Sari la conținut

Cum verific releul de incarcare?


Postări Recomandate

Cum verific daca releu de incarcare mai este bun ?

 

Nu mai imi incarca bateria ...si nu stiu daca este releu de incarcare defect

 

Cand am luat motocicleta erea bateria moarta ...am pornito inpinsa nu se tura dada rateuri de iti spargea urechile :)

Am pus bateria pa redresor a mers excelent ....acum 1 saptamana m'am apucat sa dau carenele jos sa ii schimb stopu am facut ceva modificar dar pe la carene nu ...la partea electrica ...stopu doar lam scos din mufa si am bagat pe cel nou la loc in mufa

 

Acum am pornito am mers putin cu ea ...a mers pa baterie si a inceput iar sa dea rateuri si sa nu se tureze

Releu de incarcare se incalzeste putin si el si radiatoru ala de aluminiu dar nu incarca bateria nici 1% :(

 

Cum il verific releu?

Sau sa fie alta buba nu releu ?

 

Apropo am pus si alta baterie incarcata full si a papato si pe aia dupa 10 km si nu a incarcato

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica intai contactle/mufele de la releu sa nu fie oxidate, curetele cu smirghel fin si da-le cu spray de contacte, apoi vezi daca se modifica ceva..cu un voltmetru vezi imediat daca tensiunea de pe baterie..daca e sub 12 si mai e si in scadere e clar ca nu incarca.. daca ai de unde sa iei de proba un releu ar fi ideal ..daca nu cel mai probabil e dus si nu prea mai ai ce sa-i faci pentru ca e capsulat. eu weekendul asta cu asta mi-am pierdut vremea si mi-am facut altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa masori corect bobinele statorului trebuie sa fie deconectate de "releul" de incarcare.

Se fac cam 2 tipuri de masuratori:

-rezistenta lor care trebuie sa aiba valoare mica, si sa fie cam aceiasi pentru oricare 2 bobine, si rezistenta catre masa care trebuie sa fie infinita; masurarile astea se fac cu motorul oprit; daca rezultatul e ok se trece la masurarea tensiunii generate

- cu motorul pornit ( si releul deconectat), cu un voltmetru de curent alternativ ( multimetru pus ce V ~ ) se masoara tensiunea intre firele (galbene de obicei) care ies din alternator; intre oricare 2 fire trebuie sa ai o tensiune de genul 20Vca si 70-80Vca in functie de turatia motorului.

Daca masuratorile astea sunt OK problema este la "releul" de incarcare.

 

succes!

Editat de anothergxg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui bateria din nou la incarcat, apoi te duci cu motoreta la orice service fara sa aprinzi farurile (daca nu cumva le ai pe direct), sa iti masoare un electrician tensiunea de incarcare.

 

In mod normal, trebuie sa incarce intre 13-14,6 Volti, depinde de modelul de mototcicleta.

Rolul releului este de a tine tensiunea transmisa de la alternator catre instalatia electrica in parametri normali.

E posibil ca releul sa fie bun, si sa ai un contact imperfect/fir desfacut undeva pe electrica, sau ca bobinele de la alternator sa nu iti mai dea curentul necesar.

Asta se masoara tot la un electrician.

Verifica totusi si mufele care vin dinspre alternator, din motor, catre baterie, si releul de incarcare, sa ai masa buna, dar si bornele de la baterie, sa nu fie vreuna impuscata pe undeva....

 

Spor la treaba.

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incarcat bateria azi
Am puso pa motor

Am pornit si dupaia am pus aparatu de masura pe borne la baterie si imi dadea 11 v si cv

Am vb cu cnv si o zis ca trebuia sa am 14.2 - 14.6

Am sa verific maine toate mufele le iau le curat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si bateria, fara sa ai bornele montate. Ar trebui sa ai cam 12 v si ceva.

Daca nu se simte nici o diferenta dupa ce cureti si verifici, incearca sa gasesti la cineva cu acelasi model de motocicleta un releu de imprumut, si ii faci o proba.

Daca e releul dus, iti cauti unul sh, care se invarte in jurul a 50 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Player1

Releul de imprumut se arde si el daca ai bazaconii pe circuit.

In mod evident bateria ta nu se incarca. Ia tot circuitul de incarcare la puricat. De la bobina la baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...