Sari la conținut

Aerisire sistem hidraulic Piaggio mp3


binox
 Share

Postări Recomandate

De 2 zile ma chinui sa aerisesc franele la acest scuter si nu reusesc. Probabil are cel mai complicat sistem dintre toate motocicletele si scuterele de pe piata compus din 5 etrieri hidraulici+ 2 etrieri mecanici+ 2 pompe de frana actionate de mana+ 1 pompa actionata de picior+ 1 pompa actionata electric+ 2 repartitoare cu ceva supape in ele. ABS si servofrana ii mai lipseau......

Sistemele sunt impartite astfel:

-sistem de franare: o pompa de mana actioneaza etrierii fata (2 bucati) iar cealalta etrierul spate(1 buc); pompa de picior actioneaza toti cei trei etrieri de frana.

- sistem blocare suspensie: pompa electrica actioneaza cei 2 etrieri hidraulici de blocare a suspensiei+ 1 etrier mecanic actionat prin cablu

Scuterul a fost demontat complet deci toate sistemele hidraulice au fost golite.

In manual nu sunt detalii despre aerisirea sistemului de franare , doar despre cel al suspensiei se spune ca se aerisesc cei 2 etrieri pe rand cu un dispozitiv cu vacuum de tip mityvac.

Eu am inceput cu franele, folosind un dispozitiv de tip mityvac. Prima problema a fost ca aveam pierderi de vacuum si bule false ce intrau pe langa filetul aerisitoarelor. Am pus banda de teflon pe filete si s-a imbunatatit un pic situatia in sensul ca am reusit sa aerisesc frana de pe spate,(n-a mers numai cu mityvac, a trebuit sa mai si pompez cu maneta). Apoi am trecut la frana de picior care se aeriseste printr-un aerisitor aflat pe unul din repartitoare.Am aerisit-o si pe asta in sensul ca pedala se simte ok si franeaza bine roata spate dar aproape deloc rotile fata.

Am incercat sa aerisesc si frana pe fata, cu mityvac simplu, apoi mityvac + pompare cu maneta, degeaba nu ies bule si totusi sistemul are aer, maneta e moale dar daca pompez de cateva ori se intareste.

Astazi mi-am improvizat un sistem de umplere pe jos pe la aerisitorul de la etrier. L-am facut dintr-un pet de 0.5l, defapt un sifon pe care-l umflu cu o pompa de bicicleta. Sistemul merge ok in sensul ca introduc lichidul fara bule si fara prea mare chinuiala.

Am incercat si cu asta dar n-am obtinut nici un rezultat. Am mai incercat sa aerisesc pe la fiecare banjo-bolt din circuitul franei fata.

Am golit sistemul frana fata cu mityvac-ul, am dat drumul si la banjo-urile de la etrier sa se scurga tot, am bagat din nou lichid nou pe la aerisitoare si tot nimic, nici o schimbare, maneta tot moale a ramas si se intareste cat de cat dupa 2-3 pompari.

As exclude orice problema mecanica a pompei sau repartitoarelor pt ca inainte de demontare mergea ok iar scuterul e practic nou 2013 si sub 1000km.

Eu presupun ca ramane aer prins pe conducte pt ca au si forma care ar favoriza chestia asta, dar n-am idee cum sa fac sa-l scot...

Am atasat si o poza cu schema sistemului de franare.

 

Are cineva si alte idei de aerisire, eu am ramas in pana, nu mai stiu ce sa-i fac.....

 

 

 

 

post-334-0-57085900-1381244385_thumb.jpg

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa aerisesti pe la pompa, alimentezi cu lichid la etriere (pe rand)

 

trebuie sa ai o ventuza in trusa de mitivac, desfaci capacul pompei de frana si acoperi ambele gauri cu ventuza

 

e al dracu rau sistemu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi nu am mityvac original ci o clona chinezeasca ieftina am gasit acea ventuza in trusa, la prima vedere pare cam mare in diametru dar daca chiar e mare o sa incerc sa o decupez un pic.

Deci sa alimentez pe jos si sa trag cu ventuza pe sus? Pe jos bag lichidul cu presiune sau il trag cu vacuumul de sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu bagi cu presiune, doar alimentezi , trage singur

 

sa aia furtun bun pe aerisitoare sa nu traga aer.. foarte important

 

poti face o matocherie pe toata pompa de frana, nu trebuie sa fie cine stie ce doar sa aplici vacumul sus la pompa si dai drumul un pic la aerisitorsa traga lichid

 

la spate e simplu ca ai borcanas, aplici vacum in locul borcanasului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici la spate nu am borcanas, pompa e la fel ca cea de pe fata, ca o pompa de ambreiaj de la o moto cu ambreiaj hidraulic. Borcanas am la pompa de picior si la cea electrica.

Pe spate a mers mai usor probabil pt ca circuitul e mai simplu, mai drept, pe fata in schimb e foarte intortocheat cu multe curbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma i-am dat de cap. Am mai citit pe diferite forumuri si am aflat ca in manualul unui model un pic mai vechi dar cu sistem hidraulic identic este descrisa procedura de aerisire. Din pacate acea procedura e fara sens , are erori majore cum ar fi ca te pune sa aerisesti o pompa pe la un aerisitor care nu are legatura cu acea pompa.....

Cineva spunea ca ar exista o procedura data de piaggio, care insa nu apare in manualul de service , in care spune ca in timpul aerisirii circuitului de frana fata trebuie mentinuta apasata pedala de frana de picior (care actioneaza si asupra franelor fata). Am incercat varianta asta si intr-adevar s-a simtit o imbunatatire dar tot nu era suficient de bine aerisita. Pe forumuri mai multi indivizi recomandau o chestie pe care initial am ignorat-o si anume lasarea peste noapte a circuitului de frana sub presiune, legand maneta de ghidon in pozitia apasata. Am facut si asta, am lasat-o chiar vreo 2 nopti ca n-am mai putut sa o gadil intre timp din cauza vremii, si culmea e ca a functionat, acum sunt ok franele.

Partea de blocare a suspensiei cea cu pompa electrica care e mai greu de verificat se pare ca a mers din prima, nu stiu cat de perfect este aerisita dar este in parametri pt ca daca nu ar fi (presiune sub 25 bari) sistemul ar genera o alarma care activeaza claxonul , ca nu cumva sa-l ignori, asta desi mai exista un buzzer in sistem care are un volum suficient de ridicat :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa spui ca e gunoi modul in care e construit, cu o gramada de probleme ce puteau fi usor evitate, chestie specifica italienilor din cate am observat eu.

Ideea asta de struto-camila desi pare ciudata nu e rea deloc, are avantajele ei, nici eu nu intelegeam conceptul cand au aparut (le consideram scutere pt cei ce nu au curaj sa mearga pe 2 roti) dar dupa ce le-am vazut prima data acum cativa ani in traficul nebunesc de pe Coasta de Azur in august am inteles la ce sunt bune.

Cam 3 mari avantaje au:

- modelele noi aici se conduc cu B-ul (teoretic si la noi ar trebui sa fie la fel)

- poti merge pe carosabil alunecos intr-o relativa siguranta(ceea ce este foarte important intr-un oras aglomerat in care mai ninge din cand in cand)

- poti executa manevre de evitare la viteza mica mult mai brutale decat pe 2 roti, ceea ce te ajuta mult la depasiri intr-un trafic aglomerat.

Ca dezavantaje ar fi:

- probleme de fiabilitate tipic italienesti pe parte electrica(care apar mai ales cand e frig sau cand ploua)

- complexitate ridicata (electrica, mecanica, hidraulica) ce duce automat si la costuri de mentenanta si manopera mai mari

- modelele de cilindree mica sunt mai late decat echivalentul lor pe 2 roti insa la cele mari diferentele nu sunt notabile

- nesimtirea producatorului de a nu-si recunoaste unele greseli si a da vina pe client

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...