Sari la conținut

Culoare dunga cauciucuri


Arider
 Share

Postări Recomandate

Pe cauciucurile de enduro/motocross, atunci cand sunt noi au o dunga rosie, verde, ...are vreo semnificatie aceasta culoare sau sunt puse doar asa

 

Dungile acelea au rolul de a specifica pt ce fel de sol/teren (tare,uscat,noroi,piatra,etc) este cauciucul respectiv.

 

 

Andrea

tare,uscat.piatra,noroi-este raspunzator profilul cauciucului(modelul);culorile reprezinta duritatea cauciucului,adica moale,intermediar si tare;unele anvelope au chiar ele imprimate un grafic de la soft la hard si arata unde se afla duritatea respectivului cauciuc;un cauciuc tare se preteaza vara;cauciucul moale are aderenta foarte buna dar se toceste foarte repede;un cauciuc tare este longeviv dar mai putin aderent.

Editat de Sebaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Asa am banuit si eu dar am vrut sa fiu sigur. Pe cine am intrebat nu a stiut sa imi spuna. Acum caut sa imi cumpar cauciucuri noi pt sezonul de iarna si de asta m-am interesat pentru ca vreau unul mai tare. Cel care l-am avut s-a dus repede. In zona mea am panta cu piatra , iar cand urc panta cu piatra sfarmicioasa si dau de o piatra fixa si mai ascutita....pa pa crampoane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare,uscat.piatra,noroi-este raspunzator profilul cauciucului(modelul);culorile reprezinta duritatea cauciucului,adica moale,intermediar si tare;unele anvelope au chiar ele imprimate un grafic de la soft la hard si arata unde se afla duritatea respectivului cauciuc;un cauciuc tare se preteaza vara;cauciucul moale are aderenta foarte buna dar se toceste foarte repede;un cauciuc tare este longeviv dar mai putin aderent.

Mda,ai dreptate.
Eu am afirmat direct concluzia:daca dunga verde inseamna cauciuc moale,rezulta ca dunga verde este ideal pt sol tare/pietros/radacinos. Corect? :)
@Alex_450EXC
Dunga verde = cauciuc moale
Dunga galbena = cauciuc intermediar
Dunga rosie = cauciuc tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Mda,ai dreptate.
Eu am afirmat direct concluzia:daca dunga verde inseamna cauciuc moale,rezulta ca dunga verde este ideal pt sol tare/pietros/radacinos. Corect? :)
@Alex_450EXC
Dunga verde = cauciuc moale
Dunga galbena = cauciuc intermediar
Dunga rosie = cauciuc tare

Corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

tare,uscat.piatra,noroi-este raspunzator profilul cauciucului(modelul);culorile reprezinta duritatea cauciucului,adica moale,intermediar si tare;unele anvelope au chiar ele imprimate un grafic de la soft la hard si arata unde se afla duritatea respectivului cauciuc;un cauciuc tare se preteaza vara;cauciucul moale are aderenta foarte buna dar se toceste foarte repede;un cauciuc tare este longeviv dar mai putin aderent.

profilul e identic la Mitas EF in toate cele 3 variante de culori; deci raspunzatoare pt. tare,uscat.piatra,noroi etc. va fi compozitia. Vara pe uscat se preteaza un cauciuc moale. Primavara/toamna pe noroaie , daca nu sunt multe radacini si bolovani e bun cel tare/intermediar; daca avem radacini/bolovani/lemne din belsug va castiga tot unul moale.

 

 

La firma Mitas, rosu insemna motocross©, verde - enduro (EF) si galben enduro-touring (E)

EF (profil enduro FIM clasic) vine in toate cele 3 variante de culori, deci rosu si galben tot de enduro sunt.

 

rosu (tare) - bun pt. etape gen FIM ENDURO World Championship

galben (intermediar) - un fel de all around

verde (moale) - hard enduro

 

 

Sunt si variantele cu profil de cross C-xx care vin tot in cele 3 (4?-parca e si alb) culori in functie de compozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare tuturor,

 

La multi ani in primul rand !!!

 

Ca sa nu poluez aiurea-n gara forumul cu noi topicuri intreb aici :).

Povestim aici de culori, etc, si va multumim. Interesant ar fi de stiut si ceva recomandari de anvelope pentru hard. Marci modele.

Eu acum vreau sa-mi schimb Metzeler-urie 6 Days si nu stiu cu ce. Am citit diverse despre Mitas C18, am prieteni cu Pireli PRO F.I.M.

 

Ceva sfaturi ma ajutati va rog ? Mi-au placut 6 Days urile. Totusi nu am termen de comparatie si de aici intrebarea ...

 

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt hard terenul sau hard cauciucul? Culorile sunt pt duritatea cauciucului, nu a terenului. De ex, pt un teren tare gen stanca, iti trebuie un cauciuc moale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, orice ai alege intre cele de top tot iesi bine... oricum la niv nostru de a ne da, nu vom simti mare dif intre kenda si mitas c18... GARANTAT...eu personal merg cu PRO F.I.M. , un alt amic merge cu Michelin Enduro Competition 3, altul merge cu Kenda Millville etc... Urmatorul cauciuc de spate o sa fie un Mitas EF 07 (cel cu dunga verde). Poti lua cu incredere oricare dintre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt hard terenul sau hard cauciucul? Culorile sunt pt duritatea cauciucului, nu a terenului. De ex, pt un teren tare gen stanca, iti trebuie un cauciuc moale.

 

M-am exprimat gresit // incomplet. Mersi Andrei. Ma intereseaza un cauciuc pe cat posibil intermediar. Sa se preteze si pentru namoale, si pentru teren accidentat, pietros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce a zis si Alex , mai bine cauta un mousse ( in caz ca nu ai ) , te va ajuta mai mult decat diferentele mici la gume( pt nivelul la care se da majoritatea lumii ) , inainte sa pun tubliss aveam un mousse mai vechi cu care puteam sa ma dau cu orice guma si aveam grip extraordinar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai mult conteaza starea cauciucului si mai putin marca lui. FIM urile sunt bune in orice conditii daca si stii sa mergi. Daca esti mai incepator, iar in momentul in care intrebi asa ceva esti :-) te ajuta mai mult cauciucurile de noroi care sunt mai dure si raman "noi" mai mult timp chiar dupa ce polizezi...iar moussul moale e baza



Pe teren pietros avantajul unui cauciuc fata de altul este mic si il simti in momentul in care stii partea de echilibru si de pilotaj. Culoarea dungii spune cat de flexibil este flancul cauciucului si daca cauciucul a fost construit special pentru mousse, mousse si camera sau doar camera...

 

O sa vezi niste baieti, nu dau nume, care merg cu cauciucuri SH si fac niste urcari pe care cu cauciuc nou si motocicleta ultimul tip zici ca sunt sigur impoisile

Editat de tedted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crampoane inalte, cam dese, destul de dur materialul ca sa reziste in timp, excelent pt iarba, frunze, f bun pt noroi, bunicel pt piatra si pamant tare, interzis in competitiile enduro sub egida FIM/FRF: Michelin S12 Cross Competition.

Lumea se mai da cu Pirelli Scorpion, Kenda Southwick, Kenda Millville, Mitas EF (de buget), Metzeler Six Days, Michelin Enduro II, III. In general cauciucuri all around. In Romania poti intalni o varietate f mare de suprafete.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...