costi_pci Postat Aprilie 22, 2013 Share Postat Aprilie 22, 2013 autorul moral se pedepseste in romania atat timp cat exista martori. in cazul de fata este pagubitul cu loganul de pe partea dreapta. asta numai daca a dat o declaratie corespunzatoare la politie si daca motociclistul ii va sustine declaratia. dar traim in romania si vinovat va fi scos cel cu loganul albastru. Hai sa mergem la politie amandoi si sa spunem amandoi ca eu ti-am taiat tie calea....tu ai incercat sa ma eviti si ai dat cu motoreta in gard!!! Crezi ca intereseaza pe cineva? Crezi ca vei repara motoreta pe asigurarea mea??? Eu sunt dispus sa merg cu tine la orice sectie de accidente usoare sa iti demonstrez!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fanelu28 Postat Aprilie 22, 2013 Share Postat Aprilie 22, 2013 Pentru lamuriri,ca sa nu va mai certati! Am fost duminica la politie si am dat declaratie.Cel cu logan albastru este vinovat.Daca nu iesea la momentul nepotrivit,in locul nepotrivit,nu mai puneam motorul jos si treceam prin fata celui cu logan alb.Intr-adevar autorul moral nu se pedepseste,chiar daca eu am avut un martor(motociclist)care se afla in spatele loganului alb.Deci din punctul meu de vedere cazul e inchis.Sper sa-mi iau banii pe reparatie de la asigurari.V-am rugat daca puteti sa-mi spuneti ce alte variante aveam.Foarte putini dintre voi au comentat asta,restul habar nu aveti despre ce vorbiti,cred ca din plictiseala va bagati si voi in seama pe aici si sincer vorbind, nu va doresc sa va treziti cu asa ceva in fata cand ai si ceva viteza!Oricum va multumesc pentru comentarii,chiar daca nu s-a dat nici un sfat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Aprilie 22, 2013 Share Postat Aprilie 22, 2013 Loganul albastru nu cred ca e la primul accident de acest gen. Se observa nuanta diferita a vopselei pe aripa stanga @fanelu28: daca ai scapat intreg din acest accident, inseamna ca asta a fost cea mai buna varianta. Nimeni nu poate sa iti dea sfaturi pe forum, cam ce ar fi trebuit tu sa faci ca sa fie si mai bine de atat. Sigur, oricine isi doreste sa NU faca accident. Dar de multe ori (poate chiar si in cazul tau) este inevitabil, si singurul lucru pe care il poti face este sa limitezi daunele. Ceea ce ai facut chiar tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klux Postat Aprilie 22, 2013 Share Postat Aprilie 22, 2013 @fanel Iti trebuie mai mult antrenament de trafic, anticipeaza mai mult si analizeaza configuratia drumului. Mergi drept, drum cu prioritate si vezi o straduta laterala si masina pe contrasens aproape de axul drumului. Prima chestie, iei mana din gaz. in eventualitatea ca trebuie sa franezi de urgenta. Daca mergi pe premiza ca cel de pe contrasens nu se baga, te inseli. Iar ca si observatie, eu in locul celui cu loganul alb as fi facut la fel. Stai linistit, ca te-a vazut dar a apreciat ca viteza ta este destul de mica incat ar avea timp sa se bage, si a facut-o. Cand te apropii de stradute laterale schimba pe banda doi, daca exista, daca nu, iei mana din gaz si te pregatesti sa franezi. Iarasi, ce mai cred eu este ca tu l-ai vazut ca are tendinta sa se bage si ai bagat mana in gaz pe sistemul "eu am prioritate". Vita s-a bagat si l-ai surprins prin accelerarea ta, moment in care a franat si restul il stim.Pe baza declaratiilor martorilor politia ar trebui sa-i suspende permisul si celui cu logan alb deoarece aveai prioritate si e vinovat de aceeasi fapta ca si cel cu logan albastru. Chiar daca nu v-ati acrosat, te-a fortat sa schimbi directia de deplasare. Martor poate sa fie si cel cu logan albastru, ironic nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Pe baza declaratiilor martorilor politia ar trebui sa-i suspende permisul si celui cu logan alb deoarece aveai prioritate si e vinovat de aceeasi fapta ca si cel cu logan albastru. Chiar daca nu v-ati acrosat, te-a fortat sa schimbi directia de deplasare. Martor poate sa fie si cel cu logan albastru, ironic nu? Nu, constatarea contraventiei se poate face doar de catre agentul constatator, nu de catre martori. Ala alb trebuia fugarit sau retinut numarul si rezolvat ulterior, pe cale legala. Nu procese, ci asteptat pana iese de pe o strada cu Stop sau Cedeaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klux Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Pai eu n-am zis ca martorii constata, ci pe baza marturiilor, masuratorilor si avariilor, agentul constanta ca loganul alb nu a acordat prioritate la viraj stanga in traversarea drumului cu prioritate si se dispune suspendarea permisului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Pai eu n-am zis ca martorii constata, ci pe baza marturiilor, masuratorilor si avariilor, agentul constanta ca loganul alb nu a acordat prioritate la viraj stanga in traversarea drumului cu prioritate si se dispune suspendarea permisului Nici in filme nu o sa vezi asa ceva!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 autorul moral se pedepseste in romania atat timp cat exista martori. in cazul de fata este pagubitul cu loganul de pe partea dreapta. asta numai daca a dat o declaratie corespunzatoare la politie si daca motociclistul ii va sustine declaratia. dar traim in romania si vinovat va fi scos cel cu loganul albastru. Putem sa ne lamurim cum sta pana la urma treaba cu autorul moral? Discutia asta apare de foarte multe ori, dar nicidoata nu s-a elucidat complet. In principiu, politia ar trebui sa judece accidentul pe baza unor dovezi nu a unor povesti. Daca nu exista contact intre vehicule nu au dovada. Atunci e nevoie de martori sau de inregistrari video, nu? Pun urmatoarele intrebari: - Cel putin in Bucuresti aproape ca nu exista intersectie in care sa nu existe camere de supraveghere. S-au montat pe tacute, sunt foarte sigur ca in spate sunt niste contracte "grase" si ca cineva a castigat bani buni din asta. Dar care e scopul lor de fapt? In afara de faptul ca cineva a castigat bani ca business. Ne apara de teroristi, de balenele albastre, de extraterestri? Sporesc siguranta rutiera? Daca da, cum anume? Sunt acceptate ca probe sau nu? Daca nu, atunci la ce mai sunt bune? - Presupunem ca un vehicul da peste un pieton si pe urma fuge de la locul accidentului. S-au intamplat multe situatii din astea asa ca nu ar fi o presupunere prea fantezista. In cazul asta politia zice ca nu are dovezi si gata sau se apuca sa caute faptasul si sa adune dovezi? Prin analogie, politistii sustin ca nu se poate pedepsi autorul moral pentru ca asa scrie in lege sau pentru ca lor le e lene sa instrumenteze cazul si sa caute dovezi (nu stiu, sa gaseasca martori, sa-l duca pe soferul masinii la detectorul de minciuni - nu ca asta ar fi proba in instanta, dar prin "metodele lor specificie" il pot intimida si ii pot face sa-si marturiseasca vina, sa caute inregistrari video)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) Putem sa ne lamurim cum sta pana la urma treaba cu autorul moral? Discutia asta apare de foarte multe ori, dar nicidoata nu s-a elucidat complet. In principiu, politia ar trebui sa judece accidentul pe baza unor dovezi nu a unor povesti. Daca nu exista contact intre vehicule nu au dovada. Atunci e nevoie de martori sau de inregistrari video, nu? Pun urmatoarele intrebari: - Cel putin in Bucuresti aproape ca nu exista intersectie in care sa nu existe camere de supraveghere. S-au montat pe tacute, sunt foarte sigur ca in spate sunt niste contracte "grase" si ca cineva a castigat bani buni din asta. Dar care e scopul lor de fapt? In afara de faptul ca cineva a castigat bani ca business. Ne apara de teroristi, de balenele albastre, de extraterestri? Sporesc siguranta rutiera? Daca da, cum anume? Sunt acceptate ca probe sau nu? Daca nu, atunci la ce mai sunt bune? - Presupunem ca un vehicul da peste un pieton si pe urma fuge de la locul accidentului. S-au intamplat multe situatii din astea asa ca nu ar fi o presupunere prea fantezista. In cazul asta politia zice ca nu are dovezi si gata sau se apuca sa caute faptasul si sa adune dovezi? Prin analogie, politistii sustin ca nu se poate pedepsi autorul moral pentru ca asa scrie in lege sau pentru ca lor le e lene sa instrumenteze cazul si sa caute dovezi (nu stiu, sa gaseasca martori, sa-l duca pe soferul masinii la detectorul de minciuni - nu ca asta ar fi proba in instanta, dar prin "metodele lor specificie" il pot intimida si ii pot face sa-si marturiseasca vina, sa caute inregistrari video)? In cazul in care "autorul moral" recunoaste la politie si zice "da domnule!!! eu sunt vinovat ca i-am taiat fata si a cazut din cauza mea!!!" DEGEABA.......autorul moral nu se pedepseste in romania!!! Asta ar numii ei fraudarea asiguratorilor. Editat Aprilie 23, 2013 de costi_pci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 In cazul in care "autorul moral" recunoaste la politie si zice "da domnule!!! eu sunt vinovat ca i-am taiat fata si a cazut din cauza mea!!!" DEGEABA.......autorul moral nu se pedepseste in romania!!! Asta ar numii ei fraudarea asiguratorilor. Pai in cazul asta ar fi vorba de 2 martori - autorul moral si cel tavalit. De cati martori e nevoie ca sa se dovedeasca ceva? Politia nu are experti in dinamica accidentelor? Un astfel de expert nu poate fi chemat ca martor? Daca expertul stabileste ca motociclistul a cazut in incercarea de a evita un obstacol si nu asa pur si simplu atunci n-ar mai trebui sa se arunce vina in spatele motociclistului, nu? Asta n-ar dovedi care era obstacolul, dar e jumatate din demonstratie. Daca politia reuseste sa stabileasca si care era obstacolul atunci demonstratia ar fi completa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klux Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Costi, eu n-am zis ca se intampla asa ceva. Agentul incearca sa scape de munca, deci nu se va apuca de la sine putere sa se intrebe cum de a virat el spre loganul albastru. Insa declaratia data de motociclist ar trebui sa mentioneze ca a fost nevoit sa evite si bagat ca faptas. Cel cu loganul albastru a fost victima colaterala dar in cazul de fata poate fi martor in absenta urmelor unui impact cu loganul alb.Termenul de "autor moral" e o inventie a unora care nu cunosc legislatia in vigoare. Nu zic ca eu o cunosc cel mai bine dar nici concepte ca asta nu m-apuc sa inventez pentru a scuza o greseala in trafic, fie a mea, fie a celuilalt.Constatarea faptelor se face cu PROBE. Asa oricine da in judecata pe oricine in baza relatarilor personale. Cascati ochii, fiti precauti si nu presupuneti nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Pai in cazul asta ar fi vorba de 2 martori - autorul moral si cel tavalit. De cati martori e nevoie ca sa se dovedeasca ceva? Politia nu are experti in dinamica accidentelor? Un astfel de expert nu poate fi chemat ca martor? Daca expertul stabileste ca motociclistul a cazut in incercarea de a evita un obstacol si nu asa pur si simplu atunci n-ar mai trebui sa se arunce vina in spatele motociclistului, nu? Asta n-ar dovedi care era obstacolul, dar e jumatate din demonstratie. Daca politia reuseste sa stabileasca si care era obstacolul atunci demonstratia ar fi completa. 1. tu ca victima si celalalt ca autor...nu puteti fi niciodata considerati martori 2. poti lua cu tine la politie o armata de martori care sa sustina acest lucru (este total irelevant) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) In romania legea are dubla-masura. In functie de cine e cel lovit si cel care loveste. In functie de grosimea portofelului. Nu va recunoaste insa nimeni treaba asta. Din pacate, aceasta dubla masura in aplicarea legii in romania o dovedeste cel mai bine noianul de accidente cu oameni de rand vs vedete. Teoria e frumoasa, practica ne omoara. Exemplu: Legea sanctioneaza condusul agresiv si agresivitatea in trafic. Pe mine era sa ma dea jos un meltean cu duba si apoi sa imi treaca peste roata fata. Deci era agresiv. Abia am reusit sa nu cad si apoi sa ii iau numarul de la masina. Am gasit un agent de la rutiera si sa il fac pe om sa il opreasca pe dubangiul agresiv. Replica politaiului: "aveti martori?" Asta dupa ce in prealabil, pina sa il opreasca pe dubangiu, ii explicasem politaiului ca treaba s-a intimplat intre mine si ala cu duba in 5 secunde. Ce martori sa gasesc in trafic pentru o fandare laterala a unui bow care a avut intentia sa ma dea pe jos? Ce trebuia sa ii fac aluia? LEGAL ... :-D Case closed. Reecuperare cat mai usoara celui accidentat si sa rezolve cat mai repede cu motoreta. Stima. Editat Aprilie 23, 2013 de Serban.S Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
->Bullet<- Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Offf de cand a venit caldura e plin forumul asta de accidente...bine ca e omu sanatos. chiar ca... e trist ca astepti 4-5 luni sa te dai cu motoru, si cand o faci ai 101% sanse sa se foota un tampit/tampita. ride safe AND SLOW fratilor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 Pai in cazul asta ar fi vorba de 2 martori - autorul moral si cel tavalit. De cati martori e nevoie ca sa se dovedeasca ceva? Politia nu are experti in dinamica accidentelor? Un astfel de expert nu poate fi chemat ca martor? Daca expertul stabileste ca motociclistul a cazut in incercarea de a evita un obstacol si nu asa pur si simplu atunci n-ar mai trebui sa se arunce vina in spatele motociclistului, nu? Asta n-ar dovedi care era obstacolul, dar e jumatate din demonstratie. Daca politia reuseste sa stabileasca si care era obstacolul atunci demonstratia ar fi completa. sunt trei martori "vinovatul moral" este unul care daca vrea sa recunoasca, motociclistul este al doilea care declara ca l-a evitat pe loganul alb; si al treilea loganul albastru care "nu a acordat prioritate". daca cele trei parti nu dau aceleasi indicii despre eveniment si daca politistul n-are chef de complicatii atunci o taie simplu: vinovat loganul albastru. dar in romania se poate contesta procesul verbal si decizia finala o poate da doar justitia prin judecatori... etc. etc. etc.c Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.