Sari la conținut

Ambreiaj facut bucati-bucatele...


Postări Recomandate

Salutare,

Am pe cineva, posesor de CBR F4i Sport, an 2002, injectie,cca 21mii km. Motorul si cutia mergeau exceptional,fara zgomote suspecte, fara nici un semn ciudat.

Zilele trecute mi-a zis ca a pornit motorul , l-a lasat cca1 minut, a turat in gol pana la vreo 3000rpm (gaz fals) de vreo 2 ori, apoi a strans ambreiajul ca sa bage treapta 1...

Si:

Zgomote infernale, bataie motor ... a oprit imediat.Moto a fost dusa si desfacuta, avand ca si constatare : placi de ambreiaj facute bucati-bucatele, capacul de ambreiaj a fost fisurat (o fi fost lovit de ceva din interior la momentul acela) , oala ambreiajului a fost crapata / fisurata.

Anterior acestei porniri a fost facut schimb de ulei (Motul 300V) si a fost dus relantiul la cca 800rpm... (initial era la 1100-1200, dar i se parea turat,mhm)

 

Intrebari :

- ce cauza putea sa genereze o cedare atat de brusca a ambreiajului, stiind ca a mers excelent pana atunci (dupa desfacere s-a constatat ca placile ambreiajului aveau grosime corecta, fara urme ciudate,doar ca erau...bucati) ?

- se poate ca relantiul mic sa genereze asa ceva, sau vreun reglaj incorect?

- se poate sa se fi lipit placile de ambreiaj intr-un timp asa de scurt (cateva ore, intre schimb ulei si pornire ulterioara)?

- ce altceva ar putea fi afectat de acest neplacut incident ?

- alte cauze , sau pareri ?

 

Multumesc anticipat parerilor si sfaturilor pertinente si constructive.

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva similar mi s-a intamplat la o masina ambreiajul avea circa 1500 de km de la inlocuire , au cedat niturile care tin plaacile de frictiune , defect de fabricatie . PS ambreiajul este un sistem de siguranta gandit sa cedeze primul si sa protejeze motorul si transmisia de alte suprasolicitari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

La un motor cu injectie, un relantiu de doar 800 rpm mi-i se pare extrem de mic ! macar un minim 1100 rpm. Insa, nu stiu daca e sau nu motivul problemei ... Chiar sunt curios sa aflu motivul. Bafta ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu relantiul nu stiu cat a influentat, se poate sa fie ceva SI de aici, insa eu ii ziceam zilele trecute ca 1200 e un relanti indicat, de fapt chestia asta e data si de manual...acum, unii cred si vor , altii nu cred si nici nu vor....pana la urma, sunt curios de un raspuns .

 

post-45510-0-52896500-1372621698_thumb.jpg

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are treaba relantiul mic cu pocnitul relantiului(chiar nici o treaba).oala ambreiajului e foarte sensibila,daca sau rupt placile sigur a fortat oala si a pocnit..sa schimbe ambreaiajul si sa stea linistit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am pe cineva, posesor de CBR F4i Sport, an 2002, injectie,cca 21mii km. Poate 121 000, asta da!

Motorul si cutia mergeau exceptional,fara zgomote suspecte, fara nici un semn ciudat.

Zilele trecute mi-a zis ca a pornit motorul , l-a lasat cca1 minut, a turat in gol pana la vreo 3000rpm (gaz fals) de vreo 2 ori, apoi a strans ambreiajul ca sa bage treapta 1...

Si:

Zgomote infernale, bataie motor ... a oprit imediat.Moto a fost dusa si desfacuta, avand ca si constatare : placi de ambreiaj facute bucati-bucatele, capacul de ambreiaj a fost fisurat (o fi fost lovit de ceva din interior la momentul acela) , oala ambreiajului a fost crapata / fisurata.

Anterior acestei porniri a fost facut schimb de ulei (Motul 300V) si a fost dus relantiul la cca 800rpm... (initial era la 1100-1200, dar i se parea turat,mhm)

 

Intrebari :

- ce cauza putea sa genereze o cedare atat de brusca a ambreiajului, stiind ca a mers excelent pana atunci (dupa desfacere s-a constatat ca placile ambreiajului aveau grosime corecta, fara urme ciudate,doar ca erau...bucati) ? Montaj incorect kit nou de ambreiaj.

- se poate ca relantiul mic sa genereze asa ceva, sau vreun reglaj incorect? Relantiul are cum sa afecteze ambreiajul, afecteaza presiunea de ulei, i se aprindea becul (daca are asa ceva), plus ca temperatura clar era mare foarte repede la motor. Suspectez o defectiune la sistemul de ungere, pompa de ulei, rampe!

- se poate sa se fi lipit placile de ambreiaj intr-un timp asa de scurt (cateva ore, intre schimb ulei si pornire ulterioara)? Orice este posibil!

- ce altceva ar putea fi afectat de acest neplacut incident ?Transmisia primara, rotile dintate, oala amreiaj, rulmenti, muulte pot fi afectate!

- alte cauze , sau pareri ?

 

Multumesc anticipat parerilor si sfaturilor pertinente si constructive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa se fi desfacut/slabit piulita oalei de ambreiaj care a mai fost demontata in trecut si nu a fost montata corect la loc. Piulita aia are o saiba de blocare care probabil a fost omisa la montaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

ce conteaza de cand e motoru pe mainile lui ? pui intrebari prostesti, indrugi baliverne. daca e vina lui, e doar din cauza relantiului, nimic mai mult. cu toate ca nu cred ca e acela motivul ! ajuta omul daca stii,daca nu las-o asa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt raspunsurile de pana acum....

Moto a circulat in configuratia de dinainte cca 1000km fara probleme, ambreiajul avea cursa reglata corect, nu dadea nici un semn sa agate sau altceva. Cutia lucra bine si fara sunete ciudate.Motorul mergea rotund.

Referitor la presiunea in rampa, am verificat si arunca suficient ulei la axele cu came, atat ca era suficient de subtire si negru incat sa ii recomand schimb de ulei. La ambreiaj nu a fost lucrat inainte, placile mentionate nu erau noi puse, atat ca nu aveau uzura pronuntata, de aceea am zis ca sunt de grosime ok. Siguranta de la piulita ambreiajului a fost pusa si blocata, la fel si piulita a fost stransa (cred) pneumatic, incat nu avea nici un fel de joc si a fost desfacuta , la fel, cu pistol de aer...

Nu stiu ce ar fi cauza , inca, banuiesc doar ca e ceva din zona ambreiajului, dar nu stiu daca e din cauza pieselor respective, care ar fi ele, sau din cauza unui reglaj incorect...sau a unei greseli umane de utilizare...

Mai astept si parerile voastre...



Ceva din componenta ambreiajului sau a comenzi lui s-a slabit/desfacut acolo.Este singura cauza care poate duce la asa distrugeri.

 

Multumesc, TNG.



Posibil sa se fi desfacut/slabit piulita oalei de ambreiaj care a mai fost demontata in trecut si nu a fost montata corect la loc. Piulita aia are o saiba de blocare care probabil a fost omisa la montaj.

Piulita era corect stransa si siguranta pusa si blocata.




Montaj incorect kit nou de ambreiaj.

Relantiul are cum sa afecteze ambreiajul, afecteaza presiunea de ulei, i se aprindea becul (daca are asa ceva), plus ca temperatura clar era mare foarte repede la motor. Suspectez o defectiune la sistemul de ungere, pompa de ulei, rampe!

- se poate sa se fi lipit placile de ambreiaj intr-un timp asa de scurt (cateva ore, intre schimb ulei si pornire ulterioara)? Orice este posibil!

- ce altceva ar putea fi afectat de acest neplacut incident ?Transmisia primara, rotile dintate, oala amreiaj, rulmenti, muulte pot fi afectate!

kitul de ambreiaj nu a fost montat de nou, cred ca era al lui din fabrica...

Nu avea erori sau martori in bord, citirea initiala o facea corect.

Inca mai studiem ce piese mai sunt afectate...

 

 

Multumesc deocamdata pt timpul acordat.

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tija care antreneaza rulmentul de presiune este intrega?

De obicei f-urile au probleme cu ruperea acelei tije,daca partea care s-a rupt a prins-o oala in miscare asta este motivul.

 

Nu-i mai dati cu relantiul ca nu are nici o treaba!!!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG - inca nu am ajuns la atelier, caci sunt la serviciu, dar deseara sau maine aflu si daca respectiva este intreaga sau nu - multumesc de idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai putea rupe oricare din piciorusele din oala intermediara pe care se monteaza arcurile... daca a fost strans un surub prea tare la montaj e posibil sa fi crapat, in timp fisura a avansat si cand s-a rupt a facut bucati tot.. acel surub + picior + arc ramase libere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are treaba relantiul mic cu pocnitul relantiului(chiar nici o treaba).oala ambreiajului e foarte sensibila,daca sau rupt placile sigur a fortat oala si a pocnit..sa schimbe ambreaiajul si sa stea linistit

:)))))))dude...omul nu intrebase ce e de facut...:))))hahahah..intrebase de posibile cauze....ce sa faci daca "i-a pocnit relantiul"..:))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul mic cu pocnitul relantiului ? Asta ce mai inseamna ? :))))))

doar o exprimare inexacta, e vorba de caderea relantiului in baia de ulei. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar o exprimare inexacta, e vorba de caderea relantiului in baia de ulei.

vrei sa zici ca nu-l poate scoate de acolo cu un magnet?sa fii cazut atat de adanc?:o OMG...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...