binox Postat Octombrie 8, 2013 Share Postat Octombrie 8, 2013 (editat) De 2 zile ma chinui sa aerisesc franele la acest scuter si nu reusesc. Probabil are cel mai complicat sistem dintre toate motocicletele si scuterele de pe piata compus din 5 etrieri hidraulici+ 2 etrieri mecanici+ 2 pompe de frana actionate de mana+ 1 pompa actionata de picior+ 1 pompa actionata electric+ 2 repartitoare cu ceva supape in ele. ABS si servofrana ii mai lipseau...... Sistemele sunt impartite astfel: -sistem de franare: o pompa de mana actioneaza etrierii fata (2 bucati) iar cealalta etrierul spate(1 buc); pompa de picior actioneaza toti cei trei etrieri de frana. - sistem blocare suspensie: pompa electrica actioneaza cei 2 etrieri hidraulici de blocare a suspensiei+ 1 etrier mecanic actionat prin cablu Scuterul a fost demontat complet deci toate sistemele hidraulice au fost golite. In manual nu sunt detalii despre aerisirea sistemului de franare , doar despre cel al suspensiei se spune ca se aerisesc cei 2 etrieri pe rand cu un dispozitiv cu vacuum de tip mityvac. Eu am inceput cu franele, folosind un dispozitiv de tip mityvac. Prima problema a fost ca aveam pierderi de vacuum si bule false ce intrau pe langa filetul aerisitoarelor. Am pus banda de teflon pe filete si s-a imbunatatit un pic situatia in sensul ca am reusit sa aerisesc frana de pe spate,(n-a mers numai cu mityvac, a trebuit sa mai si pompez cu maneta). Apoi am trecut la frana de picior care se aeriseste printr-un aerisitor aflat pe unul din repartitoare.Am aerisit-o si pe asta in sensul ca pedala se simte ok si franeaza bine roata spate dar aproape deloc rotile fata. Am incercat sa aerisesc si frana pe fata, cu mityvac simplu, apoi mityvac + pompare cu maneta, degeaba nu ies bule si totusi sistemul are aer, maneta e moale dar daca pompez de cateva ori se intareste. Astazi mi-am improvizat un sistem de umplere pe jos pe la aerisitorul de la etrier. L-am facut dintr-un pet de 0.5l, defapt un sifon pe care-l umflu cu o pompa de bicicleta. Sistemul merge ok in sensul ca introduc lichidul fara bule si fara prea mare chinuiala. Am incercat si cu asta dar n-am obtinut nici un rezultat. Am mai incercat sa aerisesc pe la fiecare banjo-bolt din circuitul franei fata. Am golit sistemul frana fata cu mityvac-ul, am dat drumul si la banjo-urile de la etrier sa se scurga tot, am bagat din nou lichid nou pe la aerisitoare si tot nimic, nici o schimbare, maneta tot moale a ramas si se intareste cat de cat dupa 2-3 pompari. As exclude orice problema mecanica a pompei sau repartitoarelor pt ca inainte de demontare mergea ok iar scuterul e practic nou 2013 si sub 1000km. Eu presupun ca ramane aer prins pe conducte pt ca au si forma care ar favoriza chestia asta, dar n-am idee cum sa fac sa-l scot... Am atasat si o poza cu schema sistemului de franare. Are cineva si alte idei de aerisire, eu am ramas in pana, nu mai stiu ce sa-i fac..... Editat Octombrie 8, 2013 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 8, 2013 Share Postat Octombrie 8, 2013 trebuie sa aerisesti pe la pompa, alimentezi cu lichid la etriere (pe rand) trebuie sa ai o ventuza in trusa de mitivac, desfaci capacul pompei de frana si acoperi ambele gauri cu ventuza e al dracu rau sistemu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 8, 2013 Autor Share Postat Octombrie 8, 2013 Desi nu am mityvac original ci o clona chinezeasca ieftina am gasit acea ventuza in trusa, la prima vedere pare cam mare in diametru dar daca chiar e mare o sa incerc sa o decupez un pic. Deci sa alimentez pe jos si sa trag cu ventuza pe sus? Pe jos bag lichidul cu presiune sau il trag cu vacuumul de sus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 8, 2013 Share Postat Octombrie 8, 2013 nu bagi cu presiune, doar alimentezi , trage singur sa aia furtun bun pe aerisitoare sa nu traga aer.. foarte important poti face o matocherie pe toata pompa de frana, nu trebuie sa fie cine stie ce doar sa aplici vacumul sus la pompa si dai drumul un pic la aerisitorsa traga lichid la spate e simplu ca ai borcanas, aplici vacum in locul borcanasului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 8, 2013 Autor Share Postat Octombrie 8, 2013 Nici la spate nu am borcanas, pompa e la fel ca cea de pe fata, ca o pompa de ambreiaj de la o moto cu ambreiaj hidraulic. Borcanas am la pompa de picior si la cea electrica. Pe spate a mers mai usor probabil pt ca circuitul e mai simplu, mai drept, pe fata in schimb e foarte intortocheat cu multe curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_gherman_agh Postat Octombrie 9, 2013 Share Postat Octombrie 9, 2013 (editat) maaamaaa......si eu care ziceam ca CBS de la Honda mea e complicat...se poate si mai rau......bafta si rabdare Editat Octombrie 9, 2013 de alex_gherman_agh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 Pana la urma i-am dat de cap. Am mai citit pe diferite forumuri si am aflat ca in manualul unui model un pic mai vechi dar cu sistem hidraulic identic este descrisa procedura de aerisire. Din pacate acea procedura e fara sens , are erori majore cum ar fi ca te pune sa aerisesti o pompa pe la un aerisitor care nu are legatura cu acea pompa..... Cineva spunea ca ar exista o procedura data de piaggio, care insa nu apare in manualul de service , in care spune ca in timpul aerisirii circuitului de frana fata trebuie mentinuta apasata pedala de frana de picior (care actioneaza si asupra franelor fata). Am incercat varianta asta si intr-adevar s-a simtit o imbunatatire dar tot nu era suficient de bine aerisita. Pe forumuri mai multi indivizi recomandau o chestie pe care initial am ignorat-o si anume lasarea peste noapte a circuitului de frana sub presiune, legand maneta de ghidon in pozitia apasata. Am facut si asta, am lasat-o chiar vreo 2 nopti ca n-am mai putut sa o gadil intre timp din cauza vremii, si culmea e ca a functionat, acum sunt ok franele. Partea de blocare a suspensiei cea cu pompa electrica care e mai greu de verificat se pare ca a mers din prima, nu stiu cat de perfect este aerisita dar este in parametri pt ca daca nu ar fi (presiune sub 25 bari) sistemul ar genera o alarma care activeaza claxonul , ca nu cumva sa-l ignori, asta desi mai exista un buzzer in sistem care are un volum suficient de ridicat ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Octombrie 15, 2013 Share Postat Octombrie 15, 2013 Ce gunoi de struto-camila! De ce si-ar lua cineva o mizerie ca asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 15, 2013 Autor Share Postat Octombrie 15, 2013 Poti sa spui ca e gunoi modul in care e construit, cu o gramada de probleme ce puteau fi usor evitate, chestie specifica italienilor din cate am observat eu. Ideea asta de struto-camila desi pare ciudata nu e rea deloc, are avantajele ei, nici eu nu intelegeam conceptul cand au aparut (le consideram scutere pt cei ce nu au curaj sa mearga pe 2 roti) dar dupa ce le-am vazut prima data acum cativa ani in traficul nebunesc de pe Coasta de Azur in august am inteles la ce sunt bune. Cam 3 mari avantaje au: - modelele noi aici se conduc cu B-ul (teoretic si la noi ar trebui sa fie la fel) - poti merge pe carosabil alunecos intr-o relativa siguranta(ceea ce este foarte important intr-un oras aglomerat in care mai ninge din cand in cand) - poti executa manevre de evitare la viteza mica mult mai brutale decat pe 2 roti, ceea ce te ajuta mult la depasiri intr-un trafic aglomerat. Ca dezavantaje ar fi: - probleme de fiabilitate tipic italienesti pe parte electrica(care apar mai ales cand e frig sau cand ploua) - complexitate ridicata (electrica, mecanica, hidraulica) ce duce automat si la costuri de mentenanta si manopera mai mari - modelele de cilindree mica sunt mai late decat echivalentul lor pe 2 roti insa la cele mari diferentele nu sunt notabile - nesimtirea producatorului de a nu-si recunoaste unele greseli si a da vina pe client Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.