RazvanStyle Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 Cum verific daca releu de incarcare mai este bun ? Nu mai imi incarca bateria ...si nu stiu daca este releu de incarcare defect Cand am luat motocicleta erea bateria moarta ...am pornito inpinsa nu se tura dada rateuri de iti spargea urechile Am pus bateria pa redresor a mers excelent ....acum 1 saptamana m'am apucat sa dau carenele jos sa ii schimb stopu am facut ceva modificar dar pe la carene nu ...la partea electrica ...stopu doar lam scos din mufa si am bagat pe cel nou la loc in mufa Acum am pornito am mers putin cu ea ...a mers pa baterie si a inceput iar sa dea rateuri si sa nu se tureze Releu de incarcare se incalzeste putin si el si radiatoru ala de aluminiu dar nu incarca bateria nici 1% Cum il verific releu? Sau sa fie alta buba nu releu ? Apropo am pus si alta baterie incarcata full si a papato si pe aia dupa 10 km si nu a incarcato Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 Foloseste cu incredere ampermetrul; e maxim 20 in bazar. Si e destul de util. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 E simplu. Ai nevoie de un multimetru si cartea de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_wsc Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 verifica intai contactle/mufele de la releu sa nu fie oxidate, curetele cu smirghel fin si da-le cu spray de contacte, apoi vezi daca se modifica ceva..cu un voltmetru vezi imediat daca tensiunea de pe baterie..daca e sub 12 si mai e si in scadere e clar ca nu incarca.. daca ai de unde sa iei de proba un releu ar fi ideal ..daca nu cel mai probabil e dus si nu prea mai ai ce sa-i faci pentru ca e capsulat. eu weekendul asta cu asta mi-am pierdut vremea si mi-am facut altul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anothergxg Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 (editat) Ca sa masori corect bobinele statorului trebuie sa fie deconectate de "releul" de incarcare. Se fac cam 2 tipuri de masuratori: -rezistenta lor care trebuie sa aiba valoare mica, si sa fie cam aceiasi pentru oricare 2 bobine, si rezistenta catre masa care trebuie sa fie infinita; masurarile astea se fac cu motorul oprit; daca rezultatul e ok se trece la masurarea tensiunii generate - cu motorul pornit ( si releul deconectat), cu un voltmetru de curent alternativ ( multimetru pus ce V ~ ) se masoara tensiunea intre firele (galbene de obicei) care ies din alternator; intre oricare 2 fire trebuie sa ai o tensiune de genul 20Vca si 70-80Vca in functie de turatia motorului. Daca masuratorile astea sunt OK problema este la "releul" de incarcare. succes! Editat Mai 20, 2013 de anothergxg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Mai 20, 2013 Share Postat Mai 20, 2013 (editat) Pui bateria din nou la incarcat, apoi te duci cu motoreta la orice service fara sa aprinzi farurile (daca nu cumva le ai pe direct), sa iti masoare un electrician tensiunea de incarcare. In mod normal, trebuie sa incarce intre 13-14,6 Volti, depinde de modelul de mototcicleta. Rolul releului este de a tine tensiunea transmisa de la alternator catre instalatia electrica in parametri normali. E posibil ca releul sa fie bun, si sa ai un contact imperfect/fir desfacut undeva pe electrica, sau ca bobinele de la alternator sa nu iti mai dea curentul necesar. Asta se masoara tot la un electrician. Verifica totusi si mufele care vin dinspre alternator, din motor, catre baterie, si releul de incarcare, sa ai masa buna, dar si bornele de la baterie, sa nu fie vreuna impuscata pe undeva.... Spor la treaba. Editat Mai 20, 2013 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanStyle Postat Mai 20, 2013 Autor Share Postat Mai 20, 2013 Am incarcat bateria aziAm puso pa motor Am pornit si dupaia am pus aparatu de masura pe borne la baterie si imi dadea 11 v si cv Am vb cu cnv si o zis ca trebuia sa am 14.2 - 14.6 Am sa verific maine toate mufele le iau le curat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Verifica si bateria, fara sa ai bornele montate. Ar trebui sa ai cam 12 v si ceva. Daca nu se simte nici o diferenta dupa ce cureti si verifici, incearca sa gasesti la cineva cu acelasi model de motocicleta un releu de imprumut, si ii faci o proba. Daca e releul dus, iti cauti unul sh, care se invarte in jurul a 50 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Player1 Postat Mai 21, 2013 Share Postat Mai 21, 2013 Releul de imprumut se arde si el daca ai bazaconii pe circuit. In mod evident bateria ta nu se incarca. Ia tot circuitul de incarcare la puricat. De la bobina la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.