma sa obtina A. Cine face un sezon pe un cbr 125 sunt sigur ca va obtine fara nici un fel de probleme A-ul pe un R6 de exemplu.

- responsabilizeaza instructorii sa ii invete cu adevarat pe cursanti (s-a mai spus)

- riscul asumat de catre instructori si conditiile restrictive asupra motocicletelor folosite va face ca pretul obtinerii categoriilor pe doua roti sa creasca.

- ar fi util de introdus ca se excepteaza de la repectivele prevederi cursantii care sustin examenul pe motociclete proprietate personala care dpdv legal se incadreaza la categ A dar nu indeplinesc conditiile de capacitate si greutate. S-ar mentine in acesta caz numai obligativitatea mersului cu pasager, care mi se pare esentiala.

 

Una peste alta mi se pare o initiativa foarte buna, mult peste legile care se fac de obicei in Romania. Sper sa fie ignorat continutul ei de catre toti senatorii se deputatii si sa fie aprobata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ala cu F-ul

Totusi legea (daca se va aproba) are si cateva lucruri bune.

Inainte lumea dadea pe 125cc, iar dupa aia se urca pe 600cc si facea belele...

Se spune: "cum voi merge pe 600cc si 180 kg, daca eu am 65 kg"...

Pai nu te obliga nimeni sa dai de categoria A direct, alternativa sunt subcat, iar cand te simti pregatit dai A.

 

Si eu sunt intr-o situatie proasta, nevastamea vroia sa dea de A, acum daca trebuie sa mearga cu pasager la examen, s-au dus sperantele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub 180 au multe fara lichide. 17-18l de benzina, 3 de ulei, 3 de anitgel si trec de 180 lejer, ajung spre 200Kg.

Si prin alte parti, cand se da examen in ploigon cu o motocicleta care nu se vireaza suficient, cum sunt cele sport, se pun la distanta mai mate conurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi legea (daca se va aproba) are si cateva lucruri bune.

Inainte lumea dadea pe 125cc, iar dupa aia se urca pe 600cc si facea belele...

Se spune: "cum voi merge pe 600cc si 180 kg, daca eu am 65 kg"...

Pai nu te obliga nimeni sa dai de categoria A direct, alternativa sunt subcat, iar cand te simti pregatit dai A.

 

Si eu sunt intr-o situatie proasta, nevastamea vroia sa dea de A, acum daca trebuie sa mearga cu pasager la examen, s-au dus sperantele!

Eu nu cred ca s-au dus sperantele. Doar ca are nevoie de multe ore de practica in poligon, cu pasager. Ceea ce o face sa fie mult mai pregatita cand iese in trafic, si tu vei sta linistit. Am avut o prietena. Luase A-ul si locuiam in orase diferite. Pai nu vreau sa iti spun cum stateam cu inima stransa cand o stiam ca se duce cu motocicleta la munca prin bucuresti...

Desi am mai multe persoane care au obtinut permisul in jurul meu, nu i-am recomandant la nici unul si oricum m-as simti foarte vinovat daca vreunul din fratii mei ar face accident

"frati" la propriu

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, sa recunoastem ca proiectul de lege (cred ca mai degraba normele de aplicare ale legii) are destule hibe.

E vizibil pentru oricine, nu trebuie argumente prea multe, putem sa-l scuipam din toate directiile.

Putem sa-i gasim si argumente pro?

Eu spun ca articolul care precizeaza ca INSTRUCTORUL va merge cu tine pe motor la examen ii va RESONSABILIZA pe multi din amatorii care se dau instructori. Adica ii va face sa se intereseze de cursanti, sa-i invete sa conduca un motor, sa ii pregateasca pentru traficul real, nu doar sa scape de ei cu 4-5 ore printr-un poligon de 50 de metri, facandu-i direct victime pe 2 roti.

Multi copii s-au imprastiat pe asfalt sau au ajuns in cimitire din cauza ca un adult responsabil (ala e instructorul, nu?) a fost un (cuvant urat) si nu i-a invatat nimic in scoala de soferi.

Apoi, partea cu motocicletele diferentiate pe categorii va scoate din cursa destui instructori. E neplacut, asa e, dar asta va crea posibilitatea pentru scolile mari sa ofere mai mult, in conditii mai bune, unui numar mai mare de cursanti, (adica vor oferi posibilitateade a-si amortiza cheltuielile) odata cu disparitia alora care se faceau ca te invata, se faceau ca au curs de legislatie, se faceau ca-i intereseaza de tine, de fisele tale, de ce inveti efectiv inainte sa-ti dea ok-ul.

Sa nu supere parerea mea, dar ma uit la cati posesori de A au aparut in ultima vreme, si cati de putini din ei sunt si motociclisti...

Perfect deacord ! cei mai multi posesori de A habar n-au ce e aia motocicleta si cum se conduce ... vor doar GSX_R ,R1, R6 si alte rachete din astea . Urmarile se vad la stiri...

Ca orice "chestie" noua pe cei mai multi ii deranjeaza ... pt ca ei vor cum era inainte mai " simplu" dar nu constientizeaza cat de ineficient era sistemul.

Pot sa spun ca am militat de mult, eu si alte persoane de prin lumea moto pentru introducerea unor reguli de genul asta (sedinte pe la Politie, politicieni etc) .

Ma bucur sa vad ca a avut si rezultat. Pana nu devenim toti responsabili - elev , instructor, politist.... nu iese nimic bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce-s lamentarile astea vis-a-vis de examen pe un 600 ...

Toti va ganditi numai la SS-uri de 600 ... asa si ? Mai exista si funduro, si enduro si choppere si naked-uri de 600 care nu dezvolta aceiasi putere si nu au aceiasi greutate ca un SS.

 

Din moment ce examenul se va da pe 600, cu siguranta si scoala se va face tot pe un 600, daca poti de la primele sedinte si te descurci ... mergi in continuare si ajungi la examen. Nu poti ... te lasi si te bagi la o categorie inferioara ... nu inteleg ce e asa de complicat.

Ai o problema ca ai 1,50 m si 40 kile si nu mai poti sa iei examenul ... aia e ... mergi cu scuterul. In franta, italia, spania ... sunt o gramada de fete pe scutere. Nu toti suntem calificati "fizic" pentru A.

 

Toti intram in scoala moto si si toti avem pretentia sa iesim cu carnetu in mana ... nu conteaza ca avem probleme psihice, probleme de vedere, probleme de atentie ... scoala moto/auto a ajuns sa devina inca o clasa in plus la liceu.

 

Oricum, in momentul de fata, in randurile motociclistilor trierea se face cu creierii pe asfalt, cu matzele incolacite pe stalpi ... si cu ficatii pe parbrizele conservelor.

Poate ca o altfel de triere ... la examen, cu noile conditii, e mult mai benefica pe plan demografic.

 

Ca sa nu mai vorbesc de instructorii de (cuvant urat) din Bucuresti cel putin ... care nu te invata absolut nimic, daca vii sters in cap de ceea ce inseamna motociclism, la fel de sters pleci din scoala moto ... diferenta consta doar in faptul ca ai invatat singurel ca o maimuta comenzile motocicletei ... in rest, esti pilaf.

La majoritatea instructorilor conteaza cati elevi are, nu ce ii invata. Sunt constient ca la o scoala mare unul sau doi instructori nu pot face fata unui program de 12 ore cu 30 de elevi ... efectiv n-au ce sa invete aia, se plimba ca vitele in cerc pe betonul ala rupt si sfarmat.

Cu noua lege, daca va fi in forma actuala, multi instructori se apuca de altceva, iar concurenta intre scolile moto va fi acerba in ceea ce priveste pregatirea elevului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare anormal sa faci scoala si sa dai examen pe o motocicleta de 250cmc si 130kg si sa poti conduce dupa una de 600cmc si 200kg. E mai bine pentru toata lumea sa invete sa mearga pe ceva apropiat de ceea ce isi va cumpara. Daca fizic nu esti in stare sa mergi cu ea, nu-i nevoie sa obtii un permis care iti da dreptul sa faci asta.

 

Bine, asta cu pasagerul la examen e cam aberanta. Normal ar fi sa iei pasager cand deja ai cateva mii de km facuti singur si ai invatat cat de cat sa mergi. Am vazut destui care au ambitia sa mearga cu pasager din prima zi. Eu cred ca ar fi mai normal sa se interzica mersul cu pasager primul an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare anormal sa faci scoala si sa dai examen pe o motocicleta de 250cmc si 130kg si sa poti conduce dupa una de 600cmc si 200kg. E mai bine pentru toata lumea sa invete sa mearga pe ceva apropiat de ceea ce isi va cumpara. Daca fizic nu esti in stare sa mergi cu ea, nu-i nevoie sa obtii un permis care iti da dreptul sa faci asta.

 

Bine, asta cu pasagerul la examen e cam aberanta. Normal ar fi sa iei pasager cand deja ai cateva mii de km facuti singur si ai invatat cat de cat sa mergi. Am vazut destui care au ambitia sa mearga cu pasager din prima zi. Eu cred ca ar fi mai normal sa se interzica mersul cu pasager primul an.

Nu imi spune ca tu nu ai luat pasager in primul an!!! + ca multi isi iau permisele si mobrele vin dupa 1,2,5 ani, timp in care ei acumuleaza experienta pe forum....la ce ar mai fi bun sa-ti interzica sa nu iei pasager in primul an???

Editat de costi_pci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu!

 

"Castile sunt pentru oameni urati." asta e parerea ta, deci ce mai e de spus in legatura cu "ce-are frate daca se face direct pe 600?"...

Ti-ai uitat simtul umorului acasa? Sau nu l-ai avut niciodata?

 

"habar nu au ce inseamna un motor de > 600 cmc, in privinta detaliilor tehnice / performantelor."

 

Recunosc, suna impresionant bucatica asta de text dar ati mers vreunul din cei care sunteti socati de 600cmc pe hornet sa vedeti ce cuminte e?

Daca are 90-100 cai nu inseamna ca tre sa-i dai capat.

 

Consider ca pasagerul e cea mai mare problema, nu moto de 600.

Sunt oameni care nu au luat niciodata pasager si nici nu vor lua, de-aia e cam aiurea obligatia asta.

Pe de alta parte, intr-un fel e buna ca te invata cu balastul, in plus - ar fi normal ca instructorii isi sa-si dea mai mult silinta din moment ce ei vor ajunge pe mana elevilor, in trafic.

 

Ar trebui interzis mersul pe mobra in primul an :))))

:crack:

 

Si sa se impuna un minim de 1000 de posturi pe motociclism.ro, tot in primul an. (km virtuali)

 

 

Pana acum se plangeau toti ca vai nu se invata nimic la scoala de soferi (cam adevarat), acum ca s-au mai inasprit conditiile va vaitati.

Cum necum, daca iei plasticul inseamna ca esti in stare sa duci un sac de ciment de colo-colo pe o moto de 600. :)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la examen mobra cu greutate minima 180 kg - mi se pare o aberatie

Se pot pune si cate 2 saci de cartofi sa compenseze kg lipsa :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce m-am vazut cu sacii in caruta...zic si eu cateva:

- .....

- toti conduc cu pasager, majoritatea conduc motoare >= 600 cm, Mi se pare normal ca aceste conditii de condus sa fie reproduse si la examen. S-ar mentine in acesta caz numai obligativitatea mersului cu pasager, care mi se pare esentiala.

 

Una peste alta mi se pare o initiativa foarte buna, mult peste legile care se fac de obicei in Romania. Sper sa fie ignorat continutul ei de catre toti senatorii se deputatii si sa fie aprobata

Chiar ca vorbesti dupa ce te-ai vazut cu sacii in caruta. Eu nu am mers cu pasager niciodata si nici nu ma vad mergand vreodata si mi se pare o prostie sa "reproduci" aceasta conditie la examen. Asa cum mi se par prosti si cei care sustin aberatia asta. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se mai inscrie cineva, la cat o sa coste :). ca si instructorul ala, ca sa fie de acord sa-si (eventual) rupa oasele la servici, trebuie platit ca lumea. plus motoarele care papa mai mult (si intretinerea care nu e aceeasi la 250 ca la 600), plus timpul pe care acum chiar o sa trebuiasca sa ti-l acorde, deci nu mai poate fi platit in aceleasi 120 de minute si pt tine ca faceai singur la A, dar si pt ala cu care era el la C... etc.

astea din banii cui, daca nu ai cursantilor?

Instructorul e platit sa te invete, nu sa-ti dea mobra o ora ca la balci. Asa cum te invata sa mergi asa are si el curaj sa se suie la spate. Va fi nevoit sa te invete.

 

Iar cui nu-i convin preturile sa mearga in strada sa ceara sa fie permisul obligatoriu ... si subventionat de stat :))

Acuma serios, pretul nu ar avea de ce sa creasca mai mult de 50% ... o sa fie concurenta mare si cursanti putini.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ca vorbesti dupa ce te-ai vazut cu sacii in caruta. Eu nu am mers cu pasager niciodata si nici nu ma vad mergand vreodata si mi se pare o prostie sa "reproduci" aceasta conditie la examen. Asa cum mi se par prosti si cei care sustin aberatia asta. :(

totusi, constietizezi ca esti un caz foarte rar nu? iar legile trebuie facute pentru binele comun si pentru modul de comportament al majoritatii; nu poti face o lege pentru fiecare. iar din cate stiu eu, nu prea exista motociclisti care sa nu fi mers cu pasager, NICIODATA. cel putin eu nu cunosc nici unul. si pana la urma, nu e chiar atat de greu. ba chiar te ajuta la franare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegule motociclist! Da` de ce nu ceri tu sa reproduca, in mod aleatoriu in functie de moaca celui examinat si urmatoarele situatii din trafic:

1. Ulei/balega/nisip in curba

2. TIR care taie curba si intra peste motociclist

3. Tzaran (de preferinta cu SUV) care vine inspre motociclist depasind coloana si dand flash-uri

4. Meltean trecand pe rosu cand motociclistul trece pe verde

5.

6.

7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei, prevederea cu "scolarizarea" pe moto de 600 este justificata. In felul acesta, doar cine va fi cu adevarat pregatit dpdv fizic, psihic si moral, si RESPONSABIL, va avea privilegiul de a conduce o motocicleta puternica ( sau relativ). In felul acesta, se va face o drastica triere intre motociclistii in adevaratul sens al cuvantului, si "fitzobikeri" acei fosti pusti corditi cu bataturi in palma de la acceleratia tinuta la maxim al scuterului (de cele mai multe ori, un cadavru de scuter), care au speriat "vestul" :))

Iar pentru novici, ca mine si ca multi altii, e de ajuns A1/A2, dupa cum considera fiecare ca este pregatit.

Cat despre prevederea de a se da examenul cu pasager, e cam cretinoida faza. La o adica, nu e de ajuns ca, in caz de, doamne fereste, cursantul face o greseala mai grava, in timpul examenului, si'si pune viata in pericol, trebuie sa mai raspunda apoi si pentru "avariile" suferite de instructor :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei, prevederea cu "scolarizarea" pe moto de 600 este justificata. In felul acesta, doar cine va fi cu adevarat pregatit dpdv fizic, psihic si moral, si RESPONSABIL, va avea privilegiul de a conduce o motocicleta puternica ( sau relativ). In felul acesta, se va face o drastica triere intre motociclistii in adevaratul sens al cuvantului, si "fitzobikeri" acei fosti pusti corditi cu bataturi in palma de la acceleratia tinuta la maxim al scuterului (de cele mai multe ori, un cadavru de scuter), care au speriat "vestul" :))

Iar pentru novici, ca mine si ca multi altii, e de ajuns A1/A2, dupa cum considera fiecare ca este pregatit.

Cat despre prevederea de a se da examenul cu pasager, e cam cretinoida faza. La o adica, nu e de ajuns ca, in caz de, doamne fereste, cursantul face o greseala mai grava, in timpul examenului, si'si pune viata in pericol, trebuie sa mai raspunda apoi si pentru "avariile" suferite de instructor :)

 

Cursantul nu o sa raspunda niciodata de nici o "avarie" a nimanui !!! Indiferent ca vorbim de categoria A, B, C....etc!!!

Editat de costi_pci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...