Sari la conținut

Yamaha FZ6 Fazer


Exhaust
 Share

Postări Recomandate

Salut

Puteai sa iti completezi si datele de la profil daca tot ti-ai prezentat mobra, e o chestie de bun simt, aviz celor ce va este lene sa le completati, ca sunteti destui p'aici.

 

On: Faina mobra, multi km fara probleme sa ai!

 

Asfalt uscat!

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate Error, dar mai degrama ca am omis din graba sau din neobisnuinta cu forumurile. Rezolv.

SkyWay, mi-am zis sa am si eu un coltisor unde sa tin un fel de jurnal personal al motocicletei.

 

Multumesc pentru aprecieri, asfalt uscat si voua.



Motocicleta e adusa din Italia, i-am scos numere rosii si urmeaza sa merg la RAR si sa o inmatriculez.

Eu sunt incepator, am cu ea doar aproximativ 350 km, iar ca parere despre ea, atat cat imi pot da seama pana acum, pot spune ca e agila, are putere destula la turatii mai mari (6-7.000 in sus), dar nu-ti face probleme, e docila pe la 2-3.000 rpm datorita celor 4 cilindrii cred. Ce am remarcat e ca la peste 100 km/h se cam simte vantul din fata, lateral sau la trecerea camioanelor. Mai pot spune ca e destul de comfortabila tinand cont ca am ceva probleme cu coloana vertebrala.

 

I-am pus gume noi Michelin Pilot Power si am fost sfatuit sa-i fac o revizie la furca plus ulei si filtru motor. Pentru revizia furcii am cumparat ulei si simeringuri si am sa merg cu ea la un mecanic, schimbul de ulei si filtru m-am gandit sa-l fac eu dupa ce ma documentez un pic.



Alte poze:

051020131817.jpg

 

051020131818.jpg

 

051020131823.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Catalin, Fz6 e prima mea motocicleta, asa incat nu as putea sa-ti spun decat din ce am citit. Stiu doar ca CBF600 se spune ca sunt fiabile, manevrabile, CBF are 76 cp - Fz6 are 98 cp, are centrul de greutate mai jos, 2 discuri de frana pe fata si unul pe spate - la fel ca FZ6, motorul este la fel ca al Fazer-ului 4 cilindrii in linie cu 4 valve per cilindru racit cu lichid, este o motocicleta din categoria "recomandata incepatorilor" de catre multi motociclisti. Mai multe cred ca sunt in masura sa spuna colegii cu mai multi km. poate sunt printre ei unii care le-au si detinut pe amandoua.

 

Te poti uita pentru mai multe info si pe topicurile dedicate ambelor categorii:

/index.php?/topic/102209-honda-cbf-600-s/

/index.php?/topic/53456-fz6-s-sau-n/page-2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal ....este diferenta intre fz6 si cbf ?....ce parere ai?

Sigur ca este, le-am avut pe amandoua, CBF din primavara lui 2009 pana in toamna lui 2012, FZ6 din primavara lui 2012 incoace. Diferente:

- pozitia: FZ6 e mai compacta, stai cu picioarele mai stranse. Nu am facut drumuri la fel de lungi ca pe CBF ca sa imi dau seama daca e mai obositor, dar si CBF-ul e obositor la drum lung

- acceleratia: CBF-ul pe carburatie bate la demaraj FZ6 pe injectie chiar daca FZ6 are putere mai mare; diferenta de putere se vede la top speed, FZ6 are vreo 10-20 km/h in plus. La FZ6 oricat de tare ai accelera nu ajungi sa te tii de ghidon ca sa nu cazi pe jos, la CBF peste 5000 rpm o sa vezi ca ti se lungesc mainile :D

- consumul e similar in oras, in afara FZ6 mi-a consumat vreo 0.5 litri la 100 km mai putin

- farurile: la CBF ai farurile independente, la FZ6 poti pune scurta pe ambele si lunga ramane pe stangul. Asta inseamna ca la FZ6 ai lumina pe faza scurta sensibil mai buna, pe halogen e cam ca un CBF cu HID(xenon). Asta inseamna ca pe FZ6 nu prea ai nevoie sa pui HID pe scurta, doar daca vrei bixenon pe lunga si atunci pui si xenon pe scurta sa nu arate aiurea

- aspectul: CBF-ul are un spate urat, zici ca e scuter, iar fata nu arata atat de agresiv la FZ6 (farurile de FZ6 arata mult mai bine decat alea de CBF)

- intretinerea: piesele de CBF sunt un pic mai ieftine pentru ca Honda iti livreaza orice piese, Yamaha iti da in unele cazuri subansamble intregi. Ex: la Honda poti cumpara separat orice piesa dintr-o scarita, gen cauciucul sau axul de prindere, la Yamaha vine doar scarita intreaga si nu e tocmai ieftina. Honda se mandreste ca orice piesa care se poate demonta se vinde pe componente.

- bordul de Fazer se demonteaza si monteaza mai usor decat cel de CBF, daca ai de schimbat becuri e ceva mai simplu

- la CBF are tendinta sa se roada instalatia electrica in ghidon; am matisat-o de vreo 2 ori cat am avut-o, se ating si cand misti ghidonul se roade izolatia exterioara; am ramas o data fara curent (=motor oprit) in plin trafic pe Podul Grant, noroc ca nu eram in vreo depasire pe contrasens pe DN

- la CBF pica destul de usor rulmentii de jug (relativ ieftini) si de ax spate (schimbat cu SKF si rezolvat). La Fazer nu stiu care sunt componentele ce se strica mai des, inca nu s-a stricat nimic.

 

=== FOARTE IMPORTANT: CBF-ul pe carburatie se ineaca foarte usor, pornirea dupa iarna e o arta ce implica bujii date jos si uscate, curent de la masina etc. Chiar si dupa 2-3 saptamani nepornita iarna si cu baterie noua e delicat, daca mergi zilnic si stii sa o pornesti in principiu nu ai probleme.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o calaresti sanatos si voios!

La primavara pe langa ulei, filtru schimba si antigelul si fa neaparat si servisarea furcii. Schimba neaparat si lichidul de frana si verifica placutele si furtunele. Cand ai schimbat cauciucurile era bine sa fi aruncat un ochi si pe la rulmenti.

 

 

In rest, benzina si timp de plimbare sa fie.

 

 

PS: Adrian, legat de CBF, dupa o oprire indelungata eu fac asa:

- motor oprit

- tras soc

- doua sprituri in acceleratie

- actionat demaror - dupa 3-4 secunde pleaca unsa :)

Dupa destule dati in care am inecat-o, am observat ca manevra cu spriturile da rezultate de fiecare data.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa vreo 2 runde de uscat bujii am invatat si eu asta, dar nu e la fel de simplu ca la Fazer unde doar dai la cheie si nu atingi nimic altceva. Carburatorul de CBF are furtune de incalzire anti-givraj, am mai vazut asta la motoarele de aviatie, dar aia e alta treaba, sunt motoare de 15.000 de Euro, nu de 2000.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce atata agitatie cu furca?curge ceva ?daca nu mai las-o cum a facut-o japonezul,schimbai si lichidul de frana ca vad ca nu zice nimeni de asta...cbf=hornet? Nu are 102 cai? Sa o pastrezi sanatos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hornet e CB600F si are vreo 92-98 CP in functie de model, CBF600 are doar 77 CP pentru ca motorul de Hornet e cuplat cu niste carburatoare mai mici. Din cauza prizelor mai mici (37mm in loc de 42, parca) efectul Venturi e mai puternic si face carburatoarele sa inghete (pateam frecvent la CB500 la anumite reglaje de amestec), drept pentru care are preincalzire prin furtunele de care ziceam. Merge bine, dar dupa ce porneste :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Stokerel. Uleiul si filtrul l-am schimbat deja, m-am gandit in ce perioada e mai bine iar parerile fiind impartite m-am decis sa-l schimb inaintea iernii.. La primavara o supun unui control amanuntit, in mare parte m-as ocupa personal de ce pot (am manual de service explicativ pentru fiecare operatie.)

Inaintea iernii am inteles ca trebuie sa fac cateva ture cu un stabilizator de benzina, sa o dau cu ceara (nu stiu exact ce fel) si sa o tin cu rotile fara contact cu solul si acoperita (va fi intr-o magazie neancalzita).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...