Sari la conținut

Restaurare M72


Vizitator luca.stere
 Share

Postări Recomandate

Vizitator luca.stere

Salutare tuturor,

 

Incep restaurarea unui M72 si voi descrie in acest topic aproape toate operatiile facute, inclusiv imagini before-after. Motocicleta a fost cumparata bucati si este aproape intreaga, lipsurile (in afara de cele stiute) vor aparea pe parcurs.

 

Am inceput cu rotile, jantele erau un pic ruginite si le-am curatat cu peria de sarma, smirghel cu apa iar apoi le-am tratat cu Feruginol. Aceasta substanta curata si totodata stopeaza rugina. In prima imagine sunt jantele ca atare, in a doua imagine se vede reactia Feruginolului iar in a treia este janta curatata de Feruginol. A patra imagine arata janta vopsita cu negru mat.

 

post-74096-0-14510000-1364154621_thumb.jpg post-74096-0-36276600-1364154637_thumb.jpg post-74096-0-31103000-1364154648_thumb.jpg post-74096-0-59349500-1364156301_thumb.jpg

 

 

Mai jos tamburii rectificati si vopsiti:

 

 

post-74096-0-83563400-1364156763_thumb.jpg post-74096-0-13553000-1364156771_thumb.jpg post-74096-0-50214400-1364156778_thumb.jpg

 

 

Acum urmeaza sa pregatesc spitele, selectare, curatare si vopsire. Saptamana care vine voi incepe sa lucrez si la motor, cel putin asa sper. Timpul este mereu o problema.

Editat de luca.stere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa regreti daca tot ce faci este sa dai un strat de vopsea , nici macar grund nu vad. De pe roti o sa se duca usor, mai ales daca nu-i electrostatica.
Spitele poti sa le parcherizezi http://en.wikipedia.org/wiki/Parkerizing , nu stiu unde :D
Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt de parere ca jantele si in general elementele rotilor care sunt supuse la socuri mizerie si alte nebunii trebuiau sablate si vopsite in camp electrostatic mai ales ca nu costa o avere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corleone:

1) jentile pe care le-ai pozat nu-s cele corecte, nu au ambutisarile specifice. Astea-s cercuri de Ural.

2) sunt sceptic ca vei gasi spitele corecte, sunt mai lungi cu 0,5 cm fata de cele vandute/folosite pt M72 uzual. Spitele bune le vei gasi la polonez, costa aprox. 1,5 e bucata. Folosirea spitelor normale de K750/Ural face ca spita sa nu fie prinsa in mai mult de 2-3 ganguri, nu trebuie sa mai spun care-s repercusiunile.

3) ferodoul folosit pentru sabotii de frana (pentru acest model de tambur) este mai subtire si mai ingust fata de cel folosit pe sabotii din comert, de K750. Rectificarea lor duce la marirea jocului in tambur.

4) nu vei putea folosii saboti normali, cauta-i pe cei vechi, daca nu i-o fi aruncat mos Petrica. Daca o sa folosesti normali, o sa muste din aluminiul grupului si a tamburului frana fata.

5) ce faci tu pana acum nu se poate chema restaurare, poate doar reconditionare in vederea punerii pe picioare, nu e normal ca dupa ce ai curatat tamburii (asa cum sunt ei curatati), sa nu dai cel putin 2 straturi de grund, nu mai zic de un zinc Wurth sau alte cele. Rugina infloreste f. usor si sub vopseaua gen Protecta.

 

O sa mai intervin pe masura ce postezi.

 

Eu iti urez succes, chiar m-as bucura sa mai apara un M pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator luca.stere

si eu sunt de parere ca jantele si in general elementele rotilor care sunt supuse la socuri mizerie si alte nebunii trebuiau sablate si vopsite in camp electrostatic mai ales ca nu costa o avere

 

Stai linistit, altii vopsesc rotile cu totul fara nici o pregatire, ca pe tractoare, le degreseaza si vopsesc roata completa cu tot cu spite si nu le mai sare vopseaua. La cum le pregatesc eu este putin probabil sa se intample acest lucru, nu e prima oara cand vopsesc ceva.

 

 

fara vechea poveste corleone-prd

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu ii fac reclama. Il mentionez doar fiindca in Bucuresti am auzit doar de preturi mult mai mari decat ale lui:

Ia legatura cu userul @Giz din Timisoara pentru sablare si vopsire electrostatica la preturi mai mult decat decente.

Spitele eu i le-am dat la reconditionat unui tip din TM. Clar nu aveau aceeasi uzura ca piesele din imaginile de mai sus. Le-a pus pe bormasina, le-a curatat cu smirghel pana luceau, le-a bagat in baie de acid si dupa aceea le-a zincat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ii fac reclama. Il mentionez doar fiindca in Bucuresti am auzit doar de preturi mult mai mari decat ale lui:

Ia legatura cu userul @Giz din Timisoara pentru sablare si vopsire electrostatica la preturi mai mult decat decente.

Spitele eu i le-am dat la reconditionat unui tip din TM. Clar nu aveau aceeasi uzura ca piesele din imaginile de mai sus. Le-a pus pe bormasina, le-a curatat cu smirghel pana luceau, le-a bagat in baie de acid si dupa aceea le-a zincat.

 

Raul, sablare si electrostatic se gaseste si la noi la preturi f bune. Ideea e sa vrei sa si faci asa ceva, creste costul repunerii pe roti.

 

fara vechea saga corleone-prd -moderator edit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Raul, sablare si electrostatic se gaseste si la noi la preturi f bune. Ideea e sa vrei sa si faci asa ceva, creste costul repunerii pe roti.

Mi-e greu sa cred ca nu se gaseste la pret decent si la voi. Doar ca ieri citeam niste preturi imense la un stabiliment bucurestean faimos in domeniu si am zis ca nu ma doare mana sa scriu ceva util.

La @Giz mergeam cu cutii de cizme moto enduro (mari adica) pline cu piese si piesulete si plateam mereu zeci de lei, mai niciodata peste suta.

Intri, lasi piesele, vii, platesti, le iei ca noi. Elegant si, zic eu, mult mai ieftin decat compresor, pistol, grund, vopsea, etc. Omul le decapa in butoi de diluant sau benzina, ceva de genul, iar de calitatea si rezistenta vopselei, it`s a no brainer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corleone:

1) jentile pe care le-ai pozat nu-s cele corecte, nu au ambutisarile specifice. Astea-s cercuri de Ural.

2) sunt sceptic ca vei gasi spitele corecte, sunt mai lungi cu 0,5 cm fata de cele vandute/folosite pt M72 uzual. Spitele bune le vei gasi la polonez, costa aprox. 1,5 e bucata. Folosirea spitelor normale de K750/Ural face ca spita sa nu fie prinsa in mai mult de 2-3 ganguri, nu trebuie sa mai spun care-s repercusiunile.

3) ferodoul folosit pentru sabotii de frana (pentru acest model de tambur) este mai subtire si mai ingust fata de cel folosit pe sabotii din comert, de K750. Rectificarea lor duce la marirea jocului in tambur.

4) nu vei putea folosii saboti normali, cauta-i pe cei vechi, daca nu i-o fi aruncat mos Petrica. Daca o sa folosesti normali, o sa muste din aluminiul grupului si a tamburului frana fata.

5) ce faci tu pana acum nu se poate chema restaurare, poate doar reconditionare in vederea punerii pe picioare, nu e normal ca dupa ce ai curatat tamburii (asa cum sunt ei curatati), sa nu dai cel putin 2 straturi de grund, nu mai zic de un zinc Wurth sau alte cele. Rugina infloreste f. usor si sub vopseaua gen Protecta.

 

O sa mai intervin pe masura ce postezi.

 

Eu iti urez succes, chiar m-as bucura sa mai apara un M pe strada.

Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum.

Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie..

 

Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele.

 

Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum.

Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie..

 

Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele.

Pun ceva poze cu modelele de grupuri si capace fata m72,sa se vada exact diferenta cu rotile model militar si cele de model civil.

3 grupuri pt m72 (unul din ele e de ural m61/m62)

post-20619-0-05597300-1364498806_thumb.jpg

post-20619-0-61946100-1364498811_thumb.jpg

post-20619-0-33900900-1364498818_thumb.jpg

post-20619-0-75756900-1364498822_thumb.jpg

post-20619-0-69349600-1364498828_thumb.jpg

post-20619-0-66519300-1364498833_thumb.jpg

post-20619-0-44064100-1364498839_thumb.jpg

post-20619-0-71444900-1364498844_thumb.jpg

post-20619-0-27444000-1364498851_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact,cu spitele sint patit si eu,am taiat cu flexul de pe 4 roti spitele de lene sa nu le dau jos..cind am pus spite noi(ural,k750) stupize, stupize..cu saboti si capacul frina fata,grupul spate daca nu este pt.modelul respectiv de roti nu pica nici cum.

Difera capacul fata si carcasa grup spate pt rotile model militar,saboti se pot lua putin la flex la nevoie..

 

Mult spor in continuare,chiar ma bucur ca mai pare un m72 pe sosele.

 

Pun ceva poze cu modelele de grupuri si capace fata m72,sa se vada exact diferenta cu rotile model militar si cele de model civil.

3 grupuri pt m72 (unul din ele e de ural m61/m62)

super asa ma bucur ca sunt pe forum oameni care cunosc fineturile astea cu diferentele dane si ceva explicati la poze si mai posteaza pe parcurs poze cu pies si diferentele de de ani si modele de fabricatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super asa ma bucur ca sunt pe forum oameni care cunosc fineturile astea cu diferentele dane si ceva explicati la poze si mai posteaza pe parcurs poze cu pies si diferentele de de ani si modele de fabricatie

Bag in lucru 1/2 m72 si pe parcurs voi mai posta micile/marile diferente intre modele.Cu ce pot ajuta, o fac cu cea mai mare placere cind e vorba de m72(am o slabiciune pt.modelul asta de motocicleta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

si cinstita, nu te baga la racoare.

Dany da-i lui planeta tava aia sa am sa schimb si eu ii dau tava de aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • 5 months later...

Corleone is back.

Viseaza conspiratii, ca pun eu alti useri sa-i strice topicurile, cand intra cineva sa-i puna 2 intrebari, o da in balbaiala mecaniceasca. Daca vreti sa va distrati, pro-bike sau motorist, asta pana o sa posteze aici de pe contul (sanchi, coleg) clona sfarculetz.

 

Fortosule care esti fortos si care visezi conspiratii, o sa ma adresez CIA, Mossad si lui Putin, sa scrie pe topicurile tale. Ca altceva mai bun in viata asta eu nu am de facut. :funny:

 

 

 


Mare ti-e imparatia si multi sar gardul sa intre in ea.

post-263-0-71052200-1391931308_thumb.jpg

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu si Corleone peste ani http://www.youtube.com/watch?v=l-32MVT6tjg

SI acum sa revenim cu finalul:


de luca.stere » 06 Feb 2014, 12:44
Am ramas dator cu informatiile privind costurile, mai jos lista de cheltuieli:

Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Rectificare tamburi: 120 lei
Rulmenti ambielaj si suruburi motor diverse 150 lei
Set garnituri motor (doua seturi): 60 lei
Sablare bloc, cilindrii, chiulase: 150
Vopsea Superplast 1 litru: 21 lei
Grund Policolor: 11 lei
Nitrosolv: 11 lei
Robinet de la Gaspar: 25 lei
Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Pistoane Slatina: 200 lei
Vopsire cadru electrostatic: 400 lei
Spritchit + Nitrosolv: 47 lei
Stop atas: 140 lei
Smirghel de 120, 180 si 500: 22lei
Sablare aripa spate, suport sa, pedale: 60 lei
Axe suspensie spate: 200 lei
Furca fata (rectificare + bucsi): 200 lei
Simeringuri furca SKF: 40 lei (2 bucati)
Simeringuri cutie: 30 lei
Rectificat supape si schimbat scaun supapa: 200 lei
Alezat cilindrii: 250 lei
Segmenti Goetze: 100 lei
Simering cutie ax pornire: 15 lei
Bucsi surub sei: 50 lei
Chit rapid: 12 lei
Nitrosolv: 11 lei
Bucsa cama franare spate: 50 lei
Rulmenti jug: 20 lei
Bucsi bolt: 20 lei (2 bucati)
Arcuri saboti: 30 lei (4 bucati)
Suruburi placa ambreiaj: 10 lei (10 bucati)
Spray negru mat Sanotherm: 60 lei

Comanda Oldtimer: 322 euro ( 1425 lei)
cablu ambreiaj 6 euro
2 garnituri tija ambreiaj 2.42 euro
2 saboti frana 28 euro
arc pedala frana 4.03 euro
2 tampoane rezervor 2 euro
cabluri acceleratie 10.08 euro
placi ambreiaj amortizor ghidon 8.07 euro
surub furca ax roata 4 euro
Vopsea verde militar 3 litri 45 euro
80 spite 80 euro
ornament rulment furca 2.62 euro
pana pedala pornire 2.62 euro
pana schimbator de mana cutie 4.03 euro
capac protectie contact 10 euro
2 garnituri cauciuc galerie admisie cutie 4 euro
2 garnituri cauciuc carburator 2 diametre 10 euro
2 coliere carburator 9.98 euro
opritor pedala pornire 12.10 euro
4 cauciucuri scarite 19.96 euro
cablu frana fata 6 euro
transport plus transfer bancar 36 euro

Platina: 20 lei
Nitrosolv (2L): 30 lei
Silicon negru: 15 lei
Bucsi roti si piulite rulmenti facute la strung: 100 lei
Rulmenti roata 4 roti (8 rulmenti): 120 lei
Comanda acceleratie: 267 lei
Fire noi instalatie electrica: 25 lei
Fisa Bosch: 20 lei/metru
Varnes si 2 becuri: 25 lei
Materiale vopsitorie (chit de fibra, nitrosolv, smirghel, vopsea Superplast, 3l benzina): 75 lei
Curatat tobe, janta, zincat suruburi: 160 lei
Teroson Body: 30 lei
Nitrosolv 1L: 11 lei
Saboti frana refacuti: 100 lei
Spray negru (vopsea termica): 40 lei.
Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Husa atas: 50 lei
Far nou Gaspar: 40 lei
Ulei furca Motul 15w medium heavy 1litru : 40 lei
Etansare carter (strungar): 200 lei
Cauciucuri atas: 540 (2 bucati)
Alte materiale pt electrica (fire, banda, varnes): 26 lei

Comanda oldtimer: 150 euro (667lei)
tampoane suspensie spate 6.05 euro
simering 36x48x8 3 euro
placuta identificare 9,5 euro
flansa termica carburatoare 2 bucati 8,50 euro
tampon cric central 4.54 euro
mansoane ghidon 9,98 euro
80 spite 80 euro
simering 34x49x8 2,50 euro
sigurante susrupuri grup 1,81 euro
transport si transfer Paypal 25 euro
Rectificare filet ax si bucsi roti 41mm (2 buc): 100 lei
Nitrosolv 1L: 11 lei
Scaun atas: 200 lei
Lemn pt atas si bait: 45 lei.
Furtun benzina 7mm (Gates) 1 metru: 20 lei
Gresoare 10 buc: 10 lei
Acte contract/fisa fiscala: 30 lei
RAR adica ITP, identificare si CIV: 320 lei

Total 7461 lei grei (cca 1650 euro).

A se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc.


In concluzie, a fost o experienta frumoasa, o placere de a reface aceasta motocicleta la care fiecare surub si fiecare piesa in parte a fost "luata la mana". Poate ca pe multi aceasta lista (la care cred ca am niste scapari) ii va descuraja sa faca eventuale reparatii capitale sau restaurari ca la carte dar consider ca este important sa se stie costurile minime (pt ca aceste sunt niste costuri minime) pentru a reface o motocicleta. Tineti cont ca in functie de starea motocicletei (stare tehnica, lipsuri) costurile pot fi mai mici sau mai mari decat suma mentionata mai sus.

Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi.

 

 

 

De cele mai multe ori piesele noi sunt de o calitate proasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corleone is back.

Viseaza conspiratii, ca pun eu alti useri sa-i strice topicurile, cand intra cineva sa-i puna 2 intrebari, o da in balbaiala mecaniceasca. Daca vreti sa va distrati, pro-bike sau motorist, asta pana o sa posteze aici de pe contul (sanchi, coleg) clona sfarculetz.

 

Fortosule care esti fortos si care visezi conspiratii, o sa ma adresez CIA, Mossad si lui Putin, sa scrie pe topicurile tale. Ca altceva mai bun in viata asta eu nu am de facut. :funny:

 

 

 

 

 

Mare ti-e imparatia si multi sar gardul sa intre in ea.

attachicon.gifc.jpg

 

 

 

Draga Mihai, poti sa probezi afirmatia ?

Chiar sunt colegul lui Corleone, foarte posibil sa postez in continuare pe acest topic si nu ma intereseaza daca iti convine sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...