Vizitator luca.stere Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 (editat) Salutare tuturor, Incep restaurarea unui M72 si voi descrie in acest topic aproape toate operatiile facute, inclusiv imagini before-after. Motocicleta a fost cumparata bucati si este aproape intreaga, lipsurile (in afara de cele stiute) vor aparea pe parcurs. Am inceput cu rotile, jantele erau un pic ruginite si le-am curatat cu peria de sarma, smirghel cu apa iar apoi le-am tratat cu Feruginol. Aceasta substanta curata si totodata stopeaza rugina. In prima imagine sunt jantele ca atare, in a doua imagine se vede reactia Feruginolului iar in a treia este janta curatata de Feruginol. A patra imagine arata janta vopsita cu negru mat. Mai jos tamburii rectificati si vopsiti: Acum urmeaza sa pregatesc spitele, selectare, curatare si vopsire. Saptamana care vine voi incepe sa lucrez si la motor, cel putin asa sper. Timpul este mereu o problema. Editat Martie 24, 2013 de luca.stere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Doamne ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 O sa regreti daca tot ce faci este sa dai un strat de vopsea , nici macar grund nu vad. De pe roti o sa se duca usor, mai ales daca nu-i electrostatica.Spitele poti sa le parcherizezi http://en.wikipedia.org/wiki/Parkerizing , nu stiu unde Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator luca.stere Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Nu este vopsea obisnuita, este aderenta si nu se zgarie usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 si eu sunt de parere ca jantele si in general elementele rotilor care sunt supuse la socuri mizerie si alte nebunii trebuiau sablate si vopsite in camp electrostatic mai ales ca nu costa o avere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Corleone: 1) jentile pe care le-ai pozat nu-s cele corecte, nu au ambutisarile specifice. Astea-s cercuri de Ural. 2) sunt sceptic ca vei gasi spitele corecte, sunt mai lungi cu 0,5 cm fata de cele vandute/folosite pt M72 uzual. Spitele bune le vei gasi la polonez, costa aprox. 1,5 e bucata. Folosirea spitelor normale de K750/Ural face ca spita sa nu fie prinsa in mai mult de 2-3 ganguri, nu trebuie sa mai spun care-s repercusiunile. 3) ferodoul folosit pentru sabotii de frana (pentru acest model de tambur) este mai subtire si mai ingust fata de cel folosit pe sabotii din comert, de K750. Rectificarea lor duce la marirea jocului in tambur. 4) nu vei putea folosii saboti normali, cauta-i pe cei vechi, daca nu i-o fi aruncat mos Petrica. Daca o sa folosesti normali, o sa muste din aluminiul grupului si a tamburului frana fata. 5) ce faci tu pana acum nu se poate chema restaurare, poate doar reconditionare in vederea punerii pe picioare, nu e normal ca dupa ce ai curatat tamburii (asa cum sunt ei curatati), sa nu dai cel putin 2 straturi de grund, nu mai zic de un zinc Wurth sau alte cele. Rugina infloreste f. usor si sub vopseaua gen Protecta. O sa mai intervin pe masura ce postezi. Eu iti urez succes, chiar m-as bucura sa mai apara un M pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator luca.stere Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 (editat) si eu sunt de parere ca jantele si in general elementele rotilor care sunt supuse la socuri mizerie si alte nebunii trebuiau sablate si vopsite in camp electrostatic mai ales ca nu costa o avere Stai linistit, altii vopsesc rotile cu totul fara nici o pregatire, ca pe tractoare, le degreseaza si vopsesc roata completa cu tot cu spite si nu le mai sare vopseaua. La cum le pregatesc eu este putin probabil sa se intample acest lucru, nu e prima oara cand vopsesc ceva. fara vechea poveste corleone-prd Editat Martie 25, 2013 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Nu ii fac reclama. Il mentionez doar fiindca in Bucuresti am auzit doar de preturi mult mai mari decat ale lui: Ia legatura cu userul @Giz din Timisoara pentru sablare si vopsire electrostatica la preturi mai mult decat decente. Spitele eu i le-am dat la reconditionat unui tip din TM. Clar nu aveau aceeasi uzura ca piesele din imaginile de mai sus. Le-a pus pe bormasina, le-a curatat cu smirghel pana luceau, le-a bagat in baie de acid si dupa aceea le-a zincat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Nu ii fac reclama. Il mentionez doar fiindca in Bucuresti am auzit doar de preturi mult mai mari decat ale lui: Ia legatura cu userul @Giz din Timisoara pentru sablare si vopsire electrostatica la preturi mai mult decat decente. Spitele eu i le-am dat la reconditionat unui tip din TM. Clar nu aveau aceeasi uzura ca piesele din imaginile de mai sus. Le-a pus pe bormasina, le-a curatat cu smirghel pana luceau, le-a bagat in baie de acid si dupa aceea le-a zincat. Raul, sablare si electrostatic se gaseste si la noi la preturi f bune. Ideea e sa vrei sa si faci asa ceva, creste costul repunerii pe roti. fara vechea saga corleone-prd -moderator edit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Raul, sablare si electrostatic se gaseste si la noi la preturi f bune. Ideea e sa vrei sa si faci asa ceva, creste costul repunerii pe roti. Mi-e greu sa cred ca nu se gaseste la pret decent si la voi. Doar ca ieri citeam niste preturi imense la un stabiliment bucurestean faimos in domeniu si am zis ca nu ma doare mana sa scriu ceva util. La @Giz mergeam cu cutii de cizme moto enduro (mari adica) pline cu piese si piesulete si plateam mereu zeci de lei, mai niciodata peste suta. Intri, lasi piesele, vii, platesti, le iei ca noi. Elegant si, zic eu, mult mai ieftin decat compresor, pistol, grund, vopsea, etc. Omul le decapa in butoi de diluant sau benzina, ceva de genul, iar de calitatea si rezistenta vopselei, it`s a no brainer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Corleone: 1) jentile pe care le-ai pozat nu-s cele corecte, nu au ambutisarile specifice. Astea-s cercuri de Ural. 2) sunt sceptic ca vei gasi spitele corecte, sunt mai lungi cu 0,5 cm fata de cele vandute/folosite pt M72 uzual. Spitele bune le vei gasi la polonez, costa aprox. 1,5 e bucata. Folosirea spitelor normale de K750/Ural face ca spita sa nu fie prinsa in mai mult de 2-3 ganguri, nu trebuie sa mai spun care-s repercusiunile. 3) ferodoul folosit pentru sabotii de frana (pentru acest model de tambur) este mai subtire si mai ingust fata de cel folosit pe sabotii din comert, de K750. Rectificarea lor duce la marirea jocului in tambur. 4) nu vei putea folosii saboti normali, cauta-i pe cei vechi, daca nu i-o fi aruncat mos Petrica. Daca o sa folosesti normali, o sa muste din aluminiul grupului si a tamburului frana fata. 5) ce faci tu pana acum nu se poate chema restaurare, poate doar reconditionare in vederea punerii pe picioare, nu e normal ca dupa ce ai curatat tamburii (asa cum sunt ei curatati), sa nu dai cel putin 2 straturi de grund, nu mai zic de un zinc Wurth sau alte cele. Rugina infloreste f. usor si sub vopseaua gen Protecta. O sa mai intervin pe masura ce postezi. Eu iti urez succes, chiar m-as bucura sa mai apara un M pe strada. Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum. Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie.. Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele. Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum. Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie.. Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele. Pun ceva poze cu modelele de grupuri si capace fata m72,sa se vada exact diferenta cu rotile model militar si cele de model civil. 3 grupuri pt m72 (unul din ele e de ural m61/m62) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bulit Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum. Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie.. Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele. Pun ceva poze cu modelele de grupuri si capace fata m72,sa se vada exact diferenta cu rotile model militar si cele de model civil. 3 grupuri pt m72 (unul din ele e de ural m61/m62) super asa ma bucur ca sunt pe forum oameni care cunosc fineturile astea cu diferentele dane si ceva explicati la poze si mai posteaza pe parcurs poze cu pies si diferentele de de ani si modele de fabricatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 super asa ma bucur ca sunt pe forum oameni care cunosc fineturile astea cu diferentele dane si ceva explicati la poze si mai posteaza pe parcurs poze cu pies si diferentele de de ani si modele de fabricatie Bag in lucru 1/2 m72 si pe parcurs voi mai posta micile/marile diferente intre modele.Cu ce pot ajuta, o fac cu cea mai mare placere cind e vorba de m72(am o slabiciune pt.modelul asta de motocicleta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 Panem et circenses. Hic prosequitur fabula!: http://www.motorist.ro/index.php/forum/forum-motociclete-retro/82-restaurare-m72?start=60#1035 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 Panem et circenses. Hic prosequitur fabula!: http://www.motorist.ro/index.php/forum/forum-motociclete-retro/82-restaurare-m72?start=60#1035 Si la mine un m72 care merge greu din cauza altor modele de moto(5 la numar) cite putin din ce apuc sa fac.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Iulie 24, 2013 Share Postat Iulie 24, 2013 Si la mine un m72 care merge greu din cauza altor modele de moto(5 la numar) cite putin din ce apuc sa fac.. Meserie grea dar frumoasa, asta de restaurator moto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 si cinstita, nu te baga la racoare.Dany da-i lui planeta tava aia sa am sa schimb si eu ii dau tava de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Iulie 26, 2013 Share Postat Iulie 26, 2013 si cinstita, nu te baga la racoare. Dany da-i lui planeta tava aia sa am sa schimb si eu ii dau tava de aluminiu. Esti constient ca, daca ma duc la fundulea, te trag si pe tine! =) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Incet dar sigur lucrarea se apropie de final si ard de nerabdare sa ma dau! (Extrem) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TudorG Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 (editat) Hehehe o ai acasa, sa ma uit si eu la ea in w/e ? Editat August 26, 2013 de TudorG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Pentru tine oricand, man! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) Corleone is back. Viseaza conspiratii, ca pun eu alti useri sa-i strice topicurile, cand intra cineva sa-i puna 2 intrebari, o da in balbaiala mecaniceasca. Daca vreti sa va distrati, pro-bike sau motorist, asta pana o sa posteze aici de pe contul (sanchi, coleg) clona sfarculetz. Fortosule care esti fortos si care visezi conspiratii, o sa ma adresez CIA, Mossad si lui Putin, sa scrie pe topicurile tale. Ca altceva mai bun in viata asta eu nu am de facut. Mare ti-e imparatia si multi sar gardul sa intre in ea. Editat Februarie 9, 2014 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 (editat) tu si Corleone peste ani http://www.youtube.com/watch?v=l-32MVT6tjg SI acum sa revenim cu finalul: de luca.stere » 06 Feb 2014, 12:44Am ramas dator cu informatiile privind costurile, mai jos lista de cheltuieli:Nitrosolv 2 litri: 22 leiRectificare tamburi: 120 leiRulmenti ambielaj si suruburi motor diverse 150 leiSet garnituri motor (doua seturi): 60 leiSablare bloc, cilindrii, chiulase: 150Vopsea Superplast 1 litru: 21 leiGrund Policolor: 11 leiNitrosolv: 11 leiRobinet de la Gaspar: 25 leiNitrosolv 2 litri: 22 leiPistoane Slatina: 200 leiVopsire cadru electrostatic: 400 lei Spritchit + Nitrosolv: 47 leiStop atas: 140 leiSmirghel de 120, 180 si 500: 22leiSablare aripa spate, suport sa, pedale: 60 leiAxe suspensie spate: 200 leiFurca fata (rectificare + bucsi): 200 leiSimeringuri furca SKF: 40 lei (2 bucati)Simeringuri cutie: 30 leiRectificat supape si schimbat scaun supapa: 200 leiAlezat cilindrii: 250 leiSegmenti Goetze: 100 leiSimering cutie ax pornire: 15 leiBucsi surub sei: 50 leiChit rapid: 12 leiNitrosolv: 11 leiBucsa cama franare spate: 50 leiRulmenti jug: 20 leiBucsi bolt: 20 lei (2 bucati)Arcuri saboti: 30 lei (4 bucati)Suruburi placa ambreiaj: 10 lei (10 bucati)Spray negru mat Sanotherm: 60 lei Comanda Oldtimer: 322 euro ( 1425 lei)cablu ambreiaj 6 euro2 garnituri tija ambreiaj 2.42 euro2 saboti frana 28 euroarc pedala frana 4.03 euro2 tampoane rezervor 2 eurocabluri acceleratie 10.08 europlaci ambreiaj amortizor ghidon 8.07 eurosurub furca ax roata 4 euroVopsea verde militar 3 litri 45 euro80 spite 80 euroornament rulment furca 2.62 europana pedala pornire 2.62 europana schimbator de mana cutie 4.03 eurocapac protectie contact 10 euro2 garnituri cauciuc galerie admisie cutie 4 euro2 garnituri cauciuc carburator 2 diametre 10 euro2 coliere carburator 9.98 euroopritor pedala pornire 12.10 euro4 cauciucuri scarite 19.96 eurocablu frana fata 6 eurotransport plus transfer bancar 36 euroPlatina: 20 leiNitrosolv (2L): 30 leiSilicon negru: 15 leiBucsi roti si piulite rulmenti facute la strung: 100 leiRulmenti roata 4 roti (8 rulmenti): 120 leiComanda acceleratie: 267 leiFire noi instalatie electrica: 25 leiFisa Bosch: 20 lei/metruVarnes si 2 becuri: 25 leiMateriale vopsitorie (chit de fibra, nitrosolv, smirghel, vopsea Superplast, 3l benzina): 75 leiCuratat tobe, janta, zincat suruburi: 160 leiTeroson Body: 30 lei Nitrosolv 1L: 11 leiSaboti frana refacuti: 100 leiSpray negru (vopsea termica): 40 lei.Nitrosolv 2 litri: 22 leiHusa atas: 50 leiFar nou Gaspar: 40 leiUlei furca Motul 15w medium heavy 1litru : 40 leiEtansare carter (strungar): 200 leiCauciucuri atas: 540 (2 bucati)Alte materiale pt electrica (fire, banda, varnes): 26 leiComanda oldtimer: 150 euro (667lei)tampoane suspensie spate 6.05 eurosimering 36x48x8 3 europlacuta identificare 9,5 euroflansa termica carburatoare 2 bucati 8,50 eurotampon cric central 4.54 euromansoane ghidon 9,98 euro80 spite 80 eurosimering 34x49x8 2,50 eurosigurante susrupuri grup 1,81 eurotransport si transfer Paypal 25 euroRectificare filet ax si bucsi roti 41mm (2 buc): 100 leiNitrosolv 1L: 11 leiScaun atas: 200 leiLemn pt atas si bait: 45 lei.Furtun benzina 7mm (Gates) 1 metru: 20 leiGresoare 10 buc: 10 leiActe contract/fisa fiscala: 30 leiRAR adica ITP, identificare si CIV: 320 leiTotal 7461 lei grei (cca 1650 euro).A se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc.In concluzie, a fost o experienta frumoasa, o placere de a reface aceasta motocicleta la care fiecare surub si fiecare piesa in parte a fost "luata la mana". Poate ca pe multi aceasta lista (la care cred ca am niste scapari) ii va descuraja sa faca eventuale reparatii capitale sau restaurari ca la carte dar consider ca este important sa se stie costurile minime (pt ca aceste sunt niste costuri minime) pentru a reface o motocicleta. Tineti cont ca in functie de starea motocicletei (stare tehnica, lipsuri) costurile pot fi mai mici sau mai mari decat suma mentionata mai sus.Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi. Editat Februarie 9, 2014 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Februarie 9, 2014 Share Postat Februarie 9, 2014 Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi. De cele mai multe ori piesele noi sunt de o calitate proasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nipplelutz Postat Februarie 11, 2014 Share Postat Februarie 11, 2014 Corleone is back. Viseaza conspiratii, ca pun eu alti useri sa-i strice topicurile, cand intra cineva sa-i puna 2 intrebari, o da in balbaiala mecaniceasca. Daca vreti sa va distrati, pro-bike sau motorist, asta pana o sa posteze aici de pe contul (sanchi, coleg) clona sfarculetz. Fortosule care esti fortos si care visezi conspiratii, o sa ma adresez CIA, Mossad si lui Putin, sa scrie pe topicurile tale. Ca altceva mai bun in viata asta eu nu am de facut. Mare ti-e imparatia si multi sar gardul sa intre in ea. c.jpg Draga Mihai, poti sa probezi afirmatia ? Chiar sunt colegul lui Corleone, foarte posibil sa postez in continuare pe acest topic si nu ma intereseaza daca iti convine sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.